menu

Film / Cast en crew / Clark Gable

zoeken in:
Top acteur, Clark Gable.. helaas te vroeg overleden.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.geocities.com/cactus_st/article/images/22.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Enkele klassiekers met Clark Gable:
It Happened One Night (1934)
Gone with the Wind (1939)

kappeuter (crew)
Hij doet me altijd wat aan George Clooney denken. Hij is wel wat expressiever.

veron35
Frankley my dear I don't give a demm.

Ik zal die citaat iig nooit meer vergeter.

Mooi citaat inderdaad !! . Clark Gable is door de rol van Rhett Butler onsterfelijk bij mij geworden. Die ene rol heeft gewoon ontzettend veel indruk bij mij gemaakt, en hoort ook zeker in Beste Rollen thuis.

kappeuter (crew)
Het is Frankly, my dear, I don't give a damn.

En Frankly is dus geen naam, wat ook nog wel eens gedacht wordt

Prima acteur inderdaad, maar uiteindelijk heeft hij niet eens zo heel veel klassiekers op zijn naam staan geloof ik.

Zijn rol als Peter Warne in It Happend One Night vind ik een van de beste ooit.

Staan beiden in tegenstelling tot imDb overigens op MM niet eens in de top 250..

Een zeer eenzijdige acteur. Toch heeft hij een flink aantal klassiekers gemaakt ja. It Happened One Night was fenomenaal.

Gable was een redelijk acteur, die het voornamelijk vanwege zijn uiterlijk ver geschopt heeft. Net als Cary Grant eigenlijk, al heeft die uiteindelijk veel meer uit zijn carrière weten te halen. Gable zal vooral herinnerd worden dankzij zijn bijdragen aan enkele klassiekers, met name Gone with the Wind en It Happened One Night (schandalig trouwens dat die - vooral die laatste - niet in de MM top 250 staan, maar goed). Die films zijn op zichzelf al meesterwerken, en dus niet zo zeer vanwege zijn bijdrage.

De gelijkenis met George Clooney was mij inderdaad ook al opgevallen. Al heb ik Clooney als persoon - en dus niet zozeer als acteur - hoger zitten vanwege zijn politieke en maatschappelijke engagement. Ik vraag me of of Gable, had hij in deze tijd geleefd, zijn geld en roem ook op die manier had ingezet voor de 'goede zaak'.

veron35 schreef:
Frankley my dear I don't give a demm.

Ik zal die citaat iig nooit meer vergeter.

Moet je hem wel goed opschrijven natuurlijk. "Frankly my dear, I don't give a damn". Vier taalfouten in 2 zinnen is wel een beetje gortig.

Jammer dat hij nog enkel om een paar films wordt herinnerd, terwijl Clark Gable tog echt de meest populaire Hollywood acteur was van voor de WO II.
Ik heb zelf nog maar 3 films van hem gezien en het zijn alle 3 toppers.

Ik heb hem ook 3 keer gezien en alledrie de keren speelde hij gewoon ijzersterk. Mutiny on the Bounty wordt hier nog niet genoemd. Bij deze.

Run Silent, Run is ook zeer zeker de moeite waard. Gable neemt heel de film op sleeptouw met zijn ijzersterke spel.

Adolf Hitler was ook een grote fan van hem.Gable werd piloot van een bommenwerper en vloog gedurende de gehele wereldoorlog bombardementsvluchten boven Europa. Hitler loofde een hoge beloning uit voor de piloot die Gable zou neerschieten en hem ongeschonden bij de führer zou brengen.

Dick2008
Ik ken Gable eerlijk gezegd ook vooral van naam. Goed? redelijk? slecht? Ik weet niet of het daaraan ligt maar misschien aan zijn rollen die hij speelde. Heel bekend van Gone with the wind. Heb 9 films gezien, maar niet bepaald "mijn smaak". De laatste was The Misfits (1961) maar meer vanwege Marilyn Monroe.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.