• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.426 films
  • 12.237 series
  • 34.020 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.132 gebruikers
  • 9.379.104 stemmen
Avatar
 
banner banner

Quantum of Solace (2008)

Actie / Thriller | 106 minuten
3,01 3.449 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Marc Forster

Met onder meer: Daniel Craig, Olga Kurylenko en Mathieu Amalric

IMDb beoordeling: 6,5 (493.503)

Gesproken taal: Engels, Spaans, Italiaans, Frans en Duits

Releasedatum: 6 november 2008

Plot Quantum of Solace

"For love, for hate, for justice, for revenge."

Na het verraad van Vesper Lynd moet James Bond moeite doen om zijn gevoelens buiten zijn missie te houden. Samen met M ondervraagt hij Mr. White, wiens bekentenissen tot meer inzicht leiden wat betreft de complexe afperspraktijken waar Lynd mee te maken had. Een nieuwe ontdekking brengt Bond naar Haïti, waar hij de even mooie als mysterieuze Camille ontmoet.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van murtcelP

murtcelP

  • 393 berichten
  • 962 stemmen

Gister voor de tweede keer gezien, en het beviel me toch al een stuk beter!

Het was allemaal een stuk beter te volgen omdat ik het allemaal al een keer gezien had. Zelfs de actiescenes vond ik nu een stuk beter, hoewel ik nog steeds geen fan ben van de snelle montage.

Wat jammer is in QoS, is dat je de bijna hele tijd naar een hele boze Bond én een boze Bondgirl aan het kijken bent, zonder gevoel voor humor. Dit gaat na een tijdje toch vervelen. Ik vond het gedeelte met Agent Fields daarom juist wel een fijne afwisseling. Het voegde weinig toe aan het verhaal, maar het gaf wél dat ouderwetse Bondgevoel.

De vorige keer dat ik 'm zag was dat direct na Casino Royale. Die overgang in stijlen is zo extreem dat QoS meteen heel erg tegenviel. Nu, voorbereid op razendsnelle actie, verdient QoS gelukkig toch nog *** 1/2!


avatar van Mr.Crow

Mr.Crow

  • 107 berichten
  • 95 stemmen

TrozA schreef:

Ik vind het wel leuk dat ze een opvolger voor die SPECTRE-organisatie hebben Ik denk dat het ook gewoon SPECTRE in een modern jasje zal zijn 2011 was natuurlijk te verwachten als volgende releasejaar, i.v.m. het 50-jarig jubileum. Ik hoop, en ga er ook wel van uit, aangezien zowèl Wilson als Broccoli ervaren Bond-producers zijn, dat de volgende Bond-film weer (bijna) alle oude Bond-elementen zal bevatten, en dat ze een betere regisseur zullen kiezen. Eerlijk gezegd verheug ik me, ondanks het enorm teleurstellende Quantum of Solace, werkelijk al gigantisch op de volgende Bond!

Dit denk ik ook.

Het verklaart ook een beetje waarom de klassieke gunbarrel sequence aan het einde van de film zat.

Casino Royale had een speciale versie hier van omdat het Bonds eerste kill was.

Quantum of Solace heeft de originele gunbarrel sequence aan het einde van de film om te laten zien dat de Bond zoals we die kennen, nu echt 'aanwezig' is.

Volgende film zal de gunbarrel sequence aan het begin laten zien en veel oude Bond elementen langzaam laten terugkomen.

Zo ging het destijds trouwens ook bij Dr.No -> From Russia with Love -> Goldfinger. Behalve de gunbarrel dan.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

thunderball schreef:

Blijft gissen natuurlijk hoe ze met de volgende film verder zullen gaan, daar ze pas in januari van het komend jaar beginnen over de volgende film te brainstormen.

Dat is altijd het boeiende

Overigens denk ik nog altijd dat hij meer traditioneel zal worden, maar dat Q én Moneypenny zullen ingeschakeld worden in functie van het verhaal en niet omdat ze er bij "moeten" zijn, ik geloof dat het Barbara Broccoli was die dat recent zei in een interview met crave.

