• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.932 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.126 stemmen
Avatar
 
banner banner

Die Another Day (2002)

Actie / Thriller | 132 minuten
2,88 2.717 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 132 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Lee Tamahori

Met onder meer: Pierce Brosnan, Halle Berry en Toby Stephens

IMDb beoordeling: 6,1 (238.940)

Gesproken taal: Engels, Koreaans, Kantonees, Duits, Spaans, IJslands en Italiaans

Releasedatum: 9 januari 2003

Plot Die Another Day

"He's never been cooler."

Tijdens een missie in Noord-Korea wordt James Bond verraden. Na zijn ontsnapping reist hij van Hong Kong naar Cuba en terug naar Londen met als missie de verrader te ontmaskeren en een oorlog te voorkomen. De achtervolging leidt hem uiteindelijk naar een paleis gelegen in IJsland. Bond ontdekt daar een nieuw hi-tech wapen met ongekende krachten.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van robin00787

robin00787

  • 322 berichten
  • 750 stemmen

Ik denk dat het probleem van DAD is dat ze nu meer dan ooit moeten concureren met andere actiefilms (mission:impossible etc.). En dan moet je als regisseur met iets nieuws en fris aankomen wat zich onderscheid van al die andere films. Bovendien moet je niet in herhaling vallen wat betreft de vorige bondfilms en ook dat begint steeds lastiger te worden (zie TWINE). Het resultaat is dan ook een over-de-top actiefilm (maar ja dat zijn alle Bonds) waar vooral (te) veel CGI in wordt gebruikt. Toch zitten er ook wel goede scenes in (zie mn vorige post). Vooral het eerste uur is erg sterk met mooie locaties en geen overdreven actie. Voor mij heeft de film genoeg spanning voor een ruime voldoende maar ik kan me ook voorstellen dat er mensen zijn die dit geen echte goede bond vinden.

Oh ja sommige one-liners waren in dit deel ook van een bijzonder laag niveau:

Mr Kill: I'm Mr Kill

Bond: Now there's a name to die for

Om te huilen


avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

  • 937 berichten
  • 908 stemmen

Eén van de beste Bond-films gemaakt in mijn ogen. Veel aktie en vooral de race met de auto's in het ijshotel is erg mooi uitgewerkt. Veel vrouwen waar Bond mee het bed induikt, soms iets té. Maar al met al zeker 4* waard.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Die another day, dit had de feestelijke jubileum film moeten worden! 40 jaar Bondfilms en de 20 ste in de reeks (ja EON van Never say never again hebben we zeker nog nooit gehoord!)

Toen ik 'm voor het eerst in de bios zag zei ik tegen m'n ex na een half uurtje: Wat een shitfilm!
(kon ze maar matig waarderen, want ik sleepte haar altijd mee naar dit soort films, het liefst meerdere keren! gnagnagna!!!)

Daarna ben ik 'm nog een paar keer in Antwerpen op een gigantisch scherm gaan zien en toen vond ik 'm toch wel weer gaaf, maar dat lag meer aan die bioscoop, dan aan de film.

Mijn mening:
ik vind hem niet zo slecht als de meesten hier beweren, bv wel beter dan TND en zeker beter dan TWINE,
maar het blijft toch behelpen en hij kan absoluut geen klassieker vd reeks genoemd worden.

Wat het echt verpest zijn de onzichtbare auto, ik bedoel een geheime schuilplaats in een uitgedoofde krater, een auto die in een onderzeeer veranderd, een auto op afstandbediening ok, hoe onwaarschijnlijk ook, daar kan ik tijdens het kijken vd films nog in meegaan, maar een onzichtbare auto dan wordt het wel erg kindermiddagniveau!!!

En Bond die z'n eigen ademhaling en hartslag tijdelijk kan stoppen??? Echt belachelijk! Zeker in een film die toch redelijk serieus bedoeld is.

Hally Berry is een leuke vrouw, best een stuk, maar heel goed vind ik haar nou ook weer niet, nergens uit blijkt dat ze een Oscar actrice is. Vind haar niet beter dan de gemiddelde Bondgirl.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

thunderball schreef:
Die another day, dit had de feestelijke jubileum film moeten worden! 40 jaar Bondfilms en de 20 ste in de reeks (ja EON van Never say never again hebben we nog zeker nooit gehoord!)

Toen ik 'm voor het eerst in de bios zag zei ik tegen m'n ex na een half uurtje: Wat een shitfilm!
(kon ze maar matig waarderen, want ik sleepte haar altijd mee naar dit soort films, het liefst meerdere keren! gnagnagna!!!)

