• 11.216 nieuwsartikelen
  • 9.019.671 stemmen

Under the Greenwood Tree (2005)

Drama | 93 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Nicholas Laughland

Met onder meer: Keeley Hawes, James Murray en Terry Mortimer

Gesproken taal: Engels

Plot Under the Greenwood Tree

Het verhaal speelt zich af tegen de achtergrond van het landelijke dorp Mellstock, waar het plaatselijke kerkkoor in grote verwarring is, omdat het vervangen zal worden door een harmonium. Dick Dewy, de vrachtrijder, heeft het oog laten vallen op de schooljuffrouw Fancy Day. Men, en vooral de vader van Fancy, vindt dat Dick hiermee te hoog mikt. Ondanks een haastige belofte aan dominee Maybold weet Dick zijn geliefde uiteindelijk toch voor zich te winnen.

logo tmdbimage

avatar van moviegirl2

moviegirl2

Dames, kijk hem al is het alleen maar voor James Murray....

Superzoet verhaal, maar uitstekend acteerwerk.

avatar van Katharina

Katharina

Niet een ijzersterk verhaal, maar de chemie spat er vanaf. Lekker romantisch!

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Ik houd vaak van films die zich in het vroegere Engeland afspelen. Ik vind ze vaak heel sfeervol. Ook deze film vind ik sfeervol, en redelijk mooi uitgewerkt. Goed acteerwerk en een romantisch verhaal dat makkelijk wegkijkt. Een prima tussendoortje, maar niet heel bijzonder, wat mij betreft. 3*

BBarbie

Er zijn heel wat boeken geschreven over romantiek op het Engelse platteland in de 19e eeuw. Veel van die boeken zijn inmiddels verfilmd. Die films lijken qua plot meestal heel erg op elkaar. Ook bij deze televisiefilm kreeg ik een déjà vu gevoel. Dat heeft mij overigens niet gestoord, want het is en blijft aangenaam tijdverdrijf.