Persoonlijk zou ik graag zien:

1) James Bond in Commander-uniform

2) Leuke introductiescenes voor die twee bovenvermelde personages

3) Een bezoek van Bond aan het graf van Vesper (stond in de boeken! )


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Ja, idd.

Craig heeft trouwens in een interview gezegd, dat hij graag zou zien dat Q en Moneypenny in een volgende film mee gaan doen en dat ze dan langzaam geintroduceerd worden, zodat ook een nieuw (jong) publiek goed begrijpt wie zij precies zijn.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Kate Winslet als Moneypenny!

Maar, laten we het op QOS houden


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ik hoop niet dat het vanaf Bond 23 weer helemaal terugkeert naar de oude stijl. Ik vind het echt geweldig als ze dieper op Bond in gaan, zoals ze in Casino Royale deden. Het is leuk als Q en Moneypenny terugkeren, maar dan wel in de nieuwe stijl, en niet zo flauw.

Ik hoop dat ze op de weg van Casino Royale doorgaan.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ik hoop niet dat het vanaf Bond 23 weer helemaal terugkeert naar de oude stijl. Ik vind het echt geweldig als ze dieper op Bond in gaan, zoals ze in Casino Royale deden. Het is leuk als Q en Moneypenny terugkeren, maar dan wel in de nieuwe stijl, en niet zo flauw.

Ik hoop dat ze op de weg van Casino Royale doorgaan.

Inderdaad.

Maar zou Daniel dat wel zelf willen?


avatar van Martijnnn

Martijnnn

  • 2248 berichten
  • 2411 stemmen

Heeft Daniel daar veel over te zeggen...


avatar van BroekieTV

BroekieTV

  • 12 berichten
  • 6 stemmen

Mwah.. ik vind hem niet echt een bond... maar ik moet zeggen, het was een stuk beter dan casino royale 4 puntjes


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Martijnnn schreef:

Heeft Daniel daar veel over te zeggen...

Wel... hij wil het zo interessant mogelijk houden. Ik zie hem niet in een Octopussy (die trouwens fantastisch had kunnen zijn zonder die paar achterlijke dingen erin) of A View To A Kill-achtige Bond, maar ja, ben ook een fan van hem als acteur, niks meer


avatar van Blood Duster

Blood Duster

  • 249 berichten
  • 245 stemmen

Hmmmmm, de Bondfilms met Connery zijn echte klassiekers, alles wat erna kwam vond ik of te cliche of gewoon matig, maar ik denk dat Connery gewoon deel uitmaakte van mijn jeugd, en dan wordt het moeilijk om er verder nog aan te tippen:)

"Casino Royale" met Daniel Craig als Bond, vond ik geweldig. Het had nog steeds die "Bond" -feel; maar in z'n geheel veel realistischer en serieuser.

"Quantum Of Solace" mist voor mijn gevoel dat Bond_achtige en maakt het een doorsnee aktiefilm naar mijn beschijden mening.....


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

Blood Duster schreef:

Hmmmmm, de Bondfilms met Connery zijn echte klassiekers, alles wat erna kwam vond ik of te cliche of gewoon matig, maar ik denk dat Connery gewoon deel uitmaakte van mijn jeugd, en dan wordt het moeilijk om er verder nog aan te tippen:)

"Casino Royale" met Daniel Craig als Bond, vond ik geweldig. Het had nog steeds die "Bond" -feel; maar in z'n geheel veel realistischer en serieuser.

"Quantum Of Solace" mist voor mijn gevoel dat Bond_achtige en maakt het een doorsnee aktiefilm naar mijn beschijden mening.....

Daniel Craig, vond je hem nog steeds goed?


avatar van Blood Duster

Blood Duster

  • 249 berichten
  • 245 stemmen

FilipSTG schreef:

(quote)

Daniel Craig, vond je hem nog steeds goed?

