Soldier of Fortune (1955)

Alternatieve titel: Avontuur in Hongkong

Avontuur

geregisseerd door Edward Dmytryk
met Clark Gable, Susan Hayward en Michael Rennie

Een Amerikaanse lady (Hayward) neemt de huursoldaat Hank Lee (Gable) in de arm om haar spoorloos verdwenen echtgenoot (Rennie) op te sporen.

avatar van Dutchfan
Als haar echtgenoot,een fotograaf,(gespeeld door Gene Barry en NIET zoals hierboven staat vermeld,Michael Rennie) in China verdwijnt,reist Jane Hoyt (Susan Hayward) naar Hong Kong om daar meer te weten te komen over de verdwijning van haar man.

In haar zoektocht krijgt ze hulp van een Amerikaan,die in Hong Kong woont,Hank Lee,(Clark Gable).
Tijdens de zoektocht worden ze verliefd.

Middelmatige film,gemaakt tijdens de koude oorlog.

De (kleuren-)opname's van Hong Kong zijn schitterend,maar het verhaal is vrij zwak.
De liefdesrelatie tussen Gable en Hayward is onwaarschijnlijk en boeit niet echt,er is ook geen chemie tussen de twee acteurs.

Het laatste half uur is wel spannend.