• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.941 gebruikers
  • 9.369.485 stemmen
Avatar
 
banner banner

No Time to Die (2021)

Actie / Thriller | 163 minuten
3,43 1.506 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 163 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Cary Joji Fukunaga

Met onder meer: Daniel Craig, Rami Malek en Léa Seydoux

IMDb beoordeling: 7,3 (479.664)

Gesproken taal: Engels, Italiaans, Frans, Russisch en Spaans

Releasedatum: 30 september 2021

Plot No Time to Die

"The mission that changes everything begins…"

In 'No Time to Die' heeft James Bond zijn turbulente leven als geheim agent achter zich gelaten en leidt hij een rustig bestaan op Jamaica. Zijn rust is echter van korte duur wanneer zijn oude vriend Felix Leiter van de CIA opduikt met de vraag naar hulp. Het brengt hem op het spoor van een mysterieuze schurk gewapend met gevaarlijke nieuwe technologie.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:

Aardige film, moet dit even laten bezinken.
Het einde stelt wat mij betreft teleur.

Enkele minpunten:
- Waarom zo weinig speeltijd voor de schurk Lyutsifer Safin ?
- Bond legt de schurk om op een wel heel simpele wijze, waarom daar niet wat meer spektakel ?
- Dat kind is wat mij betreft de zwakke schakel, vind het niet bij een Bond film passen om zo'n kind in te gaan zetten in een conflict.


avatar van IH88

IH88

  • 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Mooi om te zien trouwens dat James Bond nog zo'n grote aantrekkingskracht heeft op een breed publiek. Ik dacht eigenlijk dat JB door Marvel/DCUE/Star Wars/Mission Impossible en de streamingsdiensten minder populair zou worden, maar als ik dan gisteravond zie hoe het nog leeft. Fijn, want 007 is samen met Star Wars toch een beetje mijn eerste (film) liefde.


avatar van eRCee

eRCee

  • 13441 berichten
  • 1978 stemmen

De score zit aardig in de lift.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Ben geen Bondfanaat, daarvoor vind ik het 25 films lang teveel van hetzelfde, maar de Bondfilms zijn tegenwoordig van bijzonder hoog niveau op cinematografisch gebied en de budgetten zorgen ervoor dat de actie altijd geloofwaardig overkomt.
De film is een lust voor het oog qua locaties en set designs en de score ondersteunt de film ook goed. Craig blijft een leuke bond en zijn punchline vind ik ook heerlijk. Het einde is ook gewaagd en emotioneel met de dood van Bond en kan ik zeker waarderen. Mooi om zo een reeks aan Bondfilms te eindigen en overnieuw te beginnen. Dat de film uiteindelijk zo lang door Covid-19 is uitgesteld en een soortgelijk plot met nanobots (hi ha ho woor de wappies) heeft is erg wrang en treffend in retroperspectief.

Daar houdt het verder ook wel op. Het plot is ontzettend brak en vooral ook lui geschreven. Sommige dingen zie je van mijlenver aankomen (de dood van Blofeld) en tonen alleen maar het amateurisme van de geheime dienst aan. Zo'n kind of een donkere vrouw als vervangende 007 in de film schrijven is ook gewoon meh, het voegt uiteindelijk weinig toe plotsgewijs en vooral dat laatste is om een bepaald publiek te pleasen.
Rami Malek als bad guy is zwaar underwhelming met een simpel motiefje. Ik voelde zelden de dreiging van dat de wereld gered moest worden, de urgentie ontbrak compleet.
Het eindigt ook allemaal veel te makkelijk en nergens werd die spanningsboog opgebouwd. Daarnaast wordt er heeeeeeeel veel gepraat in de film wat het tempo onderuit haalt. Cinematografisch is de film fijn, maar de actie is weinig bijzonder en ook veel te weinig aanwezig. Het budget zit enkel in wat grote explosies. Over een paar maanden kan ik weinig meer van deze film herinneren, terwijl ik bij Spectre en Skyfall wel een aantal kenmerkende scenes kan benoemen.

Een erg wisselvallige film en vooral een erg lange film. Over de gehele linie onderhoudend, maar No Time to Die doet niks bijzonders waarom ik dit ook maar beter zou vinden dan elke andere actiefilm die in de bios komt van dit formaat.

