Venom (2018)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Tom Hardy, Michelle Williams en Riz Ahmed

Het verhaal volgt een fotojournalist, Eddie Brock genaamd, die verbonden raakt met een symbiont, ofwel een buitenaardse levensvorm. Samen staan ze beter bekend onder de naam 'Venom'. Al snel groeit Eddie onder deze naam uit tot een antiheld die de onschuldigen probeert te beschermen.

avatar van macrobody
Gewoon lekkere actie en prima vermaak met goeie grappen. Gaat verder nergens over maar boeie. Wel apart wat er nog allemaal na de aftiteling komt.

avatar van Rickazio
Heeft Stan Lee deze meuk ook bedacht?

Amper vermaakt tijdens deze film, met name het einde viel tegen.

Jammer dat Tom Hardy zich voor de $$$ laat opdraven voor zoiets als dit

avatar van broncode
Onevenwichtige anti helden film. Tom Hardy als een mietje is bijzonder pijnlijk om te zien. Voor de rest is het een brij van CGI, en eindigt het zoals gewoonlijk :vlak en niet meer interessant...

avatar van CellarDoor
Wauw, wat is dit een draak van een film zeg! Gebeurt niet vaak, maar zeer slechte keuze van Hardy, van wie ik normaliter zeer gecharmeerd ben. Ja special effects zien er gelikt uit, maar daar is ook daadwerkelijk ALLES mee gezegd.

avatar van Glacius
Rickazio schreef:
Heeft Stan Lee deze meuk ook bedacht?

Amper vermaakt tijdens deze film, met name het einde viel tegen.

Jammer dat Tom Hardy zich voor de $$$ laat opdraven voor zoiets als dit

Stan Lee bedacht noch schreef scripts voor films... Als je het originele comic personage Venom bedoelt: die is ook niet door Stan Lee bedacht.

Wat een tenenkrommende slechte (beter gezegd "Waste of time", zoals veel films dat waren in 2018) superheldenfilm was dit alweer. Ik had de filmtitel eigenlijk eer moeten doen door "Venom" te drinken bij deze film, dan er kostbare bier en tijd aan te verspillen (ik heb gelukkig wel vaak vooruit zitten te spoelen). Het hele flauwe verhaal weet totaal niet te boeien of te vermaken en zelfs Tom Hardy weet er niets van te bakken. Visueel gezien zag het er soms best aardig uit en dat is het dan ook.

avatar van Kondoro0614
Eigenlijk toch wel best vermaakt, tot tegenstelling van mijn bovenbuurman . ‘Venom’ stond eerst op de planning om te gaan zien in de bioscoop, hier is helaas niks van gekomen dus dan moesten we maar even wachten maar dat ik zin had in de film was snel duidelijk, zeker omdat ‘Tom Hardy’ een hoofdrol had in de film. Hardy is één van mijn favoriete acteurs en heb me eigenlijk nog nooit verveeld tijdens zijn acteerwerken maar, het was erg moeilijk om dat hoog te houden in deze film want door een soms wat saai verhaal kon ook zijn personage het moeilijk echt héél goed doen. Als nog, ik heb me we stiekem wat vermaakt en dan buiten het verhaal om, vind ik dit soort films nooit echt héél saai.

“I found something very bad. And I have been... taken.”

De cast vond ik best leuk, zoals ik al zei is Tom Hardy voor mij wel één van de favorieten en misschien wel mijn favoriet. Om deze dan in een wat mindere film te zien spelen vind ik vaak spijtig maar goed, hoort erbij. Michelle Williams deed het prima, vond ik zelf niet héél bijzonder maar ze ziet er wel wat beter uit met het langere haar. En ook Riz Ahmed en de rest van de cast deden het allemaal wel leuk en aardig maar ik vond het nergens echt heel erg bijzonder.

Het verhaal was redelijk. We volgen de wereld ten tijden van ‘ondergang’ al werd dat later gemeld maar goed. We volgen in ieder geval een ruimteprogramma die terugkeerde van reis met zeer gevaarlijke en kostbaar materiaal aan boord. Het schip crasht en eentje was ontsnapt want de dingen leven, en de rest ging mee richting Amerika naar het laboratorium waar ze onderzoeken gingen doen. Ondertussen volgen we het leven van Eddie Brock. Een man die zijn leven goed voor mekaar heeft, hij heeft een leuke vriendin en heeft een mooie baan op de televisie. Maar na een fout tijdens een interview verliest hij zijn baan, vrouw en roem. Wanneer hij bezocht word door een onderzoekster die werkt voor Drake slaat zijn wereld om aangezien hij nou mee gevraagd werd het laboratorium in en hier vervolgens een ‘parasiet’ krijgt, of te wel ‘Venom’. Het wezen wil zijn lichaam over nemen en Eddie word veel sterker en beter in alles. Nu blijkt het dat Drake ook over genomen is door een kwade parasiet en deze wil soortgenoten op halen om de aarde uit te vegen, en de mensheid te vermoorden. ‘Venom’ en Eddie gaan samen ten strijden om dit tegen te gaan en de mensheid te redden, vrij standaard superhelden verhaal dus.

