Venom (2018)

Verenigde Staten / China
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Tom Hardy, Michelle Williams en Riz Ahmed

Het verhaal volgt een fotojournalist, Eddie Brock genaamd, die verbonden raakt met een symbiont, ofwel een buitenaardse levensvorm. Samen staan ze beter bekend onder de naam 'Venom'. Al snel groeit Eddie onder deze naam uit tot een antiheld die de onschuldigen probeert te beschermen.

Goede actiefilm met de nodige dosis humor.
Venom ziet er erg schrikwekkend uit, maar is het uiteindelijk niet... mede door de humor die in de film zit.
Goede vertolkingen van de ganse cast.
Minpunt aan de film is wellicht de lengte, amper anderhalf uur, hoewel er 20 minuten meer staat vermeld op de hoes, maar die 20 minuten gaat volledig op in de aftiteling !!!
Maar de beelden zijn wel prachtig over de ganse film genomen, mooi om zien in 4K !!

avatar van Someone.
Kondoro0614 schreef:
Eigenlijk toch wel best vermaakt, tot tegenstelling van mijn bovenbuurman ?. ‘Venom’ stond eerst op de planning om te gaan zien in de bioscoop, hier is helaas niks van gekomen dus dan moesten we maar even wachten maar dat ik zin had in de film was snel duidelijk, zeker omdat ‘Tom Hardy’ een hoofdrol had in de film. Hardy is één van mijn favoriete acteurs en heb me eigenlijk nog nooit verveeld tijdens zijn acteerwerken maar, het was erg moeilijk om dat hoog te houden in deze film want door een soms wat saai verhaal kon ook zijn personage het moeilijk echt héél goed doen. Als nog, ik heb me we stiekem wat vermaakt en dan buiten het verhaal om, vind ik dit soort films nooit echt héél saai.

“I found something very bad. And I have been... taken.”

De cast vond ik best leuk, zoals ik al zei is Tom Hardy voor mij wel één van de favorieten en misschien wel mijn favoriet. Om deze dan in een wat mindere film te zien spelen vind ik vaak spijtig maar goed, hoort erbij. Michelle Williams deed het prima, vond ik zelf niet héél bijzonder maar ze ziet er wel wat beter uit met het langere haar. En ook Riz Ahmed en de rest van de cast deden het allemaal wel leuk en aardig maar ik vond het nergens echt heel erg bijzonder.

Het verhaal was redelijk. We volgen de wereld ten tijden van ‘ondergang’ al werd dat later gemeld maar goed. We volgen in ieder geval een ruimteprogramma die terugkeerde van reis met zeer gevaarlijke en kostbaar materiaal aan boord. Het schip crasht en eentje was ontsnapt want de dingen leven, en de rest ging mee richting Amerika naar het laboratorium waar ze onderzoeken gingen doen. Ondertussen volgen we het leven van Eddie Brock. Een man die zijn leven goed voor mekaar heeft, hij heeft een leuke vriendin en heeft een mooie baan op de televisie. Maar na een fout tijdens een interview verliest hij zijn baan, vrouw en roem. Wanneer hij bezocht word door een onderzoekster die werkt voor Drake slaat zijn wereld om aangezien hij nou mee gevraagd werd het laboratorium in en hier vervolgens een ‘parasiet’ krijgt, of te wel ‘Venom’. Het wezen wil zijn lichaam over nemen en Eddie word veel sterker en beter in alles. Nu blijkt het dat Drake ook over genomen is door een kwade parasiet en deze wil soortgenoten op halen om de aarde uit te vegen, en de mensheid te vermoorden. ‘Venom’ en Eddie gaan samen ten strijden om dit tegen te gaan en de mensheid te redden, vrij standaard superhelden verhaal dus.

Hier en daar werd er een poging gedaan om grappig over te komen. Nou lukte Hardy dat soms wel maar de rest niet. Drama was nou niet echt iets bijzonders hier. De CGI vond ik wel vet maar soms dat ik ook het gevoel dat het er wat stroef uit zag, neem dan bijvoorbeeld het moment dat de ziekenwagen om valt en die Maleisische vrouw er uit kruipt met ook een parasiet in haar lichaam, dat vond ik best knullig geanimeerd. Voor de rest een zeer zalige film, die op de vrijdag avond prima mee gepakt kon worden.