3,0*


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

IH88 schreef:

Mooi om te zien trouwens dat James Bond nog zo'n grote aantrekkingskracht heeft op een breed publiek. Ik dacht eigenlijk dat JB door Marvel/DCUE/Star Wars/Mission Impossible en de streamingsdiensten minder populair zou worden, maar als ik dan gisteravond zie hoe het nog leeft. Fijn, want 007 is samen met Star Wars toch een beetje mijn eerste (film) liefde.

Ik denk dat JB zich prima kan meten met de grootste franchises ter wereld met 60 jaar naam. Het is jammer voor ze dat de bioscopen wereldwijd niet helemaal nog vol zitten, dus een recordscore gaat ze niet halen. Die opbrengsten ga je pas volgend jaar weer zien denk ik.


Nadat het coronavirus tot drie maal toe roet in het eten gooide, was het na ruim anderhalf jaar eindelijk zover. De vijfde en laatste bondfilm met Daniel Craig in de hoofdrol. De ruwe bolster, blanke pit trad (wederom) uit zijn pensioen om nog één keer – en ditmaal écht voor de laatste keer – de wereld te redden van de zoveelste schurk met een vleugje grootsheidswaanzin. Zijn laatste kunstje, met een snufje ‘2021’, is een waardige afsluiter.

Als een persoon die alle voorgaande 24 bond-films meermaals heeft gezien, blijft het begin altijd een spannend moment: de gunbarrel. Na een redelijke gunbarrel in SPECTRE, viel de gunbarrel ditmaal behoorlijk tegen. Het oogt wat chaotisch en is niet in de stijl die we doorgaans zijn gewend. Na een korte, maar voor het plot belangrijke flashback, gaan we verder waar SPECTRE eindigde. Het ‘voorstukje’ is de langste tot nu toe. De introductie neemt meteen een stukje nostalgie met zich mee. Door middel van muziek en tekst maakt No Time to Die een knipoog naar de film On her majesty’s secret service. De film die net als goede wijn alleen maar beter wordt naarmate de jaren vorderen. De film met een van de betere ‘bond songs’: We have all the time in the world. 

Na een rustige opbouw breekt de hel los waar we de gepensioneerde James Bond als vanouds in actie zien. De toon is gezet. Maar weet de film deze toon ook vast te houden? Ja en nee. Het eerste uur weet de aandacht er goed in te houden, maar de langere speelduur zorgt ervoor dat de aandacht, dan wel tijdelijk, wegvalt. Ja, er zijn voldoende actiescènes met goeie tussendoor goeie dialogen, maar de balans is niet optimaal. Het tweede gedeelte van de film heeft dan wel weer veel sterke elementen.

Dan het snufje ‘2021’. Het is inmiddels meer dan 50 jaar geleden dat James Bond verschillende vrouwen praktisch 'verkrachtte'. De regisseur Cary Joji Fukunaga kwam met dezelfde mening. Kijk de films Goldfinger en Thunderball eens terug voor de lol. Laten we maar zeggen dat we destijds in andere tijden begaven. Al zijn we anno 2021 helemaal de andere kant op geslagen. Alle minderheden moeten we een aai op de bol geven en moeten we hen tegen ál het kwaad in onze hedendaagse maatschappij beschermen. Iédereen hoort erbij. Zo wordt onze Q met één zin (heel tactisch) gay gemaakt. Waarom? Geen idee. Het heeft namelijk nul toegevoegde waarde. Of een donkere vrouw die de rol van 007 overneemt. Persoonlijk had ik er tijdens het kijken van de film weinig last van, maar het riekt toch naar ‘forced diversity’. Ook hier: laten we maar zeggen dat het nu eenmaal deze ‘tijd’ is.

Ben je op zoek naar een bondfilm die we net als vroeger gewend zijn, kom je bedrogen uit. James Bond heeft een, maar dat is sinds de komst van Daniel Craig niet nieuw, character development. James Bond heeft gevoel, emotie, is geen rokkenjager, is in staat lief te hebben en dat komt ook ditmaal zeker naar voren. Juist door die character development is het aan te raden om de voorgaande vier films met Daniel Craig weer van stal te halen en af te sluiten met het slotstuk No Time to Die.

