Band of Angels (1957)

geregisseerd door Raoul Walsh
met Clark Gable, Sidney Poitier en Yvonne De Carlo

Hamish Bond (Gable) is een heer uit het Zuiden met een duister verleden, verliefd op de hoog van de toren blazende Amantha Starr (De Carlo), die tot de ontdekking komt dat ze negers als voorouders heeft.

avatar van Dogie_Hogan
Nog even wachten op de DVD release: 30 jan. 2007.

avatar van Dogie_Hogan
* DVDReview (Jammer van de cropping van 1.85:1 naar 1.78:1. )

Een soort remake van "Gone with the Wind". Ook weer met Clark Gable en met de onlangs overleden Yvonne de Carlo. Sidney Poitier ook van de partij. Interessant, binnenkort maar bestellen.

* Filmposter, * lobbycard

avatar van clubsport
aardige film , het haalt uiteraard niet het niveau van gone with the wind maar het is ook zeker geen mislukking .
Clark gable en yvonne de carlo spelen prima , clark mag regelmatig losgaan in phylosofishe teksten
en doet dat best aardig .

Eens met het bovenstaande, de ultieme film om met drie sterren te belonen, lijkt het wel. Wordt weinig moeite gedaan om te camoufleren dat dit een poging was om Gone with the Wind nog eens over te doen, zelfs de wijze, grappige donkere huishoudster is weer aanwezig. Je hoeft je geen moment te vervelen met deze Band of Angels, maar als document aangaande belangrijke gebeurtenissen uit de Amerikaanse geschiedenis kan je dit niet echt serieus nemen. Sommige scènes zijn ronduit lachwekkend(de vrolijk zingende slaven), net als er wat serieuze onderwerpen worden aangesneden krijgen we weer een wending die zo uit een soap serie had kunnen komen. De acteurs zijn redelijk maar hebben het allen wel eens een stuk beter gedaan. De Carlo is goed maar geen Vivien Leigh, Gable oogt waardig maar ook oud en wat vermoeid en Poitier, één van mijn persoonlijke favorieten, heeft hier een wat ondankbare, ongeloofwaardige bijrol die hij met zijn intens spel wel behoorlijk invult. Al met al een wat curieuze prent die je zeker een keer moet gaan kijken als je veel interesse hebt in de oudere film, want zo worden ze nu op zeker niet meer gemaakt .