ad

Geregisseerd door: Tom Harper

Met onder meer: Jessie Buckley, Julie Walters en Sophie Okonedo

Releasedatum: 12 april 2019

Over Wild Rose

De muzikante en countryzangeres Rose-Lynn Harlan woont in Glasgow, waar ze reeds jarenlang droomt om haar troosteloze omgeving te ontvluchten en het te maken als superster in Nashville. Dit verwezenlijken verloopt echter niet van een leien dakje als je een veroordeelde vrouw bent, met enkelband, en single moeder van twee kindjes. Ze neemt een baan aan als huishoudhulp bij ene Susannah. Deze hoort het zangtalent waarover Rose-Lynn beschikt en besluit haar te helpen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Vanaf 16 mei in de bioscoop (eOne)

avatar van tbouwh

tbouwh

Lijkt me een heel fijne film, Jessie Buckley was fantastisch in Beast.

avatar van wwelover

wwelover

• 2010 berichten

Misschien niet de meest vernieuwende films, maar vond hem heel sterk in elkaar gezet. Niet eens zo cliché als ik had verwacht. Maar uiteindelijk is de film vooral zo goed dankzij Jessie Buckley. Acteert en zingt de sterren van de hemel. De nodige komische nuance is ook heel prettig.

avatar van mrklm

mrklm

Muzikaal drama over Rose-Lynn Harlan [Jessie Buckley], een jonge vrouw die moet kiezen tussen haar verantwoordelijk als moeder van twee kinderen (een dochter van 8 en een zoon van 5) en de jacht op een droomcarrière als country-zangeres in Nashville. Ze is net vrijgekomen uit de gevangenis wegens een drugsdelict en haar moeder [Julie Walters] is - begrijpelijk - sceptisch over de toekomst van haar dochter. Rose-Lynn weet een baantje te bemachtigen als schoonmaakster bij Susannah [Sophie Okonedo], die Rose-Lynns talent bij toeval ontdekt en Rose-Lynn stimuleert om haar droom na te jagen.

Vrij formulematig verhaal bloeit op door Buckleys levendige vertolking en het prima werk van de altijd uitstekende Julie Walters. Regisseur Tom Harper weet bovendien op subtiele, maar effectieve wijze de fluctuaties in de relatie tussen Rose-Lynn en haar kinderen op visuele wijze over te brengen. En wie ooit een bezoek wil brengen aan Glasgow, doet er goed aan een bezoekje in te plannen aan Glasgow's Grand Ole Ory.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Een erg vermakelijke film. Jessie Buckley speelt haar rol goed en er komen mooie liedjes in voor. Het verhaal interesseerde mij van begin tot eind. Ik vind het niet bijzonder indrukwekkend, maar wel leuk om naar te kijken en te beleven. Ook de kinderen spelen hun rollen sterk en overtuigend. Een 7. 3,5*

avatar van Walter S.

Walter S.

Weer eens een film over echte mensen ipv over pratend speelgoed, superhelden of een bezeten pop. Ik hou wel van films over echte mensen, zeker als ie gesitueerd is in de wat minder gepolijste buurten waar de mensen gewone mensen problemen het hoofd moeten bieden.. Ik heb me dan ook prima vermaakt met deze film. Beetje drama, beetje humor en voor country nog best prima muziek.

BBarbie

Een mooie film over een alleenstaande moeder, die koste wat het kost carrière wil maken als countryzangeres. Ik heb aan de film een goed gevoel overgehouden, niet in de laatste plaats door de lekkere countrymuziek, die rijkelijk aanwezig is.

Jessie Buckley is een aangename verrassing, niet alleen als zangeres, maar ook als actrice. Julie Walters heb ik sinds Educating Rita (1983) nog nooit op een zwakke acteerprestatie kunnen betrappen.

Voor mij typisch zo’n film waarvan ik het jammer vond, dat ie afgelopen was.

avatar van AniSter

AniSter

Country is niet zo mijn ding en line dancing al helemaal niet maar... tjee, wat heb ik genoten van deze heerlijke, best wel eenvoudige maar mooie film!

scorsese

Goeie film over een alleenstaande moeder die net uit de gevangenis komt en het liefst country-zangeres wil worden. Simpelweg een fijne feel-good-movie met een prima verhaal over een vrouw die zichzelf nog moet vinden. Mooie personages en Jessie Buckley weet de aandacht goed naar haar toe te trekken in de titelrol.

avatar van boemboem27

boemboem27

duurde >half uur voordat er wat vaart in kwam.

wilde m al afzetten,maar toen het hoe langer hoe meer vorderde werd het enigzins de moeite waard.

het is meer drama dan muziek.

het draait natuurlijk wel om de muziek,maar vooral hoe een alleenstaande moeder die net uit de gevangenis komt,haar draai probeerd te vinden in de country muziek omdat ze daar goed in is.

maar ook te maken heeft met 2 opgroeiende kinderen.

het sukkelt een beetje door,maar wordt nergens een echt spektakel.

leuk om gezien te hebben,maar daar is dan ook alles mee gezegd

avatar van IH88

IH88

“No-one wants to see a convicted criminal up there.”