Hoe zal de film worden ontvangen? Ik heb het gevoel dat de meningen verdeeld zullen zijn. Het kan ook niet anders. Doorsnee bondliefhebbers zitten niet te wachten op een gevoelige Bond, maar willen juist een gevoelloze rokkenjager met overdreven snufjes van Q die steevast wodka Martini’s naar binnen gooit. Persoonlijk zie ik dit niet zo. James Bond ontwikkelt nu eenmaal, máár a.u.b.: met mate. Ook met No Time to Die, een waardige afsluiter. Een film waarvan ik denk dat die net als goede wijn alleen maar beter zal worden naarmate de jaren vorderen. Tot het zover is kunnen we deze ‘saga’ met Daniel Craig nog vaak zat terugkijken. Zoals Louis Armstrong zingt: We have all the time in the world. 


avatar van martijn011

martijn011

  • 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Mooi stuk Whats with Steve. Ik ben ook de hele reeks aan het herzien voordat ik me naar de bios begeef. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik bezig met Die Another Day, de laatste film voordat de Craig periode aanbreekt. Bond is voor mij ook een groot gedeelte nostalgie en ik zou het enorm jammer vinden als we een politiek correcte Bond krijgen die een groot gedeelte van z'n ondeugendheid in moet leveren ten koste van dat vreselijke 'Woke' gedoe van de laatste jaren.

Maar goed, voordat ik definitief kan oordelen moet ik No Time to Die eerst zien, maar als ik jouw recensie zo lees ben ik bang dat ik me aan een aantal dingen ga storen..


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Whats with Steve schreef:
Dan het snufje ‘2021’. Het is inmiddels meer dan 50 jaar geleden dat James Bond verschillende vrouwen praktisch 'verkrachtte'. De regisseur Cary Joji Fukunaga kwam met dezelfde mening. Kijk de films Goldfinger en Thunderball eens terug voor de lol. Laten we maar zeggen dat we destijds in andere tijden begaven. Al zijn we anno 2021 helemaal de andere kant op geslagen. Alle minderheden moeten we een aai op de bol geven en moeten we hen tegen ál het kwaad in onze hedendaagse maatschappij beschermen. Iédereen hoort erbij. Zo wordt onze Q met één zin (heel tactisch) gay gemaakt. Waarom? Geen idee. Het heeft namelijk nul toegevoegde waarde. Of een donkere vrouw die de rol van 007 overneemt. Persoonlijk had ik er tijdens het kijken van de film weinig last van, maar het riekt toch naar ‘forced diversity’. Ook hier: laten we maar zeggen dat het nu eenmaal deze ‘tijd’ is.


Ja, ik wilde er in mijn review niet te lang op doorzagen, maar ze slaan wel door ja. Dat begon overigens al dat Moneypenny een paar films terug werd gecast als donkere vrouw. En nu is Q homo en is de volgende 007 én vrouw én donker. En nee, ik heb helemaal niks tegen donkere vrouwen, maar het voelt wel enorm of het een moetje is. We moeten en we zullen diversiteit bij de wereld van James Bond brengen. Zeker dat van Q was echt totaal niet nodig. Je mag er best met het idee spelen, maar dat ene zinnetje dat ''hij zo langs komt voor een date'' had er wel uit gemogen. Laat het gewoon aan de kijker over om te oordelen wie de date van Q zou zijn. Ik begrijp niet goed waarom dit allemaal er zo opzichtig in moet, alleen om die 1% op deze aarde te willen pleasen met zulke dingen. Je zou het eens andersom moeten doen, dat Shaft plots een blanke vrouw is. De wereld zou te klein zijn denk ik.

Bovenstaande was overigens niet van invloed op mijn cijfer, maar stoorde wel.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9786 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, ik wilde er in mijn review niet te lang op doorzagen, maar ze slaan wel door ja. Dat begon overigens al dat Moneypenny een paar films terug werd gecast als donkere vrouw.

Begon dat niet al in 2006, toen Leiter als donkere man werd gecast?

Heb er overigens helemaal geen probleem mee. Q is homo. Nou en? Die mensen bestaan, en Q is er blijkbaar één. Big Deal. Misschien was het zelfs wel een idee van Ben Whishaw himself, die immers homoseksueel is. Er werd verder ook niet op teruggekomen.
Moneypenny donker? Who cares. Veel donkere vrouwen in het 21ste eeuwse Engeland.
Dat de nieuwe 007 een vrouw bleek te zijn vond ik opvallender dan dat ze donker was. De oude 007 heeft nogal eens op louter fysiek zijn leven moeten redden. Daar is een vrouw dan doorgaans net iets minder in. Maar ze stond haar mannetje verder wel hoor. Vond haar ook een stuk sterker overkomen dan die wannabe, Jinx, in DAD.


