The Collection (2012)

Horror / Thriller

geregisseerd door Marcus Dunstan
met Josh Stewart, Shannon Kane en Christopher McDonald

Arkin (Josh Stewart) is ontsnapt uit de kwaadaardige greep van "de verzamelaar" tijdens een gijzelingsdrama, waar deze de knappe Elena aan zijn 'collectie' heeft toegevoegd. In plaats van te kunnen herstellen van de traumatische gebeurtenis, wordt Arkin plots ontvoerd uit het ziekenhuis door een stel huurlingen in opdracht van de rijke vader van Elena. Arkin wordt gechanteerd om samen met de huurlingen de schuilplaats van "de verzamelaar", die vol ligt met boobytraps, op te sporen en Elena te redden van de sadistische rituelen.

avatar van mnrk
Are you here to kill me?

Dit 2e deel is qua verhaal wat minder als het 1e deel.... Maar de gehele setting en boobytraps die gebruikt worden in dit 2e deel zorgen toch voor de juiste sfeer in dit deel...

De opening van de film in de discotheek was echt heel spectaculair en smerig te noemen, maar was wel top uitgewerkt...

Josh Stewart speelt zijn rol als Arkin weer overtuigend, de overige cast was wat minder...

Dat er een 3e deel zal gaan komen lijkt me dan ook wel duidelijk....

avatar van psycholamp
Het eerste deel heb ik niet gezien, maar dat stoorde verder niet. Ik vond het net iets meer dan alleen maar popcornvermaak. Hij is echt iets spannender dan dat alleen. Er zaten een paar goede wegkijk-scenes in en de moordenaar doet het prima. Ik was wel erg benieuwd, hoe hij eruit zou zien onder dat masker, maar daar valt alleen achter te komen op IMBD of via google. Het hoofd van die acteur is echt te vriendelijk, dus was ik uiteindelijk toch wel blij, dat zijn ware uiterlijk een mysterie blijft in de film.

avatar van Rickyman
Geweldige slasher met orginele kills.
Maar dit vervolg vind ik minder dan het eerste deel, dat spannender was.

avatar van nightbreed
Nou, ben benieuwd. Deel 1 viel me wat tegen (had er veel van verwacht), dus ik vrees alvast het ergste.

avatar van nightbreed
Het enige positieve van deze film is dat hij maar 70 minuten duurt.

avatar van Gang_Star
Vond het net iets leuker dan The Collector. Qua niveau is het vrij gelijkwaardig, net als de gore en de boobytraps, ook qua spanning is de film gelijkwaardig aan zijn voorloper. Maar bij deze film vond ik de locatie leuker.

avatar van Boeikens
Volledig in dezelfde lijn als zijn voorganger.

De brute massaslachting in het begin brengt de kijker onmiddellijk op dreef en geeft verder mee waaraan men zich mag verwachten. Deze verwachtingen worden lekker vervuld met voldoende nieuwe valstrikken, kills en actie.

avatar van jippie2010
Heerlijk! Precies zoals een horror/thriller in deze categorie moet zijn.
Geen fantastisch plot, wellicht voorspelbaar en weinig diepgang.
Maar je hoopt op een goeie slasher met thrillerelementen. En die krijg je ook. *3,5

avatar van K. V.
Tijd voor deel 2. 'k vond dit een erg vermakelijk deel. Alweer erg originele boobytraps en de film was bloederiger dan het eerste deel. 'k vond het ook een boeiend deel die erg vlot wegkijkt. De korte speelduur helpt natuurlijk ook, maar het was ideaal.
De cast deed wat er van hen verwacht werd.
Eindelijk nog eens een goeie sequel die zeker het bekijken waard is als je deel 1 hebt gezien.

avatar van ikkegoemikke
“He will cut your balls off and feed them to you”

Ben je een liefhebber van “Saw” en aanverwante folterfilms, dan zal dit zeker in de smaak vallen. Maar was je eigenlijk de hele “Saw” saga na deel drie al zo beu als koude pap, dan kan je “The Collection” maar beter links laten liggen, want echt noemenswaardig origineel kan je deze film niet noemen. Dit vervolg op “The Collector” (die ik nooit heb gezien) begint toch wel indrukwekkend, heeft een te verwachten open einde en is vreselijk saai er tussenin met belachelijk onwaarschijnlijke situaties. Echt spannend is het nergens en uiteindelijk is het een kat en muis spel in een groots,verlaten hotel vol met dodelijke en krankzinnige booby-traps, waarbij de ene ruimte nog surrealistischer oogt dan de voorgaande. Om het enigszins vermakelijk te maken, raad ik aan om een supportersjaal en muts aan te doen en jezelf te voorzien van toeters en vlaggen, zodanig dat je als een overenthousiaste supporter de mededingers kan aanmoedigen.

