Venom (2018)

Verenigde Staten / China
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Tom Hardy, Michelle Williams en Riz Ahmed

Het verhaal volgt een fotojournalist, Eddie Brock genaamd, die verbonden raakt met een symbiont, ofwel een buitenaardse levensvorm. Samen staan ze beter bekend onder de naam 'Venom'. Al snel groeit Eddie onder deze naam uit tot een antiheld die de onschuldigen probeert te beschermen.

Goede actiefilm met de nodige dosis humor.
Venom ziet er erg schrikwekkend uit, maar is het uiteindelijk niet... mede door de humor die in de film zit.
Goede vertolkingen van de ganse cast.
Minpunt aan de film is wellicht de lengte, amper anderhalf uur, hoewel er 20 minuten meer staat vermeld op de hoes, maar die 20 minuten gaat volledig op in de aftiteling !!!
Maar de beelden zijn wel prachtig over de ganse film genomen, mooi om zien in 4K !!

avatar van Someone.
Kondoro0614 schreef:
Eigenlijk toch wel best vermaakt, tot tegenstelling van mijn bovenbuurman . ‘Venom’ stond eerst op de planning om te gaan zien in de bioscoop, hier is helaas niks van gekomen dus dan moesten we maar even wachten maar dat ik zin had in de film was snel duidelijk, zeker omdat ‘Tom Hardy’ een hoofdrol had in de film. Hardy is één van mijn favoriete acteurs en heb me eigenlijk nog nooit verveeld tijdens zijn acteerwerken maar, het was erg moeilijk om dat hoog te houden in deze film want door een soms wat saai verhaal kon ook zijn personage het moeilijk echt héél goed doen. Als nog, ik heb me we stiekem wat vermaakt en dan buiten het verhaal om, vind ik dit soort films nooit echt héél saai.

“I found something very bad. And I have been... taken.”

De cast vond ik best leuk, zoals ik al zei is Tom Hardy voor mij wel één van de favorieten en misschien wel mijn favoriet. Om deze dan in een wat mindere film te zien spelen vind ik vaak spijtig maar goed, hoort erbij. Michelle Williams deed het prima, vond ik zelf niet héél bijzonder maar ze ziet er wel wat beter uit met het langere haar. En ook Riz Ahmed en de rest van de cast deden het allemaal wel leuk en aardig maar ik vond het nergens echt heel erg bijzonder.

Het verhaal was redelijk. We volgen de wereld ten tijden van ‘ondergang’ al werd dat later gemeld maar goed. We volgen in ieder geval een ruimteprogramma die terugkeerde van reis met zeer gevaarlijke en kostbaar materiaal aan boord. Het schip crasht en eentje was ontsnapt want de dingen leven, en de rest ging mee richting Amerika naar het laboratorium waar ze onderzoeken gingen doen. Ondertussen volgen we het leven van Eddie Brock. Een man die zijn leven goed voor mekaar heeft, hij heeft een leuke vriendin en heeft een mooie baan op de televisie. Maar na een fout tijdens een interview verliest hij zijn baan, vrouw en roem. Wanneer hij bezocht word door een onderzoekster die werkt voor Drake slaat zijn wereld om aangezien hij nou mee gevraagd werd het laboratorium in en hier vervolgens een ‘parasiet’ krijgt, of te wel ‘Venom’. Het wezen wil zijn lichaam over nemen en Eddie word veel sterker en beter in alles. Nu blijkt het dat Drake ook over genomen is door een kwade parasiet en deze wil soortgenoten op halen om de aarde uit te vegen, en de mensheid te vermoorden. ‘Venom’ en Eddie gaan samen ten strijden om dit tegen te gaan en de mensheid te redden, vrij standaard superhelden verhaal dus.

Hier en daar werd er een poging gedaan om grappig over te komen. Nou lukte Hardy dat soms wel maar de rest niet. Drama was nou niet echt iets bijzonders hier. De CGI vond ik wel vet maar soms dat ik ook het gevoel dat het er wat stroef uit zag, neem dan bijvoorbeeld het moment dat de ziekenwagen om valt en die Maleisische vrouw er uit kruipt met ook een parasiet in haar lichaam, dat vond ik best knullig geanimeerd. Voor de rest een zeer zalige film, die op de vrijdag avond prima mee gepakt kon worden.

Dit noem je nou niet echt een kort maar krachtige recensie

avatar van Kondoro0614
Someone. schreef:

Dit noem je nou niet echt een kort maar krachtige recensie

Dit was nog tijden voor mijn filmdip waar ik nu in verkeer ...

avatar van psychopath
Waarom moeten ze dit nu pg12 maken ja voor het geld maar echt hoor. Bijt hoofden af, doet gruwelijke dingen en je ziet niets!

Hopelijk komt er ooit een pg16 versie zoals bij Logan.

avatar van mikey
Tja, voor de gore (en supersterke mannen die geleid worden door een stem in je kop) raad ik je Upgrade aan (met een tom hardy look-a-like). Die ik ook toevallig deze week zag.

avatar van bjerik76
Ik vond het begin van de film / eerste uur wel oke.
Maar hoe meer dat symbiont ging praten hoe minder ik het allemaal vond.
Helemaal toen de ene helft van de Aliens ineens tegen hun eigen soort ingingen en een heel ander instinct kregen m.b.t. wat hun doel was . ...

toen begon ik eigenlijk af te haken.
Jammer eigenlijk.

avatar van Davido
Heerlijke film! Fantastisch gemaakt. Goed acteerwerk, ga er maar naast staan z'n dubbel rol . Geweldige special effecten, lekker muziek en de gehele film in de juiste sfeer. Ook de terugkerende humor is super. Op naar een 2de Venom, yes!

Oja, watch till the very, very, very end.

avatar van Dick Starbuck
Vermakelijk! Ik vond Hardy verkeerd gecast in 't begin maar dat neem ik terug. CGI kon soms beter en ik vond Michelle Williams enger dan Venom zelf. Leuk tussendoortje met 't nodige humor en actie. Korte film maar daardoor lag de tempo ook hoog. Not bad.. 3 sterren

avatar van bvonk
Net gezien op Netflix, ben groot Marvel fan maar had niet een hoge verwachting van deze film. En weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Het is allemaal zo voorspelbaar en kinderachtig maar ergens toch wel leuk en vermakelijk. Het is een compleet andere kijk op Venom en dat is een leuke afwisseling.

Ga binnenkort misschien nog wel een keer kijken maar voorlopig een 3.

avatar van Curriculum
Leuke film voor op een dinsdag. Heb me geen moment verveeld en Venom zag er wel badass uit moet ik zeggen.

avatar van Lambchop
Leuker dan ik had verwacht, vind het een gaaf karakter hoor.

avatar van jippie2010
Aardig, maar ook niet meer dan dat.
Vooral een gehypte blockbuster die verder vrij smaakloos is.
Snel door. *3.0

Ik vond het een geweldige film en uitvoering. Verassend ook!!

Lage verwachtingen, maar die zijn goed overtroffen. Best een leuke film, bij vlagen een glimlach en spannend. Niet helemaal mijn beeld van een superheld, maar wat geeft het..

avatar van Partyboooi
2 sterren voor Tom Hardy, een favoriet. Maar wat een film verder, haha. Slaat echt nergens op. Verhaal is echt mega dom en vol met fouten. Beetje jammer al die superhero films tegenwoordig. Geef t geld uit aan goeie schrijvers en maak een mooi verhaal