The Prince and the Pauper (1937)

Avontuur / Drama

geregisseerd door William Keighley
met Errol Flynn, Claude Rains en Henry Stephenson

Londen 1537. Tegelijk met de eerste zoon van Henry VIII wordt een jongen geboren in een sloppenwijk. Als ze opgroeien blijken ze elkaars evenbeeld. Als ze elkaar in het paleis ontmoeten, wisselen ze van kleding, waardoor de prins uit het paleis wordt gezet. De bedelaar legt het uit, maar wordt niet geloofd, en als de koning sterft dreigt hij gekroond te worden.

avatar van Scorpio11
Gisterenavond op TCM gezien. Ik waardeer hem met 3½ *.
Ik heb de film opgenomen en de kwaliteit is boven verwachting goed geworden. En dat voor een (z/w) film van ruim 70 jaar !! oud.