Cain and Mabel (1936)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Lloyd Bacon
met Clark Gable, Marion Davies en Allen Jenkins

De managers van de zwaargewichtkampioen Larry Cain en de Broadway musicalstar Mabel O'Dare vatten het plan op om een romance op te zetten teneinde deze beroemdheden nog meer glans en glamour te geven. Maar het lukt bij deze twee sterren niet al te goed, daar ze op de verkeerde voet begonnen zijn.

avatar van Dogie_Hogan
Voor de liefhebbers alvast de link naar die prachtige poster: klik hier.

avatar van Dutchfan
In 1936 was de carriere van actrice Marion Davies zo goed als voorbij,dus om haar carriere te redden,haalde Marion's minnaar,de schatrijke krantenmagnaat William Randolph Hearst,nog een keer alles uit de kast om zijn geliefde Marion terug te brengen aan de top.

Zo werd topchoreograaf Bobby Connolly ingehuurd voor de musicalnummers,Toppers Harry Warren en Al Dubin componeerden de muziek,topregisseur Lloyd Bacon kwam erbij voor de regie en om het succes te garanderen werd de grootste mannelijke topster van dat moment,Clark Gable,voor veel geld ingehuurd van MGM.
Schitterende,dure sets en de populaire Warner Brothers-bijrolspelers kwamen daar nog bij.

Ondanks dit alles werd de film,Cain and Mabel,een dure flop en dit betekende het einde van de filmcarriere van Marion Davies,die hierna nog maar een film maakte.

Ik vind Marion Davies niet zo'n geweldige actrice,ook zijn haar dansnummers niet geweldig
Het personage dat ze hier speelt,is nu ook niet altijd even sympatiek...vooral in de scene's in het hotel,waar ze voor veel lawaai-overlast zorgt is ze irritant...
Leuk is de scene waar Gable een emmer ijswater over haar hoofd gooit in een nachtclub.

Gable vind ik overigens wel goed in deze film.