- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
89 minuten
FTV 2 punten = 2 + 86 = 88 punten totaal
Subgenre: 22. Backwoods / Rednecks / Hillbillies
(Afgevinkt: 2, 3, 6 t/m 15, 18, 22, 25, 26, 28, 31, 35, 36, 38, 39, 40, 45, 49, 50, 52, 54, 56, 58, 61, 62, 68, 69, 71, 76, 77, 78, 81, 85)
Themaklassent: 38 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/40000/40177.300.jpg?cb=1604228671
Het eerste deel in 2007 vond ik waanzinnig goed. Misschien wel één van de beste films van dit type. En toch wel een favorietje van me. Ik vond het bijzonder dat ik dit tweede deel nog nooit heb gezien, het trok me misschien niet maar, ik denk persoonlijk dat ik het gewoon was vergeten. Vandaag toch maar gekeken, omdat ik eigenlijk in de horror challenge van dit jaar al heel veel films heb gekeken wat een vervolgdeel was van zijn voorganger, en ook deze stond dus nog in de wachtrij. Ik vond het achteraf toch gewoon wat tegenvallen, een matig tweede deel die vooral niet zijn voorganger weet te overtreffen, of überhaupt in de buurt durft te komen.
https://cdn1.aznude.com/cecilebreccia/thehillshaveeyesii/Breccia-The-Hills-Have-Eyes-II_738441.jpg
Dit tweede deel is een nietsdoener, en dat is wel echt jammer. Ook omdat ik er natuurlijk een héél stuk meer van had verwacht dan dat je daadwerkelijk krijgt. Mensen, ga alsjeblieft het eerste deel lekker kijken, en je kan dit tweede deel wel kijken maar, bijzonder is het niet. Overigens zijn er wel verschrikkelijke films in dit genre, waardoor deze film in anderhalf uur toch snel afgelopen is.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
Ik vind deel 3 van alle vervolgen het leukst - hoewel het technisch gezien geen vervolg is. Na dit deel wordt het echt doorzetten; meer van het middelmatige zelfde.
Ik heb net H20 gezien en vond die misschien wel het beste van de vervolgen (al is het natuurlijk relatief want zo goed was het niet), maja het is wel heel veel van hetzelfde ja, daar doet Season of the Witch het duidelijk beter. Kan dat soort films doorgaans goed waarderen, maar dan wel met een iets grotere knipoog nog (of een iets kortere speelduur). Zoals ik al zei, om dat muziekje alleen al is het de moeite om te kijken. Een soort van Terminator meets Invasion of the Body Snatchers.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
115. Halloween 4: The Return of Michael Myers (Film, 1988)
88 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 229
Themaklassement: 85 voltooid
Eigen score: 3*
Net als in seizoen 5 van Prison Break is Michael terug en het is redelijk back to the roots. Oké de uitwerking is wel écht een stukje minder, maar wel iets meer kat en muis. iets minder spannend dan het eerste deel maar ach, vermakelijk was deze in ieder geval wel. Al was het niet handig van me om deze nu pas te registreren na hem gister gezien te hebben en vandaag wéér de hele dag halloween films te kijken, maar Jamie deed het best knap, zeker op haar leeftijd en eigenlijk ook wel een fijn einde.
96 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 131 punten
Themaklassement: 85
Eigen score: 1.5*
Lisa is wel zo'n hinderlijk irritant personage zeg. Verder lag het tempo vrij laag, was het acteerwerk het slechtste uit de reeks en zijn keuzes/toevalligheden nog lomper dan ooit te voren. Dit trok ik vrij matig, gelukkig red Michael Myers nog een klein beetje de film
117. Halloween H20: 20 Years Later (Film, 1998)
85 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 233 punten
Themaklassement: 85 punten
"Mr Saaaaaand Man gimmme a dream , make him the cutest that I've ever seen"
Tis geen 1-2 Freddy's coming for you, maar catchy is het wel, verder geen os natuurlijk maar zo'n vergeten nummer van de Chordettes zit dan in ieder geval de komende 2 week in m'n hoofd. Verder eigenlijk een best leuk vervolg. Oké het acteerwerk is natuurlijk wederom kansloos slecht, maar de kills zijn fijn (Schaats/service lift), flink wat kat en muis spel en voor een wederom weinig origineel einde was deze best cool. Vind vooral de pacing er fijn aan deze, er is precies genoeg kat en muis, precies genoeg (cringe) filler, en precies genoeg kills. Geen hoogvlieger, maar film vloog voorbij. Zie nu overigens dat ik Halloween 6 heb gemist, miss heb ik die onbewust over geslagen want verwacht er weinig van.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
89. Curse of Crom: The Legend of Halloween (2022)
92 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 172
Subgenre: -
Themaklassement: 79 punten
Eigen rating: 2,5*
