- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
27. Before I Wake (2016) - 97 min - FTV
29-10-2017 - 54 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/107000/107221.300.jpg?cb=1469167194
Op de vroege zondagochtend begonnen met deze. Niet echt heel spannend en eng, maar wel een mooie sfeer (en dat laatste zorgt bij mij al vaak voor extra punten).
Echtpaar wat ooit ooit hun eigen kind kwijtraakte omdat deze verdronk in de badkuip adopteert een jongen die amper slaapt. Slaapt het kleine jong wel, dan komt er in zijn buurt 1 of ander raar wezen (blijkt later zijn eigen overleden moeder te zijn) die hem wil beschermen tegen alle mogelijke gevaren.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10388 stemmen
28. Ouija: Origin of Evil (2016) - 99 min - FTV
29-10-2017 - 56 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/496000/496027.300.jpg?cb=1508407575
En gelijk na "Before I Wake" nog een film van Mike Flanagan. Het vervolg of beter gezegd de prequel op Ouija uit 2014. Die laatste vond ik maar een slappe film en dat was Ouija uit 2016 gelukkig niet. Niet dat deze nu gelijk heel erg goed was....
Ooit al eens eerder aangegeven, maar kleine kinderen in Horrorfilms zijn dingen die mij al snel de kriebels geven. Alhoewel niet alleen in horrorfilms, ook in het echt zijn ze onuitstaanbaar en daarom hebben we hier ook geen kinderen.... 
Als ze dan in die films ook nog van die melkachtige, ondoorzichtige ogen krijgen, dan gaat het helemaal vervelend worden.
En dus kon ik in deze film mijn hart hierover ophalen, want alles komt aan bod, die kleine griezels komen zelfs kruipend tegen muren aan of lopend op het plafond naar je toe. En hebben ze als toegift ook nog uitgerekte monden waarmee ze allerlei vreemde onverstaanbare verhalen in oor fluisteren.
joolstein
-
- 10839 berichten
- 8927 stemmen
#49 Found (2012)
Drama / Horror
103 minuten
FTV: 2 punten ( totaal 109+2= 111 punten)
http://www.eyeforfilm.co.uk/images/newsite/foundstill_600.jpg
“Found.” is meer een coming-of-age drama dan een horror-film maar de horror-elementen die we zien zijn beter dan menig ander low-budget horrorfilm. De jonge Marty heeft het niet makkelijk, gepest op school, onbegrepen door zijn ouders en tot overmaat van ramp is zijn broer ook nog een seriemoordenaar. En juist door die vreemde hobby van grote broer Steve te tonen door de ogen van Marty maakt van deze film een fijne ervaring. Herkenning met Marty was er ook want hij is fan van Horror en kijkt dan ook als het kan en mag naar videofilms. Een van die films die hij kijkt, is zelfs een echte film geworden: Headless (2015)
De film heeft verder genoeg prachtige beelden zoals bv. wanneer de jongens naar een bijna verlaten spookhuis gaan of de opening met geïllustreerde beelden. Niet alles was in deze B-film (bijna niet te zien) goed, zo speelt vooral de vader zeer slecht en niet alle moorden zijn in beeld. Iets wat gek was omdat andere juist gruwelijke moorden wel in beeld waren? Uiteindelijk is het een fijne gevoelige film geworden met een grillig donkere kant, die mij goed is bevallen.
