China Seas (1935)

Alternatieve titel: China Doll

Avontuur / Actie

geregisseerd door Tay Garnett
met Clark Gable, Jean Harlow en Wallace Beery

Kapitein Gaskell (Gable) moet een lading goud naar Hong Kong vervoeren. Aan boord bevinden zich diverse personen die niet altijd even goed met elkaar op kunnen schieten, hoewel er tussen sommigen juist sprake is van liefde.

avatar van henkula
lekkere ruige film, geef 'm toch 3.5 punten voor het verhaal en de sfeer.

avatar van matthijs_013
Vreemde combinatie van actie en romantiek. Weinig bijblijvend tussendoortje, met Jean Harlow als een ware femme fatale.

echt wel 1 vd meest saaie films ooit gezien, mede door het verhaal dat even boeiend is als bandwerk en de overdosis aan overacting
waarom weet ik niet, misschien in een mislukte poging de film grappig te houden

Volgens mij trachtte deze hernieuwde samenwerking tussen Clark Gable en Jean Harlow voort te borduren op het succes van Red Dust (1932). Dat lukt maar half. In tegenstelling tot die eerdere film mist het verhaal (sensuele) spanning. Bij gebrek daaraan wordt er een tyfoon uit de kast gehaald om het in ieder geval nog een klein beetje spannend maken. De ontknoping is tenenkrommend.

avatar van mrklm
Clark Gable! Jean Harlow! Wallace Beery! Rosalind Russell! Lewis Stone! C Aubrey Smith! Robert Benchley! Het verhaal over de lotgevallen van bemanning en passagiers op een schip dat over de Chinese zeeën uit de titel vaart is vergezocht en stelt niet veel voor, maar de dialogen zijn scherp en de vonken spatten er weer heel aardig af. De comic relief van Robert Benchley is er helemaal met de haren bij gesleept, maar dit is vermakelijke onzin gemaakt om voort te borduren op de successen van o.a. Red Dust en Dinner At Eight.