Venom (2018)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Tom Hardy, Michelle Williams en Riz Ahmed

Het verhaal volgt een fotojournalist, Eddie Brock genaamd, die verbonden raakt met een symbiont, ofwel een buitenaardse levensvorm. Samen staan ze beter bekend onder de naam 'Venom'. Al snel groeit Eddie onder deze naam uit tot een antiheld die de onschuldigen probeert te beschermen.

avatar van filmkul
Leuke Marvel film. Het verhaal is aardig maar niet top en kent wat plotgaten. Verder is de opbouw prima en de hoofdrolspelers worden voldoende genoeg voorgesteld. De vaart zit er ook goed in. Actie en humor worden leuk afgewisseld. Het geweld is soms grof, maar wordt niet uitgebreid getoond, vandaar 12 jaar. De special effects zijn van goede kwaliteit. Hardy zet een goede rol neer. Tijdens aftiteling komt er nog een leuke teaser en introductie van een nieuwe Bad Guy. Prima vermaak. 3.5/4.0

Heel erg jammer dat zo' n goede acteur, zich leent voor zo' n slechte film!Film raakt kant noch wal....

avatar van james_cameron
Een beetje een rommeltje, maar best vermakelijk. Tom Hardy gaat in ieder geval helemaal los in de hoofdrol. Soms is dat misplaatst, soms hilarisch, vooral in de scenes met zijn monsterlijke alter ego. Daar had ik wel meer van willen zien. De opbouw van de film is helaas veel te lang en de rol van Michelle Williams waardeloos, maar op gegeven moment komt de vaart er goed in en stoomt de boel lekker door naar de spectaculaire finale. Uiteindelijk niet heel onderscheidend en binnen het Marvel Universum niet meer dan een middenmoter, maar net leuk genoeg.

Tom Hardy vond ik echt
Middelmatig acteren en hij had de humor niet aan zijn kont hangen .
En het duurde veel te lang voordat hij veranderde.
En dat andere monster veel te veel uitvergroot.
Kleiner en enger is beter.
Have a Nice Day.

avatar van clubsport
Ik had geen superhoge verwachtingen van deze versie uit het spiderman universum maar als een stand alone verhaal is het best te pruimen , de humor was het sterkst in de ruzietjes tussen het wezen en Tom hardy .
Het plotverhaal tussen Michelle Williams en Tom vond ik nogal matig geschreven ( hij denkt het juiste te toen , niet netjes maar toch , vervolgens laat zij hem wel heel makkelijk keihard vallen , later zonder dat hij ook maar een greintje rancune heeft bied hij zelfs zijn excuses aan haar aan .
Eigenlijk is de film voor zo'n eng wezen gewoon te braaf er had wat dat betreft best wat meer horror in mogen zitten .

avatar van SengokuCrimson
Leuke film en mooie effecten.

Begin nu wel een beetje kots misselijk te worden van al die superhelden films...

avatar van MovieHolic
Gaaf, niet altijd even sterk maar heb serieus wel genoten!
Eigenlijk hetzelfde liedje als altijd, in mijn optiek :
"Marvel stelt nooit teleur"

avatar van Ajax&Litmanen1
stinissen schreef:

Maar gelukkig blijf je ze wel trouw kijken hé

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar gelukkig blijf je ze wel trouw kijken hé

Ik kijk alles soms zit er een verrassing in

avatar van Grindhouse62
Een heerlijke pulpfilm en voor mij weer eens 13 in een dozijn. Maar heb genoten van deze film. Verhaal is ondermaats, goede FX en leuke humor.

avatar van limelight73
tja.... what can i say...

Leuk hoor. Film die zichzelf niet te serieus neemt met de nodige humor. Flinterdunne verhaallijn maar dit maken de speciale effecten en actiescènes weer goed.

avatar van Avatar65
Slap verhaal en een tegenvallende Tom Hardy.
Wel mooie FX!

avatar van KingJ
na alle slechte recensies ging ik kennelijk met hele lage verwachtingen kijken.....

viel me erg mee..... leuke film....... voor mij zelfs een van de betere en leukere Marvel films van de laatste tijd! verder is Tom Hardy ook hier weer goed

waw gisteren geken online voor mij de beste film van marvel. humour actie speciale effecten
neen geen klagen zal nog wel wat duren voor hij uitkomt om te kopen op dvd en blu ray maar ja deze zal hem wel kopen ook al is deze meer voor tieners dan nog. wat anderen zeggen laat mij koud ik heb hem gezien en ik ben meestal niet zo te vinden voor die verfilmingen van die strip boeken. maar sommige vond ik wel goed maar oke dat heb je bij alle films. dus dacht ik laten we kijken we zien wel en in het begin was het inderdaad niet veel maar eens venom in het lichaam zat van tom hardy was er volop spanning en actie.
de speciale effecten vond ik tof het wezen dat verandert in een soort spiderman. de rollen voor de acteurs waren goed ik kan niet echt iets negatief bedenken alles zat prima in elkaar.