WardT
-
- 274 berichten
- 3112 stemmen
#29 Halloween: The Curse of Michael Myers (1995)
FTV - 88 minuten - Horror / Thriller
https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3860.300.jpg?cb=1478012757
Waar ik door het vorige deel al een beetje vreesde komt in dit deel 6 helemaal uit. De makers proberen eigenhandig de mythe rondom Michael Myers om zeep te helpen door met allerlei handlangers en occulte bullshit op de proppen te komen. Dramatisch slecht deel in de reeks, die je beter meteen weer vergeet. 1*
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#47 Le Locataire (1976) - 126 minuten - FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2945.300.jpg?cb=1369512155
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
#48 Jacob's Ladder (1990) - 113 minuten - FTV - IMDb
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/441.300.jpg?cb=1364750133
MovieMind
-
- 6943 berichten
- 0 stemmen
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5326 stemmen
48. Attack of the Lederhosen Zombies
2016
77 Min
FTV
https://www.moviemeter.nl/images/cover/352000/352386.300.jpg?cb=1500918755
Met zo'n titel kan je al denken wat voor filmpje het gaat worden en van zodra in het begin dat rendier in beeld komt, is de zekerheid er dan ook
Een vrij leuke komedie, grappig in uitvoering en uitwerking, met heerlijk gore momenten en muzikale zombies 
Kort, vlot en nergens saai.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
#28. The Ghoul (1933)
Verenigd Koninkrijk
FTV, 77 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/13000/13450.300.jpg?cb=1366664951
De korte samenvatting klonk alsof dit wel een leuke film kon gaan worden. Dat viel dus behoorlijk tegen, ik kan best wel wat gedateerdheid of traagheid hebben, maar The Ghoul was zeldzaam saai. De mysterieuze aspecten die gesuggereerd worden in de samenvatting komen totaal niet uit de verf, weinig spanning, er is geen moord of doodslag te bekennen en hoewel overacteren wel vaker voorkomt in die periode was het hier wel heel erg. 2.0*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#64. Re-Animator (1985) - 86 minuten - RW
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BYzJkZmFkY2MtYTU3OC00YTFkLWE1NGUtYmRjZGRmZmM4ODRiXkEyXkFqcGdeQXVyNzc5NjM0NA@@._V1_.jpg
Eigenlijk ook eentje die ik nogal heb overgewaardeerd. Uiteindelijk gebeurt er ook niet zo geweldig veel in deze film. Het is uiteindelijk niet zo vreselijk bloederig en het zombiegeweld is redelijk beperkt. De finale is ook nogal afgeraffeld en ik blijf het lot van Barbara Cramptons karakter erg jammer vinden. Desalniettemin blijft het een leuk verhaal met ditto karakters en leuke prctical effects. Saai wordt de film nooit en de humor ook niet over de top.
Woland ik denk nu net aan je bericht omtrent humor bij Dead Snow waar ik nog op wilde reageren. Ik vond die humor dan weer wel heel flauw (zo van hé zombiekenner jij hebt die en die film gezien wat moeten we nu doen, dat vond ik al echt neigen naar Scream en Jezes wat vind ik dat een bocht film) en er was een scène die ik heel smakeloos vond even seks hebben op toilet nadat mijnheer gescheten heeft, toilethumor op zijn slechtst. Misschien dat Dead Snow 2 minder erg is op dat vlak maar ik zag eerlijk gezegd weinig verschil met die vreselijke tieneractiviteiten die ik heb gezien in bijvoorbeeld The Burning, Scream, Halloween etc.
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Had deze film eerst niet toegevoegd hier bij deze challenge omdat de film niet behoort tot het horrorgenre, maar zie nu via imdb dat de film toch ook bij horror hoort. Vond het al raar want het origineel uit 2006 staat wel onmiddellijk horror aangegeven ( hier op moviemeter).
Dus bij deze voeg ik deze vette tienerfilm
bij want ik vond hem heel leuk. Indien het niet oké is, dan is de film hier toch even vermeld want in feite dacht ik dat ik na een horrorfilm ging kijken. Dus ik hoor het wel of de film nu past of niet, maar ik denk nu van wel.
FTV - 100 min - thriller/fantasie ( imdb horror)
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Helaas vanwege toetsweken heb ik niet alles kunnen bijhouden hier.
In de tussentijd heb ik wel wat horrorfilms gezien. (en er komt sowieso wel wat bij nog vanwege de dagen rond Halloween)
4. Gokudou Daisensou (2015) FTV 125 min Actie/Horror
5. Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu (2003) - MovieMeter.nl FTV 130 min Misdaad/Horror
6. Happy Death Day (2017) 96 min FTV horror/mystery
7. L'Ultimo Treno della Notte (1975) FTV 94 min Horror/Thriller
8.Gerald's Game (2017) FTV 103min Horror/Thriller
9. Non Si Sevizia un Paperino (1972) 102 min FTV (Imdb: Horror)
10. Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015) 93 min FTV komedie/Horror
11.47 Meters Down (2017) FTV 89 min Horror/Thriller
12. Sleepaway Camp III: Teenage Wasteland (1989) FTV 80min Horror/Komedie
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#film 39.
Ultimo Mondo Cannibale (1977).
90 min.
RW
https://www.cinematographe.it/wp-content/uploads/2015/09/copertina3.jpg
Blijft me verbazen dat zo veel middelmatige troep in de jaren 80 is gemaakt , dit staat nog steeds als een huis .
