• 8.296.571 stemmen

Geregisseerd door: Ruben Fleischer

Met onder meer: Tom Hardy, Michelle Williams en Riz Ahmed

Releasedatum: 4 oktober 2018

Plot Venom

"The world has enough Superheroes."

Het verhaal volgt een fotojournalist, Eddie Brock genaamd, die verbonden raakt met een symbiont, ofwel een buitenaardse levensvorm. Samen staan ze beter bekend onder de naam 'Venom'. Al snel groeit Eddie onder deze naam uit tot een antiheld die de onschuldigen probeert te beschermen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van panax

panax

prima aktiefilm

goeie special effects

robert hardy is weer top

deze acteurs heeft iets melodramatisch over zich,waardoor ik het altijd prettig vind hem te zien spelen

hij doet dit weer met de nodige humor ,vooral zijn stemgeluid werkt goed hierbij

af en over de top maar dat hoort er wel bij

goeie film met een een apart einde na de aftiteling

avatar van Shinobi

Shinobi

fun in acapulco schreef:

Weet iemand op welk merk motor Eddie/Venom door de stad rijdt? Deze oogt heel cool.

Volgens een snelle zoekopdracht zou het gaan om een Ducati Scrambler.

avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

Merci, ben aan het denken om een Triumph Scrambler te kopen, dus dat Ducatie model ligt me ook wel.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Mja, meer dan vermakelijke ontspanning was dit niet voor me. Al bij al wel OK waarbij miscast Hardy het toch nog bij elkaar trachtte te houden. Ook Michelle Williams zie ik liever in andere films opdraven dan in deze vage onbeduidende rol. Om nog maar te zwijgen over de cameo van Woody Harrelson op het eind.

Het plot stelt niet veel voor al vond ik de CGI van de monsters nog best fijn. Ook de actie die ermee gepaard gaat ging er nog best in. Bovenal vond ik de humor ook nog best fijn zoals de liftscène of het constante gemekker met Hardy wat mag en niet mag.

The bad guy kwam niet echt uit de verf en sommige scènes (de inbraak bij zijn ex-baas) of motieven kwamen maar vreemd over. beetje over the top allemaal, maar goed voor een keertje. Simpel en entertainend, meer moet dat soms niet zijn.

avatar van Hulk7777

Hulk7777

Veel beter dan Topher Grace als Venom.

Het werd tijd dat we een goede Venom vertolking kregen.

Deze film verschilt heel veel van de comics en wijkt veel van de comics af.

Als pluspunt zou ik zeggen dat het een humoristische film is die ook veel actie bevat en Tom Hardy als Eddie Brock is goed gecast voor mij.

De cgi is prachtig en het verhaal zit goed in elkaar.

Toppertje van een film.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Een extreem voorspelbare eerste helft zonder charismatische schurk of enge beul doet het ergste vermoeden, maar zodra de titel"held" verschijnt wordt de film aanzienlijk vermakelijker. Tom Hardy is duidelijk in z'n element; ik ben nooit een fan van hem geweest, maar zijn energie en de humor die hij hier aan de dag legt zijn voor mij de voornaamste redenen om hier nog 3* aan te geven. Verder allemaal iets te flauw, iets te pseudo-grappig, iets te PG-13. En ben ik de enige die vindt dat de grimeur hier een uiterst rare mond op Michelle Williams heeft gelippenstift? Sterker nog, met die pruik erbij herkende ik haar niet eens.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, goede vermakelijke actie / Sf. film! Beetje in de stijl van The Hulk.

In begin moest ik even wennen, maar hij werd steeds beter, goede gevechten ook, spectaculaire actie-scenes, wat humor ook en redelijk spannend, het eind gevecht was een beetje teveel van het goede, maar niet storend, hij gaat na het einde nog een paar minuten verder merkte ik bij de aftiteling, wel vreemd dat de film maar 1.30 uur duurt terwijl hij bij het menu 1.40 uur aangeeft.

Hopelijk komt er nog eens een vervolg op.

avatar van Collins

Collins

Venom valt allereerst op door zijn duistere sfeer. Eveneens opvallend is in beginsel de afwezigheid van humor. Aangezien Venom een onsympathieke schurk is die zijn eerste optreden had in de strip Spider-man, passen beide eigenschappen goed. Verderop in de film is er overigens voldoende ruimte voor humor als de buitenaardse parasiet Venom zich verbindt met het personage Eddie Bock (een enthousiaste Tom Hardy).

De film zou gezien de aard van Venom zeer geschikt zijn voor een stevige portie bodyhorror. Het blijft aan de brave kant. De film zet vooral in op de komische wisselwerking tussen Venom en Eddie. De laatste gedraagt zich door de sturing van Venom als een malloot. Vaak is dat grappig. Soms ook geforceerd grappig. Al met al mondt de interactie tussen de twee uit in de leukste scènes.

Het verhaal eromheen is nogal langdradig en wringt zich in allerhande bochten om maar bij het gewenste filmeinde uit te komen. Andere karakters doen er niet echt toe. De belangrijkste onder hen zijn een obligate schurk en de gangbare love interest, die beiden oppervlakkig en standaard zijn uitgewerkt. Vooral schurk Drake (een pedante Riz Ahmed) verdiende wat mij betreft een minder knellend podium.

De actiescènes haken in op de duistere atmosfeer en bestaan veelal uit onduidelijke handelingen die zich afspelen tegen een donkere achtergrond. Moeilijk te volgen. De spannende slotscènes waarin alle remmen losgaan, worden er minder spannend door.

Venom is een standaard comicfilm met clichés, platte karakters en tegenvallende actie. Leuk is de interactie tussen Venom en Eddie. Verder blijft weinig hangen. Aan het eind volgt nog een intrigerende uitnodiging naar het vervolg. Ik denk er nog even over.

avatar van ILDIB

ILDIB

De intro duurt een uur en t verhaal een snelle 30 minuten zonder al teveel poespas. T Zit wel allemaal mooi in elkaar.
Maar o wat een absurde hoeveelheid plot gaten en onzin. Hardy begint slecht en ongeloofwaardig maar als venom een stuk beter. Williams ach, 1 scène leuk voor de rest weinig boeiend.
Maar vanwege kwaliteit van spektakel toch een 3.
hoe komt dat venom btw nog in hardy zit?

avatar van maurice32

maurice32

Ik vond er niet veel aan en flauw, gaap.

Deel 2 zou nog minder zijn, kijk ik waarschijnlijk niet meer.

2,5 ster.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Ben echt een ultieme marvel film en ook deze film was wel verfrissend met Tom hardy in de hoofdrol.

De film begint wel wat traag , maar komt

Uiteindelijk lekker op gang . Genoeg actie en humor. Het is wel wat flauwe humor waar je van moet houden , maar ik kon dit zeker wel waarderen.

Geen enorme topper vergeleken met de andere marvel films maar zeker leuk om een keer te kijken.

avatar van Brabants

Brabants

• 1970 berichten

Venom een geweldige mix tussen actie en comedy. Hardy is uiterst goed gecast. Heerlijke film dit.