Life after Beth (2014)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Jeff Baena
met Dane DeHaan, Aubrey Plaza en Anna Kendrick

Zach (Dane DeHaan) is helemaal van slag wanneer zijn vriendin Beth (Aubrey Plaza) plotseling overlijdt. Als zij op miraculeuze wijze weer tot leven komt, ziet Zach zijn kans schoon om de dingen te doen die hij graag nog met haar zou willen delen. Echter, de onlangs teruggekeerde Beth is niet meer helemaal hoe hij zich haar herinnerde en het duurt niet lang voordat Zach zijn leven een andere wending aanneemt.

avatar van HALVE TAMME.
"Hahahaha hilarisch, deze staat genoteerd op mijn watchlist".

Life After Beth Gets First Trailer.

avatar van Corcicus
Haha ziet er inderdaad vermakelijk uit en Aubrey Plaza is een streling voor het oog.

avatar van judgepaddy
Een romkomzomdram noemen de filmmakers het zelf. Ik ben benieuwd.

avatar van Corcicus
Teleurstellend! Hoewel er gesuggereerd werd dat er ook horror zou zijn, was er hier zo goed als geen sprake van. Het verhaal ging al gauw vervelen, het werd allemaal tamelijk dramatisch ingekleed en de subtiele humor was wel fijn, maar te gering aanwezig. Best gewoon overslaan.

Een levenloze ( ) zombie romantische komedie, onder het mom "jongen houdt van meisje; meisje komt terug uit de dood"; misschien we origineel maar, op enkele amusante grappen na, verstoken van humor. Het moet gezegd: de film had zijn momenten, maar de samenhang ontbrak, als was het einde wel bijzonder. De cast tenslotte, leek op de automatische piloot te spelen.

Weet iemand of en wanneer deze film verschijnt in de Nederlandse/Belgische bioscopen? Ik vind hier precies weinig informatie over. Het lijkt me toch een aardig indiefilmpje en Dane Dehaan heeft bij mij nog nooit de bal misgeslagen.

avatar van tattoobob
Leuke toevoeging van het Horror/Comedy genre,regelmatig hilarisch..Aubrey Plaza zit goed in dr rol en is leuk om naar te kijken.
De rest van de cast doet het ook prima.
Camera werk heb ik niets op aan te merken...alleen had het van mij iets smeriger gemogen.
Ik ben niet ontevreden...een goede voldoende

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk. Lijkt erg op Burying the Ex (2014) , draaien in principe beide rond hetzelfde idee. En toch zijn het twee hele andere films geworden. Zijn nuance verschilletjes, maar wel belangrijk. Deze Life After Beth is iets meer horror, terwijl Burying the Ex vooral veel naar horror verwijst. Heb in ieder geval van beide genoten. Jeff Baene heeft het ook goed voor elkaar met Reilly, Kendrick en Plaza. DeHaan is een beetje een nietszeggend sulletje. Al met al een simpel, luchtig, doeltreffend werkje.

broncode
de film kent zijn leuke momenten maar de meeste tijd is het ondermaats...

avatar van Rickyman
Aardig filmpje uit het zombiegerne, een leuke cast en de soundtrack klonk ook wel relaxt.
Die broer van 'm zag ik laatst nog in Suburban Gothic, ook een Komedie/horrortje die toch net iets grappiger was.

avatar van mishad
Vergeet 'Life after Beth', maar vergeet Aubrey Plaza niet. Matige film met een fantastische hoofdrol, dat telt ook wel toch?

Zwolle84
"Your parents think you were resurrected." "Like Jesus?" "Or a zombie."

Zombies: je wordt er momenteel mee doodgegooid. En met wisselend succes. Ik had er al bijna spijt van dat ik de blu-ray van Life After Beth maanden geleden heb gekocht en heb het bekijken ervan lang uitgesteld. Was totaal niet nodig, zo blijkt achteraf; Life After Beth is de beste en vooral de leukste zombiefilm die ik de laatste tijd heb gezien.

En dat terwijl het plot screeuwt om een bereslechte film. Vriendin van jongen keert terug als zombie, en dat verpakt in een komedie. Life After Beth is echter oprecht erg grappig, vooral omdat het zichzelf geen moment serieus neemt en je van de ene bizarre scène in de andere rolt.

