Charro! (1969)

Western

geregisseerd door Charles Marquis Warren
met Elvis Presley, Ina Balin en Victor French

De voormalige outlaw Jess Wade wordt onterecht beschuldigd van een diefstal van een kanon bij de Mexicaanse revolutionaire strijdkrachten.Wade wil zijn naam zuiveren en gaat op jacht naar de bandietenbende, die hij verdenkt van de diefstal.

Een van de beste Elvis films. Geen liedjes, goed acteerwerk.
Einde bericht.

avatar van Jaycees71
Dit is een film zoals Elvis die vanaf het begin van zijn carriere wilde maken: Serieuze rol, weinig liedjes.
Een van Elvis' beste films.

qua verhaal de beste film van Elvis. Ik mag deze film graag zien, deze man kon dus echt wel acteren. Charro is overigens niet mijn persoonlijke favoriet van Elvis, maar het is vrij duidelijk dat deze film op basis van het script sterk is

veron35
Elvistheking schreef:

Jij hebt King Creol nog nooit gezien. Dat is een nog veel beter verhaal en daar acteert hij de sterren van de hemel. De rol was zelfs voor James Dean gescheven heb ik gehoord.

Ik heb al zijn films gezien Veron35. Hij speelt inderdaad geweldig goed in King Creole maar het is niet mijn favoriete film, dus vind ik hem wat minder in het oog springen. Ik houd meer van zijn late jaren 60 films

avatar van Dogie_Hogan
Eindelijk Elvis zonder liedjes (behalve titelsong); wel een lage IMDB-score.
In R-1 een prachtige release: Link;
R-2 release eind sept.'07: http://tinyurl.com/2652gn

veron35
De UK uitgave is erg slecht. Geen optimaal beeld (4:3 en blokkerig) en loopt soms niet singroon met het geluit. Hij schijnt wel beter te zijn dan de Denenmarkse versie. Elivs heeft wel wat meer films waar wijnig in gezongen word.

Love Me Tender
Wild in the Country
Flaming Star
Change of Habit
The Trouble with Girls

avatar van Dogie_Hogan
veron35 schreef:
Huh.. en de DVD-release is eerst eind september....
En er is nog een R-2 release gepland in juni'08 , met de R-1 cover-art: Link

Eindelijk in goede kwaliteit verkrijgbaar in cinemascope breedbeeld.
Misschien niet meer dan een aardige western maar wel een curiositeit omdat het een van de weinige films is met "the king" waarin hij niet zingt (de titelsong niet meegerekend). Helaas is de film lang niet zo goed als "flaming star", maar bij die film zat Don Siegel op de regiestoel. Niettemin is Charro! zeker geen slechte western maar midden in de hoogtijdagen van de spaghettiwestern kwam de film een beetje als mosterd na de maaltijd. Bovendien was Elvis Presley geen "coole" Clint Eastwood of grappige Terence Hill (Trinity-reeks en My name is Nobody).

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Charro is de film die Presley het liefst had willen doen. Echter toen het eindelijk, na alle meukfilms, zo ver was, had hij weinig zin meer. Hij was teleurgesteld in het uiteindelijke script en vond dat de film te snel moest worden opgenomen. Zo fanatiek als hij was tijdens de voorbereiding zo ongemotiveerd was hij tijdens de opnamen.
Het verhaal gaat dat Presley letterlijk tegen de regisseur, die ook verplicht werd dit vehicel dat zo mooi had kúnnen zijn te maken, de legendarische woorden sprak: "Let's do this, take the money and run! "
De regisseur en Presley mochten onder druk van de studio niets aan de film veranderen. Het was typerend voor de filmcarriere van Presley. Zelfs bij zijn zelfverkozen western had hij geen enkele inspraak.
Waarschijnlijk de meest gewelddadige film van de king.

Zinema

Elvistheking schreef:
Ik houd meer van zijn late jaren 60 films

Deze is uit 69 veel later zal je ze niet hebben!!!!!!!!!!

avatar van Brix
Zwakke, futloze western met de uitstraling van een TV film.
Presley heb ik al beter op dreef gezien.

