• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.425 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.129 gebruikers
  • 9.379.042 stemmen
Avatar
 
banner banner

Quantum of Solace (2008)

Actie / Thriller | 106 minuten
3,01 3.449 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Marc Forster

Met onder meer: Daniel Craig, Olga Kurylenko en Mathieu Amalric

IMDb beoordeling: 6,5 (493.503)

Gesproken taal: Engels, Spaans, Italiaans, Frans en Duits

Releasedatum: 6 november 2008

Plot Quantum of Solace

"For love, for hate, for justice, for revenge."

Na het verraad van Vesper Lynd moet James Bond moeite doen om zijn gevoelens buiten zijn missie te houden. Samen met M ondervraagt hij Mr. White, wiens bekentenissen tot meer inzicht leiden wat betreft de complexe afperspraktijken waar Lynd mee te maken had. Een nieuwe ontdekking brengt Bond naar Haïti, waar hij de even mooie als mysterieuze Camille ontmoet.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Ergens heeft hij wel gelijk. Vroeger was de humor veel seksistischer bijvoorbeeld, iets wat verdwenen was tot juist Daniel Craig in beeld kwam bij CR. Connery maakte nogal wat opmerkingen over de omvang van bepaalde organen en of het nou wel of niet zou gaan passen bijv. Moore maakte de humor erg melig, denk aan meermaals slaan op stalen gebit van jaws. En bij Brosnan werd het langzaam om te huilen:
Mr. Kill: I'm Mr kill.
Bond: Isn't that a name to die for.

Mijn hemel. Dat is bijna even slecht als: het is paars en vliegt in de kerk? Jezus in een trainingspak!

Dus ja, flauw en kinderachtig was het wel steeds meer de laatste jaren. VInd ik deze zwarte humor een stuk leuker. Maarja een grap die niet iedereen ziet/snapt is naar mijn idee ook leuker dan een grap die voor iedereen is.
Voorbeeldje uit QOS: Bond weet een paar agenten uit te schakelen in de lift, erg nonchalant stapt hij uit, en vlak voor de deur dichtgaat, duwt hij nog eventjes met zn voet een been van een guard terug naar binnen. Dit zonder gezichtsverlies natuurlijk. Iets wat ik niet alleen erg grappig vond, maar ook leuk en niet al te opvallend gebracht.


avatar van mnrk

mnrk

  • 1876 berichten
  • 1733 stemmen

Thieuke schreef:

D. Graig zet weer een fraaie en menselijke Bond neer, hij geeft Bond meer als ooit een menselijk karakter. Heerlijke fisse wind door de reeks.

Helemaal mee eens. Deze film was niet beter dan Casino Royal maar toch ook niet slecht zoals sommige hier vinden (maar dat is natuurlijk ieder voor zich )

De opening van deze film is dik in orde, achtervolging met de Aston Martin.

Ook het gebruik van de digitale computer tafel bij MI6 is een mooi stukje techniek.

Het gedeelte bij de opera kwam ook goed over (muziek en beeld).

En natuurlijk de scene waarin Ms Fields bedekt lag met een laag olie ( Man with the golden gun)

Alleen de speelduur was wel wat aan de korte kant voor een James Bond film.

Laten we hopen dat de 3e Bond film van Daniel Craig nog beter gaat worden dan deze 2 voorgangers.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

davidov schreef:
Ergens heeft hij wel gelijk. Vroeger was de humor veel seksistischer bijvoorbeeld, iets wat verdwenen was tot juist Daniel Craig in beeld kwam bij CR. Connery maakte nogal wat opmerkingen over de omvang van bepaalde organen en of het nou wel of niet zou gaan passen bijv. Moore maakte de humor erg melig, denk aan meermaals slaan op stalen gebit van jaws. En bij Brosnan werd het langzaam om te huilen:
Mr. Kill: I'm Mr kill.
Bond: Isn't that a name to die for.

Mijn hemel. Dat is bijna even slecht als: het is paars en vliegt in de kerk? Jezus in een trainingspak!

Dus ja, flauw en kinderachtig was het wel steeds meer de laatste jaren. VInd ik deze zwarte humor een stuk leuker. Maarja een grap die niet iedereen ziet/snapt is naar mijn idee ook leuker dan een grap die voor iedereen is.
Voorbeeldje uit QOS: Bond weet een paar agenten uit te schakelen in de lift, erg nonchalant stapt hij uit, en vlak voor de deur dichtgaat, duwt hij nog eventjes met zn voet een been van een guard terug naar binnen. Dit zonder gezichtsverlies natuurlijk. Iets wat ik niet alleen erg grappig vond, maar ook leuk en niet al te opvallend gebracht.


