• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.056 gebruikers
  • 9.374.414 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ok volgens mij is er iets tussengekomen bij joolstein, heb ik die van hem zelf snel even nagekeken ervan uitgaande dat ze alles goed hebben geregistreerd. Nog even aan John Milton en joolstein, aangezien jullie de 31 hebben gehaald met minstens 16 FTV krijgen jullie automatisch 13 punten erbij.

1. joolstein 38 films (75 + 13 = 88 punten)

2. Noodless 34 (68 + 13 = 81)

3. John Milton 32 (64 + 13 = 77)

4. alexspyforever 26 (52)

5. IH88 20 (34)

6. john mcclane 2 17 (33)

7. MovieMind 16 (32)

8. wendyvortex 13 (25)

9-10. Woland, Baggerman 12 (24)

11-12. Cikx, Hollywood007 12 (23)

13. DjFrankie 11 (22)

14-15. Collins, Kondoro0614 10 (20)

16. morpheus2000 9 (18)

17. Daan258 6 (12)

18-19. Shinobi, DVD-T 5 (10)

20. Valak 3 (6)

21-22. Night's Watch, EW101 2 (4)

23. TornadoEF5 0 (0)

joolstein

• 10837 berichten
  • 8924 stemmen

Sorry ik had het te druk met Gamen! Ik heb zonet het lijstje ingestuurd! Maar ik heb je lijstje hieronder doorgekeken en alles klopt!

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

joolstein schreef:

Sorry ik had het te druk met Gamen! Ik heb zonet het lijstje ingestuurd! Maar ik heb je lijstje hieronder doorgekeken en alles klopt!

Welk spel?

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

11. Body Parts (1991)

FTV: 2

Totaal: 22 punten

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2013/10/Body-Parts-199102641201-12-38.jpg

De plotlijn over het ongewenste bijeffect dat een getransplanteerde arm kan veroorzaken op het leven en de goede zin van een personage, is op zich een aardig gegeven. Niet nieuw natuurlijk. Men denke daarvoor aan films als Mad Love (1935) en The Hand (1981) waarin ledematen eveneens een eigen wil ontwikkelen. Beide best aardige films trouwens.

De avonturen van een afvallige arm en zijn drager klinken daarom in eerste instantie helemaal niet belachelijk. Een intrigerende machtstrijd tussen de arm en de drager van de arm is misschien aanstaande. Boeiend wel. Kijkend met een welwillende blik en met grote kans op plastisch horrorvermaak kan de film best eens leuk worden, toch?

Het blijkt wishful thinking. De film valt erg tegen.

Volledige review.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3844 stemmen

Oh geweldig Collins. Ik zag deze als klein meisje maar was te klein om me de naam te herinneren. Dankzij jou weet ik het nu. Ga hem zeker nog eens zien.

joolstein

• 10837 berichten
  • 8924 stemmen

Kondoro schreef:

Welk spel?

Haha, een erg simpel maar verslavend spel; Overcooked

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Kijk ik op mijn vrije ochtend voor ik aan het werk moet even spontaan The Lost World (1925) van de ICM horrorlijst They Shoot Zombies, Don't They? en registreer hem hier, kom ik erachter dat hij op MM én IMDb geen horroraanduiding heeft.

Ach ja, het was iig aangenaam wakker worden

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Kijk ik op mijn vrije ochtend voor ik aan het werk moet even spontaan The Lost World (1925) van de ICM horrorlijst They Shoot Zombies, Don't They? en registreer hem hier, kom ik erachter dat hij op MM én IMDb geen horroraanduiding heeft.

Ach ja, het was iig aangenaam wakker worden

Tenzij de anderen kniesoren willen zijn, vind ik dat het gezond verstand voorop komt en deze gewoon als horror kan worden beschouwd. Van mij mag je deze gewoon laten staan. Ik wil deze ook graag zien.

edit: Of zet hem er maar weer terug op

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

33. The Lost World (1925)

FTV - 2 punten - Totaal 66 punten

https://img.moviepostershop.com/the-lost-world-movie-poster-1925-1020143185.jpg

De befaamde voorloper van Jurassic Park en ’s wereld eerste feature speelfilm met stop motion effecten. Het plan was om hem dit jaar met live muziek te zien, maar dat was helaas door ziekte niet doorgegaan. Gelukkig is er sinds een paar jaar een prachtige 2k remaster van Flicker Alley en Lobster Films beschikbaar, waardoor we ook thuis deze klassieker met o.a. Wallace Beery in volle glorie (en de meeste complete print in decennia) kunnen bewonderen.