Ook de regie van C.M. Warren valt bitter tegen.
Hij was toch de grote man achter 'Rawhide',de beste TV westernserie ooit. (Paul Brinegar, een van de acteurs uit die serie heeft in Charro! ook een rolletje)
Rodd Redwing speelt ook mee als een van de leden van de bandietenbende.
Hij was Hollywood's revolverexpert bij uitstek, die vele filmacteurs leerde met wapens om te gaan.
In talloze westerns zie je ook zijn hand in close-up wanneer er bij revolverduels razendsnel een revolver getrokken moest worden.

Het lijkt alsof niemand echt zin had tijdens het maken van de film.
Solomon Sturges over-acteert verschrikkelijk.
Een klein lichtpuntje is de charmante Ina Balin.

Het verhaal stelt ook weinig voor, tenminste op de manier waarop het hier uitgewerkt werd.
Een teleurstelling niet alleen voor de kijker, maar zeker ook voor Presley zelf.

avatar van movie acteurs
Dit is totaal anders. Elvis in een serieuze rol in een serieuze western. Het is duidelijk geen doorsnee Elvis filmpje te noemen. Zoals Elvis met de gitaar en de lala ohoh you are so" liedjes. Hier speelt Elvis wel een wat serieuze rol als een ruige cowboy maar het is soms wat te tam en het is nergens echt een mooie western te noemen. Klein 3,0tje dan maar.

Behoorlijk saaie western met een aantal bijrollen die menen hun gebrek aan acteertalent te moeten verbergen door veel te nadrukkelijk aan te tonen dat ze het wel zouden kunnen.
Het verhaal is dan ook nog eens dunnetjes en er zijn nauwelijks momenten die spannend of anderszins onderhoudend zijn.
De zwakste western van Elvis die ik ken.

ben hem toevallig net aan het kijken is echt een top film en idd klopt wat er eerder werd gezegt elvis had dit soort films moeten maken net zoals king creole is ook een van de betere films

Verwacht geen "The Good, the Bad and the Ugly" of "Once Upon a Time in the West" western, maar al met al was dit best een aardige western met Elvis Presley met een concept wat behoorlijk afwijkt t.o.v. zijn vorige films. In deze film heeft Elvis Presley namelijk een serieuze rol en ook het hele verhaal is vrij serieus. Ook wordt er niet in gezongen en bevat de film zelfs actie met geweld ! Al met al toch één van de betere films met Elvis Presley.

avatar van eppy
Deze film leed zwaar onder de studiobazen die het hele script hebben veranderd en er een film van maakte waar de King eigenlijk niet weer aan mee wilde werken. Er is een hoop geschrapt en veranderd aan het script zodat het de stempel alle leeftijden kreeg.

Er bestaat een versie uit 2007 die hier en daar wat geknipt en geplakt is en waar extra footage aan toegevoegd is, maar het leed was al geleden en het kwaad gedaan.

avatar van mrklm
De film is niet zo slecht als gerenommeerde critici je willen laten geloven, maar feit is dat dit gewoon geen goede film is. Elvis had een jaar eerder met groot succes zijn muzikale comeback gemaakt en was vastbesloten om de luchtige exploitatiemusicals die hij in de 10 jaar daarvoor gemaakt volledig te laten voor wat het is. Presley zingt de (prima) titeltrack aan het begin, maar verder gaat zijn muzikale bijdrage niet. In plaats daarvan keert hij terug naar het genre waarmee hij zijn acteercarrière begon. Presley is echter te ongeloofwaardig als een cowboy met een twijfelachtige achtergrond die het opneemt tegen zijn voormalige partner en diens handlangers, wanneer die hem de diefstal van een Mexicaans kanon in de schoenen willen schuiven.

Hoewel Presley zijn best doet om een duistere blik op zijn gezicht te toveren, lukt het niet om afstand te nemen van zijn smetteloze reputatie als de charming boy-next-door. Hij had beter moeten weten, al is de mislukking van deze western zeker niet alleen aan hem te danken. De regie is ongeïnspireerd, de cast is matig en het scenario speelt te nadrukkelijk leentjebuur bij films die veel beter waren en die ik hier niet in één zin wil noemen met Charro! Ook niet in de zin daarna overigens...