The Strangers: Prey at Night (2018)

Alternatieve titel: The Strangers: Part 2

Horror

geregisseerd door Johannes Roberts
met Christina Hendricks, Bailee Madison en Martin Henderson

Tijdens hun road trip komt een familie door omstandigheden terecht op een afgelegen woonwagenkamp waar ze besluiten te overnachten. Het valt de familieleden echter op dat het park er akelig verlaten bij ligt. Wanneer vervolgens drie gemaskerde psychopaten tevoorschijn komen moet de familie er alles aan doen om te overleven.

• vanaf dinsdag 10 juli te huur

avatar van fred1946
Viel toch wel mee.
Is dat een open einde????

Bagger, en matig acteerwerk. Vooral de knul speelde dramatisch..

avatar van filmkul
Gemiddelde horror/thriller. Het verhaal stelt niet voor en dient puur als kapstok voor de thriller elementen. Op zich werkt het prima, maar echt origineel is het allemaal niet. De spanning wordt aardig opgebouwd maar omdat het voorspelbaar is, wordt het nooit zenuwslopend. Het acteerwerk is vrij doorsnee. De soundtrack is best leuk bedacht, maar waarom...Overbodig vervolg. 2.5

avatar van memento12
vond hem wel leuk en brutaal mischien een vervolg einde ziet

avatar van John Milton
Helaas voor mij niet het meesterwerkje waar ik stiekem toch een héél klein beetje op hoopte na het stukje van Zwolle84. Slecht is deze sequel niet, maar deze keer kan ik net als OH de 'waarom' vraag niet beantwoorden. Uiteraard is een sequel heel zelden echt nodig, maar het kan natuurlijk altijd iets toevoegen waarvan je niet eens wist dat het leuk zou zijn. Maar die waarom vraag bleef helaas tijdens de film vaker terugkeren, waar het op de acties van onze bedreigde protagonisten aankwam: niet altijd even snugger.

De muziek geeft er soms een leuke draai aan, dat moet ik toegeven. En er zitten zeker een aantal goed werkende scènes en leuke shots in. Maar al met al was ik niet erg onder de indruk. Grappig genoeg zie ik dat die laatste zin bijna letterlijk óók in mijn reactie op The Strangers (2008) staat, die het eveneens met een zesje moet doen. Een vermakelijk zesje, dat wel! Ik meende die eigenlijk een zeven te hebben gegeven, en ik denk er zeker niet met onvrede aan terug.

Ik benieuwd hoe een rewatch thuis valt Zwolle, schrijf je dan een wat uitgebreidere mening? Ben wel benieuwd! Eveneens vraag ik me af hoe deze zou zijn gevallen als je de voorganger ook gezien zou hebben... Dat zullen we nooit weten, maar ga je die nog wel kijken te zijner tijd?

Eerst straks Ghostland die ik toch nog mee blijk te kunnen pakken op het grote scherm. Wie weet kan ik het goedmaken... Of nog barbaarser lijken, door ook die niet op waarde te schatten

avatar van Zwolle84
Jammer dat ie niet zo goed viel, John. Wat betreft de waarom-vraag: ik heb sowieso niet op het plot gefocust maar liet me volledig opslokken door de geweldige sfeer.

Het eerste deel koop ik misschien nog wel eens, maar heeft geen noodzaak voor me. Ik zie Prey at Night ook niet echt als een deel 2; staat prima op zichzelf.

avatar van John Milton
Zeker staat het op zichzelf! Maar het is niet wezenlijk anders dan de eerste film, en het is een leuk gedachte-experiment of je hem even goed had gevonden als je deel 1 wél had gezien

avatar van Zwolle84
Ik vrees dat we er niet meer achter gaan komen. Ook als ik die uit 2008 alsnog kijk, zal deze nieuwe m’n eerste kennismaking blijven. Zo’n mooie bioscoopervaring blijft ook wel doorwerken bij herzieningen, is m’n ervaring.

avatar van Valak
Toevallig gisteren voor de eerste keer deel 1 gezien. Stond ook al jaren op m'n watchlist.

Ben benieuwd hoe deze me gaat bevallen. Goed idee om hem gelijk vanavond op te zetten?

avatar van Kondoro0614
Eindelijk was het tweede deel van ‘The Strangers’ opgedoken, iets wat ik al wel langere tijd hoopte omdat ik het eerste deel altijd een meesterwerk vond (vond ik destijds nog eng), alleen na een tijdje hoopte ik al niet meer op het tweede deel omdat ik na de herziening van deel één toch persoonlijk vond dat ‘The Strangers’ misschien beter een stand alone kon blijven omdat er dan nog tenminste wat waarde aan bleef zitten, en het nog leuk bleef. Toch kon dit tweede deel me nergens echt vervelen, soms was het wat cliché maar ik heb er ook vaak om kunnen lachen.