Daarna ben ik 'm nog een paar keer in Antwerpen op een gigantisch scherm gaan zien en toen vond ik 'm toch wel weer gaaf, maar dat lag meer aan die bioscoop, dan aan de film.

Mijn mening:
ik vind hem niet zo slecht als de meesten hier beweren, bv wel beter dan TND en zeker beter dan TWINE,
maar het blijft toch behelpen en hij kan absoluut geen klassieker vd reeks genoemd worden.

Wat het echt verpest zijn de onzichtbare auto, ik bedoel een geheime schuilplaats in een uitgedoofde krater, een auto die in een onderzeeer veranderd, een auto op afstandbediening ok, hoe onwaarschijnlijk ook, daar kan ik tijdens het kijken vd films nog in meegaan, maar een onzichtbare auto dan wordt het wel erg kindermiddagniveau!!!

En Bond die z'n eigen ademhaling en hartslag tijdelijk kan stoppen??? Echt belachelijk! Zeker in een film die toch redelijk serieus bedoeld is.

Hally Berry is een leuke vrouw, best een stuk, maar heel goed vind ik haar nou ook weer niet, nergens uit blijkt dat ze een Oscar actrice is. Vind haar niet beter dan de gemiddelde Bondgirl.


Je vergeet de oh zo prachtig met cgi gemaakt vloedgolf scene waar het net echt lijkt alsof 007 daar staat


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Hally Berry is een leuke vrouw, best een stuk, maar heel goed vind ik haar nou ook weer niet, nergens uit blijkt dat ze een Oscar actrice is. Vind haar niet beter dan de gemiddelde Bondgirl.

Wat mij betreft de slechtste zelfs.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

heel eerlijk: ik was nog niet klaar,maar een vriendin begon me te msnen, sorry voor de onderbreking!

Halle Berry de slechtste....????!!!

Vergeet je dan niet Tanya Roberts, Britt Ekland???


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Wat echt ook slecht was:

Bondfilms gingen er altijd prad op dat alle stunts altijd echt waren (hoewel de overvliegende DCV in FYEO duidelijk een trucfoto is want in de film zelf zie je dat daadwerkelijk niet), maar va GoldenEye wordt er toch steeds meer uit de computer getoverd.

Best balen!

Inderdaad Hally Berry die uit de computer getruukt zich achterover laat vallen, die cliff af, is wel zo slecht gedaan voor een grote film, ik kon het de eerste keer gewoon niet geloven zo slecht!!!

En Bond als het ware surfend op die vloedgolf (of hoe je het ook moet noemen) tegen het einde was ook niet best.

Overigens, ik las hier dat er nog al geklaagd werd bij deze film over dat ze veel dingen al een keer eerder hadden gezien, oa Berry uit zee als Ursula, maar dat was allemaal toch expres gedaan, als zeg maar eerbetoon aan 40 jaar Bondfilms?!! Hoeveel verwijzingen zijn er eigenlijk en is dat ergens op te zoeken?

Possitieve dingen:

eindelijk weer een goede schurk, Gustav Graves (misschien niet helemaal goed geschreven, maar Tobey Stevens heeft er echt schik in en dat mag ik wel!!)
een redelijk goede henchman
een gave autoachtevolging op het ijs (jammer van die modern bedoelde cutting: beeld stil en dan versneld weer verder).
schermduel was ook goed en spannend
en uiteraard Brosnan die echt helemaal in de rol zit, hem niet speelt maar gewoon is (hoewel sommige one-liners echt niet goed overkwamen)

ik geef 'm 4 sterren, maar waarschijnlijk te hoog gewaardeerd, moet 'm weer een keer kijken.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

ok dit zijn de dingen die ik nu zo voor de vuist weg kan bedenken die een verwijzing zijn naar vorige films:

uiteraard als opvallendste: Hally Berry uitzeekomende als Ursula Andress (incl. witte bikini en dolk) in Dr.No

boek Birds of the West Indies uiteraard verwijzing naar hoe James Bond aan z'n naam komt

filmen achter spiegel in hotelkamer net als FRWL

parachutte met Britse vlag van Graves verwijzing naar Spy

Graves opmerking ...because diamonds are for ever..yone spreekt voor zich.

Bond die druif uit schaal pakt en in z'n mond stopt uiteraard verwijzing naar Thunderball

Bond maakt gat in ijs zittend voor BMW Z8 waar hij in reed in TWINE

Berry vastgebonden met lazer verwijzing naar Goldfinger

Zao roept op een gegeven moment: Kill him now! verwijzing naar wat Pleasence/Blofeld roept in YOLT: Kill Bond now!