Hier en daar werd er een poging gedaan om grappig over te komen. Nou lukte Hardy dat soms wel maar de rest niet. Drama was nou niet echt iets bijzonders hier. De CGI vond ik wel vet maar soms dat ik ook het gevoel dat het er wat stroef uit zag, neem dan bijvoorbeeld het moment dat de ziekenwagen om valt en die Maleisische vrouw er uit kruipt met ook een parasiet in haar lichaam, dat vond ik best knullig geanimeerd. Voor de rest een zeer zalige film, die op de vrijdag avond prima mee gepakt kon worden.

avatar van joeygamer2
Leuke film! Hoorde dat dit een niet al te goede film was en er getwijfeld werd over een vervolg, maar ben blij dat het voor mij het tegenovergestelde was. Erg gelachen en er was goede actie ook. Tom Hardy deed het weer goed, zoals ik al wel weer van hem had verwacht! Erg genoten van deze film en ik hoop op een net zo goed, of beter vervolg! Horror vond ik niet erg gepast bij deze film, eerder actie/komedie of actie/sciencefiction.

avatar van Kondoro0614
joeygamer2 schreef:

Hij heeft ook geen horror tag, gewoon Actie / Sciencefiction.

avatar van joeygamer2
Kondoro0614 schreef:

Hij heeft ook geen horror tag, gewoon Actie / Sciencefiction.

Toen ik laatst nog keek stond er horror, maar bedankt voor de verbetering

avatar van Noodless
Zeer vermakelijke Marvelfilm waarbij vooral de onder onsjes tussen Venom en Brock heel leuk zijn. De stem van Venom is perfect. Veel aardige en leuke actiescènes met soms een vleugje humor of horror, als geheel vlot en luchtig aan de kijker gebracht. Geen overdaad aan effecten wat een positief gegeven is.
Leuk entertainment ! 7,5/10

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Venom, de Marvelversie van Upgrade. Beiden halen de mosterd uiteraard ook elders, maar er zijn wel gelijkenissen. En Upgrade is beter geslaagd als film. Venom is een te standaard film dat in de lijn ligt van de Marvelfilms. Vrij braaf en weinig creatief, maar met de nodige actiescènes en leuke onliners. Tom Hardy doet het niet slecht, de film mist een goeie bad guy/girl om voor een evenwicht te zorgen. Je zou haast denken dat dit een DC film was.

Theunissen schreef:

Als je vooruit hebt zitten spoelen heb je dus eigenlijk de hele film niet gezien en kun je ook niet stemmen

hankdigger schreef:

Ik heb juist wel de hele film gezien, maar niet in circa 120 minuten, maar gelukkig maar in circa 60 - 80 minuten. Opzicht heb je wel een punt, maar niet stemmen vind ik juist van toepassing als je een film op een gegeven moment afzet en niet meer verder kijkt. Vind ik een film saai of slecht dan begin ik vooruit te spoelen (met beeld) en als er iets leuks gaat gebeuren (tenminste dat hoop ik dan, maar dat was bij deze film niet het geval), dan kijk ik weer op normale snelheid.

avatar van remorz
Belachelijke manier van film kijken. Kun je m net zo goed afzetten.

avatar van Captain Pervert
Wat mij betreft tegenvaller van het jaar.

Tom Hardy heeft zijn "merk" in korte tijd opgewaardeerd tot A-merk en het lijkt eigenlijk een garantie voor kwaliteit en originaliteit. Daarnaast straalt de trailer iets geheel anders uit dan andere Marvel films. Het is erg sinister en bijna horror-achtigs.
Na Deadpool en het nog betere Deadpool II bleek Marvel meer in huis te hebben dan de relatief brave Avengers, dus waren mijn verwachtingen vrij hoog.

Het is dan tamelijk ontnuchterend dat de film weinig origineel is, nauwelijks sinister, amper horror en dat Tom Hardy ook maar weinig van zijn kunnen laat zien.

De special effects waren natuurlijk weergaloos, maar daarmee red je het niet meer vandaag de dag. We zijn als kijker erg verwend wat dat betreft - zo erg dat we misschien weer terug willen naar de basis. Een goed verhaal, plotwendingen, goed acteerwerk.

2,5 sterren

Niet al te best.

