Bad Samaritan (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Dean Devlin
met David Tennant, Robert Sheehan en Kerry Condon

Sean Falco en Derek Sandoval zijn in dienst van een deftig restaurant waar ze de autoparkeerservice regelen. Als de gasten aan het dineren zijn, maken Sean en Derek van de gelegenheid gebruik om in de woningen van de gasten in te breken. De zaken gaan goed tot op het moment dat ze hun aandacht op een verkeerde woning richten. Sean ontdekt een vastgeketende jonge vrouw in een van de kamers. Gaat Sean dit melden bij de politie of gaat hij achter de ontvoerder van het meisje aan?

avatar van schumacher
Zeer goeie film en ja , het einde is zoals in 99.99% vd films voorspelbaar maar dat kon me niet schelen.
Dit is absoluut geene horror, ik omschrijf deze film eerder als een psycho/thriller.
De muziek, de acteurs, het sfeerke en het verhaal zat echt wel goed in deze film.
Krijg maar eens zo ne psycho maniak achter u .
Dikke aanrader wat mij betreft, geen seconde verveeld, geen saaie momenten in de film. Top.

avatar van mixmaster
Fijne Thriller met een uitstekende spanningsopbouw en goed acteerwerk.
Het eind had wat beter gemogen en is wat slapjes, ondanks dat is deze film toch zeker de moeite waard om een keer te zien.

avatar van Uier
Die soundtrack. Bij de aftiteling dacht ik even Pirates of the Caribbean gezien te hebben.
Verder redelijk standaard thrillertje. Redelijk onderhoudend, maar zoals vaak zakt de film onderweg in elkaar. De suspense is altijd wel aardig, maar als je te weten krijgt wat de situatie is verdwijnt de spanning als sneeuw voor de zon. Zeker na de zoveelste kunstmatige plotwending om het allemaal nog effe op te rekken.

avatar van filmkul
Redelijke thriller. Het verhaal is niet bijzonder maar Devlin weet er best nog wel wat van te maken. Het begin is het sterktst. De spanning wordt goed opgebouwd. Helaas zakt de film halverwege wat weg. Dat komt mede doordat het allemaal wat minder realistisch wordt en men er een wat hippe film van wil maken. Helaas is dat niet passend bij het sterke begin. Het einde is wat makkelijk. Verder bevat de film wel een aantal nagelbijtende momenten. Het acteerwerk is aardig. Een goed begin, maar helaas half werk. 3.0/3.5

avatar van extremezz
De film begint nog goed en kan de spanning even houden maar de amateuristische killer zou zo uit een low b film kunnen komen. Verder slapt de film af in de helft en is het een flauw kat en muis spelletje

avatar van Esteban
Ik zag deze thriller (geen horror) in verscheidene voorlopige eindejaarslijstjes opduiken, wat mij ten zeerste verwonderde. Ook achteraf. Best goed uitgevoerde standaard genrefilm die, ondanks de voorspelbaarheden en ietwat flauwe afloop, de hele speelduur moeiteloos de aandacht weet te houden. Het blijft wachten op die grote Hollywood-doorbraakrol voor Robert Sheehan ...

avatar van Brabants
Zeer interessante thriller die hier en daar ook nog wat "schrik"momentjes weet te genereren. Toch ben ik het met velen eens dat het de gehele speelduur qua niveau niet weet te halen en de climax wat tien in een dozijn blijkt te zijn. Desalniettemin geen verkeerde film binnen het genre.

avatar van cor1946
Heerlijke thriller, niks mis mee. Heb met plezier gekeken. Die killer speelde het goed.

De thriller begint een beetje kneuterig. Het lijkt een beetje sullige mix te worden tussen komedie en thriller. Gelukkig veranderd dat snel en wordt " Bad Samaritan" toch een boeiende film. Dankzij een creep van een psychopaat en een klein aantal van verwachte maar ook onverwachte suspense schrikmomentjes .Bloedstollend wordt het niet echt maar vermakelijk is de film uiteindelijk wel. 3*/3.5*

Ik vond de film erg slecht misschien ook omdat ik laatst Don't Breathe heb gezien die ik vele malen beter vond. De keuzes van de personage komen bizar over, bij Scooby doo zijn de keuzes nog logischer. De bad Guy speelt ook slecht. Al met al jammer

avatar van sowhat
Goeie thriller. Zit goed in elkaar met de nodige suspense en originaliteit.

avatar van Ew_MK1
Toen ik in het begin die scene met die doberman zag met bijbehorende tune dacht ik dat ik naar een soort Home alone film zat te kijken en was ik bang dat ik hem moest gaan afzetten.
Gelukkig werd het beter maar nog steeds vond ik het allemaal niet goed in elkaar zitten en B-film achtig aandoen.

avatar van frolunda
Sterk begin waarin de 'bad guy' best wel overtuigend overkwam maar naarmate de film vorderde werd het toch allemaal duidelijk minder.Het verhaal was niet slecht maar daarvoor gold eigenlijk min of meer hetzelfde.Gelukkig bevatte Bad Samaritan genoeg spanning en was het geheel ook best onderhoudend.
Tot het einde dan want daar kwamen weer wat vage beweegredenen te voorschijn en was het allemaal weer erg standaard.
Acteerwerk was verder wel in orde en ook zag de film qua camerawerk er best aardig uit maar een topper was Bad Samaritan op geen enkel vlak.
Wel een voldoende.

