Mike and Dave Need Wedding Dates (2016)

2,79

geregisseerd door Jake Szymanski
met Zac Efron, Anna Kendrick en Adam DeVine

Twee losgeslagen broers, Mike (Adam DeVine) en Dave (Zac Efron) genaamd, worden door hun ouders verplicht om voor de trouwpartij van hun zus in Hawai op zoek te gaan naar een date. Het tweetal plaatst een online advertentie in de zoektocht naar twee welopgevoede dames en komt zo in contact met Alice en Tatiana. Hopend op een wild uitje, worden de jongens overschaduwd door een oncontroleerbaar duo dat hen te slim af is.

27 BERICHTEN 13 MENINGEN

kappeuter (moderator)
Vanaf 28 juli in de bioscoop (20th Century Fox NL)

Best een hele vermakelijke film. Onverwacht aardig geslaagde grappen.
Vreesde vooral voor de vrouwelijke toevoegingen in deze film, maar vooral DeVine steelt de show met een mimiek die bij tijden aan Jim Carrey doet denken. Waarom wordt hij niet meer gecast voor zulk soort films?
Al met al verrast en met een glimlach de zaal verlaten, dus 3,5 voor dit soort film is dik in orde.

avatar van jeroentjuhhhhh
Verrassend leuk. Ongeïnspireerd uitgangspunt (type Rogen komedie), maar veel beter gecast dan doorgaans het geval is. Vind Efron steeds beter z'n plek vinden in dit soort films. Zal nooit de ''funny guy'' worden, maar tegenover DeVine werkt dat juist erg goed. Na de trailer vrees je het ergste voor de vrouwelijke counterparts, maar in tegenstelling tot Neighbors 2: Sorority Rising (2016) en ongetwijfeld Bad Moms (2016) worden die rollen volledig gered door Kendrick (áltijd goed, heeft zo ontzettend veel kleine details in haar acteren, maakt d'r heel charismatisch) en Plaza idem (Life After Beth was ze ook al sterk in). Simpele, schreeuwerige en puberale komedie, maar lang niet zo onsympathiek en cringy als z'n soortgenoten.

avatar van Timothyvdmeer
Voorspelbaar maar zeer vermakelijk.
Anna Kendrick kan ik altijd erg waarderen. Genoeg grappige momenten om niet te vervelen

Ik vond hem goed. Eindelijk nog eens een luchtige komedie. Goeie acteurs. Verstand op nul en genieten geblazen.

schumacher schreef:

Precies, old school!

avatar van Elineloves
Ik was er niet zo kapot van. Ik stoorde me vooral aan de dames, heb werkelijk geen enkele keer om ze gelachen. Nu kon ik sowieso niet vaak lachen tijdens het kijken van deze film, en als het al tot een minimaal glimlachje kwam was het door een van de heren.

Adam vind ik in Modern Family, waar ik hem voornamelijk van ken, wel leuk. Hier vind ik hem vaak over the top en te druk. Zac vond ik ook maar zo-zo. Jammer, na eerder deze week het teleurstellende Neighbors 2 gezien te hebben had ik gehoopt dat deze film iets vermakelijker zou zijn. Helaas is het nogal plat, voorspelbaar (Dat bruidsmeisje, vreselijk irritant) en (te) puberaal. Het acteerwerk is ook niet overal even best, met name Zac had duidelijk moeite hier en daar om geloofwaardig over te komen. Gelukkig maakt zijn uiterlijk veel goed, maar dat red de film ook niet.

Weinig gelachen, veel moeten gapen.

avatar van Pim1993
Erg geestig!

Zeer zwak en ongrappig.

avatar van dualcia
Nee, dit was niet grappig.

Van tevoren was ik een beetje bang voor Adam Devine in deze film. Ik vind hem leuk in dingen als Modern Family en The Intern, maar niet uit te staan in een film als Pitch Perfect. Maar het zijn uiteindelijk de vrouwen, Kendrick en Plaza, die hier niet uit te staan zijn. Ze zijn bloedirritant en pijnlijk niet grappig. Ik heb me de volle speelduur aan hun acteerwerk gestoord, terwijl ik hier normaal niet zulke problemen mee heb. Niet dat Devine en Efron nou zo geweldig zijn, maar zij waren gewoon een wat leuker duo om te volgen en over Zac zijn looks klaag ik niet.

Mike and Dave Need Wedding Dates heeft zo zijn leuke momentjes, maar overall hangt er gewoon een irritant en flauw sfeertje wat de film geen goed doet. Het heeft geluk met zijn sfeerbeeld van de setting van een bruiloft op Hawaii en het feit dat een throwback naar Jurassic Park bij mij altijd wel punten scoort.

*1.5

avatar van IH88
“Over the years of our family gathering, you two show up, aaaaaaand... you ruin it.”

