Adventure (1945)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Victor Fleming
met Clark Gable, Greer Garson en Joan Blondell

Harry Patterson is een robuuste zeeman die niets van vrouwelijk gezelschap moet hebben. Maar als hij op een dag de mooie bibliothecaresse Emily tegen het lijf loopt verandert er alles in zijn leven...

Thx voor de poster tsjidde

avatar van Dutchfan
Gable's Back ! And Garson's Got Him !luidde de slogan van deze film.

Deze film was de come-backfilm van de grootste mannelijke ster van MGM, Clark Gable.
Gable was in 1942 zijn echtgenote, de actrice Carole Lombard , verloren bij een tragisch vliegtuigongeluk en was daarna het leger ingegaan.
Drie jaar later, in 1945 , kwam hij met veel bombarie terug in Hollywood en voor zijn eerste film werd de grootste vrouwelijk ster van dat moment (bij MGM) zijn tegenspeelster : Greer Garson.

Ook voor de bijrollen werden geliefde acteurs gecast.

Ondanks alle inspanningen was de film geen groot succes.

De problemen tijdens de opnames waren groot,omdat Garson en Gable elkaar niet konden luchten of zien.

Jarenlang gingen de verhalen dat de film een grote flop was, maar volgens de officiële cijfers was de film wel een redelijk financieel succes.

Ik vond de film geen succes, Gable en Garson zijn een zwak team en het verhaal is erg zwak en onwaarschijnlijk.
Hier en daar over-sentimenteel en sommige scenes zijn wel erg nep (baby : duidelijk een foto!).

Gable is is erg irritant in de film, en het is een groot raadsel waarom Garson "opeens" voor hem valt.

Ondanks het financiële succes van de film, kwam met deze film wel een eind aan de heerschappij van Gable bij MGM.
Hij bleef wel bij de filmmaatschappij, maar zijn glorietijd was voorbij.