De naam Willis O’Brien zal wellicht niet iedereen iets zeggen (ik had hem zelf ook even niet meer paraat), maar hij zou 8 jaar later ook de effecten voor King Kong (1933) verzorgen. Die pionier zorgt er ook hier voor dat de prehistorische reuzen uit het verhaal van Arthur Conan Doyle tot leven worden gewekt. De film is prachtig gerestaureerd met een volledige nieuwe orkestrale score van Robert Israel, en eigenlijk verplichte kost voor alle liefhebber van de stomme film; ik betreur het echt dat ik deze niet op het grote doek heb kunnen zien, maar wellicht krijg ik ooit een herkansing.

4*

joolstein

• 10837 berichten
  • 8924 stemmen

39. WolfCop (2014) 3,5*

FTV - 2 punten

Totaal: 77 punten

https://2.bp.blogspot.com/-ZCFz3SmKMGc/VLNoJgxw0sI/AAAAAAAAguQ/MusS-HevLkY/s1600/wolfcop.jpg

Met opschriften als "Dirty Harry... Only Hairier" en "He's a cop, and he's also a werewolf. Together they fight crime" is het niet moeilijk te raden dat deze film gaat over een agent die lijdt aan lycantropie. Mocht je nog twijfelen dan wordt het met een naam als; Lou Garou ook wel duidelijk! Wat je nog niet weet is dat deze wolf-man, die veel weg heeft van Cobra (Sylvester Stallone) eigenlijk een vreemd soort superheld is die extra krachten opdoet als hij liters alcohol drinkt en donuts eet en rondrijdt in een wolf-mobile.

Schlock met een heerlijke jaren '80 stijl. Old-school, practical effecten en gore. Hoogtepunt is de ongelooflijke goede transformatie-scene. Verantwoordelijk voor die FX's (geen CGI) was Emersen Ziffle bekend van films als Ghostland en The Tall Man. Verder is het vooral plezier wat je met de film kan beleven. Het plot is niet te zwaar maar het achtergrondverhaal is wel enigszins bijzonder want films over een weerwolf die door een occulte sekte is ontstaan, zijn er volgens mij (bijna)niet. Al is deze legende van de Rougarou in Canada alom bekend en is meegebracht door de Franse kolonisten.

Daarnaast is er ook een goed portie humor aanwezig. Erg genoten van een (weer) wolf die drie overvallers met varkensmaskers uitschakelde of het romantisch onderonsje heeft met de rondborstige Sarah Lind, in roodkapje-outfit. Tegenvallend was dan weer de climax die veel weg had van de actie die we ook zien in de A-team.Al zien we wel iets meer bloed. Daarbij komt dat het gevecht tussen de snoodaards en de Wolf-cop maar vrij mager waren. Ik had toch wel gehoopt op een fijne monster-gevecht. Ach we kunnen niet alles hebben!

Toch vond ik het over het algemeen een heerlijke film met goede gore, aardige grappen, wat bloederige taferelen, enkele borsten. Voor genre-fans die Schlock een warm hart toedragen is dit een prima traktatie.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

27. Der Student von Prag (1926)

FTV - 2 punten

Totaal: 54 punten

https://alchetron.com/cdn/the-student-of-prague-1926-film-abe27c2e-9c76-4a71-8640-2b89fe04855-resize-750.gif

Deze vond ik een stuk genietbaarder dan het toch wel stijve origineel uit 1913. Conrad Veidt in de titelrol is natuurlijk al een dik pluspunt. De man is bijzonder expressief in zijn uitdrukkingen en gebaren, kan gerust een film op zijn eentje dragen. Hij al eerder sterke rollen als Cesare in Cabinet of Dr. Caligari en Orlac in Orlac's Hände en later nog als Gwynplain in The Man who Laughs. Ook zijn vertolking als Balduin mag er zeker zijn. Toch heeft de film ook zijn mindere punten met name de speelduur is aan de lange kant want er gebeurt eigenlijk niet zo erg veel. Visueel zeker te pruimen maar ben het eens met joolstein dat het toch allemaal net iets minder is dan de andere expressionistische werkjes. Vooral de momenten met de dubbelganger zijn leuk, die waren er naar mijn mening dan iets te weinig alsook blijft de concurrentie tussen de dochter van de graaf en het bloemenmeisje erg oppervlakkig. Leuk ook dat Veidt weer samenwerkt met Werner Krauss (hier als de duivel en natuurlijk bekend om zijn rol als Dr. Caligari).

