Homecoming (1948)

Oorlog / Romantiek

geregisseerd door Mervyn LeRoy
met Clark Gable, Lana Turner en Anne Baxter

De wat egocentische arts Dr. Lee Johnson schrijft zich tijdens W.O.II in bij het leger. Al op de eerste dag krijgt hij te maken met de vurige zuster 'Snapshot' McCall, die hem zijn plaats wijst. Deze eerste ontmoeting mondt uit in een romance, maar Lee is al getrouwd en komt in gewetensnood betreffende zijn vrouw die thuis op hem wacht.

avatar van matthijs_013
Mooi liefdesverhaal dat vooral vrouwen zal interesseren. Clark Gable en Lana Turner, die regelmatig werden gepaard, hebben veel chemie. Anne Baxter moet het doen met een kleinere bijrol die niet veel om het lijf heeft, waardoor zij weinig indruk achterlaat. Ik moet toegeven dat de film af en toe erg meeslepend was. De oorlogsliefhebbers kunnen deze film overslaan; het gaat puur om de romantiek.

Een verrassend einde, trouwens!