• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.679 films
  • 12.256 series
  • 34.048 seizoenen
  • 648.507 acteurs
  • 199.192 gebruikers
  • 9.383.364 stemmen
Avatar
 
banner banner

Die Another Day (2002)

Actie / Thriller | 132 minuten
2,88 2.718 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 132 minuten

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Lee Tamahori

Met onder meer: Pierce Brosnan, Halle Berry en Toby Stephens

IMDb beoordeling: 6,1 (239.064)

Gesproken taal: Engels, Koreaans, Kantonees, Duits, Spaans, IJslands en Italiaans

Releasedatum: 9 januari 2003

Plot Die Another Day

"He's never been cooler."

Tijdens een missie in Noord-Korea wordt James Bond verraden. Na zijn ontsnapping reist hij van Hong Kong naar Cuba en terug naar Londen met als missie de verrader te ontmaskeren en een oorlog te voorkomen. De achtervolging leidt hem uiteindelijk naar een paleis gelegen in IJsland. Bond ontdekt daar een nieuw hi-tech wapen met ongekende krachten.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Beetje veel eer. De verpersoonlijking van Bond is toch nog altijd Connery. Zie niet in waarom ze niet een vervanger zouden kunnen vinden.

Maar kom maar op met die nieuwe Brosnan.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

Ook connery was opzich niet echt de bond uit de boeken, bond uit de boeken is eigenlijk erg hard en koud...

Maar vind wel dat voor de huidige generatie films brosnan de ideale combinatie heeft tussen humor-stijl-actie en koelbloedigheid....

vraag me af wat er gaat gebeuren, zelf begin ik een beetje overtuigd te raken dat hij terug komt....


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2288 stemmen

Wat zou je denken van Connery als M in casino Royale


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31161 berichten
  • 5454 stemmen

davidov schreef:

Ook connery was opzich niet echt de bond uit de boeken, bond uit de boeken is eigenlijk erg hard en koud...

De enige acteur die Bond echt speelde zoals het in de boeken van Fleming was, is Dalton. Maar hij miste net dat tikkeltje droge humor en charisma van Connery om er een waardige filmversie van neer te zetten.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

klopt maar ik denk dat zelfs Dalton nog iets meer verbitterd had mogen zijn om precies de boeken te volgen.

Boeit eigenlijk niet want ik wil geen perfect boek verfilming van bond...lijkt me half zo leuk


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31161 berichten
  • 5454 stemmen

De boeken van Fleming zijn geschreven tussen '53 en '66. Het is dus logisch dat de filmversies een pak anders zijn dan de boeken. Oa de Koude Oorlog die ondertussen gedaan is, het grotere gebruik van technologie en andere uitvindingen...


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

davidov schreef:

Ook connery was opzich niet echt de bond uit de boeken, bond uit de boeken is eigenlijk erg hard en koud...

Dan kwam Connery nog het dichtste bij.

Maar vind wel dat voor de huidige generatie films brosnan de ideale combinatie heeft tussen humor-stijl-actie en koelbloedigheid....

Ik vind hem ook prima, maar niemand kan aan Connery tippen.

vraag me af wat er gaat gebeuren, zelf begin ik een beetje overtuigd te raken dat hij terug komt....

Ik denk het ook.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

ik vond de connery in de films iets teveel van het leven genieten...

En over dat niemand aan connery kan tippen, ach daar ben ik het gewoon niet mee eens, maar dat is vrij persoonlijk. Ik heb he-le-maal niks met de jonge connery, in zijn recente films vind ik hem juist wel leuk spelen maar als bond deed hij me niks (misschien iets te ver voor mn tijd ik weet het niet...)


avatar van Wouter

Wouter

  • 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Vond hem de meest onberekenbare van het stel. Meedogenloos hard, dierlijk en sexy. Had natuurlijk ook met de tijd en de films te maken, maar het is ook de uitstraling van Connery zelf.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

dat harde is zeker wel terug te vinden maar had vind ik wat meer naar buiten mogen komen (bij alle bonds eigenlijk, het blijft altijd maar bij 1 of 2 korte momentjes in een film)


avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

  • 31161 berichten
  • 5454 stemmen

davidov schreef:

ik vond de connery in de films iets teveel van het leven genieten...

En over dat niemand aan connery kan tippen, ach daar ben ik het gewoon niet mee eens, maar dat is vrij persoonlijk. Ik heb he-le-maal niks met de jonge connery, in zijn recente films vind ik hem juist wel leuk spelen maar als bond deed hij me niks (misschien iets te ver voor mn tijd ik weet het niet...)

Connery speelde Bond vooral zoals Ian Fleming leefde: vrouwen, drank en auto's... Moest Ian Fleming nu geleefd hebben was hij volgens mij een tweede Richard Branson volgens mij.


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2288 stemmen

Connerry=Macho(blijft de enige echte Bond !)

