• 11.775 nieuwsartikelen
  • 9.061.064 stemmen

Venom: Let There Be Carnage (2021)

Actie / Sciencefiction | 97 minuten

Genre: Actie / Sciencefiction

Geregisseerd door: Andy Serkis

Met onder meer: Tom Hardy, Woody Harrelson en Michelle Williams

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 21 oktober 2021

Plot Venom: Let There Be Carnage

Eddie Brock probeert zijn dagelijkse leven en carrière als journalist weer op te pakken. De symbiont daarentegen wil alleen maar de rol van dodelijke beschermer spelen; bad guys in elkaar slaan en zijn bodemloze honger stillen. Daarnaast heeft een sadistische moordenaar, Carnage genaamd, het op Eddie gemunt en lijkt een confrontatie onvermijdelijk.

Social Media

Beaten Mugger

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 2030 stemmen

Venom: Let There Be Carnage is niet beter of slechter dan het eerste deel. Het is meer van hetzelfde en alweer dat gevoel dat er een heel leuk uitgangspunt is, dat maar matig uitgewerkt wordt.

Namelijk van de schizofrenie van Eddie Brock, wiens 'andere ik' daadwerkelijk een ander persoon is (een alien). Eentje met een grappige stem, lekker grof en bot, maar toch... Het is gewoon niet echt grappig. Met een paar andere schrijvers zouden de dialogen veel geestiger zijn en dan heb je mij al snel om.

Want voor het plot hoef je het niet te doen natuurlijk. Want hoe leuk je het ook aankleedt, het blijven eendimensionale stripfiguren. Meer dan een simpel wraak-verhaaltje is het niet.

Misschien dat een buddy-movie met Spider-Man (daar wordt op gehint) er meer uit kan halen.

2,5 sterren

avatar van Daan258

Daan258

Prima 2e deel en ook zeker goed mee vermaakt. Haalt het helaas net niet bij het niveua van het 1e deel, maar zeker het kijken waard!

avatar van weerwolf79

weerwolf79

horizons schreef:

Deadpool is gewoon niet echt grappig. Z'n gimmick was al na vijf minuten uitgewerkt. Wel was Deadpool 2 leuker dan Deadpool 1.

En Venom blijft zu lekker compact met to the point actie.

Jij vind Deadpool niet grappig, maar dat betekent niet dat het niet grappigis

avatar van DBTim

DBTim

Voelde soms een beetje als een gimmick. Humor sloeg bij mij niet echt aan. Desondanks prima vermaakt mede door de speelduur. Had ook geen half uur langer moeten duren.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Ik weet niet wat onder "spontaan" valt maar deze stond al een tijdje aangekondigd in de "Aankomende Titels" lijstje van Netflix, met datum.

avatar van Septua

Septua

Hele zakelijke film. Alsof Duitsland het potje met 1-0 afrondt puur om naar de volgende ronde te gaan. De potentie van Carnage is totaal niet aan het licht gekomen met deze film, gewoon afgeraffeld zelfs. Één keer mocht het woord fuck voorbij komen zodat de film zijn PG-13 niet kwijt zou raken.. Op dat moment zat ik echt achter mijn oren te krabben..

Het script is gewoon veel te vlot en kort door de bocht, erg jammer.. Want aan het acteerwerk ligt het niet, ook niet aan het visuele gedeelte.

avatar van wouds601

wouds601

De eerste was wel goed te pruimen. nu vond ik vooral de humor niet echt aanslaan. dat eerste half uur modderde maar wat aan. daarna door de actie ondanks matig plot toch een krappe voldoende wat mij betreft.. 2,5*

avatar van DragQueen

DragQueen

Een aardige vervolgfilm. Leuk kijkvoer om eens gezien te hebben, ondanks dat er zich weinig memorabels voordoet. Al met al nog best entertainend hier en daar, maar wel een pak minder dan zijn voorganger. 2,5 Ster.

avatar van soom

soom

Net iets beter dan Benedict alias Doctor Strange, wat mij betreft.
Tom Hardy heeft gewoon wat meer talent of charisma, één van die twee. Michelle Williams is altijd wel leuk, ongeveer collega Katie Holmes-achtig. Ze kunnen beiden beslist vrij aardig acteren, maar blijven voorgoed hangen in mijn herinnering aan hun rollen in wat ik zag van Dawson's Creek. (en ik heb op een manier heus een bepaald(e?) zwak voor beide dames, hoor...)

Woody Harrelson is wel het best van dit alles. met die uitgestreken kop waarvan je voelt (ik voel) dat er meer aankomt op het moment dat hij Venom gebeten heeft.
Licht Paul Dano gevoel zoals in the Batman, dat gevoel kreeg ik aan alle kanten, en die heb ik ongeveer 5 minuten aan het werk gezien, want meer tijd kreeg hij volgens mij niet.

Leuk genoeg, zogezegd luchtig, maar met een bepaald rauw randje.

avatar van Skuller

Skuller

Chaotisch en voorspelbaar, komt voor mij niet in de buurt van deel 1.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Tussendoor.