Door zijn korte speelduur verspilt men niet te veel tijd aan het begin. In een flits vernemen we dat de stad belaagd wordt door een meedogenloze seriemoordenaar genaamd “The Collector”. We maken kennis met Elena (Emma Fitzpatrick) die door een paar vrienden op sleeptouw wordt genomen naar een obscure geheime nachtclub. Na een schermutseling met haar vriend ontdekt ze een koffer waarin Arkin (Josh Stewart) opgesloten zit. Arkin is een slachtoffer uit de eerste film die de dans is ontsprongen. Alleen begint de nachtmerrie hier terug van vooraf aan en krijg je de meest hallucinante moordpartij ooit te zien. Iets wat ik raar of zelden doe, heb ik hier tweemaal gedaan, namelijk terugspoelen. Eenmaal dit bloederig gedeelte voorbij, is eigenlijk het beste achter de rug en vervalt de film in een flauwe slachtpartij waarbij de makers van de film (en dan vooral de schrijver Patrick Melton, die ook verantwoordelijk is voor SAW IV,V,VI en 7) meer oog hebben voor het sadismegehalte dan voor het verhaal zelf. Het vervolg kan je eigenlijk al raden : Elena wordt ontvoerd door “The Collector” en Arkin wordt ingelijfd als gids voor een groep huurlingen die haar uit de handen van deze sadist moeten redden. Hij keert dus onverrichter zake terug naar de onheilsplek.

Deze film in hetzelfde rijtje zetten als “Saw” is deze laatste een beetje onwaardig. De opzet van “Saw” was van een heel andere strekking en zat ietwat subtieler in elkaar. Ik moet toegeven dat “Saw” wel indruk op me maakte. “Jigsaw” ontvoerde mensen omdat hij vond dat ze dat verdiende vanwege zondes die ze hebben begaan in het verleden. De keuze die ze hadden was om op een pijnlijke manier zichzelf te redden uit hun situatie of gewoonweg te sterven. “The Collector” had in mijn ogen zo geen verheven taak voor ogen, maar is gewoon een psychopaat die slachtoffers hervormd in groteske kunstwerken op sterk water. Ofwel gebruikt hij ze als tijdverdrijf en foltert hij ze op gruwelijke wijze. Zijn identiteit wordt niet onthuld in deze film. Het blijft een sinistere onbekende die af en toe een masker vastsnoerd over zijn hoofd en massaal begint te moorden.

Het lijkt me totaal onzinnig om over karakterontwikkeling te praten, want die ontbreekt volkomen. Je hebt langs de ene kant de schijnbaar onoverwinbare dader aan de ene kant, die volgens mij voorzien is van een ingebouwd GPS systeem want hij verschijnt telkens op het juiste moment en op de juiste plaats in dit toch redelijk omvangrijk hotel) en het stelletje huurlingen aan de andere kant, die het probleem wel zullen aanpakken. Het feit dat die waar ze het op gemunt hebben zo maar eventjes een hele meute discotheekgangers herschapen heeft in kant-en-klare barbecuepakketjes maakt blijkbaar geen indruk en begeven ze zich schijnbaar zorgeloos op onbekend terrein. Hun lot ligt dan ook nog eens in handen van één iemand die dit lugubere gebouw wist liggen door gebruik te maken van aanwijzingen die hij in zijn arm heeft gekerfd. In hun plaats zou ik me uit de voeten maken en het overlaten aan een heel leger paramilitairen om de klus te klaren.

Er zitten trouwens nog van die onbegrijpelijk momenten in deze film. De manier waarop ze zich kunnen bevrijden uit de metalen kooi is grote onzin. En zeker als je dan ook nog eens ziet hoe die persoon in actie schiet, alsof er geen vuiltje aan de lucht is. De meeste seriemoordenaars in andere slasher-movies hebben een motief en patroon. Deze “Collector” is daar blijkbaar nog niet helemaal uit en doet van alles wat. Hij moordt, hakt en klieft in het rond, versnijdt en assembleert lichamen, martelt en foltert als hij tijd over heeft. Hij maakt gebruik van allerhande instrumenten om zijn doel te bereiken (niet zoals Michael Myers die steevast gebruik maakt van een slagersmes) en heeft dan ook nog een resem slachtoffers gedrogeerd zodanig dat deze als een leger zombies ingezet kunnen worden tegen indringers. En dan heeft hij ook nog eens een verzameling razende honden en tarantula’s om in te zetten. Je merkt het al, er is variatie genoeg.
Uiteindelijk is het maar een matige film waarin vooral aandacht wordt besteedt aan de vallen en de bloederige uitwerking ervan. Het gaat er wel stevig aan toe en het tempo is razendsnel. Zo snel dat je misschien een slachtpartij hebt gemist. Geen nood, op het einde krijg je een herkansing om ze te bekijken tijdens de eindgeneriek. Het einde nodigt uit voor een opvolger, maar ik vrees dat ik die wijselijk ga overslaan dan.

