Al Capone (1959)

Misdaad

geregisseerd door Richard Wilson
met Rod Steiger, Fay Spain en James Gregory

Een film over gangster Al Capone en de scheuring in de maffia van Chicago in de jaren 20. Toen in de jaren 20 er een drankverbod kwam, konden de gangsters nauwelijks nog bestaan als ze niet mee gingen in de illegale drank handel. Al Capone werd toen de machtigste gangster in deze bloedige onderwereld van Chicago. Maar wanneer zijn gewelddadige acties uit de hand lopen, wordt hij de publieke vijand en de meest gezochte man in Amerika.

Deze wil ik dus zien.

oke