• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.628 films
  • 12.250 series
  • 34.040 seizoenen
  • 648.419 acteurs
  • 199.169 gebruikers
  • 9.382.635 stemmen
Avatar
 
banner banner

Quantum of Solace (2008)

Actie / Thriller | 106 minuten
3,01 3.449 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Marc Forster

Met onder meer: Daniel Craig, Olga Kurylenko en Mathieu Amalric

IMDb beoordeling: 6,5 (493.622)

Gesproken taal: Engels, Spaans, Italiaans, Frans en Duits

Releasedatum: 6 november 2008

Plot Quantum of Solace

"For love, for hate, for justice, for revenge."

Na het verraad van Vesper Lynd moet James Bond moeite doen om zijn gevoelens buiten zijn missie te houden. Samen met M ondervraagt hij Mr. White, wiens bekentenissen tot meer inzicht leiden wat betreft de complexe afperspraktijken waar Lynd mee te maken had. Een nieuwe ontdekking brengt Bond naar Haïti, waar hij de even mooie als mysterieuze Camille ontmoet.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2172 stemmen

FilipSTG schreef:

Tsja, Davidov, wees blij dat je niet op IMDB zit... De "kritiek" die vooral Daniel Craig daar te horen krijgt... Niet iedereen hoeft hem goed te vinden, maar kom e zeg.

En ik blijf bij mijn stelling dat lang niet iedereen die zaagt en klaagt alle Bondfilms heeft gezien; stel je hen vragen is het plots stil!

Ja ach de kritiek op Craig kan ik me ook wel voorstellen. Het is gewoon jammer als mensen niet verder kijken dan zijn uiterlijk, dan zouden ze bijv nog eens zien dat hij wel wat bijzonders met de rol doet. En oneliners uit het script laten zal zijn keuze niet zijn bijv.

Maar het is idd wel zo dat een hoop mensen erg hoog van te toren blazen dat "dit geen Bond is" en andere gedurfde uitspraken. Echter met goede argumenten komen ze zelden. Tot op heden heb ik ze nog niet gezien. Dingen als "er zitten geen gadgets of mooie vrouwen in de film, en waar is de auto?" daar lach ik om, het tegendeel is al met gemak bezwen, alleen helaas aan niemand besteed.

Zeggen dat je deze film kan verwarren met elke andere actie film is als onzinnig als zeggen dat je oprecht een Star Wars film kan kijken en aan het einde niet kan zeggen of het Star Trek was of niet.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Volledig mee eens, Davidov.

Die auto mogen ze mij wel altijd cadeau doen, de reactie van het publiek toen hij hem ging ophalen in Casino Royale was fantastisch


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2413 stemmen

Ik vind zijn broodje kaas opmerking dan wel grappig

Denk dat zijn hij wel gestemd heeft maar dat zijn stem is weggehaald.


avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

  • 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Nee, was het wel van plan want dit is niet de bedoeling natuurlijk maar er is helemaal niet gestemd.


avatar van hannes64

hannes64

  • 1926 berichten
  • 5258 stemmen

davidov schreef:

Geen verhaal? Heb je dan anderhalf uur naar een stilstaand beeld gekeken?

Wat een sneu geschreven stukje trouwens. Geen inhoud, een hoop grote uitspraken en veel uitroeptekens maar niet 1 argument dat overeind blijft.

Zeg dan: Karakters blijven vlak en oninteressant, het verhaal is wel aanwezig maar krijgt niet genoeg tijd om zich echt te ontwikkelen, door de korte duur en flitsende beelden/montage maakt ook niks een echte indruk en is het voorbij voordat je er erg in hebt. De actie was leuk maar niet goed in beeld, het verhaal had potentie maar ook niet genoeg in beeld. Daniel Craig krijgt geen tijd om Bond te zijn maar moet alleen maar verbitterd zijn etc etc.

En dan ook nog opzettelijk het gemiddelde niveau naar beneden halen. Daar hoef je niet voor te stemmen ben ik bang

En daar ben ìk `t helemaal mee eens.


avatar van robin00787

robin00787

  • 322 berichten
  • 750 stemmen

Ik reken mezelf wel tot een aardige bondfan en ik zat dan ook met pijn in mn hart te kijken naar deze film. Casino Royale vond ik aardig maar niet zo wereldschokkend als de rest van de wereld beweerde. Waar QOS wat mij betreft volledig mee door de mand valt is met de actie scenes. Ik kan gewoon niet volgen wat er gebeurt. Er zit werkelijk geen enkel shot in waarin de camera langer dan 2 seconden iets filmt voordat het switcht naar een andere camera positie. Het zal best hip zijn hoor maar het verpest het voor mij gewoon. Ik weet niet of dit in CR ook al zo overdreven was, in de Bourne films iig wel en gelijk mijn voornaamste reden waarom ik deze trilogie niet zo mag.