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

28. The Magician (1926)
FTV - 2 punten
Totaal: 56 punten

https://nitrateglow.files.wordpress.com/2015/10/10623793.jpg

Een nogal moeilijk te beoordelen film. Het opzet is op zich best wel origineel met een plot dat iets weg heeft van Frankenstein en ook een beetje van het latere White Zombie. Het is mij uiteindelijk allemaal een beetje te statisch en vaag na een sterke openingsscène. De finale is dan wel visueel erg knap gedaan met de dankbare setting van de toren met de wenteltrap en bijbehorende bliksemschichten die we later nog wel vaker zouden terugzien in Universal klassiekers als Frankenstein en Dracula. Het plot op zich is best ok, maar het concept is pover uitgewerkt. De hypnotiseur heeft het hart of het bloed van een blonde dame met blauwe of grijze ogen nodig om leven te creëren, wat voor leven eigenlijk? The Magician werd trouwens gespeeld door Paul Wegener de golem uit 1920.

John Milton heb jij de versie gezien waarbij er scènes zijn in kleurtinten? Die wat ik heb gezien was volledig in zwart/wit.

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

"De film is niet louter zwart-wit, aangezien afwisselende sepiatonen, paars en rood gebruikt worden om de sfeer in de desbetreffende scènes te versterken.", Schreef ik. Maar herinner het me niet. Ik zie hem niet op mijn pc trouwens. Gek, want geen film die ik weg zou gooien.

Edit: gevonden. Het was idd een getinte kopie! Niet ingekleurd, maar tintverschillen per scene

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ok dan had ik het blijkbaar verkeerd gelezen. Op imdb had ik ook al een aantal reacties gelezen over kleurgebruik maar het zijn dus tinten en geen kleurenscènes zoals bijvoorbeeld in Phantom of the Opera en Rapsodia Satanica.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#17 Frailty (2001) - 100 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2083.jpg

Goed verhaal, goede cast en prima uitgewerkt.

Goede film!

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

13. The Thing (1982) - 109 minuten

RW

1 punt – 08-10-2018 (13 films, 24 punten)

http://s18675.pcdn.co/wp-content/uploads/2018/09/hnxieS9l0aWUTOHmNNj4cVoyj52.jpg

Fijn weerzien met deze horrorklassieker.

Ik heb altijd wel een klein zwak gehad voor films waarbij er één iemand is die iets achter houdt terwijl de rest van de groep niet weet wie van hen het is. In deze film wordt dat concept op een geweldige manier uitgewerkt. Wat vooral erg fijn is is dat het onderzoeksteam al vroeg de ernst van de situatie door heeft waardoor ze elkaar steeds minder beginnen te vertrouwen. De personages zijn ook niet naïef, maar het buitenaards wezen is ze simpelweg steeds te slim af. Wel wordt al snel duidelijk dat de bemanning één voor één zal worden afgeslacht totdat Kurt Russell over is. Gelukkig is de manier waarop dat gebeurd erg spannend met de nodige memorabele momenten. Enkel richting het einde worden er een aantal merkwaardige beslissingen genomen door een aantal personages. Sowieso was geen enkel personage echt likeable, waardoor het helaas geen emotionele impact heeft wanneer iemand wordt verorberd door het monster. Zo had ik het meeste medelijden met de wolf. Maar goed, het is ook onmogelijk om zoveel personages grondig uit te werken. Dat zou het tempo waarschijnlijk ook niet ten goede zijn gekomen en laat dat nou net zijn wat deze film zo goed maakt. Vanaf het begin zit je er meteen in en je wordt niet meer losgelaten.

De praktische effecten kunnen natuurlijk niet onbesproken blijven. Wat zien de monsters er fantastisch uit zeg. Meer dan 30 jaar na dato nog altijd even smerig en indrukwekkend als toentertijd. Het design is niet zo gestileerd als bijvoorbeeld de monsters uit Alien(s), maar het feit dat je totaal geen hoogte van deze gedrochten krijgt is juist hun kracht. Jammer dat je dit soort vakmanschap nog maar zelden ziet vandaag de dag. Op cinematografisch gebied valt er ook weinig te klagen. Er zijn genoeg mooie shots te zien en de claustrofobische sfeer is duidelijk voelbaar. Wel had ik iets meer verwacht van de score van Morricone. De main theme is sterk, maar muziek eromheen wist niet echt indruk te maken.