Haha, ja, daar kon ik ook al erg om lachen. Maar blijkbaar moet het weer net zo kinderachtig als in de Moore tijd hier. Ik houd wel van die realistische, hardere, nieuwe stijl. En Craig trekt mij in zijn personage. Dit is wel persoonlijk, maar het zorgt er toch zeker voor dat ik Craig's Bond vertolking de beste vind. Hij is koud, emotieloos en lomp tegen iedereen, maar als hij dan ineens een dame voor zich heeft staat zelfs die zure kop op een glimlach. En dat is Bond. James Bond.

Dingen die ik ook erg grappig vond waren de ontmoeting met Fields: 'I am miss. Fields'
'Of course you are.' Ik vond dat ie dat erg leuk bracht. Of deze:
Bond: 'When goes the next plaine to London?'
Fields: 'Tomorrow morning.'
Bond: 'Well, then we have whole night...'
Door dit soort dingen (en vooral de manier waarop het gezegd en geacteerd word) snap ik dus niet dat er mensen zijn die zeggen dat er geen humor inzit.

Ik geef toe, Casino Royale was beter, maar deze vond ik toch ook zeer degelijk. Het verhaal was goed, het was typisch Bond (het lag er misschien niet duimendik bovenop, maar dat hoeft ook niet) en de acteerprestaties zijn erg goed gebracht (vooral Craig, Dench en Arterton vond ik top).


avatar van ®Tc

®Tc

  • 8212 berichten
  • 1087 stemmen

Door Craig en de volledige omschakeling zal het voor mij altijd lastig blijven om echt nog een bond-gevoel te kunnen hebben. Al gaf deze me wel meer het bond-gevoel dan Casino Royale.

Na Casino Royale (leuke actiefilm maar het verkloot Bond voor mij) gaat het terug wat meer de andere weg op. Terug meer onrealistische actiescènes, laat Bond maar zo zijn.

Enige 2 serieuze minpunten:

- Dominic Greene: Vind ik opnieuw maar een slechte bad guy. Heeft echt geen charisma of plan dat Bond-waardig is. Hopelijk komt er na Le Chiffre en deze man in Bond 23 een terug een villian ala Zorin of Goldfinger.

- De montage: Ik hou wel van snelle montage bij actiefilms maar bij Bond zie ik toch liever wat stijlvoller camerawerk. Bij sommige scènes vond ik het echt irriteren.

Zowat hetzelfde als zijn voorganger: Geen slechte actiefilm maar ik zie Bond veel liever anders. Maar er is vooruitgang, hopenlijk is Bond 23 terug larger then life.

***


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

mnrk schreef:

De opening van deze film is dik in orde, achtervolging met de Aston Martin.

Ook het gebruik van de digitale computer tafel bij MI6 is een mooi stukje techniek.

Het gedeelte bij de opera kwam ook goed over (muziek en beeld).

Ik vond de openingsscene ook erg sterk. ik vind Craig ook een prima James Bond.. alleen na die openingsscene vondik het een beetje tegenvallen.


avatar van leonjai

leonjai

  • 11 berichten
  • 3 stemmen

Matig en zeker in vergelijking met Casino Royal een zeer teleurstellende Bond-film. Daniel Craig doet het opnieuw uitstekend maar hij wordt in de steek gelaten door het script en de regisseur. Het lijkt wel alsof de regisseur heeft geprobeerd om een zo kort mogelijke film te maken en deze ook nog eens zoveel mogelijk vol te stoppen met actie. Ik heb zowel Casino Royal als Quantum of Solace meerdere keren bekeken maar aan het eind van deze film zit ik nog steeds met een aantal onbeantwoorde vragen.