Nee, minder zelfs........ denk dat dit ook bij mij bovengenoemde mening losgemaakt heeft


avatar van rtt

rtt

  • 140 berichten
  • 145 stemmen

Ik kan maar weinig waardering opbrengen voor die snelle en flitsende actiescenes. De film viel voor mij alleen daarom al vies tegen. Ik kom niet verder dan een magere twee.


avatar van christophel

christophel

  • 396 berichten
  • 436 stemmen

ben het met rtt helemaal eens **2


avatar van TrozA

TrozA

  • 29 berichten
  • 87 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ik hoop niet dat het vanaf Bond 23 weer helemaal terugkeert naar de oude stijl. Ik vind het echt geweldig als ze dieper op Bond in gaan, zoals ze in Casino Royale deden. Het is leuk als Q en Moneypenny terugkeren, maar dan wel in de nieuwe stijl, en niet zo flauw.

Ik hoop dat ze op de weg van Casino Royale doorgaan.

Helemaal mee eens die oude bond-films zijn fantastisch, echt klassiek, maar het moet toch met z'n tijd mee natuurlijk, anders wordt het na een tijdje gewoon vreselijk ouderwets. maar dat bond met z'n tijd mee gaat is toch niet iets nieuws? bond gaat al sinds 1961 zoveel mogelijk met z'n tijd mee. over 40 jaar wordt casino royale waarschijnlijk ook beschouwd als een échte klassieke bond-film. quantum of solace is gewoonweg teveel actie. ze hadden verder moeten gaan zoals ze dat in Casino Royale deden, maar helaas; verkeerde schrijver en regisseur gekozen. Hopen dat ze in Bond 23 inderdaad weer wat dieper op Bond ingaan.


avatar van MrEd

MrEd

  • 339 berichten
  • 2910 stemmen

Blood Duster schreef:

Hmmmmm, de Bondfilms met Connery zijn echte klassiekers, alles wat erna kwam vond ik of te cliché of gewoon matig, maar ik denk dat Connery gewoon deel uitmaakte van mijn jeugd, en dan wordt het moeilijk om er verder nog aan te tippen:)

"Casino Royale" met Daniel Craig als Bond, vond ik geweldig. Het had nog steeds die "Bond" -feel; maar in z'n geheel veel realistischer en serieuzer.

"Quantum Of Solace" mist voor mijn gevoel dat Bond_achtige en maakt het een doorsnee actiefilm naar mijn bescheiden mening.....

Valt eigenlijk weinig aan toe te voegen. Alleen nog dat de manier van filmen mij enorm stoorde. Knapte ik bij de laatste Bourne films ook al op af. Niet mijn stijl.

3*


avatar van boldhead

boldhead

  • 133 berichten
  • 156 stemmen

vond het wel een goede film, maar ik miste het bond gehalte, de humor, de gadgets en alles wat er normaal in een bondfilm zit


avatar van Danny Bresco

Danny Bresco

  • 14 berichten
  • 20 stemmen

bah wat valt mij deze film tegen, ik had me verheugd om te zien of craig nou eindelijk bewees een echte bond te zijn, en dat heeft hij niet gedaan helaas. Misschien bij de volgende film, maar ik betwijfel het. Hij is gewoon teveel rambo,(de koppen die hij trekt als hij rent of vecht!) heeft te weinig flair en klasse, en is gewoon te grof(hij gooit zijn vrienden in de prullebak, bah). Verder over de film: slecht nummer wat door david arnold nog redelijk is gered door de barslechte stukken eruit te knippen.

veeeeeeeeelteveel actie, vervelend bourne-achtig camera werk(dat hele getril bezorgde me koppijn) en een slecht verhaal. Die marc forster had duidelijk geen zin in risico's en had met z'n moffenpoten van de bondserie af moeten blijven. Te kort, geen humor, slechte agent fields, matige villain dominic greene, en bóvenal, het gevoel dat ik als bondfan nog nooit eerder bij een bondfilm heb gehad:

Ik had na 1 of 2 keer gewoon geen zin meer om hem nog een keer te kijken. dat zegt alles over de indruk die deze die another day achtige film heeft achtergelaten

1,5 sterren

Geen


avatar van Danny Bresco

Danny Bresco

  • 14 berichten
  • 20 stemmen

Nog enkele dingen vergeten:

Marc Forster is niet alleen een slechte regisseur, hij is ook zo oncreatief als de pest: maar liefst 3, 4 of 5 scenes/elementen waren vrijwel direct gekopieerd uit oude bondfilms, en zelfs andere klassieke films! Er is dus blijkbaar een ruimte meer voor originaliteit, alleen nog maar voor bommen. tja.

En iedereen die denkt dat Bond om de actie gaat, heeft het mis, Bond gaat om het karakter, de sfeer, de locaties, de espionage, in combinatie met het geweldige karakter James Bond, de humor, charme en wat niet al. Dit ontbreekt simpelweg teveel aan deze film en aan Craig in mijn mening.

Maar de regisseur kan een film maken of breken, daarom moet er voor de volgende Bond gewoon weer een goede aangesteld worden. Ik zeg(misschien ee gewaagde keus) Steven Spielberg:

Hij heeft Indiana Jones gemaakt, een karakter dat hij grotendeels op Bond heeft gebaseerd, en wil al járen een Bondfilm maken. Hij zou een prachtige film kunnen maken, in plaats van het suffige geknal van nu.


avatar van Nasty

Nasty

  • 164 berichten
  • 813 stemmen

Jame's bond is niet meer of minder dan een gewone actie film geworden .

Helaas is typische bond sfeer helemaal verdwenen .

Craig doet het opnieuw wel goed als Bond aan hem ligt het niet dat ik behoorlijk teleur gesteld ben .

Op een of andere manier vond ik het een enorme war boel .

3*


Droevig dit soort actiescenes.

Kon hierdoor absoluut de film niet volgen zag alleen wat flitsen en als het dan klaar was moest je een beetje raden wat er gebeurd was.

Is dit nu de "nieuwe manier van filmen ?

Vindt iemand dit leuk ?

Ik kreeg er koppijn van en verloor de aandacht voor het verhaal.

Als Bond verhaal niet slecht maar degene die gefilmd heeft mogen ze ontslaan BAH !

Daar geef ik geen geld meer aan uit.


avatar van Mr_White

Mr_White

  • 2067 berichten
  • 0 stemmen

martiniheks schreef:

Is dit nu de "nieuwe manier van filmen ?

Vindt iemand dit leuk ?

Niemand vindt dit leuk, maar het is een klassieke manier voor regisseurs om hun onvermogen in het filmen van actie-sènes te verbergen en daarom wordt het zoveel toegepast.


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

martiniheks schreef:

Droevig dit soort actiescenes.

Kon hierdoor absoluut de film niet volgen zag alleen wat flitsen en als het dan klaar was moest je een beetje raden wat er gebeurd was.

Is dit nu de "nieuwe manier van filmen ?

Vindt iemand dit leuk ?

Ik kreeg er koppijn van en verloor de aandacht voor het verhaal.

Als Bond verhaal niet slecht maar degene die gefilmd heeft mogen ze ontslaan BAH !

Daar geef ik geen geld meer aan uit.

En hij komt niet meer terug, daar hij het zelf niet wil


avatar van megaman

megaman

  • 1484 berichten
  • 229 stemmen

Danny Bresco schreef:

Ik zeg(misschien ee gewaagde keus) Steven Spielberg: Hij heeft Indiana Jones gemaakt, een karakter dat hij grotendeels op Bond heeft gebaseerd, en wil al járen een Bondfilm maken. Hij zou een prachtige film kunnen maken, in plaats van het suffige geknal van nu.