avatar van jordandejong
Na het geniale eerste deel kon dit vervolg er kwa kwaliteit natuurlijk alleen maar op achteruit gaan. Dat is met The Collection dan ook het geval. Dat neemt niet weg dat het nog steeds érg lekker kijkvoer is.

Waar de kracht van deel 1 juist lag bij een kleine cast, één kleine setting en een moordende spanning moest het in The Collection allemaal veel groter worden uitgepakt. Samen met Larkin worden er dit keer een half dozijn ''mercenaries'' meegestuurd, die natuurlijk één voor één op gruwelijke wijze het loodje moeten leggen. Ook speelt het zich dit keer niet af in een huis maar in een groot, verlaten hotel. Dit komt de sfeer helaas niet ten goede. Waar in het eerste deel de spanning te snijden was omdat de killer en Larkin elkaar gedurende de hele film op de huid zaten, kunnen de slachtoffers in dit vervolg gewoon openlijk schreeuwen en geluid maken aangezien het gebouw zo groot is dat je dat aan de andere kant niet hoort. Jammer.

Dat betekent echter niet dat er van spanning helemaal geen sprake meer is. Zo is de scene waar ze op de, met drugs volgespoten, menselijke waakhonden van de collector stuiten bijvoorbeeld lekker creepy. Daarnaast zijn er hier en daar wat aardige schrikeffecten en ziet de gore er over het algemeen weer puik uit. Ook is de terugkeer van Josh Stewart erg fijn en doet de rest van de cast het naar behoren.

Een stuk minder dan het eerste deel dus, maar dat was te verwachten. Het neemt niet weg dat het nog steeds prima horrorvoer is. Door de grotere, meer actie-gerichte aanpak, is de échte spanning helaas een beetje verdwenen. Vergelijk het met iets als Saw. Waar het orinigeel geniaal was in zijn simpelheid moest het bij de vervolgen steeds groter, goorder en explosiever.

avatar van misterdhdh
Heb echt genoten van dit filmpje. Vond hem beter dan de vorige omdat deze toch wat minder fouten en onrealistische zaken bevatte, die in het eerste deel toch de geloofwaardigheid naar beneden hielp. Deze film duurt niet zolang, maar daardoor blijft de vaart er goed in zitten. Geweldige scene in de discotheek, heerlijk muziekje en dan slaagt the collector toe en kijkt van bovenaf hoe iedereen er aan gaat, dat zijn echt momenten waar ik enorm van geniet. Ik hou wel van sadistische films, hoe gruwelijker hoe beter en vermakelijker. Snap wel dat sommige mensen hier niet van houden. Zelf ben ik een enorme fan van de saw-reeks, in the collector films vind je inderdaad enorm veel zaken terug van saw. Ik heb me enorm vermaakt met deze film. Verhaal op zich is niet echt origineel maar de uitwerking vond ik wel zeer goed. Paar geweldige scenes zoals dus in de discotheek, maar ook wanneer hij daar opeens met een geweer en zijn honden staat, en zeer leuk dat hij slachtoffers drogeert om ze te veranderen en te gebruiken als val, ook alle martelscenes vind ik leuk. Echt meeleven met de personages deed ik niet, ook acteerwerk kon niet van iedereen overtuigen, maar Arkin deed het wel goed. Geweldige sfeervol en vermakelijk filmpje, waar de angst en spanning er toch bijna de hele film erin zit. Iets meer schrikmomentjes had wel leuk geweest. Einde was ook goed, zou me niet verbazen dat Arkin in de vervolgfilm de rol van the collector overneemt. Kijk zeker uit naar het vervolg, echt veel over the collector weet je nog niet, wat ik goed vindt dat je niet teveel informatie over de dader weet. Ik kan amper iets negatief te zeggen over the collection.
4/5
****