En wat ik ook opmerkelijk vind : tegenwoordig kijken we niet snel meer op van een SAW of Human centipede,we worden wat dat betreft ook wel afgevlakt.
Maar dat dit een de jaren 70 gewoon in de bios heeft gedraaid ,daar sta ik van te kijken.
ongenadig,, funzig resultaat, die ik pas enkele jaren geleden gezien heb.
En die naar ik weet niet zo'n status heeft als zijn "grote broer "Cannibal Holocaust (1980) - MovieMeter.nl
Maar indruk maakt ie zeker,niet even veel desalnietemin .
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
#4. Lights Out (2016) - 81 minuten - FTV.
Review, erg tamme horror die nooit eng wordt. Je bent beter af bij de short waarop de film is gebaseerd.
#5. Jigsaw (2017) - 91 minuten - FTV.
Review, een herhaling van zetten die je al te vaak hebt gezien.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
#29. 10 Cloverfield Lane (2016)
Verenigde Staten
FTV, 104 minuten
Horror op IMDb
https://www.moviemeter.nl/images/cover/322000/322317.300.jpg?cb=1469774465
10 Cloverfield Lane zette me, gezien de titel, toch een beetje op het verkeerde been - het grootste deel van de film bleek, in tegenstelling tot mijn verwachting, een claustrofobisch psychologisch drama. De film speelt zich grotendeels onder de grond af, waar Michelle na een ongeluk wakker wordt in een soort van survival-bunker. Howard (een sterke John Goodman) beweert dat er een catastrofe bovengronds is geweest en dat hij Michelle gered heeft, en ook een andere man is aanwezig die in ieder geval deels dat verhaal bevestigt. Het is een film die grotendeels om deze drie personages draait, en dan met name om de vraag wat nou echt de rol van Howard is en wat er nu eigenlijk echt aan de hand is. En het is eigenlijk best spanningsvol uitgewerkt.
Vervolgens is er in het laatste kwartier nog een coda waarin de film opeens compleet van karakter verandert, als Michelle bovengronds is geraakt en er inderdaad een soort van buitenaardse invasie heeft plaatsgevonden. Er is nog even een behoorlijke stijlbreuk als Michelle een potje gaat knokken met een reusachtig monster, en er nog een overduidelijke voorzet wordt gegeven voor een vervolgfilm. Best aardig, al was het niet wat ik verwachtte.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
Woland ik denk nu net aan je bericht omtrent humor bij Dead Snow waar ik nog op wilde reageren. Ik vond die humor dan weer wel heel flauw (zo van hé zombiekenner jij hebt die en die film gezien wat moeten we nu doen, dat vond ik al echt neigen naar Scream en Jezes wat vind ik dat een bocht film) en er was een scène die ik heel smakeloos vond even seks hebben op toilet nadat mijnheer gescheten heeft, toilethumor op zijn slechtst. Misschien dat Dead Snow 2 minder erg is op dat vlak maar ik zag eerlijk gezegd weinig verschil met die vreselijke tieneractiviteiten die ik heb gezien in bijvoorbeeld The Burning, Scream, Halloween etc.
Tja, het verschilt, ik kan af en toe best wel genieten van wat simpele humor, al vond ik die scene die jij noemde inderdaad ook niet echt leuk. Dead Snow 2 wordt wel iets beter gewaardeerd dan deel 1, maar als je de oorspronkelijke al niet leuk vond zou ik je niet aanraden om het vervolg op te zoeken.
Het is voor mij ook vaak erg wisselend of de humor al dan niet werkt. Scream en Dead Snow kan ik allebei goed hebben (en ook films als bv Shaun of the Dead en Dellamorte Dellamore), maar het typische tienergedoe in bijvoorbeeld The Burning of Sleepaway Camp vond ik ook superirritant. Aan de andere kant, ik kan ook niet altijd genieten van HG Lewis of al die naaktcultfilmpjes die jij graag ziet - het blijft een kwestie van smaak
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7270 stemmen
#29 - La Setta (1991) - 116 minuten - FTV
Alternatieve titels: The Sect, The Devil's Daughter
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/510xDv64sOL._SY445_.jpg
Hey, pas de eerste film van Michele Soavi die ik zie. Toch wel een interessante regisseur met Deliria, La Chiesa, Dellamorte Dellamore en deze. De (hier als producer optredende) Argento-invloeden zijn overduidelijk (Inferno, Suspiria, Phenomena) maar veel betere inspiratie kun je bijna niet krijgen in het genre.