Snap al die kritiek niet zo.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:
(quote)

Begon dat niet al in 2006, toen Leiter als donkere man werd gecast?

Heb er overigens helemaal geen probleem mee. Q is homo. Nou en? Die mensen bestaan, en Q is er blijkbaar één. Big Deal. Misschien was het zelfs wel een idee van Ben Whishaw himself, die immers homoseksueel is. Er werd verder ook niet op teruggekomen.
Moneypenny donker? Who cares. Veel donkere vrouwen in het 21ste eeuwse Engeland.
Dat de nieuwe 007 een vrouw bleek te zijn vond ik opvallender dan dat ze donker was. De oude 007 heeft nogal eens op louter fysiek zijn leven moeten redden. Daar is een vrouw dan doorgaans net iets minder in. Maar ze stond haar mannetje verder wel hoor. Vond haar ook een stuk sterker overkomen dan die wannabe, Jinx, in DAD.


Snap al die kritiek niet zo.


Het gaat niet om ''nou en'', maar dat het er perse in moet. Het boeit mij ook an sich niks, maar het was nooit een thema. Ben Whishaw gaf overigens een paar dagen geleden aan dat de volgende James Bond van hem wel homo mag zijn. Dat is dus een beetje het punt, het is nooit genoeg. Alles moet maar anders. Heeft niks met moderniseren te maken, maar met een selecte groep willen pleasen. Want als je niet divers bent, dan ben je heel fout bezig. Ofzo.

Maar ik hou het hierbij, anders heb je er zo weer 2 pagina's discussie over en komen mensen je wegzetten als een ouderwetse zak.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9786 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:
(quote)


Het gaat niet om ''nou en'', maar dat het er perse in moet.


Hoezo moet het er per se in? Het zit er in. Maar jij verzint de "per se" erbij. Als Q vrouwelijk bezoek zou verwachten, had je dan ook gezeurd dat er per se in moest dat Q hetero is?


avatar van martijn011

martijn011

  • 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Volledig met Ajax&Litmanen1 eens, hij haalt de woorden uit m'n mond. Ben erg huiverig voor wat voor bullshit we allemaal gaan meemaken wat betreft deze franchise. Aan de andere kant, de oude Bond-films gaan nooit verloren, dan die maar eens wat vaker herzien


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4082 stemmen

Graaf Machine schreef:
(quote)


Hoezo moet het er per se in? Het zit er in. Maar jij verzint de "per se" erbij. Als Q vrouwelijk bezoek zou verwachten, had je dan ook gezeurd dat er per se in moest dat Q hetero is?
hoezo moest hij bezoek ontvangen. Het voelt allemaal een beetje nutteloos en te bedacht. Doe er ook iets mee als je zo graag een date (met wat voor gender dan ook) wil benoemen.
Het script in deze film is echt ontzettend brak en zitten vol met dit soort nutteloze dingen. Die hele donkere 007 voegt ook niks toe. Zonder haar had de film precies eenzelfde verloop gehad.
Ik verbaas me dat de film nog zoveel hoge cijfers krijgt, vooral in een film die vooral om het plot draait vind ik juist dat element ernstig tekort schieten.

Waarom doen jullie die ongein trouwens allemaal in spoilertags. Er wordt compleet niets gespoilerd hiermee, want het plot van de film wordt er niet mee aangetast. Geeft maar aan hoe nutteloos ze zijn


avatar van horizons

horizons

  • 5687 berichten
  • 2402 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)
hoezo moest hij bezoek ontvangen. Het voelt allemaal een beetje nutteloos en te bedacht. Doe er ook iets mee als je zo graag een date (met wat voor gender dan ook) wil benoemen.

Het script in deze film is echt ontzettend brak en zitten vol met dit soort nutteloze dingen. Die hele donkere 007 voegt ook niks toe. Zonder haar had de film precies eenzelfde verloop gehad.

Ik verbaas me dat de film nog zoveel hoge cijfers krijgt, vooral in een film die vooral om het plot draait vind ik juist dat element ernstig tekort schieten.

