Nothing Sacred (1937)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door William A. Wellman
met Carole Lombard, Fredric March en Walter Connolly

In New York is niets heilig, iedereen bedondert elkaar. Als journalist Wally Cook (Fredric March) voor de Morning Star de dodelijke ziekte van Hazel Flagg (Carole Lombard), een patiënt met radiumvergiftiging, wil uitbuiten, is hij alles behalve welkom in haar geboortestad in Warsaw, Vermont. Hij vindt haar en neemt haar mee naar New York. Zij heeft echter allang gehoord gekregen dat ze niets mankeert...

Binnenkort op SBS6.

7:00 is toch net iets te vroeg voor mij

7:00 is toch net iets te vroeg voor mij

Nog maar 4 uur. Kan je net zo ged opblijven

Dan val ik ongetwijfeld in slaap tijdens de film, of hij nou goed is of niet, hehe

Wat is dat @!#* voor een tijdstip om een film uit te zenden. Moet nodig naar bed om morgen kaarten voor Springsteen te bemachtigen.

eh het was maar een grapje... het was toch gewoon een invoerfoutje... toch ?

Geloof ik niet hoor. SBS heeft wel vaker van die rare tijden om films uit te zenden.

neo (crew)
iedere week is er om dat belachelijke tijdstip een oude goeie film op tv.maar gelukkig is de videorecorder er nog.

Ik heb 'm ook gemist Ik wou het opnemen en dan op een betere tijdstip kijken!

Gerestaureerde versie verschijnt in december 2011 op Blu-Ray.

Kolderieke satire. Het schitterende scenario (van alleskunner Ben Hecht) en het enthousiaste acteerwerk van de kanjers Carole Lombard en Fredric March, die alle remmen losgooien, zorgen voor vijf kwartier uitbundig plezier. Ook de bijrollen dragen daaraan hun steentje bij, alsmede de speelse regie van William Wellman.
Lachen, gieren, brullen!

avatar van Mochizuki Rokuro
Met Kerst ergens midden in de nacht op TV, deze goedheiligman komt daarvoor zijn bedje uit...

avatar van Mochizuki Rokuro
Mochizuki Rokuro schreef:

En zo geschiedde.

Aangenaam verrast dat het een kleurenfilm betrof. Ik zal -naast enkele inkleuringen- niet veel oudere kleurenfilms hebben gezien.

Vond het begin heel sterk. Fredric March die me nooit zo opvalt (of kan iemand een berichtje van mij vinden dat ik dat eerdere beweerde? - ik twijfel) vond ik goed, erg goed zelfs. Het begin is wervelend, amusant, snel en snedig. De scène dat March wordt teruggeplaatst naar de overlijdensadverstenties afdeling combineert oude slapstick stijl met nieuwe dingen. Het is de tijd dat Hawks met screwball op de proppen kwam, dus schakelen we daarna snel naar een kibbelend duo, ditmaal is dat koppel March/Lombard (maar niet voordat we ook nog worden getrakteerd op aerial shots van New York). Lombard vond ik wat minder eigenlijk.

Het uitgangspunt is wat te mager om de film te dragen, ook al is-ie kort. Het einde is wat afgeraffeld, dat merk je toch vaker bij dergelijke films. ook vroege Sturges heeft dat wel eens. Alsof ze inspiratie tekort kwamen of dat er simpelweg geen punch te bedenken is die meer impact heeft dan de gekkidgheid die eraan vooraf gaat.

Oplettend kijkers zien Hattie McDaniel - eerste zwarte Oscarwinnares voor Gone With the Wind twee jaar later - als de vrouw van de sultan in de eerste paar minuten opdraven.

Dick2008
Die heel oude films ik hou er echt niet van behalve als er muziek in zit en/of met een favoriete acteur/actrice en met wat uitzonderingen.

Carole Lombard was toen al een Hollywood legende, later getrouwd met Clark Gable en overleden bij een vliegtuigongeluk in 1942. Het is dat hij in kleur is, voor die tijd nog bijzonder want zoveel films in kleur waren er destijds niet, van Selznick pictures wel vaker gezien, The Adventures of Tom Sawyer (1938), The Garden of Allah (1936), Gone with the Wind (1939) en hij is vrij kort. Voor als je opziet tegen zwartwit-films. In het midden zit een gewaagde scène en een vrouw een trap voor haar kont geven. Dat kon toen zeker nog. Maar dat is het eigenlijk. 2.0