Venom (2018)

Actie / Horror

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Tom Hardy, Michelle Williams en Riz Ahmed

Het verhaal volgt een fotojournalist, Eddie Brock genaamd, die verbonden raakt met een symbiont, ofwel een buitenaardse levensvorm. Samen staan ze beter bekend onder de naam 'Venom'. Al snel groeit Eddie onder deze naam uit tot een antiheld die de onschuldigen probeert te beschermen.

avatar van SmackItUp
Jup, moet januari 2019 zijn.

avatar van Shadowed
SmackItUp schreef:
Jup, moet januari 2019 zijn.

Dat lijkt me weer iets te vroeg, ik denk dat het eerder rond maart 2019 moet zijn.

avatar van SmackItUp
Shadowed schreef:

Aha, hij bedoelde op bol.com? Zag release in USA medio januari, dus dat zal in NL wel rond maart zijn inderdaad.

avatar van IH88
“Eyes! Lungs! Pancreas! So many snacks, so little time!”

Tom Hardy is een held. Als je ziet wat voor dialogen hij soms moet uitkramen en op wat voor manier hij eigenlijk twee personages speelt, dan kun je hem alleen maar complimenteren met wat hij hier laat zien. Hij schmiert erop los, maar dat werkt hier goed. Ik had een donkere horror/superheldenfilm verwacht, maar vooral het tweede gedeelte is meer een buddy cop komedie/horror. Eigenlijk had van mij de gehele film wel uit het samenspel tussen Eddie Brock en Venom mogen bestaan, want al het andere is matig.

Williams en Ahmed lijken wel in een andere film te acteren dan Hardy, en Jenny Slate heeft een veel te kleine rol. Jammer, want het zijn sterke acteurs, en van mij hadden ze wat meer het ‘over the top’ acteren van Hardy mogen kopiëren. Vooral het eerste gedeelte is veel te serieus, en hopelijk hebben de makers hiervan geleerd voor de nu onvermijdelijke sequel. Meer een Deadpool vibe, meer Eddie en Venom, sowieso meer Hardy, zorg ervoor dat Michelle Williams wat meer loskomt en misschien Tom Holland? Dan komt het wel goed met Venom.

avatar van horizons
IH88
Alsjeblieft niet meer Deadpool vibe. Venom heeft betere humor, leuker verhaaltje en beter acteren.

avatar van cantforgetyou
Erg leuke actie/fantasie/horror film. Tom Hardy is een knappe vent met flink wat zelfspot. Hij doet het erg goed in deze film. De special effects waren supergoed. Vooral de achtervolg scenes door de stad met de motor en de drones. Maar ook de gevechten tussen de twee Venoms. Ik ben soms wel een beetje klaar met al die Marvel films, maar deze was weer erg verfrissend en goed. Zeker de moeite waard om te kijken in de bios. Flink wat spektakel.