Nu werkt het natuurlijk al mee als het lekker rare duo DeHaan-Plaza de hoofdrollen vervult. Waar dit soort komische rollen vaak zo plat als een dubbeltje worden neergezet, geven zowel Dave als Aubrey smoel aan hun karakters, zonder daarbij geforceerd over te komen. Een ander pluspunt zijn de heerlijk melige vondsten van regisseur Jeff Baena. Constant die melige smooth jazz als soundtrack, hiken met een oven op je rug, de volkomen belachelijke reacties van Beths ouders, de aaneenschakeling van subtiele, zwarte humor; deze film is zoveel beter en origineler dan waar hij credit voor krijgt.

Wat ook niet onvermeld mag blijven: de erg leuke rol van Anna Kendrick, die halverwege de show kortstondig komt stelen. En zo blijft Life After Beth je bezighouden. Tegen het einde dreigt het heel even wat langdradig te worden, maar dan is ook gelijk het einde al in zicht.

Ben je in voor een lekker melige maar eigenzinnige zombiekomedie, staar je dan niet blind op de vele zure reacties en lage scores. Ik heb me erg vermaakt; missie geslaagd.

keimpeS
Leuk luchtig filmpje voor tussendoor, Aubrey Plaza zet een goede rol neer als zombie. Dane DeHaan is niet 1 van mijn favoriete acteurs, spreekt mij niet zo aan. Ik vond deze film net iets beter dan burying the ex. Er zaten wel leuke komische stukken in, zoals met de oven

Matige film over een jongen die zijn overleden vriendin ziet herrijzen uit de dood. De film komt wat moeizaam op gang, en hierna is de humor nogal chaotisch en flink overdreven. Toch wel een aantal leuke scenes en ook Aubrey Plaza is leuk om te zien.

Af en toe wel grappig, maar toch maar een matige film.
Vond de vertolkingen niet echt schitterend, het verhaal dat ging nog wel.
Was eens leuk om te kijken, maar meer ook niet.

avatar van Metalfist
We're going to go for a hike

Het zal niemand zijn ontgaan dat het gisteren Halloween was en dat moet natuurlijk gevierd worden met een horrorfilm. Een kameraad wou deze Life After Beth graag zien vanwege de aanwezigheid van Anna Kendrick (waar ik ook absoluut niet tegen ben) en mij leek dit sowieso wel een leuk filmpje te zijn. Het was bovendien de eerste keer dat ik Dane DeHaan in een soort van komedie tegenkwam en ik was wel benieuwd wat dat ging brengen.

Life After Beth is een wat vreemde film geworden. Jeff Baena, die zowel de film schreef als regisseerde, laat het allemaal erg traag op gang komen en de eerste helft van de film gebeurt er eigenlijk vrij weinig. Wel een aantal leuke momenten hoor, maar het is pas wanneer Beth echt begint door te draaien en er andere levende doden op de proppen komen dat de film in een hogere versnelling schiet. Beth die rondloopt met een oven op haar rug, Kyle die met enkel een handdoek rond zijn middel op alles en iedereen schiet, ... Life After Beth ontspoort dan in een heerlijk chaotische film waar een stel mensen moeten zien te overleven terwijl er overal levende doden rondlopen die enkel rustig lijken te worden van wat smooth jazz. Een aantal clichés weliswaar en toch matcht het mooi met de vibe die Beth en Zach uitstralen. Jammer dat Baena niet sneller met dit aspect van het verhaal op de proppen is gekomen, want het laatste deel van de film maakt veel van de trage opbouw goed.

Aubrey Plaza en Dane DeHaan, het is een mooie combinatie. Liefhebbers van Plaza moeten sowieso Parks & Recreation eens checken waar ze eenzelfde deadpan delivery heeft en de rol van Beth is haar dan ook op het lijf geschreven. Ik moet er wel bij zeggen dat DeHaan soms wel net iets teveel op het randje balanceert. Gelukkig kan hij voor een groot deel van de scènes zonder Plaza nog wel rekenen op een geweldige John C. Reilly. Naar het einde toe verdwijnt die wat uit de film, maar de scènes tussen hem, DeHaan en Molly Shannon zijn goed. Er is ook nog een rolletje weggelegd voor Anna Kendrick, maar die komt uiteindelijk maar een goede 10 minuten in beeld. Had daar toch iets meer van verwacht aangezien ze op de poster voor Molly Shannon en John C. Reily staat.

