Requiem for a Heavyweight (1962)

Alternatieve titel: Blood Money

geregisseerd door Ralph Nelson
met Anthony Quinn, Jackie Gleeson en Mickey Rooney

Mountain Rivera (Quinn) is aan het eind van zijn boks-carrière na een knockout door Cassius Clay in de zevende ronde. Rivera is lichamelijk aangetast door het boksen. Zijn ogen werken niet goed en hij spreekt warrig. Dan blijkt dat zijn trainer al zijn geld heeft verloren, omdat hij gokte dat Rivera geen vier rondes tegen Clay zou halen. De enige oplossing om de weddenschap goed te maken is als Rivera een wedstrijd verkoopt.

avatar van AGoos
heerlijke scenes tussen Jackie Gleeson en Mickey Rooney, tillen de film naar een hoger niveau..

avatar van hkoster
weer zo'n gemene rol van gleeson. mooie kaart scene. bom bom bom.

Een grimmig, droefgeestig, ironisch, duister en meelevend karakterportret van een boxer die aan het einde stond van zijn carrière. Het verhaal over eerlijkheid, trouw, misleiding en verraad was tragisch. De cast speelde uitstekend en Anthony Quinn was oprecht roerend, maar met zijn 47 jaar te oud om voor de 37-jarige hoofdpersoon door te gaan.