Voor de rest ademt deze film zo weinig Bond uit. Geen Q, geen moneypenney, geen shaken not stirred, geen bond james bond, weinig humor en geen leuke gadgets. Ok nog wel mooie vrouwen maar daar wordt zo weinig mee gedaan (ja ik weet ook wel waarom). De openingsscene is een van de minst boeiende openingen ooit in de reeks. Iets wat al honderd keer eerder is gedaan en vanwege het ''flitsende'' camera werk niet te volgen. Je kunt zeggen over bijv. Die Another Day wat je wilt maar die film had wel vernieuwende actiescenes (wel volledig over de top en met veelste veel CGI, maar toch) . Hier krijgen we de zoveelste auto en boot achtervolging.

En wat is er gebeurd met de toffe bad guys? Blofeld. Alec trevelyan, Zorin en Sanchez waren allemaal coole slechteriken. Hier krijg we, net als in CR, een totaal niet boeiend personage. Er straalt werkelijk geen enkele dreiging vanaf. De henchman (met dat belachelijke kapsel) leek nog wel even leuk maar hij raakt steeds meer op de achtergrond en als er ook geen boeiende confrontatie onstaat (aan het eind??) dan hoeft het van mij ook niet meer.

Er valt best nog wel wat te genieten van QOS. Ik blijf erbij dat Craig een prima James Bond is, ik ben alleen benieuwd of ie in de volgende films, als Bond weer meer Bond wordt, overeind blijft. Verder zitten er sporadisch aardige momenten in de film, maar het feit dat ik er met moeite een paar kan bedenken, geeft al aan dat de film me maar weinig kon boeien.

Nee, ik had nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen, maar ik verlang terug naar de tijd dat Roger Moore in een clownspak door het circus rende om iedereen te waarschuwen voor een atoombom. Dat was misschien niet de beste scene uit de bond geschiedenis maar het was wel Bond. En dat kan ik helaas niet zeggen van dit ADHD Bourne avontuurtje.

2*


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Een echte Bondfan moet toch weten dat die onnozele Bonds slechts de minderheid uitmaken?

Een echte Bondfan moet toch weten dat er véél kritiek kwam op dat clownspak van Moore, en dan die tarzanschreeuw? Het hielp een potentieel zeer goed Bond omzeep...

En als je CR echt hebt gezien, dan weet je dat die actiescenes daar niet flitsend zijn.

Sorry.


avatar van gillette

gillette

  • 314 berichten
  • 575 stemmen

Man man man, wat een teleurstelling!

De eerste 40 minuten halen het niveau zeker van Casino Royale maar daarna komt het saai en voorspelbaar!

De actiescene met het vliegtuig voegde helemaal niets toe en trouwens niet erg tof om naar te kijken. En waar ging deze film nu eigelijk over? Wat weet ik nu meer over het verhaal van Vesper?

Ik snap het echt niet hoe deze film totaal mis is gelopen.

Zeer teleurgesteld na het perfecte Casino Royale.

Hoop echt dat de volgende weer het niveau van Casino Royale behaalt. 2,5*

PS: Slechtste theme song ever! :S


avatar van Agrippa

Agrippa

  • 21 berichten
  • 224 stemmen

Zeker slechtste theme song ooit!!!!

De film zelf was een prima actiefilm, maar het miste het echte James Bond gevoel wat Casino Royale wel had. Hopelijk is dat weer terug in het volgende deel, want ik vind Craig als Bond echt top!


avatar van hannes64

hannes64

  • 1926 berichten
  • 5258 stemmen

Ja, als `t zò moet....kraak alles dan maar af.

Zefs de MM-fans worden afgekraakt om hun kritiek om dit actiespektakel.

Nee, zò werkt `t niet.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Ach, dit doet me denken aan de periode toen Daniel werd voorgesteld.


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Madecineman schreef:

Nee, was het wel van plan want dit is niet de bedoeling natuurlijk maar er is helemaal niet gestemd.

inmiddels wel??


avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

  • 722 berichten
  • 964 stemmen

Gisteren gezien en wat bleef hangen was een soort van actiefilm a la Bourne. De eerste 15 minuten waren vooral een soort van grote auto-commercial.

