• 8.226.749 stemmen

Polly of the Circus (1932)

Drama | 69 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: Alfred Santell

Met onder meer: Marion Davies, Clark Gable en C. Aubrey Smith

Over Polly of the Circus

""LOVE is no SIN" -Accused! Denounced! Dismissed! He was guilty of LOVE!"

Polly Fisher is een circusartieste die tijdens een optreden gewond raakt. Omdat haar collega's geen raad met haar weten, wordt ze naar dominee John Hartley gebracht. Terwijl ze herstelt, worden ze verliefd op elkaar en trouwen. Wanneer er bekend wordt dat de minister getrouwd is met een circusartieste, wordt hij ontslagen.

image

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Eerst even dit: De vertaling (van Engels naar Nederlands) van "Minister" is niet een minister, maar een dominee.

En die rol wordt hier in deze film :'Polly Of The Circus" gespeeld door Clark Gable.

Clark Gable was niet blij met deze rol en en liep halverwege de film weg van de set, en kwam pas weer terug nadat hij een forse loonverhoging kreeg.

Hij kreeg later ook slechte kritieken, omdat men de rol van dominee niet bij hem vond passen...

Ik verbaas me een beetje over deze kritieken, omdat ik vind dat Gable een goede rol neerzet.

Marion Davies vond ik stukken minder: Ik vind haar gewoon niet zo'n goede actrice en deze rol past veel meer bij een actrice als Jean Harlow , dan bij haar.

Davies speelt in deze pre-code-film een nogal frivole trapeze-artieste die na een ongeluk bij dominee Gable terecht komt om te herstellen en daar de liefde en de bijbel leert kennen...Echter de geestelijke C. Aubrey Smith gooit roet in het eten en zet Gable uit zijn ambt en dat heeft bijna fatale gevolgen...

De film is vrij goed gemaakt en de acrobaten in de circustent zijn nu nog spectaculair om te zien.