Lazenby=Romanticus

Moore=Lolbroek

Dalton=Professional

Brosnan=is zowat de cocktail van de vorige 4


avatar van dray

dray

  • 192 berichten
  • 786 stemmen

Pieter Montana schreef:

Connerry=Macho(blijft de enige echte Bond !)

Grappig dat men het verschil niet weet tussen 'echte' en 'eerste'. Connery is de eerste Bond, niet de echte. (Diamonds Are Forever al 'ns gezien?)


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2082 stemmen

Ik snap die kritiek op Diamonds Are Forever niet. Altijd al 1 van m'n favoriete Connery's geweest. Wel mee eens dat het Bondmeisje niet goed is, maar de muziek, sfeer, personages en vooral lokaties zijn geweldig. Ssst, stil U, je valt weer in herhaling.


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2288 stemmen

U-96 schreef:

Ik snap die kritiek op Diamonds Are Forever niet. Altijd al 1 van m'n favoriete Connery's geweest. Wel mee eens dat het Bondmeisje niet goed is, maar de muziek, sfeer, personages en vooral lokaties zijn geweldig. Ssst, stil U, je valt weer in herhaling.

Blofeld zeer zwak

Mr Wint&Mr Kid waren 2 homo's en irritant

Bambi en Thumper waren belachelijk

Connery is het enigste dat zowat de film kon rechthouden


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

U-96 schreef:

Ik snap die kritiek op Diamonds Are Forever niet. Altijd al 1 van m'n favoriete Connery's geweest. Wel mee eens dat het Bondmeisje niet goed is, maar de muziek, sfeer, personages en vooral lokaties zijn geweldig. Ssst, stil U, je valt weer in herhaling.

Connery ziet er niet uit als bond.

Locaties zijn saai (Las vegas en Amsterdam? whoopy!)

Muziek is kitcherig

Villains zijn ook verschrikkelijk (2 handlangers waren saai en lang niet zo wreed of eng als in het boek, blofeld was een clown en niet serieus te nemen)

De actie was ook verschrikkelijk....de hele film voelt aan als een goedkope B film.

Echt de slechtste bond uit de reeks srry!


avatar van Epitaph

Epitaph

  • 466 berichten
  • 3440 stemmen

Onzichbare auto


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2288 stemmen

Epitaph schreef:

Onzichbare auto

Dat vond ik ook al zo raar

Bond-films zijn al ongeloofwaardig maar om er nu ook nog een onzichtbare auto bij te doen gaat het meer in de richting van de Harry Potter films.


avatar van JoeCabot

JoeCabot

  • 2682 berichten
  • 1785 stemmen

Special effects vond ik fake (of moest dat zo?). Wel leuke actie en humor...


avatar van IcU

IcU

  • 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik ben totaal geen James bond fan maar deze vind ik erg goed. Volle 4 van mij...


avatar van olivier

olivier

  • 1249 berichten
  • 1577 stemmen

Tja, ik vond 'diamonds are forever' ook best wel een slechte bond. Misschien is het niet perse een hele slechte FILM, maar het punt is dat je bond nooit gaat bekijken binnen de film in het algemeen, maar binnen zijn eigen serie en genre. Men stapte in DaF ontzettend veel af van de normale bond-structuur die zo geweldig goed werkt: bond is neit langer de grote individueel, maar krijgt de godganse tijd hulp van werkelijk iederéén, op sommige momenten is de grens van slapstick -die bond altijd wat bewandeld- compléét overschreden, op andere momenten heeft het iets bijna surrealistisch, er zijn géén uitstapjes naar exotische plaatsen en connery staat zichtbaar met héél véél tegenzin te acteren. Neen, DaF is veruit de zwakste schakel in de bond-serie.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

DAD is bijna even erg.

De belachelijke CGI druipt van de film af, de mislukte grappen zijn er in overvloed, de hollywood glamour is te sterk aanwezig, een gestoorde regisseur die denkt dat hij xXx aan het verfilmen was (ERRR! fout! dat was zn volgende project), vervelende MTV montage, verkapte achtervolgings scenes, een bijeengeschraapt verhaal, een overdosis aan verwijzingen (zijn het nog verwijzingen naar oude films of was het gewoon inspiratieloos hergebruiken?), de waardeloze locaties (enige echte locatie was de achtervolging in ijsland), voor de rest passen ze bond aan van een stijlvolle engelse agent naar een gelikte amerikaanse commando (de manier van wapens gebruiken-- 2 handen een wapen vasthouden-- etc) Allemaal mislukte dingen, voornamelijk kwamen ze van de regisseur, allemaal in de hoop om Bond super smashing te maken om zo in amerika ook eens goed aan te slaan.

Tis gelukt, het was een hit in Amerika...echter ik schat zo dat 80 tot 90% van de harde achterban van 007 zwaar verontwaardigd en teleurgesteld is met DAD....