avatar van Kukident
Wat in het begin nog leek op een aardig filmpje werd in de tweede helft snel afgebroken. Ongeloofwaardig tot het soms lachwekkende toe.
Het einde is ook alles behalve spannend en zie je van mijlenver aankomen. Dit had echt veel beter uitgewerkt kunnen worden.

avatar van Daan258
Een behoorlijk hoog gemiddelde voor zo'n vrij standaard thriller/misdaad.
De eerste 30 min waren niet verkeerd en wist ook nog vrij spannend te zijn. Daarna veranderd de film in wat we gewoon al zo veel malen eerder gezien hebben en weet ook niks nieuws te brengen. Daardoor ook een net wat te lange zit.
Ook het genre Horror hoort totaal niet bij deze film te staan.

best een tegenvaller.

avatar van jpgleiden
Kijkt wel leuk weg, maar blijft een beetje een B gevoel eraan over houden. Net geen 2,5 sterren.

avatar van mcdaktari
Inderdaad ja, de film kijkt heel lekker weg vanaf het begin. Ik heb me er iig heel goed bij vermaakt. Het is dan misschien geen perfect uitgewerkte thriller maar ik ben er de avond meer dan goed mee door gekomen. Gewoon kijken en er van genieten want het is best een film die je gezien kunt hebben.

avatar van Noodless
Goeie thriller met wat horrorelementen die van begin tot het eind weet te boeien. Dit is te danken aan de overtuigende cast met als grote pluspunt een creepy psychopaat. Naar het einde toe gaat de film een beetje uit de bocht met iets teveel vergezochte handelingen van de psychopaat zelf. Ik denk aan zijn eigen huis die hij tot ontploffing brengt , maar ook de langdurige slotscène die een veel betere uitwerking verdiende. Te simpel en vooral ongeloofwaardig. Maar ach, in zijn geheel best een leuke horrorthriller met een vlot tempo en spannende scènes. 7/10

avatar van Skuller
Heerlijke thriller. Aangenaam verrast door deze film.

Totaal geen horror. Eerder een thriller zoals iedereen hierboven ook aangeeft. Keek wel lekker weg, niet heel goed ofzo. Einde wel voorspelbaar.

avatar van Kondoro0614
Om heel eerlijk te moeten zijn vond ik de film niet bepaald bijzonder. Destijds in de bioscoop vaak voorbij zien komen en het zag er toen best goed uit. De film is onderhouden, leuke sfeer en het werd soms nog spannend ook echter, we kennen het langzamerhand wel dit soort concepten en hebben het al vaker wel eens gezien.

Orgineel werd de film bijna niet, het auto verzetten en daarna gewoon leuk inbreken in huizen was een leuke toevoeging aan het verhaal en aan het concept van de film. Dit bracht toch de benodigde mogelijkheden met zich mee, zoals nu ook wel het geval was. Ook het echte horror gevoel miste ik een beetje, er is weinig bloed te merken. Toch vond ik dat hele kidnap en achtervolg gedrag best eng alleen of ik dit nou pure horror vind, nee totaal niet.

Dean Devlin heeft met zijn vorig werkje ‘Geostorm’ geen indruk op mij achtergelaten, sterker nog die film was dikke kak. ‘Bad Samaritan’ is in tegen deel juist een film met een kwalitatief kaartje en kwam binnen. Mooi geschoten en erg sterk acteerwerk van David Tennant maar ook van Robert Sheehan. De Masserati was een vette bak, heerlijk om naar te kijken. Het verhaal was prima te volgen maar werd nergens hoogstaand en was zeker op het eind aardig cliché.

En dan blijft het een prima zit, ik heb ze helaas wel eens beter en vooral spannender gezien.

avatar van Rowie89
Wat een goede film was dit. Echt van het begin tot het einde boeiend. Het verhaal was ook leuk bedacht. Ondanks dat het niet totaal orgineel was , toch leuke dingen gezien! Ik vind het zoals hieronder al vaker gezegd ook totaal geen horror. Maar wel echt een goede thriller! De psychopaat speelde ook erg goed naar mijn mening.

avatar van Icer
Niet al te beste, klungelige, voor de hand liggende overgeacteerde thriller met een bekend plot.

Het is net of ik het allemaal al eens gezien heb, zo voorspelbaar, eigenlijk irritant te noemen. Suffe agenten, net naast kogels, afranseling van zwaar kaliber zonder echte schade, enzovoort.

Kan ook aan mij liggen natuurlijk...

avatar van snarfje5508
Onderhoudende thriller, verslapt niet en wordt grotendeels goed geacteerd. Probleemloos 3 sterren !

avatar van Rodger
Echt een prima Thriller, spannend tot het laatste moment.
4.0 ****

Aardige film waarin een inbreker het verkeerde huis kiest en een vastgebonden vrouw aantreft. Een prima, Hitchcockiaanse opzet levert hier een onderhoudende en bij vlagen spannende thriller op. De geloofwaardigheid vooral met betrekking tot de personages komt iets te vaak in gedrang. Het einde valt een beetje tegen (nogal standaard allemaal).