Verder is Dominic Greene de meeste kleurloze Bond schurk ooit.


avatar van Zizzo

Zizzo

  • 456 berichten
  • 1547 stemmen

casino royal vond ik beter, maar ondanks dat ik toch wel veel miste in deze bond is hij toch wel goed, de locaties, de personages en actie zijn lekker . hopelijk komen ze volgende keer weer met een "echte bondfilm"


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

Zizzo schreef:

casino royal vond ik beter, maar ondanks dat ik toch wel veel miste in deze bond is hij toch wel goed, de locaties, de personages en actie zijn lekker . hopelijk komen ze volgende keer weer met een "echte bondfilm"

wat bedoel ge daar mee?


avatar van mwoeb

mwoeb

  • 125 berichten
  • 0 stemmen

009 schreef:

(quote)

wat bedoel ge daar mee?

Komop, niet doen alsof je de vorige 326 discussies die over exact hetzelfde gingen niet gevolgd hebt...


avatar van LoganMCV

LoganMCV

  • 73 berichten
  • 149 stemmen

Middelmatige actiefilm maar een bijzonder slechte Bond-film.

Acteerwerk, actiescenes, dialogen, muziek..eigenlijk alles is ver onder de maat voor een Bond film.

Geen gadgets, geen charmante Bond, geen sterke Bond, geen shaken not stirred, geen overzichtelijke achtervolgingen. Men wil bond realistisch maken en dát is nou net waar het mis gaat..een realistische Bond in niet boeiend genoeg om Bond te heten.


avatar van H1DD3

H1DD3

  • 435 berichten
  • 433 stemmen

LoganMCV schreef:

Middelmatige actiefilm maar een bijzonder slechte Bond-film.

Acteerwerk, actiescenes, dialogen, muziek..eigenlijk alles is ver onder de maat voor een Bond film.

Geen gadgets, geen charmante Bond, geen sterke Bond, geen shaken not stirred, geen overzichtelijke achtervolgingen. Men wil bond realistisch maken en dát is nou net waar het mis gaat..een realistische Bond in niet boeiend genoeg om Bond te heten.

Daar ben ik het dus helemaal mee eens.


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

mwoeb schreef:

(quote)

Komop, niet doen alsof je de vorige 326 discussies die over exact hetzelfde gingen niet gevolgd hebt...

ik heb ze allemaal gevolgd, maar er is niemand die het echt kanverwoorden.


avatar van H1DD3

H1DD3

  • 435 berichten
  • 433 stemmen

Dan moet je toch echt beter kijken. (hint: kijk 2 berichten boven je.)


avatar van movie fan

movie fan

  • 318 berichten
  • 303 stemmen

dit is dus werkelijk de slechtste bondfilm van allemaal , vondt casino royal zalig , en had dus veel verwachtingen van deze film , ook als je de recalme hoorde op tv , maar ik was zeer teleurgesteld toen ik de boiscoopzaal buiten kwam , niks aan de film , slecht acteerwerk , weer teveel special effects en te overdreven scene's , en ook de bondgirl was echt een grootte flop . het enige pluspunt aan de film , is dat er een scene's is nagemaakt , dat je doet denken aan de scene met goldfinger , als de vrouw beschilderd is met verf , dat vondt ik wel positief , de rest was maar stom . hopelijk wordt " Bond 23 " in 2011 beter , want anders is james bond ook maar zeer laag gevallen .


avatar van heidelucas

heidelucas

  • 29 berichten
  • 407 stemmen

In mijn ogen de slechtste van alle Bond films....

BAH... zonde


avatar van Al!

Al!

  • 25 berichten
  • 1152 stemmen

Ik ben het met de negatieve reacties eens, Craig is blond dus geen Bond! Geen Bond manieren, zoals de rest al zei. Ik zag geen witte ballen, ik heb het bond deuntje ook niet gehoord..


avatar van ErikvH

ErikvH

  • 29 berichten
  • 147 stemmen

Ik vond dit echt een tegenvaller. Wilde de film vorige week nog maar eens bekijken nadat ik hem ook al in de bios had gezien, maar ik stopte na de openingsscene en ben the man with the golden gun gaan kijken.