Daarmee kom ik uit op een halfje hoger ten opzichte van de eerste keer dat ik de film zag.

4.0*

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2862 stemmen

11. H.P. Lovecraft's Dreams in the Witch-House (2005)

Verenigde Staten

Horror

55 minuten

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/42000/42309.jpg?cb=1487838003

En we gaan gewoon vrolijk door met de serie, en ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet verveel om deze serie te kijken krijg er eerlijk gezegd wel steeds meer zin in. Dit tweede deel komt van horrormeester Stuart Gordon af die ik eigenlijk om eerlijk te zijn alleen nog maar ken van ‘Re-Animator’ maar ook deze korte film heeft veel indruk gewekt. Ook ben ik nauwelijks bekend met ‘H.P. Lovecraft’ dus is het een soort gecombineerde ontdekking, ‘Re-Animator’ heb ik een tijdje geleden alweer gezien. En ja, hij was zeker leuk maar echt beter dan de film hiervoor vond ik hem niet.

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

Hollywood007 schreef:

Ik zag deze als klein meisje maar was te klein om me de naam te herinneren.

Leuk man! Ik hoop dat de film jou meevalt. Ik had er niet veel mee. Maar ja, jeugdsentiment hè. Heb ik bijvoorbeeld met Jaws en Christopher Lee in zijn rol als Dracula. Beide als kleine jongen voor het eerst gezien. Blijf ik fantastisch vinden, wat anderen er ook van vinden

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

29. Schatten - Eine Nächtliche Halluzination (1923) aka Warning Shadows

FTV - 2 punten

Totaal: 58 punten

https://bigdamnspider.files.wordpress.com/2016/10/warningshadows_beset.jpg?w=519

De enige manier waarbij een stille film dialoog kan overbrengen is door middel van title cards. Toen ik aan het begin meekreeg dat die bij deze film zouden ontbreken vroeg ik me af of ik het wel allemaal zou snappen en niet achteraf moest gaan opzoeken waar het nu over ging. Ik kan begrijpen dat niet iedereen dit snapt, maar ik denk wel dat elke volwassene toch in grote lijnen achteraf kan zeggen wat het plot was. Sterker nog ik raad eenieder die deze wil zien er zo blank mogelijk in te gaan want de beschrijving geeft gewoon te veel weg. Ik ben er blank ingegaan en heb het gesnapt. Voor mensen die geen ervaring hebben met silents zou ik em niet meteen aanraden, liefhebbers kan ik niet anders dan em hoog aanbevelen. Om toch een tipje van de sluier op te lichten: het is een verhaal van liefde en jaloezie waarbij expressie en vooral het gebruik van schaduwen een heel belangrijke rol spelen. En de trekpleister de vrouw des huizes (Ruth Weyher), het is heel begrijpelijk dat elke vrouwminnende man voor haar zou vallen.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

#18-American Mary (2012) - MovieMeter.nl 103min-RW

Lag op jaren op mijn blu-ray schap te verstoffen , goede reden om hem nog eens te zien .

Ik vond de eerste ervaring , net zo eigenaardig als de tweede.

Het is allemaal anders , dan je zou verwachten .

Helaas geld dat ook de gore , wat absoluut geen pre hoeft te zijn in een horror , maar in een films als deze is wel een groot minpunt ,omdat het allemaal draait om een chirurg en haar revenge en body modification . dat is vragen om ingewanden , en niets ontziende amputaties .,

Maar ze komen wel een beetje mee weg want het is zoals gezegd wel eigenaardig, en Katharine Isabelle is prima in haar rol als Mary .

bloody hell , wat is die sexy in deze film by the way . En genadeloos . dat dan weer wel .

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

10. A Dark Song (2016)

FTV - 100 min - 2 punten - (6-10-2018)

Totaal: 20 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/618000/618424.jpg?cb=1476367712

Mooie, sfeervolle film.

3,5 *

morpheus2000

• 599 berichten
  • 10388 stemmen

11. Happy Death Day (2017)

FTV- 96 min - 2 punten - (08-10-2018)

Totaal: 22 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114227.jpg?cb=1506786915

Spannend of eng was het nergens, maar ik vond hem desondanks erg genietbaar. Leuke humor met af en toe ergens een messteek hier en daar.