Enfin, de nieuwe zou minder explosies, meer verhaal en veel donkerder worden, dus dr is nog hoop


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2288 stemmen

Gelukkig is er nu martin Campbell voor Casino Royale

Hij maakte van goldeneye echt een topfilm


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

davidov schreef:

DAD is bijna even erg.

een gestoorde regisseur die denkt dat hij xXx aan het verfilmen was (ERRR! fout! dat was zn volgende project), vervelende MTV montage,

Ik kreeg sterk de indruk dat al dat hippe gedoe pas in een latere fase was toegevoegd. Typisch iets voor juist de producenten, omdat ze de film te "netjes" vonden ofzo.

ik schat zo dat 80 tot 90% van de harde achterban van 007 zwaar verontwaardigd en teleurgesteld is met DAD....

Of dat terecht is, is maar de vraag


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2082 stemmen

davidov schreef:

Tis gelukt, het was een hit in Amerika...echter ik schat zo dat 80 tot 90% van de harde achterban van 007 zwaar verontwaardigd en teleurgesteld is met DAD....

Ik hoor bij die 80-90%. Herkansing krijgt hij wel binnenkort.


avatar van speedy23

speedy23

  • 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Die Another Day is inderdaad één van de zwakste van de ganse Bondreeks. Maar ook dan nog steekt hij boven de middelmatige actiefilm uit.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

cornelis schreef:

Ik kreeg sterk de indruk dat al dat hippe gedoe pas in een latere fase was toegevoegd. Typisch iets voor juist de producenten, omdat ze de film te "netjes" vonden ofzo.

nou... producenten zijn echt niet tegen het nette van bond, maar sinds the world is not enough zijn ze zich gaan zorgen maken over de toekomst van bond, en dan voornamelijk in Amerika... Dat is ook wel te zien een beetje want ook in TWINE voelt alles al minder engels en meer hollywood achtig aan. Pas bij DAD liep het uit de hand maar dat kwam door de regisseur, die zoals we nu kunnen zien bij xxx2, een actie en sfx fan is.


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2288 stemmen

XXX en Bond gaan gewoon niet samen

Die Another Day is inderdaad één van de zwakste van de ganse Bondreeks. Maar ook dan nog steekt hij boven de middelmatige actiefilm uit.

Idd

Als je Die Another Day bekijkt op het gebied van James Bond films is het wat een tegenvaller.

Als je Die Another Day bekijkt op het gebied van gewone actiefilm is ie wel goed


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

davidov schreef:

producenten zijn echt niet tegen het nette van bond

De producenten wilden graag een hippe, moderne film. Dat zie je al aan script en setting.

dat kwam door de regisseur, die zoals we nu kunnen zien bij xxx2, een actie en sfx fan is.

Die daarvoor toch ook heel andere films had gemaakt.

En dat-ie daarna 3x2 maakte is misschien wel meer een bewijs van hoe het studiosysteem werkt dan een bewijs voor waar hij "fan van is".

Je trekt voorbarige conclusies, vind ik. De rol die een regisseur bij zo'n film mag spelen moet je ook weer niet overschatten.

Dat je hem de schuld geeft, is logisch, maar dat hij schuldig is aan dat wat jij er mis aan vindt, staat geenszins vast.

Verder ben ik het niet met je eens en vind ik dit een uitstekende Bond. Maar daar hadden we het al eens over gehad.


avatar van davidov

davidov

  • 3466 berichten
  • 2175 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

De producenten wilden graag een hippe, moderne film. Dat zie je al aan script en setting.

(quote)

Die daarvoor toch ook heel andere films had gemaakt.

En dat-ie daarna 3x2 maakte is misschien wel meer een bewijs van hoe het studiosysteem werkt dan een bewijs voor waar hij "fan van is".

Je trekt voorbarige conclusies, vind ik. De rol die een regisseur bij zo'n film mag spelen moet je ook weer niet overschatten.

Dat je hem de schuld geeft, is logisch, maar dat hij schuldig is aan dat wat jij er mis aan vindt, staat geenszins vast.

Verder ben ik het niet met je eens en vind ik dit een uitstekende Bond. Maar daar hadden we het al eens over gehad.

producenten wouden dat de film in amerika aan zou slaan en daarvoor zou de film dus iets moderner moeten worden. Echter het was tamahori gewoon die met de radicale plannen kwam als de surf scene en de onzichtbare auto, de MTV montage was niet zijn schuld. Ook ging tamahori zich bemoeien met hoe brosnan bond moest spelen (als in hoe hij omgaat met zijn wapen). Klein dingetje waar fans dus over vallen...bond gebruikt altijd 1 hand, en niet 2 handen voor een pistool.

Het is gewoon zo dat tamahori met erg veel ideeen kwam en dat die ook in grote mate zijn doorgevoerd. Ook een aantal links naar vorige bond films waren van zijn hand. wat trouwens veels te veel links waren.

En idd over of het ene goede film is hadden we het al over gehad, maar zie nogsteeds weinig goeds in deze film. Weinig dingen wat hem beter zouden moeten maken dan zijn voorganger Goldeneye of TND