Plot is dan ook zo geschift als drie Argento-films door elkaar, scary en een zappend konijn misstaat ook niet eens. Snel die andere Soavi-horrors maar eens checken.
(****)
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
La Setta (1991) lijkt me leuke tip.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
#film 40.
92 minuten.
FTV.
https://freedvdcover.com/wp-content/uploads/The_Cottage_2008_R2-front-www.GetCovers.net_-720x483.jpg
De balans tussen thriller, humor en horror is ver te zoeken.
Het begin lijkt totaal niet op het middenstuk en het middenstuk niet op de finale.
Het is dus moeilijk om er in te komen,maar als het horror gedeelte los barst begint de humor meer te werken,en is de gore niet van de lucht .
Kwa acteer werk steekt Andy Serkis er met kop en schouders boven uit, en vraag je je af wat hij zag in deze aparte mengelmoes.
De soundtrack is veel te bombastisch,maar niet lelijk,past net als de film niet in het geheel.
hoe dan ook niet vervelend om gezien te hebben, en een paar keer best gelachen.goed horror einde .
Niet iets om een tweede keer te zien.
Miszmi
-
- 3240 berichten
- 598 stemmen
2. The Autopsy of Jane Doe (2016)
FTV
86 minuten
Zeker geen slechte horrorfilm, waarbij de spanning zeker aanwezig is. Eigenlijk is alles vrij mager, maar toch is het zo goed uitgewerkt, dat de film zelf helemaal niet mager is. Vader en zoon zetten een uitstekende prestatie neer en wisten mij ook te boeien, net zoals het verhaal trouwens. Ook dat is eigenlijk flinterdun, maar toch is de uitwerking daarvan nagenoeg perfect gedaan. Een duidelijke lijn in de film, waardoor je er echt in blijft hangen. Toch mis ik nog wel bepaalde antwoorden in de film. Een vervolg hierop zou mijns inziens weinig zin hebben, tenzij ze in een eventueel vervolg meer naar de geschiedenis gaan kijken.
3. Jigsaw (2017)
FTV
91 minuten
Niet eens een heel slecht vervolg op de eerdere delen van Saw. Eindelijk weer eens wat anders dan alle oude personages, die ik in deze film absoluut niet gemist heb. Met het verschijnen van Tobin Bell op het doel verscheen er natuurlijk wel even een glimlach, een Saw film zonder Bell, in welke vorm dan ook, is geen Saw. Het verhaal is verder natuurlijk niet echt vernieuwend, vrijwel alles hebben we al wel eens gezien. Toch vind ik het altijd weer interessant om te zien welke martelmethodes ze nu weer hebben bedacht en die blijven mij iedere film toch weer verbazen. In dat opzicht weten ze eigenlijk altijd wel te vernieuwen en dat blijft knap na inmiddels acht delen. De vriendin met wie ik was had geen enkele deel van de reeks gezien en was iets minder enthousiast dan ik en daar hoorde ik meer mensen over. Degenen die de hele reeks wel gezien hebben, waren over het algemeen positiever dan degenen die niets hadden gezien. Ik denk inderdaad dat deze film overgeslagen kan worden als je de reeks niet hebt gezien of het voorheen al niet zoveel aan vond.
4. Don't Hang Up (2016)
FTV
83 minuten
Een redelijke horrorfilm, al voelde het meer als een psychologische thriller. Het was allemaal niet heel slecht, maar het sprong er ook nergens tussenuit. Niet vernieuwend, niet echt eng of zelfs echt spannend. Er wordt wat meer met de moderne tijd gewerkt, vanuit het oogpunt prankcalls en het vervolgens online zetten tenminste. Verder hebben we het allemaal wel eens gezien, een bellende psychopaat is natuurlijk allesbehalve nieuw.
Het einde was totaal niet bevredigend. In eerste instantie vond ik het nog aardig sterk, het verhaal achter de bellende psychopaat was duidelijk en gaf een bevredigend antwoord op waarom. Vervolgens zie je echter nog een fragment waarop hij het hele verhaal opnieuw begint, terwijl die jongen natuurlijk niet de oorzaak kan zijn van de dood van zijn gezin, aangezien dat de eerste jongens al gedaan zouden hebben. Dit vond ik nogal een vreemde twist en deed absoluut niets goeds aan het einde.