Dit noem je nou niet echt een kort maar krachtige recensie

avatar van Kondoro0614
Someone. schreef:

Dit noem je nou niet echt een kort maar krachtige recensie

Dit was nog tijden voor mijn filmdip waar ik nu in verkeer ...

avatar van psychopath
Waarom moeten ze dit nu pg12 maken ja voor het geld maar echt hoor. Bijt hoofden af, doet gruwelijke dingen en je ziet niets!

Hopelijk komt er ooit een pg16 versie zoals bij Logan.

avatar van mikey
Tja, voor de gore (en supersterke mannen die geleid worden door een stem in je kop) raad ik je Upgrade aan (met een tom hardy look-a-like). Die ik ook toevallig deze week zag.

avatar van bjerik76
Ik vond het begin van de film / eerste uur wel oke.
Maar hoe meer dat symbiont ging praten hoe minder ik het allemaal vond.
Helemaal toen de ene helft van de Aliens ineens tegen hun eigen soort ingingen en een heel ander instinct kregen m.b.t. wat hun doel was . ...

toen begon ik eigenlijk af te haken.
Jammer eigenlijk.

avatar van Davido
Heerlijke film! Fantastisch gemaakt. Goed acteerwerk, ga er maar naast staan z'n dubbel rol ?. Geweldige special effecten, lekker muziek en de gehele film in de juiste sfeer. Ook de terugkerende humor is super. Op naar een 2de Venom, yes!

Oja, watch till the very, very, very end.

avatar van Dick Starbuck
Vermakelijk! Ik vond Hardy verkeerd gecast in 't begin maar dat neem ik terug. CGI kon soms beter en ik vond Michelle Williams enger dan Venom zelf. Leuk tussendoortje met 't nodige humor en actie. Korte film maar daardoor lag de tempo ook hoog. Not bad.. 3 sterren

avatar van bvonk
Net gezien op Netflix, ben groot Marvel fan maar had niet een hoge verwachting van deze film. En weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. Het is allemaal zo voorspelbaar en kinderachtig maar ergens toch wel leuk en vermakelijk. Het is een compleet andere kijk op Venom en dat is een leuke afwisseling.

Ga binnenkort misschien nog wel een keer kijken maar voorlopig een 3.

avatar van Curriculum
Leuke film voor op een dinsdag. Heb me geen moment verveeld en Venom zag er wel badass uit moet ik zeggen.

avatar van Lambchop
Leuker dan ik had verwacht, vind het een gaaf karakter hoor.

avatar van jippie2010
Aardig, maar ook niet meer dan dat.
Vooral een gehypte blockbuster die verder vrij smaakloos is.
Snel door. *3.0

Ik vond het een geweldige film en uitvoering. Verassend ook!!

Lage verwachtingen, maar die zijn goed overtroffen. Best een leuke film, bij vlagen een glimlach en spannend. Niet helemaal mijn beeld van een superheld, maar wat geeft het..

avatar van Partyboooi
2 sterren voor Tom Hardy, een favoriet. Maar wat een film verder, haha. Slaat echt nergens op. Verhaal is echt mega dom en vol met fouten. Beetje jammer al die superhero films tegenwoordig. Geef t geld uit aan goeie schrijvers en maak een mooi verhaal

avatar van Ajax&Litmanen1
'Venom 2' R-rated dankzij succes 'Joker'? | Filmtotaal filmnieuws

Nou héhé. Ga eens rap een r-rated Venom maken, zoals het hoort. Kunnen we deze eerste drol vergeten.

