Wild Rose (2018)

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Drama

geregisseerd door Tom Harper
met Jessie Buckley, Julie Walters en Sophie Okonedo

De muzikante en countryzangeres Rose-Lynn Harlan woont in Glasgow, waar ze reeds jarenlang droomt om haar troosteloze omgeving te ontvluchten en het te maken als superster in Nashville. Dit verwezenlijken verloopt echter niet van een leien dakje als je een veroordeelde vrouw bent, met enkelband, en single moeder van twee kindjes. Ze neemt een baan aan als huishoudhulp bij ene Susannah. Deze hoort het zangtalent waarover Rose-Lynn beschikt en besluit haar te helpen.

Vanaf 16 mei in de bioscoop (eOne)

avatar van tbouwh
Lijkt me een heel fijne film, Jessie Buckley was fantastisch in Beast.

avatar van wwelover
Misschien niet de meest vernieuwende films, maar vond hem heel sterk in elkaar gezet. Niet eens zo cliché als ik had verwacht. Maar uiteindelijk is de film vooral zo goed dankzij Jessie Buckley. Acteert en zingt de sterren van de hemel. De nodige komische nuance is ook heel prettig.

avatar van mrklm
Muzikaal drama over Rose-Lynn Harlan [Jessie Buckley], een jonge vrouw die moet kiezen tussen haar verantwoordelijk als moeder van twee kinderen (een dochter van 8 en een zoon van 5) en de jacht op een droomcarrière als country-zangeres in Nashville. Ze is net vrijgekomen uit de gevangenis wegens een drugsdelict en haar moeder [Julie Walters] is - begrijpelijk - sceptisch over de toekomst van haar dochter. Rose-Lynn weet een baantje te bemachtigen als schoonmaakster bij Susannah [Sophie Okonedo], die Rose-Lynns talent bij toeval ontdekt en Rose-Lynn stimuleert om haar droom na te jagen.

Vrij formulematig verhaal bloeit op door Buckleys levendige vertolking en het prima werk van de altijd uitstekende Julie Walters. Regisseur Tom Harper weet bovendien op subtiele, maar effectieve wijze de fluctuaties in de relatie tussen Rose-Lynn en haar kinderen op visuele wijze over te brengen. En wie ooit een bezoek wil brengen aan Glasgow, doet er goed aan een bezoekje in te plannen aan Glasgow's Grand Ole Ory.

avatar van Baboesjka
Een erg vermakelijke film. Jessie Buckley speelt haar rol goed en er komen mooie liedjes in voor. Het verhaal interesseerde mij van begin tot eind. Ik vind het niet bijzonder indrukwekkend, maar wel leuk om naar te kijken en te beleven. Ook de kinderen spelen hun rollen sterk en overtuigend. Een 7. 3,5*

avatar van Walter S.
Weer eens een film over echte mensen ipv over pratend speelgoed, superhelden of een bezeten pop. Ik hou wel van films over echte mensen, zeker als ie gesitueerd is in de wat minder gepolijste buurten waar de mensen gewone mensen problemen het hoofd moeten bieden.. Ik heb me dan ook prima vermaakt met deze film. Beetje drama, beetje humor en voor country nog best prima muziek.

Een mooie film over een alleenstaande moeder, die koste wat het kost carrière wil maken als countryzangeres. Ik heb aan de film een goed gevoel overgehouden, niet in de laatste plaats door de lekkere countrymuziek, die rijkelijk aanwezig is.
Jessie Buckley is een aangename verrassing, niet alleen als zangeres, maar ook als actrice. Julie Walters heb ik sinds Educating Rita (1983) nog nooit op een zwakke acteerprestatie kunnen betrappen.
Voor mij typisch zo’n film waarvan ik het jammer vond, dat ie afgelopen was.

avatar van AniSter
Country is niet zo mijn ding en line dancing al helemaal niet maar... tjee, wat heb ik genoten van deze heerlijke, best wel eenvoudige maar mooie film!

Goeie film over een alleenstaande moeder die net uit de gevangenis komt en het liefst country-zangeres wil worden. Simpelweg een fijne feel-good-movie met een prima verhaal over een vrouw die zichzelf nog moet vinden. Mooie personages en Jessie Buckley weet de aandacht goed naar haar toe te trekken in de titelrol.

avatar van boemboem27
duurde >half uur voordat er wat vaart in kwam.
wilde m al afzetten,maar toen het hoe langer hoe meer vorderde werd het enigzins de moeite waard.
het is meer drama dan muziek.
het draait natuurlijk wel om de muziek,maar vooral hoe een alleenstaande moeder die net uit de gevangenis komt,haar draai probeerd te vinden in de country muziek omdat ze daar goed in is.
maar ook te maken heeft met 2 opgroeiende kinderen.
het sukkelt een beetje door,maar wordt nergens een echt spektakel.
leuk om gezien te hebben,maar daar is dan ook alles mee gezegd