3,5 *

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

35 The Torturer (2005)

FTV - 100 min.

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2013/05/The-Torturer-2005-Movie-6.jpg

In het genre van films als Hostel en Saw is er dit werkje met een zeer doeltreffende titel The Torturer.

Maar helaas daar blijf het wel bij. Gemarteld wordt er zeker, al in de eerste minuten wordt een schaars geklede jongedame op een misselijkmakende wijze mishandeld. Verder lijkt deze film meer een excuus om zoveel mogelijk blote vrouwen in beeld te brengen want een verhaal valt nergens te bekennen. 3/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

36 Le Manoir (2017)

FTV - 100 min.

https://www.netflix-nederland.nl/wp-content/uploads/2018/07/The-Mansion-Netflix-810x456.jpg

Best grappige horrorkomedie die je vaak doet grinniken. Er zitten heel wat kleine komische elementen in de film, zowel qua situaties als in de dialogen. Het komt langzaam op gang en je krijgt een zeer lange introductie van de verschillende personages. Maar verveling is niet aan de orde door de inbreng van onderlinge relaties en eigenaardige karaktertrekken met komische knipoogjes. Verhaal zelf heeft niet zo veel om het lijf, maar wist toch naar het einde toe te verrassen. Vermakelijk filmpje ! 6/10

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

37 Bad Samaritan (2018)

FTV - 111 min.

https://horrorfreaknews.com/wp-content/uploads/2018/05/Bad-Samaritan-2018-movie-scene-1024x683.jpg

Goeie thriller met wat horrorelementen die van begin tot het eind weet te boeien. Dit is te danken aan de overtuigende cast met als grote pluspunt een creepy psychopaat. Naar het einde toe gaat de film een beetje uit de bocht met iets teveel vergezochte handelingen van de psychopaat zelf. Ik denk aan zijn eigen huis die hij tot ontploffing brengt , maar ook de langdurige slotscène die een veel betere uitwerking verdiende. Te simpel en vooral ongeloofwaardig. Maar ach, in zijn geheel best een leuke horrorthriller met een vlot tempo en spannende scènes. 7/10

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

14. The Shining (1980) - 146 minuten

RW

1 punt – 09-10-2018 (14 films, 25 punten)

http://loeligerstrub.ch/wp-content/uploads/fremd_vertraut_1170.jpg

Ook na deze tweede kijkbeurt kan ik hier helaas geen meesterwerk in terug zien.

Laat ik vooropstellen dat de cinematografie magnifiek is. De film staat bol van geweldige tracking shots. Het is telkens weer genieten wanneer Danny op zijn driewieler door de lange hallen van het hotel fietst. De hallucinaties zijn ook erg sterk uitgebeeld en zijn zonder twijfel mijn favoriete onderdeel van de film. Het sound design is uitmuntend en ik heb zelden zo'n zenuwslopende score gehoord. Het Overlook Hotel is ook nog eens uitermate sfeervol en de perfecte setting voor een film als deze. Dat soort dingen kun je allemaal wel aan Kubrick overlaten, perfectionistisch als hij is.

Waar ik me echter aan stoorde was de karakterontwikkeling, die eigenlijk gewoon amper aanwezig is. Het idee van een hoofdpersoon die vanwege zijn isolement langzaam maar zeker compleet doordraait kan ik zeker waarderen, maar Jack Torrance is van begin af aan al een doorgedraaide kwal waardoor dit principe totaal niet uit de verf komt. Het is een verdomd eendimensionaal karakter zonder enige redeeming quality. Daarnaast legt Jack Nicholson het er veel te dik bovenop wat mij betreft. Zo'n rol is veel meer gebaat bij nuance en subtiliteit. Daar is Nicholson gewoonweg niet de juiste acteur voor met zijn irritante maniertjes. Het karakter van Duvall brengt het er niet veel beter vanaf. Het enige wat zij mag doen is verontwaardigd zijn en de boel bij elkaar krijsen. Wat een ondankbare rol zeg. Van enige chemie tussen die twee personages is ook geen enkele sprake. Eeuwig zonde, want als dat van zulke kwaliteit was als het filmtechnische aspect had The Shining ongetwijfeld tot een van mijn favorieten behoord. Nu blijft die op een magere 3.5* steken.

