Breaking Dawn (2004)

Drama / Thriller

geregisseerd door Mark Edwin Robinson
met Kelly Overton, James Haven en Sarah-Jane Potts

Een toegewijde studente medicijnen krijgt de opdracht een psychiatrisch patient te onderzoeken. Ze probeert hem de waarheid te laten vertellen over de moord op zijn moeder, maar in plaats daarvan geeft hij haar waarschuwingen over een gevaarlijke man die toe zal slaan. De studente doet dit af als paranoia, totdat blijkt dat iemand haar volgt...

Aparte film moeilijk een oordeel te geven. Het senario was erg rommelig en onlogisch maar Kelly Overton speelde zeer goed. Jammer dat de film zo over de top was en veel te hoogdravend.
ik hoop dat kelly meer kansen krijgt.

inderdaad wel heel goed gespeeld en onlogisch verhaal, maar leuke spannende film... 3*

vond het een leuke film tot de laaste 10min. van de film toen werd het verhaal een beetje onzin eigenlijk, ze laten je nog wel zien wat ze eerst dacht dat ze zag maar niet zag wat wel echt was vaag he!!!

Verhaal is logisch als je alle gebeurtenissen en aanwijzingen goed weet te plaatsen.

origineel verhaal, goed gefilmd en goed geacteerd.

film begon leuk, spannende momenten echter die momenten draafde op een gegeven ogenblik teveel door waardoor mijn aandacht afnam. De laatste 20 minuten had ik het eigenlijk wel gezien want toen begon het verhaal ook wat vreemd te ontknopen.
Wel een goede acteerprestatie van Kelly Overton.
Daarom 2,5*

Type thriller waar aan het einde de eerdere gebeurtenissen verklaarbaar worden.
Al blijft het een niet geheel logisch verhaal.

Pedor schreef:
Type thriller waar aan het einde de eerdere gebeurtenissen verklaarbaar worden.
Al blijft het een niet geheel logisch verhaal.

Vind het helemaal geen onlogisch verhaal, kijk de film nog maar een keer en let goed op zou ik zeggen.

Spoiler:

Het meisje in de film is namelijk degene die opgenomen is in die instelling doordat haar moeder overleden is en zij zich erg schuldig voeld.
Alles wat wij zien gedurende de film zijn haar waanbeelden, tot het eind, dan zien we wat de werkelijkheid is.

Have fun

Korte maar zeer krachtige film met een zeer verrassend plot.

3sterren, Korte film maar wel leuk!
De plotwending had ik helaas al helemaal verwacht, En het zou leuker zijn het anders geeindigd te hebben.

Maar toch zeker een leuke zondag avond film:)

Ik ben het met Pedor eens. Ze willen inderdaad op het einde alles samen laten komen en dat gebeurt ook wel, maar je moet wel erg mee gaan in het verhaal, want helemaal logisch is het niet. Allemaal een beetje ver gezocht.
Maar het is zeker geen slechte film, maar ook zeker niet de beste in zijn soort.
Vermakelijk tussendoortje, waar best goed in wordt ge-acteerd.

Films, zoals deze, waar op het einde alles duidelijk wordt en ze in het begin en in het midden van de film je op het verkeerde been zetten bevallen mij wel. Echter vind ik het bij deze redelijk goedkoop uitgewerkt. Het lijkt mij verre van waterdicht. Films zoals memento hebben dat toch stukken beter uitgewerkt.
Maar toch nog een ***

avatar van krabat
Dr Roetger schreef:

origineel verhaal, goed gefilmd en goed geacteerd.

ja, jij hebt makkelijk praten doctor.....

van welke serie ken ik die vrouw toch?

krabat schreef:

van welke serie ken ik die vrouw toch?

All My Children?

Het begin leek nog wel wat, maar de film begint al snel z'n geloofwaardigheid te verliezen.

op zich een goed verhaal, maar aan het einde moest ik even heel goed nadenken, vond het toch niet helemaal kloppen.

avatar van janhero
Rare film en wat een lelijk gemaakt kaal hoofd

obuma
een goeie film. 3.5 sterren gegeven.
Low budget maar desondanks boeiend tot het einde. Op het einde moet je even nadenken hoe het precies zit, alles draait opeens om.

Mewtwo
Een erg verrassende film.
En eentje die je echt nog een keertje moet kijken.
Houd goed de aandacht en blijft mysterieus.

avatar van Fran
Echt een verassend goede film. Alle puzzelstukjes vallen op het eind in elkaar. Ik vond het allemaal erg goed uitgedacht. Een ontknoping die je niet van te voren aan ziet komen.

avatar van DJJOO
Een goede en boeiende film! Er zitten erg verrassende stukken in en de film heeft ook een typische vreemde/enge sfeer. Wel is het belangrijk de film helemaal goed te volgen, anders mis je het gehele verhaal.

Zoals Fran al zegt, op het einde vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Zeker niet te voorspellen!

4.0 sterren

Wilde 'm zien aangezien het broer(tje) van Angelina erin speelt. Maar ik kan niet anders zeggen dan een butfilm!

Een aparte goeie film, spannend met een verassend einde.
Aan het eind weet je pas echt hoe het zit.
Ik hou er wel van...

avatar van Parisa
Angel-76 schreef:
Ik hou er wel van...

Ik ook. James Haven zat heel goed in zijn rol. Fijn om naar hem te kijken. Leuke film, en af en toe best spannend ook. 3,5*

avatar van 606
Leuke film voor 1 keer niet echt helemaal mijn ding dat psychische gebeuren.
De twist is goed en het laat je de gehele film na denken.
Acteurs zijn ook erg goed.

3 sterren

avatar van hatebreeder
Ik vond dit niet zo'n sterke film eigelijk, ik stoorde mij nogal aan het matige acteerwerk. jammer hier had meer ingezeten.

2.5 ster

Boeiende film met een overwachte wending aan het eind.

avatar van alexspyforever
Deze voor een tweede keer gezien. Er zal wel logica in zitten maar ik vond het verhaal en de uiteindelijke ontknoping toch maar zwak. Eigenlijk gebeurde er weinig boeiends.

Clapboy
Spannende film met een goed verhaal en acteerwerk. Sfeervol gefilmd en er was aardig wat suspense. De duistere figuur die de hoofdpersoon stalkte en achtervolgde kwam creepy over evenals de psychiatrisch patiënt die ze bestudeerde.
Einde had ik niet zien aankomen.