Lollig, eigenlijk per toeval ontdekt tijdens een zoektocht naar Halloweenhorror. Inhoudelijk is het wel iets te serieus en voorspelbaar. Met name Crom Cruach, het monstertje, is teleurstellend. Daartegenover staat een sterk spelende cast en een aardige sfeerschepping. Zo'n goedkoop dingetje als dat ik vooraf had verwacht werd het dus niet, maar nog altijd geen film die de matigheid volledig weet te ontstijgen.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
90. Caesar and Otto's Paranormal Halloween (2015)
90 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 174
Eigen rating: 1,5*
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2015/11/Otto1.png
Het deed me een beetje denken aan een soort mislukte Scary Movie, dus als je al geen liefhebber was van die film zal je aan deze al helemaal niets beleven. Heel veel verwijzingen naar klassieke horrorfilms en een aantal lollige grapjes, maar verder was deze film eerder aan geval van stil zijn en uitzitten. Toch altijd jammer als makers denken dat ze er met enkel komische verwijzingen al helemaal zijn.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
91. The Ring (2002)
115 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 175
Eigen rating: 3,5*
https://www.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2022/10/The-Ring-2002.jpeg?p=1
Leuk om zoiets als dit te herzien, vroeger vond ik dit altijd een hele enge horrorfilm. Ondertussen is het vooral 'gewoon spannend'. Samara Morgan is uiteraard een showstealer en er wordt altijd wel een redelijk onheilspellende sfeer opgeroepen. Jammerlijk is het slechte acteerwerk met enkele kleine uitzonderingen. Met name Naomi Watts vond ik niet zo heel briljant.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
92 minuten
RW (1) - Totaal aantal punten = 176
Eigen rating: 3,0*
Ondertussen was het alweer even geleden dat ik een voldoende heb gegeven aan een anthologiefilm en deze herziening heeft die golf eindelijk doorbroken. Bij Tales of Halloween zorgt vrijwel iedere regisseur wel voor iets leuks, al zijn er negatieve uitzonderingen (Lucky McKee) en positieve (Mike Mendez). De tweede helft kent voor mij persoonlijk absoluut de betere segmenten, maar dan moet je wel wellicht door een aantal taaie heen zien te komen.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
88. https://www.moviemeter.nl/film/1114227]Happy Death Day (Film, 2017)
96 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 176
Subgenre: /
Themaklassement: 83/85
Rating: 3.5*
Niet heel origineel, dezelfde dag steeds opnieuw beleven. Maar de film pakt het wel goed aan, slaagt in haar opzet en biedt anderhalf uur leuk vermaak. Prima horrorkomedie.
[url=https://ibb.co/vhJSFjm[/url]
Thema’s afgevinkt: 1-40, 42-60, 62-85
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
89. https://www.moviemeter.nl/film/1151076]Scream VI (Film, 2023)
123 minuten
Totaal: 178
Themaklassement: 83/85
Velen zullen mij nu vast voor gek verklaren, maar dit is mijn nieuwe favoriete film binnen de Scream-franchise. Ik vond het leuk, de setting in New York was verfrissend en Ghostface ging wat harder te werk dan normaal. De ontknoping is dan iets minder, maar ik heb mij twee uur uitstekend vermaakt. De scène in de metro is écht van grote klasse.
[url=https://ibb.co/PrB5LCm[/url]
Thema’s afgevinkt: 1-40, 42-60, 62-85
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
90. https://www.moviemeter.nl/film/2945]Le Locataire (Film, 1976)
126 minuten
Totaal: 180
Subgenre: 61. Psychological Horror
Themaklassement: 84/85
Rating: 4*
Erg goede film van Polanski, die zelf ook een goede rol neerzet. Erg mysterieus, grauw en veel rare en bijzondere personages. Gaandeweg wordt de film steeds waanzinniger, net als de hoofdpersoon. Je gaat mee in de waanbeelden en paranoia en dat maakt dat de film steeds beklemmender en naarder wordt.
[url=https://ibb.co/nrJjrwf[/url]
Thema’s afgevinkt: 1-60, 62-85
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7272 stemmen
Volgens "MovieMeter" zit ik op 1054 geziene reguliere horrorfilms (als ik filter op het genre "Horror"). Zal in werkelijkheid nog wel hoger zijn (zeker m.b.t. films die ik vroeger heb gezien en niet meer kan herinneren). Maar aangezien ik al boven de 50 ben, is dat aantal niet bijzonder.
Ik zit op 1108 op MM maar daar heb ik meer dan 50 jaar over gedaan. En dan mag ik graag nog wel eens een goede film herkijken. Staat weer tegenover dat ik de eerste tien jaar van mijn leven niet zo heel veel horrorfilms zag. Volgens mij ooit begonnen met Godzilla (1954) en Invaders from Mars (1953) op de Duitser.