5. It Stains the Sands Red (2016)
FTV
92 minuten
Wat is dit een lachwekkend slechte film, maar dan ook letterlijk lachwekkend. Er werd veel gelachen in de zaal bij deze film, niet omdat het zodanig grappig was, maar met name om hoe slecht het was. De helft verliet de zaal dan ook al vroegtijdig, onze taxi kwam echter niet eerder, dus waren verplicht het af te kijken. Het werd nergens beter of goed en dan zo’n raar einde, nee dit was absoluut niet mijn ding. Nu had ik dat van te voren al wel verwacht, ik ben geen groot fan van zombiefilms. Maar op het moment dat de halve zaal leegloopt plus degene met wie ik was er wel naar uitkeek door een, volgens haar, vrij aardige trailer, weet ik dat het probleem niet alleen bij mij ligt.
Ach, ergens was het nog best grappig. Maar horror of thriller is dit absoluut niet. Ik mis dan ook de tag komedie, die ook op IMDb niet te vinden. Daar valt dit onder de noemer drama, horror en thriller. Nee, niets van dat alles heb ik gezien en ga met deze film dat echt tot het (negatieve) uiterste en het 0,5* geven.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
#16 Halloween: The Curse of Michael Myers (1995)
Horror/thriller
88 min
FTV
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/d6/Halloween6cover.JPG/220px-Halloween6cover.JPG
Net een tikkie beter dan zijn voorganger.
Dit deel is zeker een stuk spannender, sfeervoller, meer en leukere kills en het verhaal was ook zeker niet slecht alleen wel heel erg jammer dat het nogal wat slap uitgewerkt is. Het had zeker veel beter kunnen zijn en voelde qua verhaal een klein beetje afgeraffeld aan.
Het is leuk om te zien dat je bij het vorig deel steeds een persoon ziet lopen die zwart gekleed is met een hoed op een raar teken op zijn hand. Aan het eind van het vorige deel was hier geen duidelijkheid over en juist bij dit deel komt dit weer naar voren en wordt kom je er een beetje achter wie die persoon/personen waren en wat het teken is.
Wel wat jammer dat ze niet meer hadden uitgelegd over het kind van Jamie. Van wie heeft ze dan een kind gekregen? ( iemand van de soort sekte ?? ) en ook had ik het wel gaaf gevonden als Danielle Harris weer Jamie zou spelen ondanks dat de personage vrij kort in de film zit.
Maar aan de andere kant wel weer geinig op Paul Rudd hier in dit deel te zien spelen.
Ook hadden ze met het eind wat meer mogen doen. Het leek namelijk alsof er zowat geen tijd meer was om een redelijk eind te maken. Het was voor mij gevoel zo abrupt afgelopen. Had toch net iets meer willen zien.
Maar al met een leuk vermaak die net een klein beetje vermakelijk was dan zijn voorganger.
Ook dit deel wel een dikke 2,5*
5,5/10
Op naar het volgende deel .
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Komedie/horror
91 min
FTV
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4f/Life_After_Beth_poster.jpg
Saaaaie film.
Had zeker wel wat beters verwacht. Zowel de comedy als horror is hier echt vreselijk ver te zoeken.
De cast was dik in orde maar de personages waren allemaal behoorlijk saai.
Ook vond ik de film wat weg hebben van Burying the Ex (2014) maar die vond ik toch wel een stuk vermakelijker.
Jammer want ik had juist hier veel meer verwachtingen van.
Net aan een 2,0*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
#30. A Dark Song (2016)
Ierland
FTV, 100 minuten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/618000/618424.300.jpg?cb=1476367712
Deze film ging ik praktisch blind in: behalve de aanbeveling van John Milton en zijn review die ik een tijdje terug snel doorgelezen had (en het niet bijzonder relevante feit dat het een deels Ierse productie is) had ik geen idee wat te verwachten. Ik zal alvast beginnen met de opmerking dat A Dark Song zeker geen film voor het grote (horror)publiek is. Veruit het grootste deel van de film is een creepy, bovennatuurlijke slowburner waarin bakken met sfeer te vinden is, waarin allerlei suggesties van geesten, demonen en al dat soort volk te vinden zijn maar waar sec gezien weinig expliciets gebeurt. Wat dat betreft is er wel een link te maken met The VVitch, wat ook meer een traag psychologisch drama is dan een enge horrorfilm en waar velen met verkeerde verwachtingen in lijken te stappen.
