They Met in Bombay (1941)

Drama / Avontuur

geregisseerd door Clarence Brown
met Clark Gable, Rosalind Russell en Peter Lorre

Gerald en Anya zijn geraffineerde oplichters en juwelendieven. Beiden zijn onafhankelijk van elkaar van plan een grote slag te slaan, en lopen elkaar tegen het lijf. De twee worden tijdens hun vlucht verliefd en besluiten gezamenlijk nieuwe avonturen op te zoeken.

avatar van Dutchfan
Leuke film over twee juwelendieven,die er met een kostbaar juweel vandoor gaan,wat ze van een hertogin hebben gestolen.
Op de hielen gezeten door de politie,vluchten ze door de orient,krijgen te maken met een corrupte kapitein [Peter Lorre] en belanden uiteindelijk in het oorlogsgeweld in China.

Goede film met goede acteurs.Rosalind Russell ziet er geweldig uit.
De hertogin wordt gespeeld door de veteraan-actrice Jessie Ralph,wiens laatste film dit was.
Kort na deze film werd haar been geamputeerd,en stopte ze met filmen.Ze overleed drie jaar later.

avatar van Dogie_Hogan
Hmmm.. Franse poster?!
Dit is de Amerikaanse one sheet, niet supergaaf, maar wel historisch correct: link.
Deze Australische ter correctie.

*Bron.