The Domestics (2018)

Horror / Thriller

geregisseerd door Mike P. Nelson
met Tyler Hoechlin, Kate Bosworth en Lance Reddick

De film speelt zich af in een post-apocalyptische toekomst. De jonge Mark en zijn vrouw Nina zijn op weg naar huis. Dit is niet zo eenvoudig; door de woestenij die ooit het Midwesten van de Verenigde Staten was. Daarnaast krioelt het er van de bendes die jacht maken op onoplettende reizigers.

avatar van mixmaster
Slappe B-film die een paar schiet scenes bevat en totaal geen horror/thriller is , deze regisseur Mike P. Nelson doet een wanhopige poging om een soort ''Mad Max'' film te maken en daar totaal in faalt.

Best wel te doen, niet onaardig.

avatar van Gi-Force
Minimaal scenario. Maar mooi camera werk. En de geluidtechnicus is ook niet van gisteren.

avatar van umbra
Aardig post-apocalyptisch actiefilmpje, maar totaal gen horror se. Doet met momenten wat aan 'The Purge' denken. Verhaal zelf is flinterdun, maar leuk voor een keer.

Goeie film!

avatar van Noodless
Leuk gegeven met heel wat chaotische toestanden en verraderlijke personages in een post-apocalyptische toekomst die goed wordt weergegeven. Maar ondanks tal van rare, brute personages en plot-ontwikkelingen laat de film steekjes vallen. Het gevoel zegt dat er heel wat meer in zat. Neem nu de verhaalontwikkelingen wanneer de hoofdpersonages de man in de winkel ontmoet en die hen uitnodigt om naar zijn familie te komen om een hapje te eten. Een heel leuk gegeven gezien zijn motieven , maar dit wordt helaas slap uitgewerkt. De bizarre confrontatie nadien leidt eigenlijk tot een simpel, tegenvallende scène waar uiteindelijk ieder zijn weg op gaat. Had veel meer mogelijkheden en zeker meer een donker ruwer aspect verdiend. Jammer. Nadien krijg je ook meer een heldin dan een held te zien want Nina opent dan alle registers om te overleven. Gezien het voorafgaande ook niet zo logisch. Conclusie : heel vermakelijk filmpje die mits meer durf hogere ogen kon gooien. 6,5/10

avatar van vranque
Ik vond dit verrassend leuk. In eerste instantie vond ik de cast misplaatst maar achteraf past dit wel.
3.5

avatar van john mcclane 2
Beetje onevenwichtige geheel, met ook weinig inhoud .
De actie die er soms in zat was mooi in beeld gebracht in deze post apocalyptische wereld.
Lastige vond ik dat ik niet erg mee leefde met de twee hoofdrol spelers , waardoor het geven om wat er gaat gebeuren niet erg groot word .
Dit ga ik niet nog een keer kijken , maar net een voldoende

avatar van filmkul
Redelijke actiefilm, niet echt horror. Het verhaal stelt bar weinig voor en er zit weinig lijn in. Desondanks weet Nelson er nog best een aardig werkje van te maken, zeker met de beperkte middelen. De film bevat een aantal spannende momenten en de actie ziet er verzorgd uit. De aankleding, hoe oncomfortabel ook, in combi met de rest van de settings is goed gelukt. Het acteerwerk kan beter. Aardige b-film. 3.0

avatar van schumacher
Verhaal was idd dunnetjes maar om 1 of andere reden vond ik het nog best te pruimen, er kwamen hele goeie scenes in. Geen hoogvlieger maar toch wel de moeite om eens gezien te hebben.

avatar van aSMoDeuS
Duidelijk met plezier gemaakt. Zeer vermakelijk samenraapsel van Mad Max en Carmageddon-achtige boeven.