The World in His Arms (1952)

Actie / Avontuur

geregisseerd door Raoul Walsh
met Gregory Peck, Anthony Quinn en Ann Blyth

San Francisco, 1850. Een zeehondenjager ontmoet een Russische en wordt verliefd op haar. Hij weet niet dat ze een gravin is die uitgehuwelijkt is en die om deze reden op de vlucht is. Als ze de volgende dag ontvoerd blijkt te zijn naar Alaska zet de jager alles in het werk om haar terug te vinden.

avatar van Brix
Prachtige kleuren,en de opnames van de schepen op zee zijn indrukwekkend.
Peck is Peck en dat is voor mij altijd oké.
Quinn irriteerde mij wel een beetje met zijn overdreven gedoe.
Maar het gezicht van Ann Blyth vind ik altijd weer fascinerend om te zien.
Het verhaal verloopt vlot, met aardig wat vechtpartijen, waarin de doubles van Peck en Quinn wel nogal duidelijk te herkennen zijn.

Ik ben wel blij dat er geen expliciete beelden van de zeehondenvangst te zien zijn.
Na het zien van de nieuwste versie van 'The Seawolf'('Der Seewolf") met Sebastian Koch in de (geweldige) hoofdrol heb ik daar mijn buik wel vol van.