Schurken die uit vliegtuig worden gezogen net als Goldfinger!

Schurk die Bond zonder parachute in neerstortend vliegtuig wil achter laten oftewel teaser Moonraker

Op het eind lijkt muziek op intro titelsong YOLT, of is dit toeval?


Probleem met dit soort dingen is natuurlijk wel dat je nooit zeker weet of alles wel de bedoeling is, of dat men gewoon in herhaling valt, hoeveel Bondfilms lijken ergens wel niet wat op elkaar, sommigen meer als anderen (YOLT en Spy en Moonraker)

Is er iemand die nog meer verwijzingen gevonden heeft?
Vertel! Ik ben benieuwd!!


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Wat dacht je van:
het zuurstof dingetje uit thunderball, de vele gadgets in Q's lab, de spiegels etc uit het dna lab zou een link zijn naar las vegas DAF

En er schijnen er nog veeeel meer in te zitten alleen het merendeel is wel erg ver gezocht en is denk ik idd meer herhaling en gebrek aan originaliteit dan "eerbetoon"...

Wat trouwens een slap excuus is :{ Een film vol met die dingen is gewoon na een tijdje eentoning


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Ok tuurlijk, stom dat ik even niet aan Q's lab heb gedacht, maar weet je dat ik bij dat zuurstof geval nooit aan Thunderball heb gedacht?

Maar je hebt gelijk!! Zit ook in Thunderball!

Spiegels verwijzing naar DAF??? Verband zie ik niet echt!

Je zou ook nog kunnen zeggen hij redt Jinx van verdrinkingsdood en dat deed hij in een andere context ook met Wai Lin, maar dan ben je wel erg aan het zoeken, da's toch meer gewoon zelfde soort ideeen en niet al te origineel zijn denk ik.

Maar als iemand nog andere dingen weet of is opgevallen dan hoor ik het graag! Ik kan in ieder geval niet echt meer iets bedenken.


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

thunderball schreef:

Spiegels verwijzing naar DAF??? Verband zie ik niet echt!

Eerder naar 'The Man with the golden Gun'.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

thunderball schreef:
Ok tuurlijk, stom dat ik even niet aan Q's lab heb gedacht, maar weet je dat ik bij dat zuurstof geval nooit aan Thunderball heb gedacht?

Maar je hebt gelijk!! Zit ook in Thunderball!

Spiegels verwijzing naar DAF??? Verband zie ik niet echt!

Je zou ook nog kunnen zeggen hij redt Jinx van verdrinkingsdood en dat deed hij in een andere context ook met Wai Lin, maar dan ben je wel erg aan het zoeken, da's toch meer gewoon zelfde soort ideeen en niet al te origineel zijn denk ik.

Maar als iemand nog andere dingen weet of is opgevallen dan hoor ik het graag! Ik kan in ieder geval niet echt meer iets bedenken.


Dat van Jinx kan je ook idd zeggen, maar vind ik ook tever gezocht...
Zelfde met die spiegels, het kan ook zijn idd dat het een hint was naar TMWTGG, was uhm, beetje in de war


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

He, nu je het zegt: spiegels verwijzing naar Golden Gun, dat zou wel eens kunnen ja!!

Je bedoelt net als in Scaramanga's oefenschietbaan (of hoe je het ook noemen wilt)?

Ik denk dat je gelijk hebt. Te gek! Die had ik nog niet gezien/bedacht!!

Dus nu hebben we er in totaal een stuk of 16

Wie weet er nog meer???

En is er iemand die weet hoeveel er zijn?


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Je bedoelt in de war met 2 slechte Bondfilms?? hahaha


avatar van Redlop

Redlop

  • 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Over die spiegels...die heb ik niet van mezelf hoor, maar dat bracht Jonathan Ross ter sprake voordat de film in premiere ging.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Maar is wel goed bedacht, ik was er nooit opgekomen.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

Redlop schreef:

Over die spiegels...die heb ik niet van mezelf hoor, maar dat bracht Jonathan Ross ter sprake voordat de film in premiere ging.

Ik heb het wel vaker gelezen, maar plaatste het kitcherige dus bij DAF en niet het funhouse van TMWTGG


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Bedacht daar straks onder het werk nog iets: het in z'n slaap bij Zao informatie in z'n hoofd stampen kan een verwijzing zijn naar OHMSS waar die meiden ook zoiets gebeurd ivm die allergieen.