Lastige film om te beoordelen in ieder geval. Life After Beth heeft een paar spaarzame goede momenten in het begin en gaat pas naar het einde los. Tegen dan lijkt het kalf al te zijn verdronken, maar gelukkig is dat zonder een degelijke cast gerekend die dit toch naar een hoger niveau nog weet te tillen.

avatar van Marvinleeaday
Viel mij enorm tegen qua humor, had meer iets in de richting van burying the ex verwacht die ik wel grappig vond.

avatar van john mcclane 2
Best een geinige horror comedy .
Eindelijk plaza in niet een typische rol van haar,want het lijkt allemaal erg op elkaar ,namelijk haar rol in parcs and Rec . De wat arogante verveelde rol waar het sarcasme van af druipt .
Het is die blik van haar waar ik niet tegen bestand ben,heb wel een zwak voor haar.
Maar het is zonde van het talent wat er rond koopt,
Want nergens word het echt grappig , wrangend , of super origineel .

avatar van Djek
Zojuist deze film op Veronica gezien. Nee, een topper is het niet, maar op zich wel even vermakelijk. Lekker absurdistisch zo nu en dan. Alleen zo snel en vaag als de zombieoutbreak er was verdwijnt hij ook weer. Weinig achtergrondinformatie verder dus, wat het verhaaltje wel flinterdun maakt.

Opvallend vind ik de soundtrack met toch wel hele leuke muziek erin van o.a. Can (Vitamin C), The Brian Jonestown Massacre (The Devil May Care (Mom and Dad Don't) ) en Brian Eno (Needles In The Camel's Eye).

avatar van Daan258
Saaaaie film.

Had zeker wel wat beters verwacht. Zowel de comedy als horror is hier echt vreselijk ver te zoeken.
De cast was dik in orde maar de personages waren allemaal behoorlijk saai.
Ook vond ik de film wat weg hebben van Burying the Ex (2014) maar die vond ik toch wel een stuk vermakelijker.
Jammer want ik had juist hier veel meer verwachtingen van.

Net aan een 2,0*

Was meer een thriller dan horror. Was maar aan het wachten tot er wat ging gebeuren, maar dat bleef achter. Deze film krijgt 1 stem voor de moeite van mij.

Leuk.

Maar Baena brengt iets teveel zaken samen die niet helemaal lekker lopen. Zo vond ik de film toch net iets teveel op drama mikken, terwijl de hoofdgenres toch horror en comedy lijken te zijn. Er had iets meer vaart in de film gemogen, zo had er ook net iets meer comedy bijgekund. Het dramatische stuk rond DeHaan, Plaza en haar ouders vond ik niet zo geweldig.

De soundtrack draagt daarin ook wel een beetje z'n steentje bij. De zware gitaar drones zijn ondertussen redelijk klassiek voor het duisterdere indie werk, maar die smooth jazz er doorheen is toch best taai. Nu zie ik de humor er wel van in, maar Baena bleirt op momenten z'n soundtrack zo hard over scenes heen dat het wat vervelend wordt. En bijhalve dat de elevator music niet zo spannend is, is het ook niet meteen een type muziek waar ik me extreem aan erger. Zoals de meeste mensen vermoed ik, aangezien dat de énige functie is van die muziek: lawaai genereren zonder dat mensen zich eraan ergeren.

Gelukkig is het bij momenten best grappig, soms expliciet, soms ook wat subtieler (zoals de enorme bandafdruk op Plaza's jurk). Acteerwerk is goed, al is het vreemd om te zien dat Plaza expressiever is als zombie dan in haar normale doen. DeHaan maar vooral ook Reilly doen het erg goed, enkel Kendrick vond ik wat uit de toon vallen.

't Is verder wel apart, duurt ook niet zo lang en ondanks dat de terugkerende doden niet zo bijster origineel zijn, ook niet in hun lievere, minder hersenminnende variant, voelt de film toch redelijk origineel aan. Leuk voor een keertje dus, voor mensen die hun horror eens net wat anders willen en daarbij een scheut comedy niet schuwen.

avatar van alexspyforever
Ik had geen hoge verwachtingen bij deze film, maar ik moest er eentje van productiehuis A24 kijken en deze leek me dan nog een beetje interessant. Ik had echt geen zin om me door zoiets als Spring Breakers, The Green Room of Hereditary te worstelen. Dan maar deze film die nog beneden het anderhalf uur blijft. Een film die zo een beetje van alle walletjes probeert te eten. Je hebt comedy, horror en drama. Voor een comedy was het net niet grappig genoeg, horror bleef ook binnen de perken. Als dramafilm wel redelijk geslaagd. De film kijkt lekker weg tot ongeveer op het uur wanneer blijkt dat er nog meer mensen zijn zoals Beth die terug zijn opgestaan uit de doden. Toen werd het nogal een zooitje ongeregeld en minder leuk. Fijne rollen van Dane DeHaan (die mij erg deed denken aan een jonge Leonardo DiCaprio) en vooral Aubrey Plaza die zich volledig mag laten gaan. Jammer van dat mindere laatste half uur.