Daarna werd het een sleur van actie die al tig keer eerder waren vertoont. Allemaal clichee-achtervolgingen waarbij er geen gadget te zien was. Iets wat toch synoniem staat aan Bond. Duidelijk ook dat Craig niet de charme heeft om een echte Bond te zijn. Ik had alleen door de achtergrond tune af en toe het gevoel dat ik naar een Bond-film aan het gluren was. Ook een typische boevenschuilplaats was niet van de partij. Af en toe glipte er een oneliner uit zijn mond en daarmee hebben we het ook wel gehad. Nee, ik begrijp het wel een nieuwe weg bla bla bla maar als je juist de dingen eruit haalt waardoor Bond een genot was om naar te kijken, blijft er maar verdomd weinig over.

Kortom, een bond zonder gladde praatjes, gadgets, charme, foute badguy en martini. Kortom een matig actiefilmpje.


avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 23467 berichten
  • 76974 stemmen

Een van de minste Bond films toch jammer na het goede Casino Royaal en wat is de film kort ben ik niet echt gewend van de Bond films.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Hectometerpaal schreef:

Gisteren gezien en wat bleef hangen was een soort van actiefilm a la Bourne. De eerste 15 minuten waren vooral een soort van grote auto-commercial.

Daarna werd het een sleur van actie die al tig keer eerder waren vertoont. Allemaal clichee-achtervolgingen waarbij er geen gadget te zien was. Iets wat toch synoniem staat aan Bond. Duidelijk ook dat Craig niet de charme heeft om een echte Bond te zijn. Ik had alleen door de achtergrond tune af en toe het gevoel dat ik naar een Bond-film aan het gluren was. Ook een typische boevenschuilplaats was niet van de partij. Af en toe glipte er een oneliner uit zijn mond en daarmee hebben we het ook wel gehad. Nee, ik begrijp het wel een nieuwe weg bla bla bla maar als je juist de dingen eruit haalt waardoor Bond een genot was om naar te kijken, blijft er maar verdomd weinig over.

Kortom, een bond zonder gladde praatjes, gadgets, charme, foute badguy en martini. Kortom een matig actiefilmpje.

Lol, een foute badguy. Das een nieuwe, die moet ik onthouden. En een typische badguy-schuilplaats? Graag een lijstje van Bondfilms waar dat zo is.


avatar van Yugnav

Yugnav

  • 309 berichten
  • 1086 stemmen

Agrippa schreef:

Zeker slechtste theme song ooit!!!!

Je bedoeld natuurlijk 1 van de beste!!

En ook ik vind het commentaar op deze film te belachelijk. Denk dat Craig een prima Bond neerzet, en met geloof een op wraak belust 00 speelt. Lekker hard allemaal, hoge bodycount, genoeg actie en een erg lekker bondgirl;). Alleen jammer dat er idd minder oneliners inzitten enzo, en ik mis Cleese als Q echt heel erg. Maar verder een leuke film, heb genoten in de bioscoop!!


avatar van Action023

Action023

  • 11 berichten
  • 17 stemmen

Ik vond dit een van de slechtste bondfilms ooit ! Daniel komt charisma en charme tekort. Alle oorspronkelijke "bond details" zijn compleet verdwenen. Wat overblijft is een slap verhaal en matige actie film waarbij ik meerdere malen mijn aandacht kwijt raakte.

Ik was al niet echt onder de indruk van Casino Royal, maar deze film is nog eens veel minder. Wellicht kan ik niet mee in deze "moderne" versie van Bond, maar voor mij is dit geen Bond film maar een slappe actie film van dertien in een dozijn !


avatar van ken1976

ken1976

  • 295 berichten
  • 289 stemmen

Een film die aan actie geen tekort doet. En toch vond ik de film niet echt boeien. Dat kwam mede door het rommelige filmen van de actiescènes! ( je zag niet echt goed wat er gebeurde)

James Bond hebben ze letterlijk in een nieuw jasje gestoken. Daardoor verandert alles en hierdoor kan je niet meer van een echte Bond film spreken! Snufjes ontbreken , typische klassieke quotes zijn onvindbaar en persoonlijk vind ik Daniel Graig niet echt overkomen als James Bond ( hij acteert zonder emotie en weinig charisma)

Maar goed verandering is soms wel eens goed, maar je moet van goeie huize komen om een Legende als James Bond positief te gaan veranderen.Helaas is dit niet gelukt!!!!

Kortom een film die niet echt in de trend van Bond is geschreven of gefilmd. Ik vind het persoonlijk heel erg jammer voor de Die-hard-fans van James Bond , want die zullen van een koude kermis terugkomen.