Waarom doen jullie die ongein trouwens allemaal in spoilertags. Er wordt compleet niets gespoilerd hiermee, want het plot van de film wordt er niet mee aangetast. Geeft maar aan hoe nutteloos ze zijn

Als een donkere 007 niets toevoegd dan is het dus goed. Want dat betekent dat je geen verschil maakt tussen de huidskleur van een 007. Zou een huidskleur iets toevoegen mag je je zorgen maken.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4082 stemmen

horizons schreef:
(quote)

Als een donkere 007 niets toevoegd dan is het dus goed. Want dat betekent dat je geen verschil maakt tussen de huidskleur van een 007. Zou een huidskleur iets toevoegen mag je je zorgen maken.


Het hele personage voegt eigenlijk niks toe. Dus waarom zit het personage erin? Ik bekijk het meer vanuit dat oogpunt. En dan ga je dus over dat soort dingen nadenken. Maak haar dan wat belangrijker, laat het einde op het eiland haar rol iets meer van belang zijn. Denk haar en het kind weg en James Bond had Madeleine gewoon zelf op het bootje kunnen zetten en dan was het ook prima geweest. . Niks van dit alles en dan besef je eigenlijk dat het puur voor de wokeheid in de film zit, want ze kunnen/doen niks met haar verder


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9786 berichten
  • 1412 stemmen

hoezo moest hij bezoek ontvangen. Het voelt allemaal een beetje nutteloos en te bedacht.


Gedurende de hele serie wordt Q door Bond in de maling genomen, en lastig gevallen. Q daarentegen laat altijd zien een beetje moe te zijn van de lastigheden en het gezeur van Bond.
Zo ook in deze scene. Net als Q een etentje heeft, komt Bond opeens weer, na jaren, langs om zijn tijd in beslag te nemen.
Daarom die scene. Het is een typische "Bond valt Q even lastig" of "Bond verveelt Q" scene.

En dat dan in een halve zin Q een man verwacht voor zijn etentje, dat wordt dan door sommigen heel erg gevonden.

Houd toch op zeg.

En nutteloos is die scene niet, gezien wat Q tevoorschijn weet te toveren.

En ik spoiler dat omdat ik dat veiliger vind voor degenen die de film nog willen zien.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:
(quote)


Gedurende de hele serie wordt Q door Bond in de maling genomen, en lastig gevallen. Q daarentegen laat altijd zien een beetje moe te zijn van de lastigheden en het gezeur van Bond.
Zo ook in deze scene. Net als Q een etentje heeft, komt Bond opeens weer, na jaren, langs om zijn tijd in beslag te nemen.
Daarom die scene. Het is een typische "Bond valt Q even lastig" of "Bond verveelt Q" scene.

En dat dan in een halve zin Q een man verwacht voor zijn etentje, dat wordt dan door sommigen heel erg gevonden.

Houd toch op zeg.

En nutteloos is die scene niet, gezien wat Q tevoorschijn weet te toveren.

En ik spoiler dat omdat ik dat veiliger vind voor degenen die de film nog willen zien.


Je snapt er met alle respect geen reet van als ik je laatste zinnetje in de spoiler lees. Echt helemaal niks.
Het draait niet om dat dat erin zit want het maakt niet uit waar hij op valt, wel dat het plots relevant is gemaakt. We wisten 24 films niks van Bond en plots moet dit er dan bij. Je had het gewoon algemeen kunnen houden met ''mijn date komt er zo aan''.


avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

  • 9786 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je snapt er met alle respect geen reet van als ik je laatste zinnetje in de spoiler lees. Echt helemaal niks.

Het draait niet om dat dat erin zit want het maakt niet uit waar hij op valt, wel dat het plots relevant is gemaakt.

Het is niet relevant gemaakt. Het wordt terloops genoemd. Verder heeft het geen enkele functie. Alleen voor ouderwetse zakken als jij is dat soort informatie relevant.

Ja, je vroeg zelf om die typering, met alle respect:

"Maar ik hou het hierbij, anders heb je er zo weer 2 pagina's discussie over en komen mensen je wegzetten als een ouderwetse zak."


avatar van BonGoogy

BonGoogy

  • 3 berichten
  • 12 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je snapt er met alle respect geen reet van als ik je laatste zinnetje in de spoiler lees. Echt helemaal niks.