Aardig vervolg op het eerste deel dat ook iets beter is zelfs, zonder dat het overigens een goede film is. De locatie is aardig en de kills zijn leuk bedacht. Verder ligt het tempo hoog en is de speelduur goed (kort, het verhaal stelt immers niets voor). Heb je zin in een lompe puberhorrorfilm dan is dit een prima film.

avatar van muse
Ik begrijp de positieve reacties van hierboven niet al te goed. Voor mij was het eerste deel véél beter dan dit vervolg. Dit was voor mij op sommige momenten te ongeloofwaardig. Oa dat moment met die gecreëerde zombies (drugsverslaafden) vond ik in deze film totaal niet op z'n plaats.

avatar van Fryce
Beide gezien vanavond. Heerlijke films, deze wat minder spannend, maar erg lekker ook.

avatar van vampyrmaiden
is er al een deel 3 van deze franchise?

avatar van sinterklaas
Wat een heerlijk vervolg op de, zeker niet tegenvallende, The Collector. Omdat het even net ietsje meer is geworden.

De film is amper begonnen en we worden meteen al geconfronteerd met de Collector's nieuwe grasmaaier boobytrap en het feest kan beginnen.

Het blijft, zoals al duidelijk was, niet bepaald subtiel... Arkin is terug en onder leiding van een groepje rechercheurs treden ze opnieuw in het domein van deze mysterieuze verzamelaar... Naast de boobytraps komen we nu terecht in een haast wel taxidermische museum. De aandacht word hier ook iets meer gericht op de verzamelaar waarbij een lichte vergelijking met de seriemoordenaar uit The Poughkeepsie Tapes niet zo kunnen misstaan. En uiteindelijk ook een kat en muisspel omdat het doelwit toch niet zo makkelijk scheen te wezen dan het team had gedacht.

De film weet zo heerlijk naar binnen te glijden... Lekker veel gore, bloed en waanzin en zelf nog enkele vette gemonteerde actiescene's. Die blusscene met sterkwater was ook lekker over de top en bombastisch.

Gewoon lekker ongezond genieten.

avatar van Daan258
Deel 2 ook is opnieuw bekeken en nog steeds blijft ook dit deel heerlijk om naar te kijken.

Qua spanning misschien wat minder als bij het vorige maar het gore, bloed en ledematen zit zeker wel snor
De film gaat letterlijk verder waar deel 1 geëindigd is wat een zeer leuk idee is.

Wat ik ook wel een pluspuntje vind bij dit deel is dat je net iets meer van de killer te zien/te weten komt. Niet bijster veel maar dit maakte het allemaal toch net iets leuker.
En ook dat het zich nu afspeelt in het domein van de killer . Vind dat ze hier een juiste keuze mee hebben gemaakt en niet letterlijk een kopie van deel 1 hebben gemaakt maar toch net een andere locatie etc.

Ook zaten er weer natuurlijk wat heerlijke scene's met gave boobytraps, prima acteerwerk en een toffe locatie.

Gewoon een heerlijke 2e deel die ook zeker een aanrader is.
Van mij mag er absoluut nog een deel komen en ook meer films van deze regisseur. Ben zeer benieuwd wat hij nog meer zal gaan leveren.
Snel ook maar is The Neighbor kijken, ben ook daar wel benieuwd naar en heel tof dat Josh Stewart daar ook in zal spelen.

Mijn stem van 3,5* blijft ook zeker staan.

Na Jaren geleden the collector te hebben gezien, ben ik gister begonnen aan the collection. De reden dat ik deze pas zo laat ben gaan kijken komt doordat the collector mij niet genoeg boeide. Het was wel een leuke film maar hij was niet verrassend genoeg, overigens wist ik nog wel precies hoe de collector eindigde.
Ik vind het echt jammer dat ik deze film niet eerder ben gaan kijken want dit was toch best een goeie film hoor! Natuurlijk waren er wel een aantal dingetjes op aan te merken maar overal was het lekker bloederig en veel gore. Ik moet wel zeggen dat als je Saw leuk vind dat je deze waarschijnlijk ook wel leuk gaat vinden qua boobytraps maar als je vooral van spanning houd en goeie schrikmomenten dan is dit niet echt de film voor je.

