The King and Four Queens (1956)

Western

geregisseerd door Raoul Walsh
met Clark Gable, Eleanor Parker en Jo Van Fleet

Twee jaar geleden overleefde slechts één van de beruchte McDade-broers een ontploffing tijdens een overval. Niemand weet echter wie, ook moeder McDade niet. Ze wacht al die tijd gespannen op de terugkeer van haar zoon samen met haar vier schoondochters. Wanneer cowboy Dan Kehoe (Clark Gable) aankomt op de ranch trachten de vier vrouwen hem te verleiden. Hij gaat in op deze avances om te weten te komen waar de buit van de McDades verstopt is.

avatar van Dogie_Hogan
De DVD komt 12 mei a.s.: Link.

avatar van IcU
IcU
Clark Gable heeft zichtbaar plezier mijn zijn 4 tegenspeelsters. De prent bevat weinig materiaal wat echt overtuigt, maar voor een regenachtige zondagmiddag is het meer dan prima.

avatar van Decec
Een redelijk western/avontuur film...
Redelijk acteerwerk...
Prima camerawerk...
Jammer geen HD voor de
prachtig omgeving/bergen...
Niet zo echt spannend verhaal...
Geen grote breedbeeld, maar nog kleiner...

avatar van madmax1
Prima cinemascoop beelden in super helderbreedbeeld .,in prachtige kleuren.
Apart verhaal met een heerlijke western sfeer,in schitterende buiten opnames.
Vakkundig gemaakte western met een goed acterende Clark Gable en Jo Van Fleet

. Op zulk een grote ranch met 5 vrouwen ontbreekt ook de humor en de nodige spanning niet.
Goede western met een lekker tempo.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een rustig voort kabbelend filmpje, geen western met veel actie maar wel een film die 4 prachtige actrices in een mooi daglicht zet.
Clark Gable speelde zijn rol merkbaar met plezier, maar met 4 prachtige dames is dat natuurlijk ook niks raars.

Leuk om eens mee te pakken, mooie beelden van de ranch en veel vrouwelijk schoon.

avatar van mr rumson
Dit is een western waar nauwelijks actie in voorkomt .
Wie een western met actie wil die kan deze beter overslaan .
Ook het verhaaltje is vrij mager en mist spanning.
Want gezien het verhaal had er best wel wat meer spanning in kunnen zitten .
Men heeft er duidelijk voor gekozen een iets wat luchtigere western van te maken .
En daar is deze western vrij aardig in gelukt .
Het is dan ook aardig om te zien hoe Clark Gable de dames om de tuin probeert te leiden voor het goud.
Wel word er hier en daar wat ingezongen wat voor mij niet gehoeven had.
Maar deze western heeft een prettig sfeertje wat ook te danken is aan de omgeving die mooie beelden opleveren .