Best wel een leuke komedie die niet scheutig is met de grove grappen en de seks niet schuwt. De film slaat er wel in door maar door de acteurs, die helemaal los gaan, blijft het vermakelijk. Het verhaal is best origineel en zeker in het eerste uur heb ik een aantal keer keihard moeten lachen om de avonturen van Dave en Mike en hun dates from hell.

Devine en Plaza zijn altijd wel goed in dit soort rollen en zijn ook verreweg het leukst. Kendrick verbaasde me met een aantal grove en schaamteloze momenten die je niet gelijk van haar verwacht. Efron is weer de weak link als saaie straight man die eigenlijk iets nieuws met zijn leven wil doen, maar wordt tegengehouden door zijn broer. Complimenten ook voor Beard als hilarisch bruid. De humor moet je liggen maar ik heb mij er wel mee vermaakt en saai is het zeker niet.

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Dankzij Efron en DeVine was het allemaal nog wel goed te bekijken. Niet dat ze echt hilarisch zijn, maar de onderlinge chemie tussen de mannen is goed. De 2 vrouwen vond ik wel vrij storend met hun typetjes. Dit soort flauwekulfilmpjes met volwassenen die maar zich als kinderen blijven dragen vind ik best grappig, mits ze het leuk uitwerken. Efron is geen beste acteur, maar wel thuis in dit soort verhalen. Recent had hij ook al een soortgelijk optreden in Dirty Grandpa. Gelukkig zitten er nog wel een aantal geslaagde grappen in. Vooral tijdens het bekijken van de verpeste familiemomenten op video moest ik lachen, net als de reactie op het verknalde gezicht na de quad-crash. Simpel, maar vermakelijk.

avatar van wwelover
Op zich vind ik dit soort films wel vermakelijk, maar deze sloeg de plank net te vaak mis. DeVine is te vaak over de top en Kendrick lijkt een beetje mis plaatst in de film. Plaza vind ik wel leuk maar ik zie haar nu te vaak dezelfde rol spelen helaas. Gelukkig zitten er nog wel wat leuke momenten in zoals met de masseuse.

avatar van john mcclane 2
Beetje geinige mannelijke variant van een romcom .
Met de platte grappen,en voorspelbaarheid,maar niet vervelend.
You didn't even say hello to MY little friend
Niet heel leuk, maar voor een keertje is het best te doen .

Redelijke film over twee broers die een date nodig hebben voor de bruiloft van hun zus. Een simpel gegeven voor een vermakelijke comedie. Een flink tempo en de grappen variëren van gemakkelijk en flauw tot grappig. Adam Devine is nogal irritant wat gelukkig wel gecompenseerd wordt door de rest van de cast (vooral Aubrey Plaza). Een nipte 3.0 sterren.

Vaak flauwe, soms leuke komedie. Er word in hoog tempo een flink aantal lach of ik schiet momenten op de kijker afgevuurd en met zo'n groot aantal grappen zitten er altijd wel een aantal bij die iedereen kan bekoren. Efron kan zo langzamerhand een abonnement op dit type films aanvragen, dit is al de derde keer dit jaar dat hij zijn blote bast in een dergelijke lachfilm mag vertonen. Alle vier de hoofdrolspelers spelen hun rol met aanstekelijk enthousiasme, waardoor deze Mike and Dave Need Wedding Dates wat beter lijkt dan dat hij in werkelijkheid is(want wat een armzalig, al zo vaak verfilmd scenario )

avatar van BobbyShmurda

Zac Efron & Adam DeVine = Geweldig. De twee dames zijn alles behalve grappig en acteren volledig awkward, maar ja ik ken dan ook echt geen grappige vrouwelijke actrices.

schumacher schreef:
goede acteurs. Laat me niet lachen.
Vooral die Mike wat een ergenis. Zo slecht met die gekke bekken trekken

barry0404 schreef:
goede acteurs. Laat me niet lachen.
Vooral die Mike wat een ergenis. Zo slecht met die gekke bekken trekken

Zucht.
Ja die vond ik ok de minste, de rest was voor mij oke en ik vond het een heel aangename en leuke film.
Nog iets?

avatar van Barry83
Op een paar geslaagde grappen na vooral allemaal heel erg flauw. Vooral die 2 dames zijn bloedirritant en verpesten de gehele film.

avatar van Mr-Mcmovie
Wedding Crashers maar dan nog stouter.

Efron is altijd het zelfde in dit soort films vind ik, en de Devine deed precies net even zot als in Pitch Perfect.
De twee damens waren dan een cadeau voor het oog.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De zoveelste dertien in een dozijn, clichematige en voorspelbare flauwe Komedie film, die me desondanks nog redelijk wist te vermaken en dat komt o.a. door de humor en ook door de best wel leuk spelende cast. Uiteraard is de cast geregeld irritant in deze film, maar toch heb ik een zwak voor Adam Devine (vanwege de leuke komedie televisieserie " Workaholics") en Anna Kendrick. De laatste is zeker niet een zeer mooie vrouw, maar toch vind ik haar altijd wel leuk om te zien.

