Strange Interlude (1932)

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Norma Shearer, Clark Gable en Alexander Kirkland

Gordon Shaw was een vliegenier en is gesneuveld in de Eerste Wereldoorlog. Nina (Shearer) hield van hem en wilde met hem trouwen voordat hij de oorlog inging, maar haar vader verbood dit. Charlie is een vriend van haar maar Nina houdt niet van hem en hij is te verlegen om te zeggen dat hij van haar houdt. Sam (Kirkland) is haar man en ze houdt steeds minder van hem nadat ze erachter gekomen is dat geestelijke ziekte in zijn familie voorkomt, waardoor ze geen kinderen kunnen krijgen. Omdat zij kinderen wil heeft ze een stiekeme verhouding met Ned (Gable), en Ned wil dat zij haar man voor hem verlaat. Nina blijft met de emoties van de drie mannen spelen omdat ze nog steeds alleen van Gordon houdt.

Een uitermate vreemd experimenteel toneelstuk van Eugene O'Neill (schoonvader van Chaplin), waarin voortdurend de gedachten van de mensen op toneel hoorbaar zijn. Is wel es in Nederland gedaan, maar nooit met mij in de zaal.
Ben erg benieuwd naar wat voor film zoiets oplevert. Schijnt goed te zijn.
Gable en Shearer zijn bijna altijd de moeite waard.