Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The Domestics (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Mike P. Nelson
met Tyler Hoechlin, Kate Bosworth en Lance Reddick

De film speelt zich af in een post-apocalyptische toekomst. De jonge Mark en zijn vrouw Nina zijn op weg naar huis. Dit is niet zo eenvoudig; door de woestenij die ooit het Midwesten van de Verenigde Staten was. Daarnaast krioelt het er van de bendes die jacht maken op onoplettende reizigers.

avatar van mixmaster
Slappe B-film die een paar schiet scenes bevat en totaal geen horror/thriller is , deze regisseur Mike P. Nelson doet een wanhopige poging om een soort ''Mad Max'' film te maken en daar totaal in faalt.

Best wel te doen, niet onaardig.

avatar van Gi-Force
Minimaal scenario. Maar mooi camera werk. En de geluidtechnicus is ook niet van gisteren.

avatar van umbra
Aardig post-apocalyptisch actiefilmpje, maar totaal gen horror se. Doet met momenten wat aan 'The Purge' denken. Verhaal zelf is flinterdun, maar leuk voor een keer.

Goeie film!

avatar van Noodless
Leuk gegeven met heel wat chaotische toestanden en verraderlijke personages in een post-apocalyptische toekomst die goed wordt weergegeven. Maar ondanks tal van rare, brute personages en plot-ontwikkelingen laat de film steekjes vallen. Het gevoel zegt dat er heel wat meer in zat. Neem nu de verhaalontwikkelingen wanneer de hoofdpersonages de man in de winkel ontmoet en die hen uitnodigt om naar zijn familie te komen om een hapje te eten. Een heel leuk gegeven gezien zijn motieven , maar dit wordt helaas slap uitgewerkt. De bizarre confrontatie nadien leidt eigenlijk tot een simpel, tegenvallende scène waar uiteindelijk ieder zijn weg op gaat. Had veel meer mogelijkheden en zeker meer een donker ruwer aspect verdiend. Jammer. Nadien krijg je ook meer een heldin dan een held te zien want Nina opent dan alle registers om te overleven. Gezien het voorafgaande ook niet zo logisch. Conclusie : heel vermakelijk filmpje die mits meer durf hogere ogen kon gooien. 6,5/10

avatar van vranque
Ik vond dit verrassend leuk. In eerste instantie vond ik de cast misplaatst maar achteraf past dit wel.
3.5

avatar van john mcclane 2
Beetje onevenwichtige geheel, met ook weinig inhoud .
De actie die er soms in zat was mooi in beeld gebracht in deze post apocalyptische wereld.
Lastige vond ik dat ik niet erg mee leefde met de twee hoofdrol spelers , waardoor het geven om wat er gaat gebeuren niet erg groot word .
Dit ga ik niet nog een keer kijken , maar net een voldoende

avatar van filmkul
Redelijke actiefilm, niet echt horror. Het verhaal stelt bar weinig voor en er zit weinig lijn in. Desondanks weet Nelson er nog best een aardig werkje van te maken, zeker met de beperkte middelen. De film bevat een aantal spannende momenten en de actie ziet er verzorgd uit. De aankleding, hoe oncomfortabel ook, in combi met de rest van de settings is goed gelukt. Het acteerwerk kan beter. Aardige b-film. 3.0

avatar van schumacher
Verhaal was idd dunnetjes maar om 1 of andere reden vond ik het nog best te pruimen, er kwamen hele goeie scenes in. Geen hoogvlieger maar toch wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van aSMoDeuS
Duidelijk met plezier gemaakt. Zeer vermakelijk samenraapsel van Mad Max en Carmageddon-achtige boeven.

avatar van cor1946
Matige film maar later best te doen, geen hoogvlieger dat zeker niet maar de acties aan het einde maakte veel goed om 3 sterren te krijgen.

Deze onbekende maar vermakelijke Actie / Thriller film heb ik gezien via "Ziggo Movies & Series XL" (waar ik overigens zelden van gebruik maak) en hij stond daar bij de categorie "Horror". Persoonlijk vind ik "Horror" niet echt van toepassing en vind ik deze film een soort van combinatie tussen de "Mad Max" en de "The Purge" films.

In dit verhaal start de Amerikaanse regering een aanval met dodelijke chemicaliën op haar eigen bevolking. Maanden daarna is de resterende bevolking verdeeld in twee groepen, namelijke thematische bendes en niet vijandige overlevenden genaamd "Domestics", die proberen te overleven in de wetteloze woestenij. Twee van deze "Domestics", te weten het echtpaar Mark (Tyler Hoechlin) en Nina (Kate Bosworth), proberen de reis te maken naar een mogelijke veilige haven in Milwaukee, waar de ouders van Nina wonen en waar ze al een tijdje niets meer van vernomen hebben.

Het sfeervolle (mede door de landschappen en omgevingen) verhaal is natuurlijk niet bepaald origineel, maar keek zich wel lekker weg en dat eigenlijk vanaf de eerste minuut (waarin de aanval met dodelijke chemicaliën is te zien) tot de laatste minuut (duurt circa 90 minuten), waarin best veel gebeurt en waarin je ook meer te weten komt over Mark en Nina, die namelijk vlak voor de aanval bezig waren met hun scheiding.

Dat hij lekker wegkeek komt vooral door de vele actie (regelmatig best bruut en soms zelfs door kinderen) en de vele leuke thematische bendes (die o.a. aangepaste wapens en opgevoerde voertuigen hebben en vaak ook rondlopen met leuke kostuums) die allemaal slecht zijn, zoals de Nailers (die je naaien met alles wat ze hebben), Plowboys (die een hele grote ploeg hebben op één van hun wagens), Gamblers (die kansspelen spelen voordat ze mensen doden), Cherries (bestaan uit vrouwen) en de Sheets (die witte lakens dragen, zoals goedkope Halloween spookkostuums, en mensen afmaaien met machinegeweren). Deze bendes worden overigens tijdens de opening van het verhaal benoemd door Radio DJ "Crazy Al" (hij is niet in beeld te zien en je hoort alleen zijn stem) van radiostation 99.2 KILU (spreek je uit als "Kill You" ), die op een leuke manier uitgelegd wat er is gebeurd en wat er binnenkort gaat gebeuren.

Verder deed de cast (waaronder de best bekende acteur Lance Reddick, die o.a. hamburgers, gemaakt van mensenvlees, serveert aan Mark en Nina tijdens een etentje) het best verdienstelijk en is het leuk om te zien hoe Nina naarmate de reis vordert (en waar ze regelmatig te maken krijgen met bendes), verandert van zachtaardige vrouw naar harde tant die haar mannetje staat (vooral met wapens) en dat o.a. tijdens een Russische roulette variant. Een andere harde tante is overigens de goedaardige Betsy (Sonoya Mizuno), die deel uitmaakt van de "Cherries" en haar vond ik ook wel een "Cherry Bomb".

Er is ook regelmatig muziek (Nina luistert daar graag naar) te horen en dat o.a. van Doommetalband "Goatsnake", waarop Nina gaat drinken en headbangen (zag er best apart uit) en ook is zelfs een leuk en oud nummer te horen (op het einde tijdens de aftiteling) van ons eigen drankorgel Bonny St. Claire, namelijk "Tame Me Tiger" uit 1967, toen Bonny nog een leuke, nuchtere en mooie meid was.

Al met al heb ik me best goed vermaakt met deze onbekende maar brutale in de nabij toekomst afspelende Actie / Thriller film.