In dit luchtige verhaal draait het om twee losgeslagen broers, te weten Mike Stangle (gespeeld door Adam DeVine) en Dave Stangle (gespeeld door Zac Efron), die door hun ouders verplicht worden om voor de trouwpartij van hun zus Jeanie Stangle (gespeeld door Sugar Lyn Beard, die ook bloot is te bewonderen) in Hawaï een date mee te nemen. Het flauwe verhaal stelt eerlijk gezegd weinig voor (vaak het geval bij dit soort komedies) en bruist ook niet van de originaliteit. Ook bevat het verhaal de nodige clichés en heeft het een zeer voorspelbaar verloop en einde, waardoor je na een paar minuten al weet hoe dit verhaal gaat eindigen. Het verhaal werd overigens visueel gezien wel aardig in beeld gebracht en dat komt natuurlijk ook omdat het verhaal zich grotendeels afspeelt op Hawaï, maar ook door het vrouwelijke schoon in het verhaal.

De humor is vaak flauw en seksistisch, maar vond ik bij een aantal scenes toch geslaagd zoals de stunts met de quads waarbij een band in het gezicht van bruid Jeanie belandt, de erotische massage bij bruid Jeanie, de scene in de sauna met Tatiana (gespeeld door Aubrey Plaza) en Terry (gespeeld door Alice Wetterlund) en waarbij Tatiana iets moet doen (oftewel vingeren, geweldig daarbij is als Tatiana zegt "We zetten hem even op centrifugeren" ) bij Terry om backstagekaartjes te krijgen voor het concert van Rihanna, de enorme bos haar (wel best flauw) tussen de benen van bruid Jeanie en het Chinese vuurwerk op het einde.

De cast is zowel irritant als leuk en dat is eigenlijk bij alle vier de hoofdrolspelers van toepassing, te weten Zac Efron (die we al vaker hebben gezien in dit soort komedie films), Adam Devine, Anna Kendrick en Aubrey Plaza die er ook best leuk uitzag, inclusief haar achterwerk welke te zien is op het einde (tenminste als dat geen body double was, want haar gezicht is daarbij niet te zien). Dat laatste geldt eigenlijk ook voor Alice Wetterlund (van haar valt ook wat bloot te zien, namelijk één borst, maar daarbij geldt ook dat er waarschijnlijk een body double bij is gebruikt) in de rol van de bi-sexuele Terry, die tevens de nicht is van Mike, Dave en Jeanie. De laatste werd overigens gespeeld door Sugar Lyn Beard, die ik ook best leuk en mooi vond.

Dit is zeker geen hoogstaande komedie film (moet je eigenlijk ook niet verwachten met acteurs als Zac Efron en Adam DeVine), maar wel nog een vermakelijke, die een hoop flauwe en seksistische humor bevat. Omdat de film ook maar iets van circa 90 minuten duurt, kijkt hij ook best lekker weg.

Grappige en vermakelijke film. Niet echt origineel.

Soms grappig, maar vooral erg cliché met typische Amerikaanse 'op het randje' humor, die vooral seksistisch is. Devine is een vrij irritant figuur, maar heeft nog wel wat komisch talent (wat beter werkt in een bijrol); dat geldt niet voor Efron. Kendrick speelt zoals gebruikelijk bij haar erg overdreven en aanstellerig.

avatar van Pazmaster
Hele leuke komedie met een aantal hilarische scènes waarbij ik in een deuk heb gelegen. Een leuke cast ook en waarvan ik voor het eerst in een film de dames (vooral Aubrey Plaza) leuker vond dan de heren. De sfeer zit er goed in en je ziet duidelijk dat ze lol hebben gehad bij het maken van deze film. Het verhaal is wel cliché maar de grappen zijn tenminste leuk, en daar gaat het om! De humor is plat en een tikkeltje seksistisch, and I loved it! Heel erg mee vermaakt!

Terwijl dit soort banale films doorgaans niet mijn ding zijn, heb ik mij met deze film toch redelijk vermaakt. Niet alle grappen zijn geslaagd (verre van zelfs), maar het vlotte tempo, de sfeer en de af en toe verrassende ontwikkelingen zorgen tezamen voor een toch wel amusante film. Goed te doen voor een keer.

avatar van mnrk
Somebody over cooked the soft pretzel. My dick is hard, that's what I'm saying. Give me five minutes.

Dit was gewoon een leuke en vermakelijke komedie van Jake Szymanski...

Het verhaal is lekker voorspelbaar, maar de gehele film kijkt lekker weg en de combinatie van de humor met de seksistische grappen werkt in deze film perfect...

De 2 duo's zijn ook op hun plaats, de dames en de heren voelen alles goed aan en dat komt de film ook ten goede (niet te gemaakt allemaal)...