3.5*

joolstein

• 10837 berichten
  • 8924 stemmen

40. Another WolfCop (2017) 2,5*
FTV - 2 punten
Totaal: 79 punten
https://s22.postimg.cc/euaeemh1d/wolf.png
Zoals al werd belooft in het eerste deel komt Wolf-Cop terug met een opvolger. Al is het wel drie jaar later dan dat ze eerder dachten. De eerste Wolf-cop was een gave verrassende film, ik vond die film geweldig. Ik was dus best benieuwd naar het vooruitzicht om een nieuwe knokpartij van Lou Garou te zien. En ja ik weet wat ze zeggen over verwachtingen maar dat is hier niet het geval.Ik was enthousiast over een nieuwe film, maar dat enthousiasme verdween naarmate ik de film verder keek. Ik realiseerde me al snel dat deze film geen goede ideeën had. De Wolf-Cop doet er nauwelijks iets in en de grapjes zijn vooral flauwe.

Deze keer probeert politieagent en weerwolf Lou Garou (Leo Fafard) de duistere zakenman Sydney Swallows (Yannick Bisson) te weerhouden om het stevig bier - Chicken Milk - aan de man te brengen en zo de inwoners van Woodhaven te bezwangeren met de reptielachtige gedaantewisselaars. Het resultaat is domweg niet zo effectief, het vervolg mist de frisheid van het origineel. De Wolf-mobile verdwijnt al vrij gauw en de film kent vooral meer domme dialoog en minder gore. Er zijn vooral meer minder succesvolle toevoegingen; dieptepunten zijn Kevin Smith als burgemeester Bubba en ook Lou's teruggekeerde sidekick Willie (met een pratende penisparasiet die groeit uit zijn maag) slaagt er niet in de bedoelde lach te genereren. Het leukste idee was de seks van Lou met de zes-borstige Weer-kat (Serena Miller) die nog wel een glimlach of twee waard was. Maar die uiteraard niets te maken had met Gore of horror. De finale bij een ijshockeywedstrijd had een bloederige climax kunnen worden maar helaas is deze het zwakst van de heel film.

Aan het einde werd er wederom kenbaar gemaakt dat er vervolg zal komen maar naar het zien van deze film weet ik niet of ik daar nog wel trek in heb?

joolstein

• 10837 berichten
  • 8924 stemmen

41. Dead Night (2017) 3*
FTV - 2 punten
Totaal: 81 punten
https://www1.mydownloadtube.com/poster_image/detail_page_poster/poster_dead-night_tt5719076.jpg
Aardige horror-film die helaas door een paar vreemde keuzes en niet overal even goed is uitgewerkt voor mij niet helemaal het gewenst resultaat behaalde. De film begint zeer sterk met een erg mooie openingsscène die plaatsvindt in 1960 en die eindigt met prima gore-beelden.

Dan schakelt de film over naar het heden en zien we James (AJ Bowen) en zijn vrouw Casey(Brea Grant), zoon Jason, dochter Jessica en haar vriendin Becky in de auto op weg naar een afgelegen hut in de Noord-Amerikaanse staat Oregon. Die afgelegen plek rondom in de bossen en waar het tevens gaat sneeuwen geeft de film een geweldige sfeer. Tot zover is het prima vertoeven met de film maar dan...plots wordt de film onderbroken door de tv-show Inside Crime die het verhaal vertelt van wat met de familie gebeurde. Die tv-show komt regelmatig terug. Ik vond dit storend en haalde nogal wat spanning uit de film.

De performances van de cast zijn redelijk tot prima (het is geen film die meedingt naar de Oscars) Het zijn vooral de dames Barbara Crampton als Leslie Bison en Brea Grant als Casey, de moeder in een ondenkbare situatie, die de show stelen. Heerlijk zoals aan de dames de spanning opvoeren tijdens het gesprek aan de etenstafel en er duidelijk iets mis is. De film is niet over de gehele linie even sterk maar over het algemeen is 'Dead Night' een leuke film met prima cast en geweldige make-up en gore. En niet heel onbelangrijk het is zonder CGI. Aan het einde is er een transformatie-scène die een mooie kers op taart vormt voor deze film.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#18 Drag Me to Hell (2009) - 99 minuten - FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/51000/51413.jpg?cb=1363681296

Deze film deed me een beetje denken aan de film Thinner (1996).

Had wat meer verwacht van deze Drag Me to Hell, maar viel me toch tegen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.