Foxfire (1996)

geregisseerd door Annette Haywood-Carter
met Hedy Burress, Angelina Jolie en Jenny Lewis

De komst van de rebelse Margret 'Legs' Sadovsky zet de plaatselijke middelbare school op stelten. De zelfverzekerde tiener zet haar medestudenten aan om eindelijk op te treden tegen biologieleraar Buttinger die de zwakkere meisjes van de klas seksueel misbruikt. Onder impuls van Legs nemen vijf meisjes wraak op hun leraar, maar de schooldirecteur heeft het niet zo begrepen op hun acties en schorst hen voor drie weken. De vijf trekken steeds vaker samen op en maken van een verlaten huis hun uitvalsbasis. Vooral tussen Legs en Maddy ontstaat een diepe vriendschap.

Aardige film met een nog vrij jonge Angelina Jolie.
Voor op een regenachtige avond met een pilsje erbij goed te doen.

avatar van jedymaster
pilsje? kratten bier bedoel je!

avatar van Hemdale
Best wel een goede film, leuk verhaal en een stoere Angelina Jolie.
3,5 ster

avatar van Captain Pervert
Jolie gaat hier topless! Veel meer weet ik niet meer van deze film.

neo (crew)
Gia weleens gezien?

avatar van matthijs_013
Een van mijn top 10 films. Heel mooi verhaal, soort Thirteen met 17-jarigen. Kan niet veel negatieve punten verzinnen. Einde is spectaculair

avatar van FreakyGurrl
Een van mijn favorieten van Jolie.
Je zou bijna zelf in de film stappen en de hoofdrolspeelster het bed in trappen met Jolie.
Hoe bedoel je teasen

avatar van goongumpa
Ik kreeg het moeilijk toen Angelina's tieten in beeld kwamen, dat mogen jullie gerust weten. Heel stilletjes heb ik een gebed gezegd. Mogen ze rusten in vrede.

Goede film, met een prima verhaal.
En een zeer goede, nog heel jonge, Angelina Jolie.

Goeie film over een paar meiden die geschorst worden van school voor het slaan van een leraar die hen lastig viel. De jonge personages komen goed uit de verf en de vriendschap die ontstaat is prima uitgewerkt. De film blijft de volle lengte onderhoudend en ook het acteerwerk is goed (waarbij Angelina Jolie uitstekend gecast is).