Hardy lijkt zelf niet goed te beseffen wat hij met z'n personages moet aanvangen. Is het een wat duistere film, toch misschien meer comedy of gewoon een familie blockbuster? De film zwiert alle kanten op en Hardy volgt gedwee, maar echt veel indruk maakt het niet. Hetzelfde geldt voor de rest van de cast trouwens, toch een beetje droef om bijv. een Williams in zo'n rol te zien.

Venom zelf ziet er redelijk brak uit. Lelijk CG monster/superheld die helemaal geen indruk weet te maken, ook niet met z'n dom stemmetje. Gelukkig zijn de actiescenes nog wel een beetje spectaculair, al zijn ook daar de trucjes van Venom niet echt geweldig imposant.

Verhaaltje stelt niks voor, maar da's niet zo heel verrassend. Het is gewoon jammer dat de film niet wat meer op pure fun gericht is. Van Fleischer had ik toch wat meer verwacht, anderzijds staan dit soort films erom bekend dat ze regisseurs opvreten en er niks meer van heel laten. Ook Fleischer kon daar blijkbaar niet aan ontsnappen.

Zoals zoveel films in z'n genre, gewoon niet goed genoeg en zonde van al dat geld.

avatar van Metalfist
Eye, lungs, pancreas. So many snacks, so little time

Ik ben zelf altijd meer een X-Men of Avengers fan geweest wanneer het op comics aankomt, maar Spider-Man is en blijft een iconisch personage waardoor ik in de loop der jaren best wel wat heb aangeschaft. Zo ook de Venom storyline en indertijd met Spider-Man 3, alweer 12 jaar geleden, was ik een tikkeltje teleurgesteld met hoe Venom gebracht werd. Toen was er al sprake van een aparte film voor ieders geliefde symbiote maar daar zouden we uiteindelijk tot in 2018 op moeten wachten.

En van heel dat oorspronkelijk idee schiet volgens mij weinig nog over. Voor een groot stuk is dat te wijten aan het verdelen van de rechten (Sony was eigenaar van de Spider-Man rechten, heeft die dan voor een stuk weer teruggegeven aan Marvel waardoor die Spider-Man zelf mogen laten opdraven in hun MCU maar Sony mocht dan nog wel een eigen universum opbouwen met de andere Spider-Man personages etc) maar het zorgt er bovendien ook voor dat dit wat als een vreemde eend in de bijt aanvoelt. Hier en daar een voorzichtige verwijzing naar het Spider-Man universum (de astronaut uit het begin van de film is namelijk de zoon van J. Jonah Jameson, de baas van de Daily Bugle) maar verder wel een perfect op zichzelf staande film en onverwachts blijkt dat eigenlijk hetgeen te zijn dat het personage nodig had. In handen van Ruben Fleischer krijgt Eddie Brock genoeg ruimte om zich te ontwikkelen en hoewel het plot misschien allemaal net iets te gemakkelijk aanvoelt (wat wel vaker is bij dit soort 'eerste' films), kijkt het allemaal erg vlotjes weg.

Jammer alleen dat die R-rating er uiteindelijk niet is doorgekomen. Venom bijt hier en daar wel eens een hoofd af en dan klopt het toch niet helemaal dat je daar niets van ziet. Het lijkt wel een knieval te zijn om dit perfect in lijn van die talloze andere superheldenfilms te brengen, maar het had interessanter geweest als dit wat explicieter qua geweld was geweest. In ieder geval is het wel een goede zet geweest om Tom Hardy als Eddie Brock te casten. Hardy stond er naar het schijnt niet om te springen, het was zijn zoontje die hem wist te overhalen, maar hij speelt Brock op een toffe schizofrene manier. Qua rest van de cast is het echter allemaal wat minder. Michelle Williams loopt hier een beetje verloren en Riz Ahmed is niet indrukwekkend als de slechterik. Wel een aantal toffe knipogen naar de comics trouwens en ben benieuwd hoe de sequel, indien die er ooit nog gaat komen, zich gaat ontwikkelen.

Want ook dat heeft Venom, de ondertussen verplichte after credits scènes. Fleischer laat zich misschien iets te hard gaan (gewoon 5 minuten van Spider-Man: Into the Spider-Verse tonen is wat overdreven) maar het stukje met een bepaalde seriemoordenaar belooft veel goeds. Ben benieuwd of het opnieuw voor Fleischer gaat zijn, maar die is blijkbaar bezig met een sequel op Zombieland dus laat dat eerst maar komen!

Goeie film waarin een journalist op zoek naar een verhaal een parasiet in zijn lichaam krijgt. De samenwerking tussen de journalist en de alien is goed uitgewerkt en je zou het in dat opzicht bijna een buddy-movie kunnen noemen. Onderhoudend van begin tot eind en een prima evenwicht tussen spanning, actie en humor. Tom Hardy zet een vermakelijk rol neer (ook fysiek gezien).