Hoe dan ook, eigenlijk wordt bijna de hele film ingenomen door Sophia en Solomon, die in een afgelegen landhuis een occulte rite aan het uitvoeren zijn. Sophia is een rouwende en op wraak beluste moeder, die met hulp van occult expert Solomon de hulp van bovennatuurlijke machten in wil roepen om met haar dode zoontje in contact te komen. Ik vond het behoorlijk intrigerend om zowel de langzaam vorderende rite en de effecten daarvan als de botsingen tussen de karakters van Solomon en Sophia, die nou niet bepaald de meest betrouwbare ritepartner blijkt te zijn. Zeer sfeervol in beeld gebracht met subtiele creepy effecten, en goed geacteerd ook, zeker Solomon komt op zeer natuurlijke wijze over als dwingende occultist. Zo tegen het einde als de demonen en de beschermengel allemaal expliciet worden en duidelijk in beeld komen vond ik het toch wat minder interessant worden. Desalniettemin, een zeer geslaagde film wat mij betreft, en ik ben toch wel benieuwd geraakt naar wat die Liam Gavin nog meer gemaakt heeft. 4.0*
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
#65. Haunter (2013) - 93 minuten - RW
http://horrornews.net/wp-content/uploads/2014/01/Haunter-bluray-660x330.jpg
Ik moet toegeven dat een film van na 2010 niet zo snel mijn interesse zal wekken maar de aanwezigheid van Abigail Breslin is wel steeds een boost om een film te bekijken of in dit geval te herbekijken. Het verhaal is misschien niet zo spectaculair maar het concept van een familie die vastzit in een timeloop toch wel origineel. Het is eerder een mystery al zijn er genoeg nachtmerrie scènes die ofwel moeten dienen om protagoniste Lisa schrik aan te jagen ofwel duidelijk een herbeleving zijn van gruwelijke feiten uit het verleden door de ogen van hernoemde. ook villain McHattie is zo een creep dat het label meer dan gerechtvaardigd is. Verder geeft het oude huis mede door de timeloop, de mist rondom en Lisa die het huis afspeurt zoekend naar clues om het mysterie te ontrafelen een claustrofobisch gevoel. Alles wat je als kijker ziet gebeurt vanuit Lisa's oogpunt vanuit haar beleving, knap hoe ze de puzzelstukjes bij elkaar zoekt beetj ebij beetje om achter de gruwelijke waarheid te komen. En hoezeer de villain haar ook tegen werkt ze is vastberaden en geeft niet op al heeft ze het niet altijd bij het rechte eind. Zonder meer haar beste film. Deze heeft geen goedkope jump scares of formulewerk nodig zoals de films van die regisseur waarop ik ondertussen al genoeg heb gekapt, U96 heeft hem een pagina geleden nog de hemel in geprezen 
Voor deze Haunter echter een 9/10, een van de weinige die ook maar in de buurt komt van The Innocents.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
20. What Ever Happened to Baby Jane? (1962) - 134m. - FTV (Totaal: 18 FTV + 2 RW) (afbeelding)
Fraaie film met een behoorlijk tempo en waarvan de kwaliteit al vanaf de eerste minuut ervan afspat. Deze boeiende thriller met als rode draad de jaloezie tussen twee zussen die elkaar nodig hebben weet over de volle lengte te boeien zonder in te zakken. Het lijkt me ook een beetje een aanklacht richting de filmwereld voor wat betreft hoe er toen met kindersterren werd omgegaan. Bijna 4*
Ondertussen al de registraties bijgewerkt je zit nu aan 21 films, je hebt blijkbaar 2 maal #19 geregistreerd. 
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
FTV - 103 min - horror/thriller
Aan de cast ligt het niet, maar dit verhaal wordt veel te lang uitgetrokken met saaie overbodige gecreëerde dialogen in Gugino's gedachten.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
Horror / Drama
97 minuten
FTV: 2 (Totaal: 48 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112125.300.jpg?cb=1498071847
Groepje mensen gedwongen bijeen in een huis nadat een ramp de mensheid heeft getroffen.