avatar van mrklm
Van de man die geen enkele fatsoenlijke sequel in de Saw-serie wist te schrijven, dus is het niet zo verwonderlijk dat deze film niet eens het toch al weinig indrukwekkende niveau van The Collector weet te evenaren. In de sequel op die bedenkelijke film is juwelendief Arkin [Josh Stewart] ontsnapt aan de boobytrap-fetishist [Randall Archer] die hem aan het eind van The Collector ontvoerde. Maar aangezien de politie hem hard nodig heeft om de dochter [Emma Fitzpatrick] van een invloedrijke zakenman [Christopher MacDonald], dwingen ze hem te helpen naar de schuilplaats van The Collector, Die heeft echter weer de nodige booby-traps geplaatst! Regisseur Dunstan is blijkbaar dol op extreme gore (de aftiteling is een 'greatest hits' met bloederige 'hoogtepunten' uit de film) maar helaas betekent meer expliciet bloedvergieten niet dat de film enger, leuker of zelfs maar enigszins boeiender wordt. Het scenario is bij vlagen idioot, onder anderen wanneer Arkin een zwerver neerschiet om zo de politie ter plekke te krijgen. Die optie hadden ze blijkbaar niet bedacht vóórdat ze zich in Casa Collector begaven... Van karakterisering is al evenmin sprake, de meeste karakters zijn niet meer dan voer voor de maalmachine en soortgelijke martelwerktuigen. De film had wellicht nog een zekere lachfactor kunnen hebben als Dunstan het allemaal niet zo serieus had genomen.

avatar van bjerik76
ik kan me deel 1 eigenlijk amper herinneren ( dat was The collector toch?
die had ik al 1 ster gegeven zag ik, maar deze was volgens mij niet beter.
Ik heb hem tot het eind van die illegale party gegeven en de gebeurtenissen die volgden ..( de eerste 3 boobytracks , en die waren zo vreselijk slecht / ongeloofwaardig dat ik er maar mee gestopt ben.
Dit is m absoluut niet.

avatar van Underkoffer
Deel 1 heb ik nooit gezien, ik kwam toen ik de film hier ging opzoeken er pas achter dat dit deel 2 bleek te zijn. Maar als deel 1 net zo is als deze kan ik die wel overslaan.

Veel te veel toevalligheden, belachelijk veel gore (wat soms best leuk is, ben er echt niet vies van) maar in deze film is het meer zo van: "we bedenken de meest freaky manieren om mensen dood te laten gaan waarbij zoveel mogelijk (veel te rood) bloed vloeit."

Ik hou van horror, maar ik vond dit eerder een beetje lachwekkend. Spanning? Nee. Wil je gewoon veel bloed zien, dan is dit een film voor jou.

avatar van PEN15
Het voorgaande deel bevatte wat sterk in twijfel te nemen geloofwaardigheid, maar hier lijkt dat overboord te zijn gegooid. De verzamelaar is maar meteen een all-round dr. batman-commando genie die een heel pand vol valstrikken beheert. Het ene slagveld wisselt de bloederige slachtpartij af op een prettig tempo en het blijft boeiend om in de achtergrond te koekeloeren wat voor vreemde objet d'arts de verzamelaar op sterk water had gezet. Ik vond bepaalde moment ook zelfs nog wel sterk zoals die deurklink die een scherp blad bevatte Auw, die kon ik haast meevoelen! Zoiets zat ook in die vorige en dat blijf ik lekker snijdend vinden (bedoelde woordspeling). En ik vond het er vernieuwend bij bedacht dat zijn gevangenen nu een test moeten afleggen en/of zijn gekgemaakt met verdovende middelen.

De ontknoping(en) was niet grandioos als enig minpunt van een vermakelijke flick dat door zijn korte speelduur zeer uitnodigt om het nog veel vaker op te zetten. Verrastte me behoorlijk om dit tussen het aanbod van net-flicks in de categorie griezelfilms te vinden, want titels als.. zal ik eens een treffend voorbeeld noemen: the OPEN HOUSE 2018, is al een nachtmerrie op zich.

Wat een slechte film. Een aantal random b acteurs laat zich vrijwillig slachten door man met masker. Het filmpje wordt binnen 70 min afgeraffeld. Geen karakters en geen verhaal maar wat geschreeuw en bloedspetters. Daardoor ook geen enkele spanning.

Van het acteerwerk springen de tranen in je ogen.

avatar van Kondoro0614
Hoewel zijn voorganger deels aanvoelde als een ‘meesterwerk’, misschien wat te hoog gegrepen maar hij was erg leuk, leuk om te volgen en leuk om te zien met zijn pijnigingen. Bij deel twee had ik dit gevoel minder, de chemie was een beetje weg en de voelde niet meer speciaal aan. Toch als je moet kijken naar de hoeveelheid bloed dat we zien, is dat wel gewoon weer op een goed niveau, werden mensen weer heerlijk vermoord en is het concept leuk. Toch draait de film in een saaie ‘Saw’ soep die mee getrokken word door een sfeerloos en saai verhaal in een erg kort tijdsbestek. De plotomschrijving beloofde heel wat, de uitwerking is uiter mateloos.

