• 8.522.404 stemmen

Venom: Let There Be Carnage (2021)

Actie / Sciencefiction | 97 minuten

Genre: Actie / Sciencefiction

Geregisseerd door: Andy Serkis

Met onder meer: Tom Hardy, Woody Harrelson en Michelle Williams

Releasedatum: 21 oktober 2021

Plot Venom: Let There Be Carnage

Eddie Brock probeert zijn dagelijkse leven en carrière als journalist weer op te pakken. De symbiont daarentegen wil alleen maar de rol van dodelijke beschermer spelen; bad guys in elkaar slaan en zijn bodemloze honger stillen. Daarnaast heeft een sadistische moordenaar, Carnage genaamd, het op Eddie gemunt en lijkt een confrontatie onvermijdelijk.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Beaten Mugger

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

• 1942 stemmen

Venom: Let There Be Carnage is niet beter of slechter dan het eerste deel. Het is meer van hetzelfde en alweer dat gevoel dat er een heel leuk uitgangspunt is, dat maar matig uitgewerkt wordt.

Namelijk van de schizofrenie van Eddie Brock, wiens 'andere ik' daadwerkelijk een ander persoon is (een alien). Eentje met een grappige stem, lekker grof en bot, maar toch... Het is gewoon niet echt grappig. Met een paar andere schrijvers zouden de dialogen veel geestiger zijn en dan heb je mij al snel om.

Want voor het plot hoef je het niet te doen natuurlijk. Want hoe leuk je het ook aankleedt, het blijven eendimensionale stripfiguren. Meer dan een simpel wraak-verhaaltje is het niet.

Misschien dat een buddy-movie met Spider-Man (daar wordt op gehint) er meer uit kan halen.

2,5 sterren

avatar van Daan258

Daan258

Prima 2e deel en ook zeker goed mee vermaakt. Haalt het helaas net niet bij het niveua van het 1e deel, maar zeker het kijken waard!

avatar van weerwolf79

weerwolf79

horizons schreef:

Deadpool is gewoon niet echt grappig. Z'n gimmick was al na vijf minuten uitgewerkt. Wel was Deadpool 2 leuker dan Deadpool 1.

En Venom blijft zu lekker compact met to the point actie.

Jij vind Deadpool niet grappig, maar dat betekent niet dat het niet grappigis

avatar van DBTim

DBTim

Voelde soms een beetje als een gimmick. Humor sloeg bij mij niet echt aan. Desondanks prima vermaakt mede door de speelduur. Had ook geen half uur langer moeten duren.

avatar van jacobine_rodijk

jacobine_rodijk

Ik weet niet wat onder "spontaan" valt maar deze stond al een tijdje aangekondigd in de "Aankomende Titels" lijstje van Netflix, met datum.

avatar van Septua

Septua

Hele zakelijke film. Alsof Duitsland het potje met 1-0 afrondt puur om naar de volgende ronde te gaan. De potentie van Carnage is totaal niet aan het licht gekomen met deze film, gewoon afgeraffeld zelfs. Één keer mocht het woord fuck voorbij komen zodat de film zijn PG-13 niet kwijt zou raken.. Op dat moment zat ik echt achter mijn oren te krabben..

Het script is gewoon veel te vlot en kort door de bocht, erg jammer.. Want aan het acteerwerk ligt het niet, ook niet aan het visuele gedeelte.

avatar van wouds601

wouds601

De eerste was wel goed te pruimen. nu vond ik vooral de humor niet echt aanslaan. dat eerste half uur modderde maar wat aan. daarna door de actie ondanks matig plot toch een krappe voldoende wat mij betreft.. 2,5*

avatar van DragQueen

DragQueen

Een aardige vervolgfilm. Leuk kijkvoer om eens gezien te hebben, ondanks dat er zich weinig memorabels voordoet. Al met al nog best entertainend hier en daar, maar wel een pak minder dan zijn voorganger. 2,5 Ster.

avatar van soom

soom

Net iets beter dan Benedict alias Doctor Strange, wat mij betreft.
Tom Hardy heeft gewoon wat meer talent of charisma, één van die twee. Michelle Williams is altijd wel leuk, ongeveer collega Katie Holmes-achtig. Ze kunnen beiden beslist vrij aardig acteren, maar blijven voorgoed hangen in mijn herinnering aan hun rollen in wat ik zag van Dawson's Creek. (en ik heb op een manier heus een bepaald(e?) zwak voor beide dames, hoor...)

Woody Harrelson is wel het best van dit alles. met die uitgestreken kop waarvan je voelt (ik voel) dat er meer aankomt op het moment dat hij Venom gebeten heeft.
Licht Paul Dano gevoel zoals in the Batman, dat gevoel kreeg ik aan alle kanten, en die heb ik ongeveer 5 minuten aan het werk gezien, want meer tijd kreeg hij volgens mij niet.

Leuk genoeg, zogezegd luchtig, maar met een bepaald rauw randje.

avatar van Skuller

Skuller

• 2006 stemmen

Chaotisch en voorspelbaar, komt voor mij niet in de buurt van deel 1.