Jens van Eijk
Ajax&Litmanen1 schreef:
'Venom 2' R-rated dankzij succes 'Joker'? | Filmtotaal filmnieuws

Aangezien Carnage waarschijnlijk de main antagonist wordt moet dat haast wèl. Al zei de regisseur 1 jaar geleden dat het met Carnage alsnog de bedoeling was, de film pg-13 te maken. Na mijn mening gaf Deadpool in principe ook de indicator dat R-rated films een groot publiek trekt, en laten we dan nog niet eens beginnen over The Dark Knight. Bijna 1 miljard heeft TDK omgezet dus ik betwijfel of Sony dat risico durft te nemen. Ook al denk ik nog steeds dat R-rated Venom meer succes had gehad maar dat terzijde. Laten we hopen dat het echt R-rated wordt.

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en het was wel een leuk filmpje. De film is in het begin redelijk serieus, maar naar het einde toe komt er wat meer humor in de film geslopen.
De cast was wel leuk en verder verveelde de film niet. De film voelt wel iets minder spektakel aan, eerder een soort tussendoortje, maar daarom niet minder om eens gezien te hebben.

avatar van MindlessAssassin
Ajax&Litmanen1 schreef:

Pff fingers crossed!

avatar van AmazingPP
Vermakelijke Hollywood blockbuster met veel vaart gebracht. Acteerwerk is an sich in orde, al komt het soms ietwat gekunsteld over, zeker van de vriendin van de hoofdrol. Veel humor, geweldige 3D en de special effects zijn echt goed gemaakt. Gekeken vanaf 3D Blu Ray. 3,5*

avatar van MindlessAssassin
Helaas heeft Sony bekend gemaakt dat Venom 2 wederom PG-13 zal zijn...

avatar van frolunda
Zowel acteur Tom Hardy als regisseur Ruben Fleischer heb ik best hoog zitten,dus ik was wel hoopvol gestemd wat betreft hun samenwerking in Venom.En hoewel het grotendeels behoorlijk amusant is wat hier in een kleine twee uur op het scherm getoverd wordt valt er ook genoeg aan te merken op Venom.
Deze zoveelste superhelden film uit het Marvel universum zal ongetwijfeld een groot budget gehad hebben,wat tegenwoordig helaas meestal betekent dat de scherpe randjes er wel vanaf zijn.Om een zo groot mogelijk publiek te bereiken (en dikke winst te maken) wil men (=studio) gewoon iedereen zoveel mogelijk tegemoet komen.Nu weet Venom dat nog redelijk te ondervangen door het verhaal niet te groot te maken en het casten van Tom Hardy voor de hoofdrol,maar helaas worden die pluspunten voor het merendeel weer teniet gedaan door de soms gebrekkige dialogen en het niveau van de overige acteurs,waarvan ik er geen één echt overtuigend vind.
De ingebrachte humor was op zich geen slecht idee maar de kwaliteit daarvan is wisselvallig,van redelijk leuk tot erg flauw en/of matig,iets wat voor een gedeelte ook aan Tom Hardy ligt want speelt hier nu ook niet direct zijn beste rol.
Maar gelukkig zijn er ook nog twee onderdelen waarop Venom wel doeltreffend is,namelijk de special effects en het actie gedeelte,hiermee weet de film zijn zwakheden aanzienlijk te verbloemen zodat ik ten lange leste toch nog op een positief oordeel uitkom.Maar dat doet ook niks af aan feit dat hier gezien de cast,regisseur en het aanwezige materiaal wel wat meer uitgehaald had kunnen worden.

avatar van jipt
Leuk! Hardy steelt de show. 3,5*

Vanavond weer even gezien.heb weer genoten.en ook weer erg gelachen.toch ook leuke film.met ook een leuke cast.en ook een prima verhaal.van mij mag er een vervolg komen.want het is een goeie film.

avatar van princesspeach
Snap niet hoe mense dit een leuke film vinden. Flauw en begrijp geen hol van & ineens was die vrouw ook een parasiet

avatar van atropine
Voor een film in dit genre is het eerste uur redelijk entertainment. Daarna ontspoort de film en wordt het een soort persiflage van zichzelf. Het einde is regelrecht een afknapper. Lichtpuntje is de acteerprestatie van Tom Hardy die met een fijn gevoel voor humor zijn personage neerzet maar wat onvoldoende blijkt te zijn om de film als geheel te kunnen waarderen.