Ik vind Craig een goede Bond, maar deze film was geen bond-film. Te veel geren, te veel special-effects. Ik vond Casino Royale vele malen beter. Als je bijv. de openingsscene van Quantum vergelijkt met de oude films met achtervolgingen zie je wel een heel groot verschil. De achtervolging is nauwelijks te volgen en gaat gewoon veel te snel. Helaas.


avatar van Gothica

Gothica

  • 39 berichten
  • 34 stemmen

Voor een standaard actiefilm was hij aardig geweest maar voor een Bond-film is deze héél héel slecht. Deze film is echt over de top met actie en dan ook actie die nauwelijks te volgen is. De achtervolging bijv. is niet te volgen. Er is niks, maar dan ook helemaal niks aanwezig in deze film waarvan je zegt. Dit is Bond! Deze film zit vol met special effects die gewoon echt helemaal nergens over gaan. Het verhaal in deze film moet je gewoon twintig keer lezen voordat je deze film gaat kijken anders snap je er geen klap van. Daarnaast is de titelsong ook ronduit beroerd te noemen. Nee ik had véél beter verwacht na Casino Royale. Na deze nieuwe koers kan ik zeggen dat Bond er niet meer is en dat hij is vervangen door een standaard actie figuur die je bij je happy meal kunt krijgen. Veel geluk


avatar van Gothica

Gothica

  • 39 berichten
  • 34 stemmen

LoganMCV schreef:

Middelmatige actiefilm maar een bijzonder slechte Bond-film.

Acteerwerk, actiescenes, dialogen, muziek..eigenlijk alles is ver onder de maat voor een Bond film.

Geen gadgets, geen charmante Bond, geen sterke Bond, geen shaken not stirred, geen overzichtelijke achtervolgingen. Men wil bond realistisch maken en dát is nou net waar het mis gaat..een realistische Bond in niet boeiend genoeg om Bond te heten.

Daar sta ik met 100% achter. Ik snap ook niet hoe ze zo'n domme keuze konden maken!


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

Al! schreef:

Ik ben het met de negatieve reacties eens, Craig is blond dus geen Bond! Geen Bond manieren, zoals de rest al zei. Ik zag geen witte ballen, ik heb het bond deuntje ook niet gehoord..

DE HAARKLEUR HEEFT er niets meet maken,

het zijn de acteerprestaties


avatar van Kjell1408

Kjell1408

  • 635 berichten
  • 817 stemmen

Na het overschatte Casino Royale was ik alle hoop verloren in de Bond reeks. Ik blijf Daniel Craig niet zien als een goeie Bond, maar deze film is toch al terug in de stap in de goede richting. Toch blijf ik het klassieke Bond gevoel missen, maar dat is al eigelijk al verdwenen sinds Die Another Day. Ik ben benieuwd naar de volgende Bond film!


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

Volgende keer wat meer de Bond theme op de voorgrond, wat (nuttige) gadgets met eventueel een Q, een memorabele schurk en uiteraard Miss Monypenny. Hoewel CR beter blijft naar mijn mening is het nog steeds niet mijn type Bond. Ik waardeer het wel dat men eens de tijd heeft genomen voor het thema: pokeren. Wat dat betreft vindt ik 't moeilijk om te kiezen tussen CD en DAD. DAD is veel te over-the-top, met slechte CGI en foute dialogen (I'm Mr Kill...that's a name to die for ) maar het was wel op en top Bond. CR mist weer die good-old-Bond sfeer en is een stuk donkerder en serieuzer. Alle Bond-elementen zitten er wel in maar niet zoals we gewend zijn. Toch is deze film qua uitwerking superieur t.o.v. DAD. QoS is op sommige vlakken iets beter dan CR en bevat memorabele momenten (waaronder de opera sequense). Maar helaas komt deze film bij mij nog steeds over als een uitbreiding op CR, een tussendoortje...niet memorabel. Daarbij komt ook nog dat de achtervolgingen veel tè chaotisch waren. En dan die Gunbarrel Sequence Fout, fout en nog eens fout! De titel-song was teenkrommend!


avatar van Pimro

Pimro

  • 41 berichten
  • 36 stemmen

aardige bond film maar ja toch niet super.


avatar van NightWolf

NightWolf

  • 339 berichten
  • 527 stemmen

Ben geen fan van bond-films dus heb niets om mee te vergelijken (behalve Casino Royale dan) in dat opzicht maar als actiefilmpje was ie best wel te pruimen. Leuke wegkijker met een aantal boeiende scènes.

3*


avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

  • 1541 berichten
  • 2393 stemmen

De actie is dik in orde maar het is gewoon teveel actie...Weinig diepgang te zien in de film en vond ook Mathieu Amalric drama.

Al met al een leuke actiefilm niets meer niets minder.

3*.


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

Gothica schreef:

(quote)

Daar sta ik met 100% achter. Ik snap ook niet hoe ze zo'n domme keuze konden maken!

niet mee eens!

