Thunderball (1965)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Mystery

geregisseerd door Terence Young
met Sean Connery, Claudine Auger en Adolfo Celi

Wanneer een Britse bommenwerper is gestolen met twee atoombommen aan boord, wordt James Bond ingeschakeld om het vliegtuig op te sporen. De daders kondigen aan dat ze het vliegtuig in hun bezit hebben en de bommen zullen gebruiken als ze binnen korte tijd geen 100 miljoen aan geslepen diamanten ontvangen. Terwijl de klok doortikt, vindt Bond een spoor dat leidt naar de Bahama's.

avatar van Ralfke
Weer een Echte Bond zoals 007-films bedoelt zijn.

Dit Bond-filmpje had inderdaad een lekker duister sfeertje. 3,5*

goeie titelsong *** 3 op 5 ***

Later een re-make als never say never again,
maar Thunderball blijft beter. Jammer van het einde, een erg lang, vrij saai, onderwaterstuk.

3,5 *

thio95 schreef:
. Jammer van het einde, een erg lang, vrij saai, onderwaterstuk.
3,5 *

Dat vond ik juist het hoogtepunt van de film.

Oke, ieder zijn favoriete momenten, en onderwateractie hoort er gewoon bij, maar vind jij het niet een erg lang stuk op het laatst?

martinbroertjes
Dit is echt een heel goede Bond-film.

avatar van Mischa
En Luciana Paluzzi is, samen met Barbara Carrera en onze eigenste Famke, zonder twijfel de beste Bond-bitch aller tijden!

een goede james bond film mooi onder water gefimd en het duikgevecht tegen spectre is geweldig om naar te kijken en de boot van emilio largo is mooi

avatar van Captain Pervert
Vond deze Bond film iets minder, dat onderwatergeneuzel was ik niet zo weg van.

avatar van dray
Geneuzel klinkt sowieso niet positief

Maar voor mij wèl de beste Bondfilm. *****

Boy28
Mooiste gedeelte in het begin,het gevecht,met de travestiet,de titelsong en de bijeenkomst van alle spectre leden in Parijs,waarbij er 1 de elecktrische stoel krijgt.

avatar van Redlop
Boy28 schreef:
...de titelsong...

Bij de laatste uithaal van Tom Jones schiet ik nog steeds in de lach. Prachtig.

avatar van Thorak
Absoluut een van de beter Bond films!

Helaas later zinloos ge-remaked als Never say never again, wat een ruk film is dat!

avatar van davidov
Ik vind dit toch echt 1 van de ergste bond films, staat in mn bottom 3.

Alles aan deze film vind ik net iets onder de maat, bond zelf, de snelheid van de film, het verhaal, de locaties, de villain, de vrouwen, de gadgets...

En het hoogte punt van de film is het knap gemaakte onderwater oorlogje met speren....knap gedaan? ja. Leuk? neuh....na 10 minuten stoeien had ik het wel gezien, je mist gewoon de geluiden en de snelheid die bovenwater er wel zijn, en het speciale is er inmiddels af....echter helaas gaat het gevecht nog 10 minuten verder.

Als bond aan het einde de lucht inschiet, was het voor mij ook daadwerkelijk een opluchting.

davidov schreef:
Ik vind dit toch echt 1 van de ergste bond films, staat in mn bottom 3.

Zelfs de vrouwen? Luciana Paluzzi is wat mij betreft toch één van de mooiste Bond girls ooit. Maar het zal wel met smaak te maken hebben .

JoeHallenbeck schreef:

mooi zien ze er altijd wel uit, maar helaas niet zo interessant als in andere films (kan ook zijn dat de rest van de film bij mij zo traag overkomt dat dit afgeeft op bijv de dames)

avatar van U-96
Ik heb een paar keer gelezen dat deze film een Oscar(nominatie) heeft gekregen voor de special effects. Nou vond ik de special effects er heel erg nep uitzien in die scene waarin Bond en de eindbaas vechten in de boot die op een rots dreigt te varen.

U-96 schreef:

Deze film komt uit 1965, is dus al bijna 40 jaar oud.
Ik weet niet welke films er de laatste jaren de oscars hebben gewonnen voor special effects, maar over 40 jaar zullen we er met z`n allen om moeten lachen.

WiLL schreef:

Deze film komt uit 1965, is dus al bijna 40 jaar oud.

idd, star wars was destijds ook uniek, tegenwoordig is het haast genant als je werkt met modellen

avatar van Quentin
davidov schreef:

Dacht het niet, het meeste van al het sfx werk van nou bestaat nog voor grootte delen uit modelen, en cgi gebouwd rond modellen!

avatar van davidov
ze maken de modellen tegenwoordig veel mooier en beter....vaak zo goed dat het niet eens te zien is dat het nep is (unlike de oude star wars)

verder maken ze ook vaak bijv een model vliegtuig, scannen dat in, kwakken het op de pc, maken er wat mooie plaatjes van, en uiteindelijk is het een mix van model, cgi en echte plaatjes...

JoeHallenbeck schreef:

Dat was niet de Bond girl.Die hoorde bij de slechteriken

neo (crew)
In principe worden meerdere actrices die samen in dezelfde film spelen Bond girl genoemd. Het is maar hoe je de term gebruikt...

avatar van dray

Precies. Famke Janssen wordt toch ook als Bond girl beschouwd?

In mijn ogen is iedere actrice in een bondfilm een Bond Girl.
(behalve Moneypenny & Judi Dench' M..)

avatar van davidov
klopt min of meer wel ja, maar iig is famke janssen zeker weten een bond girl....

avatar van U-96
Wat ik als Bondgirl beschouw, is de vrouw met wie Bond uiteindelijk gaat..
Zo heeft Licence To Kill dus twee Bondgirls..

Boy28
De Bondgirl is degene die met Bond op het einde overblijft en dat ze een liefdes scene hebben en de bad girls gaan meestal halverwege die film dood.Ook in Thunderball en Goldeneye.Een voorbeeld van The Man With The Golden Gun.(1974) en Octopussy(1983) In beide films speelde Maud Addams. (knip - Jordy)

(knip - Jordy)