Ben ik 't mee eens! En ondanks dat Kingdom of the Crystal Skull te veel neigde naar Sci-Fi was het nog steeds op en top Indiana Jones. De sfeer, de humor, de manier van filmen..echt alles! Ondanks (of juist dankzij) dat de film zo trouw was aan de eerste drie films scoorde hij vrij hoog toen hij uitkwam. Dus dan vraag ik me af hoe zoiets zou uitpakken met een Bond film die de sfeer, stijl en look heeft van de oude Bond films. En met de 'oude' Bond films bedoel ik nog vóór Brosnan's tijdperk. Ik denk dat Spielberg de ideale regisseur is voor een klassieke en gezellige fantasy-Bond met de aktie van deze tijd. En anders wellicht een oude Bond-regisseur? Als er nog wat van in leven zijn .

Uitgeholde vulcanen met honderden soldaten, monorails, helipads en talloze zijgangen en kamers. Kortom: Een aktie/avonturen film! Een film waarin Bond naar exotische locaties reist en daar de tijd neemt om z'n ding te doen in plaats van dat je beelden van een soortgelijke locatie voorbij ziet flitsen zoals bij Casino Royale. Het poker gebeuren is dan weer wel hoe 't hoort en kan je een beetje vergelijken met dat schaak toernooi uit From Russia With Love. En opzich laat Casino Royale goed zien dat een spionage/thriller met een goed plot en weinig aktie nog steeds werkt in deze tijd. Die Another Day teerde dan weer veel te veel op de (over the top) aktie en de overdreven gadgets. Een combinatie van DAD en CR zou perfect zijn naar mij mening.


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

Wat een tegenvaller. Al vanaf de beginsscene was het niet te volgen. Het duurde ontzettend lang voordat ik wist of hij nou iemand achtervolgde of achtervolgd werd. Alle actiescenes waren verschrikkelijk gefilmd. Ik kon niet zien wat er gebeurde, en wie wat deed. Het verhaal was wel goed te volgen, gewoon een prima Bond verhaaltje. De opera scene vond ik wel een erg grote mislukking zeg! Ik vond het echt een rip-off van The Godfather 3, waar het wel uitstekend was gedaan en ze er ook echt de tijd voor hadden genomen. Maar hier flitste alles weer alle kanten op.
Het tweede deel van de film was wel iets overzichtelijker.
Verder was er niks dat deze film iets 'extra's' gaf. Zeker geen Casino Royale.

2,5*


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

AddictedToMovies schreef:
Wat een tegenvaller. Al vanaf de beginsscene was het niet te volgen. Het duurde ontzettend lang voordat ik wist of hij nou iemand achtervolgde of achtervolgd werd. Alle actiescenes waren verschrikkelijk gefilmd. Ik kon niet zien wat er gebeurde, en wie wat deed. Het verhaal was wel goed te volgen, gewoon een prima Bond verhaaltje. De opera scene vond ik wel een erg grote mislukking zeg! Ik vond het echt een rip-off van The Godfather 3, waar het wel uitstekend was gedaan en ze er ook echt de tijd voor hadden genomen. Maar hier flitste alles weer alle kanten op.
Het tweede deel van de film was wel iets overzichtelijker.
Verder was er niks dat deze film iets 'extra's' gaf. Zeker geen Casino Royale.

2,5*


Die opera scene is niet echt een ripoff van Godfather III hoor. Is voor mij een van de meest "James Bond"-achtige scenes in de film, net zoals het "vliegtuigengevecht".


avatar van FilipSTG

FilipSTG

  • 229 berichten
  • 34 stemmen

megaman schreef:

(quote)

Ben ik 't mee eens! En ondanks dat Kingdom of the Crystal Skull te veel neigde naar Sci-Fi was het nog steeds op en top Indiana Jones. De sfeer, de humor, de manier van filmen..echt alles! Ondanks (of juist dankzij) dat de film zo trouw was aan de eerste drie films scoorde hij vrij hoog toen hij uitkwam. Dus dan vraag ik me af hoe zoiets zou uitpakken met een Bond film die de sfeer, stijl en look heeft van de oude Bond films. En met de 'oude' Bond films bedoel ik nog vóór Brosnan's tijdperk. Ik denk dat Spielberg de ideale regisseur is voor een klassieke en gezellige fantasy-Bond met de aktie van deze tijd. En anders wellicht een oude Bond-regisseur? Als er nog wat van in leven zijn .