Fijne spannende opbouw. In het verloop houdt de spanning (op enkele momentjes na) geen stand. De onderlinge verstandhoudingen waarin slecht onderbouwde en matig uitgewerkte barstjes ontstaan komen niet goed uit de verf. De psychische wanhoop en de claustrofobische gevoelens willen maar niet overtuigend doorbreken. De film glijdt nog niet af naar dodelijk saaiheid, maar erg spannend wordt het na het eerste halve uur ook niet meer.
Collins
-
- 7294 berichten
- 4311 stemmen
#25 Two Thousand Maniacs! (1964)
Horror
87 minuten
FTV: 2 (Totaal: 50 punten)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/12000/12480.300.jpg?cb=1371493197
Een verhaal waarin een groepje vreemdelingen vast komt te zitten in een vals vriendelijke omgeving heeft vaak een hoog griezelgehalte. Ik hou van dit type vertelling. Zo'n vertelling roept een bepaalde angst op. Het appelleert aan een oergevoel. Een natuurlijk verlangen om te gaan en te staan waar men wil. Een gevoel van leven en vrijheid. Een universeel verlangen dat indien gedwarsboomd een onprettige sensatie oproept. Het oproepen van dat gevoel in een verhaal of in een film maakt dat er bij de lezer of kijker herkenning ontstaat. Hij wordt plaatsvervangend boos of angstig of iets anders. De verbeelding wordt aangesproken. Er kan ingeleefd worden. Zoiets is het, geloof ik. Bij mij dan.
In deze film komt dat gevoel onvoldoende naar voren. De film roept geen ongemakkelijk gevoel op. Bij dat gevoel hoort veel meer duistere en sinistere sfeer dan hier wordt getoond. In deze film is die sfeer ver weg. Het is te luchtig, te kolderiek en te zonnig. Op bepaalde momenten is Benny Hill niet ver weg. Achtervolgingen begeleid door snelle ukelele klanken botsen nogal met de serieuze kills die in een ander gevoelsdeel van de film aan de orde zijn. Een hoop ludieke scènes, de muziek en de overacting verhinderen je om ook maar iets van het horrorgebeuren ernstig op te vatten. Er is teveel jolige overkill en die zit het ontstaan van spanning in de weg.
Desondanks, geen onaardige film. De kills zijn inventief. Er is wat gore. Gezien in het licht van de tijd niet eens onaardig gedaan. En de personages zijn belachelijk maar aangenaam en vermakelijk.
Leuk filmpje, maar ik miste gewoon wat spanning en horror.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/18000/18690.jpg?cb=1412760043
Canada
Horror
103 minuten
FTV
43
29/10/2017
mooie sfeervolle horrorfilm uit de jaren 80, het verhaal word wel al vrij duidelijk en gaande weg veranderd de film in een sarcastisch en zwart humoristisch steekspelletje, alles draait rond Leon zijn zus ursula en Pin een levensechte pop in een rolstoel...of is pin minder pop dan hij op het eerste gezicht lijkt???? ..... de film moet het hebben van de sfeer en vooral het sterke acteerwerk (wat bij deze film dubbel en dik geslaagd is), typisch zalig jaren 80 horrorfilmpje 3* voor mij
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/377000/377472.jpg?cb=1505229663
Au-delà des Murs (TV Mini-Series 2016– ) - IMDb
Frankrijk
Mystery / Horror / Drama
156 minuten (miniserie, 3 delen)
FTV
44
30/10/2017
wat een prachtige film!!! vanaf het begin word je aandacht door het verhaal opgezogen en dit blijft zo 156min lang, Lisa erft onverwachts het huis van haar overbuur, wanneer ze haar intrek in het huis neemt hoort ze op een nacht een klein meisje huilen binnen in één van de binnenmuren, ze breekt deze muur open en beland zo in het gigantische doolhof van het huis, van dan af is de spanning met momenten te snijden met een griezelig sfeertje om werkelijk U tegen te zeggen, de ene na de andere vraag komt in je op, waar is ze? waarom heeft ze dit huis geërfd?
wie zijn de "les acuters? stukje voor stukje valt de puzzel op zijn plaats, het decor is ronduit prachtig op sommige momenten wekt het zo een angstig gevoel op een horrorfilm waardig, het acteerwerk is megasterk vooral de hoofdrol van onze eigenste Veerle Baetens, ze draagt met de minste moeite het hele verhaal, jammer dat je maar 5 sterren kan toe kennen, voor mij is deze film het dubbele waard heel grote 5*
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.