Het draait niet om dat dat erin zit want het maakt niet uit waar hij op valt, wel dat het plots relevant is gemaakt. We wisten 24 films niks van Bond en plots moet dit er dan bij. Je had het gewoon algemeen kunnen houden met ''mijn date komt er zo aan''.

Ach, vond je het ook zo enorm storend dat Moneypenny in de vorige film in bed lag met een man, toen ze gebeld werd door Bond en aan het werk moest? Want op de Spectre pagina zie ik je het daar niet zo uitgebreid over hebben. Toch meten met twee maten he?


avatar van martijn011

martijn011

  • 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Dit wordt en blijft een discussie zonder einde, precies zoals in het maatschappelijk debat ook niet op te lossen lijkt. Kort gezegd, er zijn heel veel mensen, waaronder ik, die moeite hebben met het geforceerd opdringen van veranderingen waar 1 a 2% v/d mensen (lees: grachtengordel) zoveel waarde aan hechten. Met een zwarte Bond heb ik geen probleem (Idris Elba b.v.), met een vrouw wel. Net zoals dat Bond geen Bond meer mag zijn door af en toe even een getrouwde vrouw een beurt te geven. Het is en blijft fictie en zolang dat het geval is kan je zemelen over racisme tot je een ons weegt, het blijft een fictief personage waar heel veel mensen wereldwijd van zijn gaan houden en nu balen dat er, zwaar aangezet, in elke film een homo, lesbie, transgender, zwart persoon, Chinees en albino vertegenwoordigd moeten zijn.


avatar van LiaKna

LiaKna

  • 78 berichten
  • 78 stemmen

Wat ik me eigenlijk vrij snel afvroeg toen ze Spectre benoemde in de film, was is het nodig om Spectre eerst te kijken en dan pas no time to die. Spectre is grotendeels het onderwerp van de film.

Ik vond het vooral een goede film en was, verbaast hoe ze de laatste scene hadden gemaakt. Want wat gaat er nu gebeuren?

Bekijk hier mijn volledige beoordeling: review No Time to Die


avatar van Richardus

Richardus

  • 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Diversiteit onder voorwaarden; niet de mening dat Bond gewoon een blanke, zuipende, in het rond schietende en vrouwen neukende man mag zijn.

What's next: Rambo in een rokje?


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

LiaKna schreef:

Wat ik me eigenlijk vrij snel afvroeg toen ze Spectre benoemde in de film, was is het nodig om Spectre eerst te kijken en dan pas no time to die. Spectre is grotendeels het onderwerp van de film.

Ik vond het vooral een goede film en was, verbaast hoe ze de laatste scene hadden gemaakt. Want wat gaat er nu gebeuren?

Bekijk hier mijn volledige beoordeling: review No Time to Die

No time to die is een rechtstreeks vervolg op Spectre en zonder die film is het wel lastig de achtergronden te snappen van oa Blofeld en Madeleine in deze film. En waarom Bond er bij MI:6 mee kapte.


avatar van IH88

IH88

  • 9725 berichten
  • 3182 stemmen

martijn011 schreef:

Dit wordt en blijft een discussie zonder einde, precies zoals in het maatschappelijk debat ook niet op te lossen lijkt. Kort gezegd, er zijn heel veel mensen, waaronder ik, die moeite hebben met het geforceerd opdringen van veranderingen waar 1 a 2% v/d mensen (lees: grachtengordel) zoveel waarde aan hechten. Met een zwarte Bond heb ik geen probleem (Idris Elba b.v.), met een vrouw wel. Net zoals dat Bond geen Bond meer mag zijn door af en toe even een getrouwde vrouw een beurt te geven. Het is en blijft fictie en zolang dat het geval is kan je zemelen over racisme tot je een ons weegt, het blijft een fictief personage waar heel veel mensen wereldwijd van zijn gaan houden en nu balen dat er, zwaar aangezet, in elke film een homo, lesbie, transgender, zwart persoon, Chinees en albino vertegenwoordigd moeten zijn.

Inderdaad een discussie zonder eind. Maar laten we niet doen alsof Bond geen rokkenjager meer is. Monica Belucci en Marlohe in Skyfall vielen toch wel heel snel voor zijn charmes;-). Maar ik hou wel van de afwisseling in de Craig films. Marlohe/Bellucci - één keertje, Seydoux/Green - serieuzer, De Armas/Lynch - werkrelatie. In de oude JB films waren Lynch en De Armas ook voor de bijl gegaan, maar dat slaat nergens op. Dit zijn gewoon vrouwen die hun werk doen.

