The Tall Men (1955)

Alternatieve titels: De Rijzige Rivalen | De Aasgieren

Western

geregisseerd door Raoul Walsh
met Clark Gable, Jane Russell en Robert Ryan

Twee broers, Ben (Clark Gable) en Clint (Cameron Mitchell), nemen deel aan een veetransport van Texas tot Montana .Terwijl ze naar Texas rijden, redden zij Nella (Jane Russell) van de indianen en ze beslist met hen mee te rijden. Ben en Nella worden verliefd, maar Ben is niet ambitieus genoeg voor haar. Nella ontmoet spoedig de baas van de vee-rit wedstrijd. Wie zal ze kiezen? En zullen de broers tot in Montana geraken?

avatar van Dogie_Hogan
Onlangs met Western Union in R-2De uitgebracht op 1 DVD.

avatar van madmax1
Geen reacties op deze topper, niet gezien waardering te hoog, helemaal niks?

avatar van Dogie_Hogan
madmax1 schreef:
Geen reacties op deze topper, niet gezien waardering te hoog, helemaal niks?
Houdt er rekening mee, dat het aantal Western-liefhebbers op MM minimaal is. (Schat gemiddelde leeftijd MM-users op ca. 20 jaar.)

Heb de film nog niet gezien, vind de DVD ook erg prijzig. En, quote: 'great start but it runs out of steam too quickly'.

avatar van Pieter Montana
Dogie_Hogan schreef:

Nogal kort door de bocht met twee westerns in de MM top 10.

avatar van madmax1
Deze kwam ik per toeval tegen.
Clark Gable, dat was toch ja wie, geen flauw idee maar geen western man.
Nou ja ,Jane Russel en Robert Ryan laat ik maar eens zien.
Groot was mijn verbazing, kreeg hier een western te zien ,die ik gelijk bij de top kon indelen.
Prima verhaal, prachtige landschappen in kleur, en goed spel.
Gelijk nog een opgezocht Across the Wild Missouri,en met Clark Gable was het gelijk over.
Maar deze eendags vlieg is een top western , die bij iedere western fan ,zo met de top mee kan

avatar van trebremmit
Blu-ray

Schijnt een goede tranfer te zijn.

avatar van Jan met de pet
Prima western, zeer mooie winter en zomer landschappen, goed verhaal en een aanrader:4,5

avatar van trebremmit
Sfeervolle western met een geweldige Russell en mooie muziek. Het verhaal zelf stelde maar weinig voor en had wel wat spannender gemogen. Het draait toch vooral om Gable en Russell, en dat is af en toe wel wat saai.

avatar van LuukRamaker
Goede western waar eigenlijk alles wel aan klopt. The Tall Men heeft een goed verhaal, bevat prachtige beelden en de spanningen lopen af en toe hoog op waardoor het ook nog eens erg boeiend blijft om naar te kijken. Jane Russell doet dienst als levendige speelbal tussen Clark Gable en Robert Ryan maar staat haar mannetje en doet niet onder voor haar minnaren. Er wordt in westerns nogal eens gedaan alsof er een heel grote kudde vee wordt voortgedreven maar deze worden zelden tot nooit ook daadwerkelijk zo groot in beeld gebracht als hier het geval is. Ik kan me goed voorstellen dat met dit aantal aan koeien en paarden het gewenste geld wel valt te verdienen.

avatar van madmax1
Was me ook al opgevallen, dat ze dezelfde scene's uit een andere hoek verfilmde typisch voor die grote kuddes.
Ook in die uitgebreide indianen aanval komt 3x dezelfde scene's steeds uit een andere hoek, en daar hoef je nog niet echt goed voor op te letten ,overigens zeer goede western aanrader.

avatar van mr rumson
Deze western begon goed met de ontvoering van Robert Ryan die een hoop geld bij zich heeft.
Maar Ryan doet een voorstel aan Clark Gable om nog meer geld te verdienen maar dan op een eerlijke manier. Tot hier toe vond ik het verhaal nog wel interessant om te volgen .
Maar met het verschijnen van Jane Russell verdwijnt die spanning snel en slaat het verhaal meer om in een suffig romantisch verhaal .
Er zijn dan wel twee mannen die proberen Jane Russell het hof te maken.
Maar het is allemaal zo voorspelbaar dat je al gauw doorhebt voor wie ze gaat kiezen.
Ook het grootte gevecht tegen de indianen vond ik er belabberd uitzien.
Zoals hier al eerder vermeld is zie je dezelfde scene' meerdere keer voorbij komen.
Maar het leek ook wel of er het een en ander bijgetekend is waardoor het leek of er heel veel indianen, koeien aanwezig waren.
De achtergrond muziek was dan weer wel goed al kwam het nummer over die perziken dat regelmatig ten gehore werd gebracht door Jane Russell mij mijn strot uit.
Deze western ziet er dan wel schitterend uit en met de acteurs is ook niks mis mee maar ik kan hier niet meer van maken dan 2 sterren .
Persoonlijk vond ik het een saaie western .

Ik ben het eens met mijn voorganger mr rumson. Romantiek voert de boventoon en dat zijn taaie brokken om doorheen te kauwen. Jane Russells rol is vreselijk irritant en als actrice stijgt ze niet boven haar rol uit.
Mooie plaatjes vullen geen gaatjes, helaas.

avatar van joolstein
Zeer lange film waarin Clark Gable en Jane Russell constant om elkaar heen draaien en waar het einde op zich laten wachten. Het derde wiel in de film is Robert Ryan. De film zit vol met one-liners die niet alle even leuk zijn maar er zaten wel een paar goede tussen. Een die is blijven hangen is: de vrouw in de koets is mijnonderzoeker, oh wat onderzoek ze dan? Ze is een GOLD-Digger. Ook waren er veel massa-scenes met indianen en koeien. En vanzelfsprekend een schermutseling met diezelfde indianen maar echt goed gelukt was die ook niet. Jane Russel kweelde af en toe een liedje, wat me deed denken aan hoe kinderen wel eens liedjes zelf bedenken. De film was aandoenlijk en huiselijk. Zo'n zondagsfilm die je kijkt met het hele gezin en waar je niet teveel bij nadenkt.

Goede western uit de jaren vijftig met top acteurs van "toen",zoals Clarck Gable,Robert Ryan en
Cameron Mitchell( Uncle Buck uit High Chapparal).
Iets te lang en iets te weinig actie,de romantiek en de liedjes eruit gelaten(er geen halve musical van
maken) en de film had veel beter geweest.
Toch de moeite waard door de acteurs en de mooie landschappen.

avatar van clubsport
Een van de betere westerns die ik sins een tijd heb gezien , Jane russell was een vrouw waar ik nog maar weinig van had gezien maar in deze is ze tergelijkertijd een plaatje maar ook min of meer een golddigger .
Of ze voor het geld of de liefde kiest is de grote vraag maar met het hollywoodsprookje in het echterhoofd weet je het antwoord waarschijnlijk al van tevoren .