Nog geeneens een echt leuke tussendoor, maar ik heb ook niet echt het idee dat Venom ook goed probeert te zijn. Als vreemde eend in de bijt lift het een beetje mee op het succes van bv. Deadpool: de groffe antiheld is ook hier hoofdrolspeler. Veel zinnigs kan er verder niet over zeggen: Venom is Venom; een hoop actie, gemakkelijke plotlijntjes die gelukkig geen grote proporties aannemen. Er lopen ook in dit tweede gedeelte bekende gezichten rond, maar veel om handen hebben die niet. Soms is het vermakelijk en daar is alles mee gezegd.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2065 stemmen

Pfoe... dit was een zwakke vertoning. Onlogische acties en ontwikkelingen, geen geweldig acteerwerk en al met al een rommelig geheel. Ik had er meer van verwacht.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Een leuke film, die makkelijk weg kijkt.

Meer is het ook niet.

Gewoon verstand op 'nul' en genieten van de (CGI) special effecten.

Die blijven soms duidelijk uit de computer komen en soms zijn ze echt mooi.

Tom Hardy is heerlijk om naar te kijken. Stoere vent, maar toch ook wel een sulletje.

avatar van ZAP!

ZAP!

Jammer, geen docu over de band...

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, ditmaal op Blu-ray!

Ik had er toch wel meer van verwacht, na zo'n 70 minuten zat ik al naar het eind gevecht te kijken, ik had verwacht dat de film nog wel meer in petto had, maar hij was vrij snel afgelopen, hij blinkt nergens echt uit.

Het hoogtepunt was in de gevangenis en de eindscene in de kerk.

Na de aftiteling gaat hij nog wel een paar minuten door zodat de totale speelduur op zo'n 89 minuten komt.

Het intro duurt vrij lang en eenmaal dat je denkt dat de film begint is hij ook zo afgelopen.

Verder wel vermakelijk maar toch meer bij voorgesteld en niet zo goed als het sterke 1e deel want de nieuwigheid is er wel een beetje vanaf.

avatar van teigertje

teigertje

Na deze opnieuw gezien te hebben.

Is deze tweede film met Tom Hardy in de hoofdrol als Venom.

Nog steeds een hele goede en spectaculaire film.

Vol met aktie en spannende special effecten.

Een tintje duister en met zwarte humor.

Met een spannend verhaal en Venom het moet opnemen tegen Carnage.

Met uitstekend gemaakte Cgi en met een uitstekende cast.

Een film die meer waardering verdient.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Redelijk vervolg met weinig plot en het gebruikelijke grote CGI-eindgevecht. Dat het geheel überhaupt overeind blijft ligt aan de lekker vette rol van Woody Harrelson en vooral aan Tom Hardy, die niet alleen mooi de weerzin van Eddie tegen zijn ongenode gast uitbeeldt maar die ook nog eens van Venoms stem een even stekelig als geestig wapen maakt. Aardige film die me niet meteen reikhalzend naar een eventueel volgend deel doet uitkijken, maar niet slecht of saai.
        Rare scène wanneer Cletus de medewerker van een nachtwinkel niet alleen neerslaat maar ook nog eens extra aftuigt (zij het buiten beeld want achter de toonbank). Zulk gemeen geweld past eigenlijk niet bij de comic-book-toon van deze verder zeer comic-achtige comic-verfilming.

avatar van Wogipogi

Wogipogi

Ik vond deel 1 onverwacht erg vermakelijk. Maar dit slaat echt nergens op. Is niet grappig. Is buitengewoon irritant.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Nog even wat luchtig Comic vertier als weekend afsluiter, en ook al is de eerste Venom niet al te best, mijn nieuwsgierigheid kon ik niet bedwingen. En ja, ik verwachtte eerlijk gezegd niet veel en ik kreeg ook niet veel.

Het is vooral humor dat de klok slaat in de samenwerking van Eddie en de symbioot, en kan er rustig gesteld worden dat deel 2 verder gaat waar de 1ste eindigde zowel in goede als slechte punten. Cool is het Detroit Lions jasje, Hardy maakt er het beste van, is de cast best oké met Harrelson en Williams, mag de wording van Carnage er ook zijn op de executietafel en zijn bepaalde kleine details leuk zoals Venom die de post heeft gepakt en met een andere tentakel Eddie's gezicht naar de post richt.

Het zijn aardige dingetjes binnen een film die toch vaker te flauw en over the top is dan leuk of goed. Want net als in het eerste deel is het veel chaos en spektakel maar weinig verhaal en geldt voor dit deel ook weer het gevoel dat men best een leuk uitgangspunt heeft met beide films maar er ontzettend weinig mee doet. Dan is er nog het aparte gegeven dat Venom in de Amazing Spiderman tekenfilms naar voren kwam als bad guy en een lastige tegenstander was voor Spiderman. Maar nu wordt hij opeens gepresenteerd als good guy crimefighter, en waar is Spiderman of andere aansprekende good en bad guys?

Afijn, afgestreept en klaar, met een paar keer een leuk grapje en lichtelijk vermakelijk spektakel. Zoals gezegd proberen Hardy en Harrelson er het best van maar het is eenvoudig weg te min.