Uitgeholde vulcanen met honderden soldaten, monorails, helipads en talloze zijgangen en kamers. Kortom: Een aktie/avonturen film! Een film waarin Bond naar exotische locaties reist en daar de tijd neemt om z'n ding te doen in plaats van dat je beelden van een soortgelijke locatie voorbij ziet flitsen zoals bij Casino Royale. Het poker gebeuren is dan weer wel hoe 't hoort en kan je een beetje vergelijken met dat schaak toernooi uit From Russia With Love. En opzich laat Casino Royale goed zien dat een spionage/thriller met een goed plot en weinig aktie nog steeds werkt in deze tijd. Die Another Day teerde dan weer veel te veel op de (over the top) aktie en de overdreven gadgets. Een combinatie van DAD en CR zou perfect zijn naar mij mening.

Die Another Day...

Dus terug onzichtbare voertuigen, John Cleese als Q, slechte dialogen ("so I'm going aftah him", "yo mama") en een actrice met een oscar die totaal niet geloofwaardig is?

Neen bedankt. Dan eerder FRWL meets CR....


avatar van PaulieWalnuts

PaulieWalnuts

  • 1239 berichten
  • 815 stemmen

Danny Bresco schreef:

Nog enkele dingen vergeten:

Marc Forster is niet alleen een slechte regisseur, hij is ook zo oncreatief als de pest: maar liefst 3, 4 of 5 scenes/elementen waren vrijwel direct gekopieerd uit oude bondfilms, en zelfs andere klassieke films! Er is dus blijkbaar een ruimte meer voor originaliteit, alleen nog maar voor bommen. tja.

En iedereen die denkt dat Bond om de actie gaat, heeft het mis, Bond gaat om het karakter, de sfeer, de locaties, de espionage, in combinatie met het geweldige karakter James Bond, de humor, charme en wat niet al. Dit ontbreekt simpelweg teveel aan deze film en aan Craig in mijn mening.

Maar de regisseur kan een film maken of breken, daarom moet er voor de volgende Bond gewoon weer een goede aangesteld worden. Ik zeg(misschien ee gewaagde keus) Steven Spielberg:

Hij heeft Indiana Jones gemaakt, een karakter dat hij grotendeels op Bond heeft gebaseerd, en wil al járen een Bondfilm maken. Hij zou een prachtige film kunnen maken, in plaats van het suffige geknal van nu.

Ik zou gewoon terugkeren naar de regisseur van GoldenEye en Casino Royale, de enige Bondfilms van de afgelopen jaren die echt de moeite waard zijn.


avatar van timbo_

timbo_

  • 13116 berichten
  • 3865 stemmen

Danny Bresco schreef:

Ik zeg(misschien ee gewaagde keus) Steven Spielberg:

Hij heeft Indiana Jones gemaakt, een karakter dat hij grotendeels op Bond heeft gebaseerd, en wil al járen een Bondfilm maken. Hij zou een prachtige film kunnen maken, in plaats van het suffige geknal van nu.

Mag toch hopen dat ze dat nooit gaan doen. Spielberg de koning van de sentimentele eindes een Bond film laten regisseren is vragen om problemen. Laat ze in de volgende film vooral op deze voet doorgaan. Dus een volwassen Bond zonder de vanzelfsprekendheid dat iedere good guy/girl het einde van de film toch wel haalt maar met een Bond vol charme en zijn karakteristieke kenmerken. Als die twee werelden gecombineerd kunnen worden krijgen we een nog altijd speelse Bond in een volwassen setting. Heerlijk lijkt me dat. Spielberg gaat dat in ieder geval niet voor elkaar krijgen.

Gerelateerde tags

dodenundercovergeheim agentmi6british secret service007: (2008)量子殺機