“First I'm gonna make you feel everything that I felt. And then I'm gonna kill you. So that you can never hurt anyone...”

De film begon best leuk, als we Elena met haar vrienden naar een club zien gaan (een ondergrondse club) en daar wat feesten, na een ruzie gaat het daar ook compleet mis als Elena in een apparte ruimte terecht komt met een vreemde doos en ‘The Collector’ bezig gaat met moorden, wat er dan wel weer vet uitzag omdat hij een hele dansvloer schoon veegt door middel van een soort hakselaar. Heerlijke bloedbad maar wel redelijk slecht in beeld gebracht. Hierop volgt het verhaal die soms wat cliché aanvoelde en vooral erg op zijn Saw’s maar dan wel in de slechtere tijden van ‘Saw’. Niet moeilijk als je een schrijver aanstelt die ook wat Saw films heeft geschreven, het leek een aardige rip-off en het ‘lelijke broertje van’ te worden, zonde. Nee, wat dat betreft heeft o.a. ‘Patrick Melton’ niet de geweldigste films op zijn naam, dus van ‘The Collector’ hoef je ook niet veel te verwachten.

Het verhaal was leuk maar aardig cliché en best simpel. Na het eerder genoemde feestje word Elena ontvoerd en word Arkin in gezet om haar terug te halen. Ze komen bij de schuilplaats van ‘The Collector’ en moeten vervolgens hier en daar toch wat obstakels vermijden om te overleven. Na dat ze één voor één aangepakt worden door ‘The Collector’ weet deze zelfs na verbranding nog te ontsnappen en dat was in het algemeen behoorlijk cliché.

Nee, ik ben zeker niet de grootste fan van dit werkje, verhaal was suf en acteerwerk was ook niet bepaald om naar huis te schrijven. De zogenoemde ‘boobytraps’ waren matig en het had allemaal nog wel wat harder gemogen in mijn ogen en haalt zeker niet het niveau van zijn voorganger, jammer.

avatar van El ralpho
Verzameldrang

Dit vervolg op het in 2009 uitgekomen The Collector, is van hetzelfde laken een pak. Dit wil zeggen dat het verhaal van ondergeschikt belang is, en dat de nadruk puur ligt op de boobytraps die in de schuilplaats van de verzamelaar verscholen liggen. Een verzamelaar die net als in het origineel, nog steeds geen gezicht of fatsoenlijk achtergrond verhaal krijgt. Alles wat je weet is dat hij een moordlustige gek is, die graag verzameld en een entomoloog is, (wat net voor de credits prijsgegeven word).

Wat rest is veel ranzigheid en geweld, in een totaal ongeloofwaardige setting, die ook nog eens bol staat van de slordigheden: eigenlijk totaal in lijn met het eerste deel dus. Hij komt het meest in de buurt van Saw, maar doet dan wel op alle vlakken onder aan die film. In 2012 zal de film wellicht al overbodig aangevoeld hebben, maar anno 2018 doet hij dit nog meer.

Eindigend met een positieve noot moet ik wel zeggen dat het allemaal wel voorbij is voordat je het in de gaten hebt. Met 80 minuten duren sommige afleveringen van een tv serie bijna even lang, en aangezien het hier om een speelfilm gaat, zie je dit ook goed terug in het tempo. De boobytraps waar het reddingsteam tegenaan loopt zijn vermakelijk genoeg en wat er allemaal gebeurd is zo absurd dat je je aandacht er gemakkelijk bij kunt houden. Het slot zet de deur voor een vervolg weer wagenwijd open maar ik vermoed dat, als deze er nog ooit komt, rest van de wereld deze verzamelaar alweer lang en breed vergeten is.

avatar van BlueJudaskiss
Vreselijke, extreem gewelddadige flauwekul. Dunstan kan zeker filmen, maar personages lieten me regelrecht koud en het script liep ook niet over van logica. Bah bah en nog eens bah.

avatar van princesspeach
3* zaten sommige stukjes in die echt vreselijk ongeloof waardig waren. En het eind tja weer eens een happy end.
Verder lekker goor en het heeft me wel geboeid van begin tot eind.