Al met al toch wel een beetje genoten van het snelle verhaal en de aardige special effects daarom een magere 3 sterren!!!!


avatar van De Meester

De Meester

  • 124 berichten
  • 936 stemmen

Matige Bondfilm, die ongeveer alles mist wat Bond zo goed kan maken. Blijft over een film zonder echte spanning, een mager uitgewerkt verhaal en matige actie. Maar het is alles bij elkaar net voldoende..


avatar van tijntrix

tijntrix

  • 65 berichten
  • 73 stemmen

Ik vond hem ook erg matig tot zeker zeer slecht.... Dit is geen bond film. Eerder een gewone saaie actie film..... vandaar een 2,5


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Ja, ik mis "so I'm going aftah him" wel...


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2172 stemmen

lol, mja

"I'm mr kill" "well isn't that a name to die for"

Zeg dan niks

Een one liner is net als een grap, alleen leuk als het onverwacht is en de timing perfect, anders sla je een flater. En ik vond Bond steeds vaker zo "sneu" over komen. Vind juist fijn dat ze nu alles weg laten dat niet perse nodig is voor de film of het verhaal (geforceerde grappen, absurde ipv coole gadgets, tijdvullende uitgekouwde karakters). Alleen jammer dat met dit deel die ruimte die ze vrijgemaakt hadden dan weer vullen met meer actie ipv meer opbouw wat juist zo aangenaam was na CR.

Ach Sony moet zich nu terug trekken van MGM dus die zien we voor de 3e van Craig niet meer terug zoals het er nu uit ziet. Zal wel een paar veranderingen betekenen, ben benieuwd.


avatar van el padrino

el padrino

  • 233 berichten
  • 1168 stemmen

dit is wel de korste film die ze ooit hebben gemaakt van 007.

ik zou zeggen het is gewoon een goede actie film ipv een james bond film. 4


avatar van sportfan27

sportfan27

  • 387 berichten
  • 295 stemmen

Na de reviews oa hier en in de bladen te hebben gelezen had ik weinig hoop voor Quantum of Solace , met Casino Royale heb ik mij uitstekend vermaakt en ik moet zeggen dat ik dat bij deze Bond dat eigenlijk weer gedaan heb. Persoonlijk vind ik Graig een hele coole Bond , vooral de wisselwerking met M (Dench) vind ik erg sterk . Het verhaal was wel wat moeilijk te volgen op sommige punten want het gaat wel erg snel allemaal . De actie was top en Bond is lekker op wraak tocht en dat proef je door heel de film . De rol van Olga Cura-dinges hadden ze van mij eruit mogen laten want dat voegt weing toe .

Enige wat mij niet helemaal duidelijk was

die gast op het eind in die hotelkamer met die Canadese vrouw , was dat nou de vriend van Vesper die ontvoerd was in CR ?

4****


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

sportfan27 schreef:

Enige wat mij niet helemaal duidelijk was

(quote)

yep.


avatar van sportfan27

sportfan27

  • 387 berichten
  • 295 stemmen

combi schreef:

(quote)
yep.

Aah , toch wel. Thx


avatar van thunderball

thunderball

  • 5886 berichten
  • 1414 stemmen

Ik lees net dat 23 maart de regio 2 dvd al uit komt, net als CR lekker snel weer.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Blu Ray!!!


avatar van coldheaven

coldheaven

  • 623 berichten
  • 188 stemmen

Ik geef de mensen die zwaar teleurgesteld zijn, dat alle magie van de traditionele Bond afwezig is in deze film, groot gelijk. Wat dan aan gaat krijgt hij daarvoor een Big Fat F.

Echter, ik heb hem beoordeeld als een op zichzelf staande actiefilm, en daarin moet ik zeggen dat ik me kostelijk vermaakt heb toen ik em met m'n pa keek.


avatar van otherfool

otherfool

  • 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Een hele opluchting na het wel erg matige Casino Royale. Simpelweg een heerlijke film met goed geschoten actiescenes, een gezonde dosis macho nonsens, een zowaar interessant masterplan van de bad guy en de nodige (her en der zelfs politieke) intriges. Verder duurt de film gelukkig 40 minuten korter dan zijn veel en veel te lange voorganger.

Het enige wat er dan ook echt op Quantum of Solace is aan te merken is dat het nauwelijks voelt als een Bond-film. Ik blijf vinden dat er te veel gesleuteld is aan de succesformule en met een paar minieme aanpassingen zou dat typische sfeertje al teruggehaald kunnen worden. Op dat vlak een gemiste kans, verder een uitstekende bioscoopknaller waar ik met plezier naar gekeken heb.

3,5*.

Gerelateerde tags

dodenundercovergeheim agentmi6british secret service007: (2008)量子殺機