Het begint eigenlijk allemaal best snel en met maar 85 minuten weet Johannes Roberts hier een perfecte tijdlengte neer te zetten. Hoewel ik persoonlijk zou zeggen dat een tien minuten langer niet erg geweest zou zijn, toch meer in het verband om het soms wat enger te maken en een enger sfeertje te creëren zoals deel één vooral een langere tijd wist aan te houden. Toch is dit niet de grootste ramp, en door de korte tijdsduur ging het in een rap tempo en was de film zonder dat je er erg aan had zo afgelopen, en dat vond ik toch wel erg fijn.

Er valt eigenlijk niet veel te vertellen over de film aangezien het een leuk, doorgaans en niet veelzeggende slasher is. Toch voelde de film aardig professioneel aan en liet Johannes Roberts zien wat hij ook in huis kan hebben. De beste heeft al enkele horror films op zijn naam staan al lijkend dat het allemaal in de b-klasse rond hangt, en hoewel je deze film daar misschien ook in moet plaatsen vond ik dat de film nog best mee viel.

De cast is voor de rest best leuk maar, nergens werd dit echt speciaal. Christina Hendricks vervulde een leuke rol van Cindy, en de rest van de familie deed het ook leuk. Damian Maffei mocht in dit tweede deel de rol van de man met het masker op zich nemen, Emma Bellomy de rol van ‘Dollface’ en Lea Enslin als ‘Pinup’. Voor de rest kende de film eigenlijk niet echt een grotere cast en was het buiten de familie van Cindy en de moordenaars een dooie bedoeling .

Het verhaal was dun en niet echt aangrijpend maar wel leuk. We volgen een familie waarbij de dochter naar een bepaalde school gaat (wat voor één ben ik vergeten). De hele familie gaat verkassen en na wat moeilijkheden tijdens hun trip er na toe komen ze aan bij een soort woonwagenpark waar ze (ik dacht) wachtte op familie (of kennissen), dit stukje was me niet duidelijk in het algemeen. Eenmaal aangekomen komen ze er achter dat het een stille bedoeling is. We zien eerder bij aankomst al twee mensen vermoord worden door de drie slashers en dit volgt snel. De familie neemt hun in trekje in de woning waarna ze al geregeld het vreemde bezoek krijgen van ‘Dollface’. Wanneer de twee mannen het huis uit zijn en de dames over blijven vinden ze de kapotte mobieltjes, hier op volgend dat ‘Dollface’ achter hun staat en na een vlucht poging komt Cindy hierbij om het leven.

Nu zijn er nog maar drie over en na de ontdekking van de twee heren dat Cindy om gekomen is gaan ze opzoek naar Kinsey die was gevlucht. Ze komen echter in aanmerking met de man met het masker die er onder andere voor zorgt dat de twee crashen en daardoor komt Mike om het leven dankzij een steek van de man met het masker. Nu zijn alleen Kinsey en Luke over. Luke zoekt zijn zusje en eenmaal gevonden komen ze wederom in aanmerking met ‘Dollface’. Kinsey moet van Luke verstoppen waarna hij op onderzoek uit gaat en daar ‘Pinup’ tegen komt, die heel gaaf op hem af komt rennen. Hij vermoordt ‘Pinup’ en word later weer de man met het masker. Kinsey moet het nu zelf doen en na het vermoorden van ‘Pinup’ volgt ‘Dollface’ aardig snel. Nu is het op Kinsey en de man met het masker en na het overlijden van de man met het masker bleek Luke nog te leven
en is de film best snel klaar.

“I killed one of yours! How's that feel, huh? How does that fucking feel?”

Ja, dan vond ik dit tweede deel van ‘The Strangers’ persoonlijk nog net ietsjes leuker dan het eerste deel maar, dit komt meer omdat ik het eerste deel te vaak heb gezien.

avatar van Corcicus
De vorige film vond ik helemaal niks en ook dit keer is het huilen met de pet op. Een dertien-in-een-dozijn-film die nergens in uitblinkt. Het ergste vond ik nog dat het gezin over een geladen vuurwapen beschikt, maar te schijterig is om het te gebruiken. Vooral de zoon was een lulletje rozenwater dat niet in staat was zijn gezin te beschermen. Het was dus geen sinecure om sympathie te krijgen voor het gezin.

avatar van Kondoro0614
Corcicus schreef:
Het ergste vond ik nog dat het gezin over een geladen vuurwapen beschikt.

Inderdaad, een min punt wat ik volgens mij niet had benoemd.

avatar van Koller
Zooooo simpel en zonder enig verhaal of originaliteit. Echt werkelijk een kind van 10 kan dit bedenken... Wat een aanfluiting...