“Johnny Cash was a convicted criminal, you ball-bag.”

Sterk. Wild Rose kent een voorspelbaar verloop, en alleen tegen het einde wanneer Rose naar Nashville reist geeft regisseur Tom Harper een ijzersterke draai aan het voorspelbare feel good einde. Uiteraard wil Harper de kijker met een goed gevoel achterlaten, maar Rose-Lynn leert wel een wijze les. Dat het voorspelbare plot geen moment stoort komt door het fantastische en oprechte acteerwerk van Jessie Buckley (een actrice met een schitterende glimlach). Buckley heeft samen met Julie Walters een aantal geweldige momenten, en je moet wel van steen zijn om niet ontroerd te raken wanneer Buckley op het laatst ‘Glasgow (No Place Like Home)’ zingt.

avatar van Waku

Waku

Mooi uit het leven gegrepen drama die een goed beeld schept over een aan lager wal geraakte jonge vrouw die zweeft tussen de kille realiteit en dromen. De droom en wens iets te bereiken nog steeds in de country scene. Het moederschap en ongelukkige verleden lijken hier roet in het eten te gooien. De film is soms kil en grauw. Maar weet ook te ontroeren en op te zwepen als de sfeervolle country sound je even meeneemt in de passie die Rose-lynn heeft met dit genre. Dat hoofdrolspeelster Jessie Buckley ook echt een moppie kan zingen helpt zeker mee. Enige persoonlijk nadeel voor mij was dat ik maar niet kon wennen aan het vreselijke Schotse accent. Verder prima film.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Aangenaam kennismaken met de wulpse Jessie Buckley ( haar witte laarzen blijven mij bij... ). Jessie doet het schitterende in deze eenvoudige, maar emotionele film. Doorspekt met enkele rake country-nummers leverde het mij kortom een geslaagde kijkavond..

avatar van Movsin

Movsin

Dit is nu eens een film die je naar een einde voert die weinigen zouden voorspeld hebben. Daarom niet minder mooi. Integendeel. "There ain't no place like home" en het zijn mooie momenten in de film wanneer het tot Rose-Lynn doordringt dat ze niet thuis hoort in dat commerciële, haaierige en opgeblazen Nashville..

Film onthoudt zich van overdreven sentimentaliteit maar schetst uitstekend en uiterst scherp de huiselijke problematiek.

Julie Walters is zeer goed als de bezorgde moeder maar Jessie Buckley is verbluffend in deze al bij al sociale film met een overduidelijk Brits cachet.

Niet het overbekende semi-bio filmpje maar verrassend goed.

avatar van Snaaf

Snaaf

Prachtig !!!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Het leven van een countryzangers uit Glasgow, ver weg van het droomparadijs Nashville. De jonge vrouw wil haar dromen najagen, maar 'vergeet' daarbij haar kinderen en de realiteit van het leven. Tot daar dan die 'drie akkoorden en de waarheid'... Je kan al wel bedenken wat je in deze film kan verwachten. En toch is het een zeer mooie film.

Jessie Buckley schittert in de titelrol en kan blijkbaar ook wel wat zingen. En de film is meer dan een rise & fall van een muzikale ster. Een film over ouderschap en de vraag waar de balans is tussen ouder zijn en je eigen dromen volgen. Misschien is de film niet origineel qua opzet, het heeft toch wel een hart. En weet met de nodige ontroering een lach en een traan te bezorgen. Soms moet dat niet meer zijn.

avatar van N00dles

N00dles

Weliswaar aan de zoet-sentimentele kant, maar Jessie Buckley is wel een heel fijne actrice om naar te kijken, ook in Chernobyl en I'm Thinking of Ending Things.

De film is een ode aan country en doorspekt met talloze fijne nummers en beelden van Glasgow en Nashville. Audiovisueel is er (dus) weinig op de film aan te merken.

Waar de film wel tekort schiet is vooral in de personages om Rose-Lynn heen. Zo vond ik de rol van Susannah tijdens het kijken wat vaag; waarom wil ze zo graag dat Rose-Lynn doorbreekt? Is ze simpelweg zo filantropisch of ziet ze in Rose-Lynn misschien iets wat ze zelf zo graag had willen zijn? Haar overenthousiasme en pushy gedrag deed me denken dat er meer achter zat.

Ook is nooit duidelijk waarom Rose-Lynn liegt tegen haar over haar eigen kinderen. Het maakt haar onsympathiek terwijl er niet eens echt een reden voor is.

De boodschap van de film lag er soms te dik bovenop ('het geluk heb je thuis al') maar overall geen slechte film.

avatar van Ste*

Ste*

Best prima film, maar ik weet er eigenlijk niets over te schrijven, en dat zegt ook wel iets. Het doet op zich niet zo heel veel nieuws, behalve dan dat het zich afspeelt in Schotland, iets dat altijd wel leuk is om te horen.

Jessie Buckley is erg goed, een erg veelzijdige actrice die ik inmiddels in uiteenlopende rollen heb gezien, en zingen kan ze blijkbaar ook nog.