Secret Admirer (1985)

geregisseerd door David Greenwalt
met C. Thomas Howell, Lori Loughlin en Kelly Preston

Op de laatste dag vlak voor de zomervakantie ontvangt Michael een anonieme liefdesbrief. Hij vermoedt, of liever gezegd hoopt, dat deze komt van Deborah, het meisje waar hij al een tijdje achteraan zit. Maar Deborah gaat alleen uit met studenten. Dus Michaels beste vriendin Toni adviseert hem om een anonieme liefdesbrief terug te schrijven. Maar wanneer deze brieven in verkeerde handen vallen en veel verwarring veroorzaken, moet er uitgezocht worden welke brief van wie vandaan komt.

Vooruit, 3 sterren voor het jeugdsentiment

avatar van hannes64
3,5.
Ik vond em wel aardig.
Lang geleden, Ik herinner me nog `t eind dat howell in `t water springt en naar de vertrekkende boot waar loughlin op zit zwemt.
Ja, leuke film.
Een feelgood.

Leuke frisse en makkelijk wegkijkende komedie.
Niks mis mee.

avatar van badfans69
Mr Waku zei het ook al een leuke teen comedy

avatar van Filmkriebel
Ik had zo'n zin om die weer eens terug te zien en het is zover. Ongetwijfeld één van de leukere romantische komedies uit de jaren '80. Enkele liefdesbrieven zorgen voor heel wat tumult.

Het verhaal draait volledig rond een hoop misverstanden, en kiest resoluut voor de naieve romantiek en de goede gevoelens. De lieflijke Lori Loughlin is de spilfiguur van het hele verhaal, en is in stilte verliefd op Michael. . De humor is aardig aanwezig al is het nooit billenkletsen. Kelly Preston mag het domme blondje van dienst spelen, die Howells puberale hartje sneller doet bonken. Voor wie, net als mezelf, een boontje heeft voor de 80s sfeer, was dit leuk vermaak.

avatar van DDT
DDT
Keely Preston was toen al hot leuke film die ik in men tienerjaren graag zag

Aardige romcom over misverstanden die ontstaan wanneer anonieme liefdesbrieven gaan rondzwerven. Goed beschouwd zijn de verwikkelingen waartoe dit leidt bij de ouders het leukste deel van het verhaal. Bij vlagen best leuk.

Heel leuke film! Jaren 80 stijl, maar zeker nu nog te bekijken!

avatar van Taran Tiraki
Ik vond zojuist nog een orginele vhs band ervan ga m nu maar nog eens kijken vond m destijds erg grappig.

Typische jaren 80 komedie, die ik bij toeval heb gezien op de leuke filmzender AMC. Hoewel er niet echt veel te lachen valt (hooguit wat glimlach momenten), zit het verhaal wel leuk in elkaar en hetzelfde geldt voor de uitvoering ervan. Dat laatste komt mede door de destijds fraaie en jonge vrouwen Lori Loughlin (in de rol van Toni) en de rondborstige Kelly Preston (in de rol van Deborah Anne Fimple), waarvan de laatste zelfs nog een paar keren topless is te bewonderen.

Om beiden vrouwen en Michael Ryan (gespeeld door C. Thomas Howell) draait hoofdzakelijk het verhaal want de laatste heeft veel oog voor Deborah, terwijl Toni weer veel oog heeft voor Michael die dat niet weet. Door het schrijven van een anonieme liefdesbrieven, die dan weer in verkeerde handen komen, ontstaan er leuke situaties in het verhaal. Zo komt o.a. de brief in de handen van brigadier Lou Fimple (gespeeld door Fred Ward), die de vader is van Deborah, die dan denkt dat zijn vrouw Elizabeth Fimple (gespeeld door de niet onaardig uitziende roodharige Leigh Taylor-Young) vreemd gaat. Dat laatste is ook min of meer het geval en dat komt ook weer door een liefdesbrief. Op het einde worden deze misverstanden natuurlijk teniet gedaan en vallen de puzzelstukjes mooi in elkaar. Visueel gezien druipt de jaren 80 (inclusief de muziek) van het scherm en sommige opnames zijn best fraai in beeld gebracht zoals de zwembad scene waarbij Lori Loughlin gekleed met een rode bikini op een geel luchtbed ligt en C. Thomas Howell gekleed met een gele zwembroek op een rood luchtbed.

Al met al gewoon een leuke jaren 80 komedie die zich lekker wegkijkt (de film duurt ook precies 90 minuten) en ook best vermakelijk is.

zikobeetlejuice
een van de betere jaren 80 high school films verveelde geen moment en het einde was super.

Aardige film waarin een anonieme liefdesbrief voor heel wat verwarring zorgt. Een romcom waarbij je het einde al mijlenver ziet aan komen en waarbij de personages soms wat te dik zijn aangezet. Het kluchterig-achtige plot is wel leuk uitgewerkt met genoeg grappige ontwikkelingen waardoor het nergens inzakt. Een kleine 3.0 sterren.