Vooral in de Pierce Brosnan films werd het ridicuul. Denise Richards, Michelle Yeoh, Halle Berry. Het was bijna verplicht dat ze op het laatst toch nog voor de charmes van Bond vielen. Zonder dat daar aanleiding voor was. Op een gegeven moment leek het erop dat de makers in hun contract hadden staan dat in de laatste scene de vrouw toch nog voor de charmes van Bond valt. Gelukkig is dat in de Craig films wat aangepast.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8537 stemmen

Zit je nog op de basisschool?


avatar van IH88

IH88

  • 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Richardus schreef:

Diversiteit onder voorwaarden; niet de mening dat Bond gewoon een blanke, zuipende, in het rond schietende en vrouwen neukende man mag zijn.

What's next: Rambo in een rokje?

In NTtD is hij blank, zuipt hij als ketter, schiet hij in het rond en heeft hij zelfs seks. Alleen valt niet iedere vrouw meer voor zijn charmes. Poeh, het is wat.


avatar van pamela200

pamela200

  • 204 berichten
  • 333 stemmen

Eduard Snowden is ooit verteld dat de oorlog tegenwoordig vanuit een laptop wordt gevoerd. We moeten blij zijn dat James Bond er niet meer is na 25 films. Achterhaald. De nieuwe 007 zit op zijn krent te hacken en om iedereen tevreden te stellen is het een dikke kale zwarte lesbische vrouw met een houten poot. Helemaal het profiel van Ian Fleming. Van Gaal had daar ooit een uitspraak over ben jij nou zo.........


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2023 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Het gaat niet om ''nou en'', maar dat het er perse in moet. Het boeit mij ook an sich niks, maar het was nooit een thema. Ben Whishaw gaf overigens een paar dagen geleden aan dat de volgende James Bond van hem wel homo mag zijn. Dat is dus een beetje het punt, het is nooit genoeg. Alles moet maar anders. Heeft niks met moderniseren te maken, maar met een selecte groep willen pleasen. Want als je niet divers bent, dan ben je heel fout bezig. Ofzo.

Maar ik hou het hierbij, anders heb je er zo weer 2 pagina's discussie over en komen mensen je wegzetten als een ouderwetse zak.

Dat is niet helemaal waar. Whishaw gaf aan dat Bond van hem wel gespeeld zou mogen worden door een openlijk homoseksueel acteur. Dus bijv. een Luke Evans of Matt Bomer. Niet dat Bond ineens homo zou moeten zijn.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

catdog schreef:

(quote)

Dat is niet helemaal waar. Whishaw gaf aan dat Bond van hem wel gespeeld zou mogen worden door een openlijk homoseksueel acteur. Dus bijv. een Luke Evans of Matt Bomer. Niet dat Bond ineens homo zou moeten zijn.

Ben Whishaw (Q) wil een homoseksuele Bond na Daniel Craig | FilmTotaal filmnieuws

Tsja, zijn woorden zijn een beetje dubbel op te vatten. Ik las het als dat hij wilde dat Bond homoseksueel zou zijn. Jij als de acteur. Misschien heb je gelijk. Dat zou mij overigens ook niks boeien hoor, dat de acteur die Bond speelt homo is. Iemand zijn privévoorkeuren maken me totaal niks uit, maar ik zou het waardeloos vinden als het personage Bond zou worden veranderd.


avatar van catdog

catdog

  • 1417 berichten
  • 2023 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ben Whishaw (Q) wil een homoseksuele Bond na Daniel Craig | FilmTotaal filmnieuws

Tsja, zijn woorden zijn een beetje dubbel op te vatten. Ik las het als dat hij wilde dat Bond homoseksueel zou zijn. Jij als de acteur. Misschien heb je gelijk. Dat zou mij overigens ook niks boeien hoor, dat de acteur die Bond speelt homo is. Iemand zijn privévoorkeuren maken me totaal niks uit, maar ik zou het waardeloos vinden als het personage Bond zou worden veranderd.

Komt omdat er wat nuance verloren is gegaan in de vertaling in het artikel.