Wild Rose (2018)

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Drama

geregisseerd door Tom Harper
met Jessie Buckley, Julie Walters en Sophie Okonedo

De muzikante en countryzangeres Rose-Lynn Harlan woont in Glasgow, waar ze reeds jarenlang droomt om haar troosteloze omgeving te ontvluchten en het te maken als superster in Nashville. Deze verwezenlijken verloopt echter niet van een leien dakje als je een veroordeelde vrouw bent, met enkelband, en single moeder van twee kindjes. Ze neemt een baan aan als huishoudhulp bij ene Susannah. Deze hoort het zangtalent waarover Rose-Lynn beschikt en besluit haar te helpen.

Vanaf 16 mei in de bioscoop (eOne)

avatar van tbouwh
Lijkt me een heel fijne film, Jessie Buckley was fantastisch in Beast.

avatar van wwelover
Misschien niet de meest vernieuwende films, maar vond hem heel sterk in elkaar gezet. Niet eens zo cliché als ik had verwacht. Maar uiteindelijk is de film vooral zo goed dankzij Jessie Buckley. Acteert en zingt de sterren van de hemel. De nodige komische nuance is ook heel prettig.

avatar van mrklm
Muzikaal drama over Rose-Lynn Harlan [Jessie Buckley], een jonge vrouw die moet kiezen tussen haar verantwoordelijk als moeder van twee kinderen (een dochter van 8 en een zoon van 5) en de jacht op een droomcarrière als country-zangeres in Nashville. Ze is net vrijgekomen uit de gevangenis wegens een drugsdelict en haar moeder [Julie Walters] is - begrijpelijk - sceptisch over de toekomst van haar dochter. Rose-Lynn weet een baantje te bemachtigen als schoonmaakster bij Susannah [Sophie Okonedo], die Rose-Lynns talent bij toeval ontdekt en Rose-Lynn stimuleert om haar droom na te jagen.

Vrij formulematig verhaal bloeit op door Buckleys levendige vertolking en het prima werk van de altijd uitstekende Julie Walters. Regisseur Tom Harper weet bovendien op subtiele, maar effectieve wijze de fluctuaties in de relatie tussen Rose-Lynn en haar kinderen op visuele wijze over te brengen. En wie ooit een bezoek wil brengen aan Glasgow, doet er goed aan een bezoekje in te plannen aan Glasgow's Grand Ole Ory.

avatar van Baboesjka
Een erg vermakelijke film. Jessie Buckley speelt haar rol goed en er komen mooie liedjes in voor. Het verhaal interesseerde mij van begin tot eind. Ik vind het niet bijzonder indrukwekkend, maar wel leuk om naar te kijken en te beleven. Ook de kinderen spelen hun rollen sterk en overtuigend. Een 7. 3,5*