Maar ook dit kan weer te ver gezocht zijn en gewoon een bloedarmoede qua ideeen zijn?!


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

O! De autoachtervolging met de Astin Martin is dan natuurlijk ook een verwijzing naar Goldfinger!

Ligt erg voor de hand, maar had hem even over het hoofd gezien! Dat is dus nummer 18 geloof ik?!


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Beter dan The World Is Not Enough

Betere locaties ook, en een lekker wijf erbij en nog knalharde actie in het begin maakt de nr 20 een succes

4,0


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Mee eens! TWINE sucks en deze is gewoon veel leuker om naar te kijken!

Trouwens 2 lekkere meiden EN ook nog Madonna!!

I rest my case!


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Madonna is bejaard man.

Halle Berry was trouwens (ondanks ze sexy was) 35 jaar oud. Amerika en Engeland gebruiken alleen maar bejaarden voor de babe rollen.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2081 stemmen

Halle Berry is de slechtste Bondgriet ooit. Bovendien ook helemaal niet aantrekkelijk, maar da's mijn mening.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Dus even samenvattend:

iemand die zich Sinterklaas noemt vindt Madonna bejaard?

Bovendien wanneer Brosnan als Bond rond de 50 is, kan hij moeilijk met iemand van 20 het bed delen, vrij genant! (Denise Richards kon eigenlijk al niet)

Halle Berry slechtste BONDGRIET(!) ooit? Wel eens van Tanya Roberts gehoord....?


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

thunderball schreef:

Dus even samenvattend:

iemand die zich Sinterklaas noemt vindt Madonna bejaard?

Bovendien wanneer Brosnan als Bond rond de 50 is, kan hij moeilijk met iemand van 20 het bed delen, vrij genant! (Denise Richards kon eigenlijk al niet)

Halle Berry slechtste BONDGRIET(!) ooit? Wel eens van Tanya Roberts gehoord....?

Haar teksten kwamen geloofwaardiger uit haar mond dan de weerzinwekkende one liners van Berry, die naast dat ze afschuwlijk slecht zijn ook nog eens dramatisch slecht uitgesproken worden.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

eerlijk gezegd maakt me dat niet uit bij Halle, dan let ik toch op andere dingen!!

En Madonna is cool, kijk maar eens hoe ze er uit ziet in haar laatste clip, die heb ik dan toch liever als Denise Richards! (maarja ik ben dan ook al 38)


avatar van otherfool

otherfool

  • 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Zeer aardige 4e Bond met Brosnan, zeker na het teleurstellende The World Is Not Enough. De schurk is niet echt interessant maar de Bondgirls maken veel goed (met name Pike) en de actie en oneliners zijn prima verzorgd. Onzichtbare auto was dan weer wat overdreven en het is jammer dat de immer vervelende Madonna langs komt om een scene te verknallen.

Maar over het algemeen wel good fun. 3,5*.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2171 stemmen

otherfool schreef:
Zeer aardige 4e Bond met Brosnan, zeker na het teleurstellende The World Is Not Enough. De schurk is niet echt interessant maar de Bondgirls maken veel goed (met name Pike) en de actie en oneliners zijn prima verzorgd. Onzichtbare auto was dan weer wat overdreven en het is jammer dat de immer vervelende Madonna langs komt om een scene te verknallen.

Maar over het algemeen wel good fun. 3,5*.


Tja...ik ben mild als ik zeg dat ik het daar totaal niet mee eens ben. TWINE was niet geweldig, maar nog altijd beter dan DAD. De oneliners waren in DAD verschrikkelijk, de bondgirls hadden smaak nog kraak, en ze gingen voor de rest way over the top.

Maar ieder wat wils natuurlijk.


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11816 berichten
  • 3317 stemmen

thunderball schreef:

Dus even samenvattend:

iemand die zich Sinterklaas noemt vindt Madonna bejaard?

Dude.. Denk A.U.B niet door bij een gebruikersnaam.

Bovendien wanneer Brosnan als Bond rond de 50 is, kan hij moeilijk met iemand van 20 het bed delen, vrij genant! (Denise Richards kon eigenlijk al niet)

Oudere mannen zijn voor jongere vrouwen aantrekkelijk

en ze hoeven ook niet meteen 20 te zijn, maar ook 25, of 28....

en die madonna is al bijna 50 en hoe ze er zo sexy( ) uitziet komt omdat ze allerlij antierimpel middelen en make up gebruikt.


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

MENEER Dude voor jou dan altijd nog!