Defence of the Realm (1985)

Alternatieve titel: Defense of the Realm

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door David Drury
met Gabriel Byrne, Greta Scacchi en Denholm Elliot

Verslaggever Mullen stuit op een verhaal waarin een verband bestaat tussen een lid van het Britse parlement en een KGB-agent. Ook bestaat er een link met een nucleaire ramp, een weggelopen tiener en een basis van de Amerikaanse luchtmacht. Mullem werkt samen met Vernon Bayliss, een oude rot en de assistent van het parlementslid Nina Beckham, om de waarheid te vinden.

avatar van jassonn
Vond de film erg onduidelijk waardoor ik niet echt geboeid was.Pas tegen het eind begon ik door te krijgen waar het nou eigenlijk omging,daarnaast vond ik er te veel personage's in zitten waarvan je niet weet wat ze er doen.En spannend wil het ook niet echt worden.2*

avatar van TerryA
jassonn schreef:

die critique kan ik wel begrijpen maar niet vergeten dat deze ijzersterke political thriller was bijna 20 jaar geleden gemaakt, in een tijd wanneer niet alles was voorgeschoteld (zoals tegenwordig in veel Hollywood style producties) - het was dus toen niet ongebruikelijk om een film meerdere keren te bekijken.

voor mij een aanrader!

avatar van Mischa
De regie zorgt er at mij betreft voor dat de film nu nogal gedateerd aan doet, maar heb me uitstekend vermaakt met deze film, niet in de laatste plaats door de ijzersterke cast. ****