James Bond was realistisch bedoeld maar in de jaren 80 en 90 (en vergeet zker Die another Day) is men gewoon over de top gegaan.

De Bond van Fleming is een Bond zoals in Casino royale en niet zo'n Bond als Die another Day.

Dus eigenlijk krijgen we nu eindelijk terug de echte bond terug sinds jaren, de realistiche Fleming Bond.

leve CR en QOS

leve Daniel Craig


avatar van H1DD3

H1DD3

  • 435 berichten
  • 433 stemmen

009 schreef:

(quote)

niet mee eens!

James Bond was realistisch bedoeld maar in de jaren 80 en 90 (en vergeet zker Die another Day) is men gewoon over de top gegaan.

De Bond van Fleming is een Bond zoals in Casino royale en niet zo'n Bond als Die another Day.

Dus eigenlijk krijgen we nu eindelijk terug de echte bond terug sinds jaren, de realistiche Fleming Bond.

leve CR en QOS

leve Daniel Craig

Volgens mij was James Bond nooit realistisch geweest hoor. Ik vond het altijd wel leuk dat James Bond wat onrealistisch was, dat maakte het wel speciaal. Serieuse en realistische films zijn er al genoeg.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Alleen al in de jaren '60 zijn er in elk geval zowel Bondfilms gemaakt die minder als meer realistisch waren dan de films van Craig. Vrij normaal vond ik: Goldfinger, thunderball, from russia with love. Absurd waren: dr. no (dr.no/lair), you only live twice, diamonds are forever.

"er is maar 1 Bond"... Ik tel anders 6 verschillende acteurs en 22 films over 47 jaar, daar kan niet anders dan variatie in zitten. Moet ook wel want anders gaat niemand er 22 keer heen. En de kern zal wel altijd hetzelfde blijven (babes, cars, gadgets, actie, villain) want dat is het bekendste visite kaartje van Engeland.

Naar mijn idee is het bijna elke keer 50/50 of een Bondfilm me zal bevallen. Omdat men elke keer iets "nieuws" wil doen. Iemand opgevallen bijvoorbeeld dat sinds de jaren tachtig Bond elke keer "persoonlijk" betrokken is bij het verhaal? Telkens anders, maar toch hetzelfde. Ik begin bij LTK: Felix - wraak, GE: 006 - wraak, TND: paris - wraak, TWINE: aanslag mi6/M - wraak, DAD: verraden - wraak, CR: and so on.... en dat terwijl hij "vroegah" nog gewoon op missie ging en aan de andere kant van de wereld z'n dingetje deed zonder al die kopzorgen.

Dus als je echt dol bent op de klassiekers is Bond al 30 jaar dood.


avatar van SJRS.VLDT

SJRS.VLDT

  • 175 berichten
  • 447 stemmen

Ik heb deze film nog eens gekeken. De eerste keer dat ik hem keek

was ik al zeer tevreden ookal was het bond-gevoel een beeeeeetje weg...

Maar de tweede keer vond ik hem gewoon helemaal top. De beelden en de actie zien er allemaal perfect uit.. En het verhaal is wel super007.

Alleen al de beginscene is geweldig. En ook hoe Marc Foster dingen combineerd vond ik zo mooi, vooral die opera-scene. Die was zo mooi met die muziek. Perfect uitgewerkt.

Toch jammer dat ik het begin van de film veel sterker vond dan het einde.. Maar toch een zeer mooie film


avatar van Gameface

Gameface

  • 83 berichten
  • 448 stemmen

Kjell1408 schreef:

Na het overschatte Casino Royale was ik alle hoop verloren in de Bond reeks. Ik blijf Daniel Craig niet zien als een goeie Bond, maar deze film is toch al terug in de stap in de goede richting. Toch blijf ik het klassieke Bond gevoel missen, maar dat is al eigelijk al verdwenen sinds Die Another Day. Ik ben benieuwd naar de volgende Bond film!

Alle hoop verloren in de Bond reeks, maar toch benieuwd zijn naar de volgende.....

Typisch geval zoals zovelen..( geen gadgets, geen charme, blond haar, blablabla) ..iets zoeken om op te fitten

BULLSHIT.......gewoon een andere Bond film...ga eens met je tijd mee....

Dikke voldoende

Gerelateerde tags

dodenundercovergeheim agentmi6british secret service007: (2008)量子殺機