Mijn horrorcarriere begon toen de ouders van een vriendje een videorecorder te leen hadden voor een week en wij een film mochten uitkiezen. Videotheken waren er toen nog niet. Films huurde je toen bij de fotograaf. Die had een la met een paar films. 1 James Bond, 1 lachfilm, 1 aktiefilm, 1 musical, 1 tekenfilm en 1 x Zoltan, Hound of Dracula. Drie keer raden wij wilden zien! We hebben Zoltan 2 x 's avonds en 's ochtends nog een keertje gekeken.
https://m.media-amazon.com/images/I/81G5el1114L._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Dus je bent begonnen toen je twee jaar was ?

77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
115. Halloween 4: The Return of Michael Myers (Film, 1988)
88 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 229
Themaklassement: 85 voltooid
Net als in seizoen 5 van Prison Break is Michael terug en het is redelijk back to the roots. Oké de uitwerking is wel écht een stukje minder, maar wel iets meer kat en muis. iets minder spannend dan het eerste deel maar ach, vermakelijk was deze in ieder geval wel. Al was het niet handig van me om deze nu pas te registreren na hem gister gezien te hebben en vandaag wéér de hele dag halloween films te kijken, maar Jamie deed het best knap, zeker op haar leeftijd en eigenlijk ook wel een fijn einde.
96 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 131 punten
Eigen score: 1.5*
Lisa is wel zo'n hinderlijk irritant personage zeg. Verder lag het tempo vrij laag, was het acteerwerk het slechtste uit de reeks en zijn keuzes/toevalligheden nog lomper dan ooit te voren. Dit trok ik vrij matig, gelukkig red Michael Myers nog een klein beetje de film
117. Halloween H20: 20 Years Later (Film, 1998)
85 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 233 punten
(afbeelding)
"Mr Saaaaaand Man gimmme a dream , make him the cutest that I've ever seen"
Tis geen 1-2 Freddy's coming for you, maar catchy is het wel, verder geen os natuurlijk maar zo'n vergeten nummer van de Chordettes zit dan in ieder geval de komende 2 week in m'n hoofd. Verder eigenlijk een best leuk vervolg. Oké het acteerwerk is natuurlijk wederom kansloos slecht, maar de kills zijn fijn (Schaats/service lift), flink wat kat en muis spel en voor een wederom weinig origineel einde was deze best cool. Vind vooral de pacing er fijn aan deze, er is precies genoeg kat en muis, precies genoeg (cringe) filler, en precies genoeg kills. Geen hoogvlieger, maar film vloog voorbij. Zie nu overigens dat ik Halloween 6 heb gemist, miss heb ik die onbewust over geslagen want verwacht er weinig van.
De 6de film heeft de belachelijke druïden sekte plot en 2de rol van Paul Rudd, het is troep en maakt de mythologie gestoord. De film is door een eeuwige development gegaan, John Carpenter wou hem in ruimte laten afspelen (gejat door Friday the 13th), Quentin Tarantino kreeg hem aangeboden en weigerde, zijn plot is Natural Born Killers geworden. Test cut slecht bevonden door groep tieners is totaal herwerkt maar blijkbaar is de test cut nu te vinden dus moet mischien eens bekijken.
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
Hoe kan je dat zien hoeveel horrorfilms dat je op moviemeter al gezien hebt? Ben ook benieuwd...vanaf 2008 hier aanwezig.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
De 6de film heeft de belachelijke druïden sekte plot en 2de rol van Paul Rudd, het is troep en maakt de mythologie gestoord. De film is door een eeuwige development gegaan, John Carpenter wou hem in ruimte laten afspelen (gejat door Friday the 13th), Quentin Tarantino kreeg hem aangeboden en weigerde, zijn plot is Natural Born Killers geworden. Test cut slecht bevonden door groep tieners is totaal herwerkt maar blijkbaar is de test cut nu te vinden dus moet mischien eens bekijken.
Oei, was dus ook een beetje een project dat gedoemd was te mislukken zo. Tarantino was wel episch geweest, mja die zat natuurlijk met z'n max 10 films. Natural Born Killers kan ik eigenlijk wel waarderen, maja, moet je het wel goed doen, daar lijkt het hier helaas niet op
. Wellicht houdt ik hem in de pocket voor volgend jaar, nu met de Rob Zombie films bezig en merk dat m'n Michael Myers limiet wel een beetje op begint te raken. Zal ook es kijken of ik die (test cut) versie ergens op kan trommelen.
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Ik zit op 1108 op MM maar daar heb ik meer dan 50 jaar over gedaan. En dan mag ik graag nog wel eens een goede film herkijken. Staat weer tegenover dat ik de eerste tien jaar van mijn leven niet zo heel veel horrorfilms zag. Volgens mij ooit begonnen met Godzilla (1954) en Invaders from Mars (1953) op de Duitser.
Dan ontlopen we elkaar niet veel qua aantal horrorfilms en leeftijd 
In de tijd dat we nog geen videorecorder (heb ik zelf voor moeten sparen) hadden, moest ik het in de jaren 70 / 80 doen met de televisiezenders (6 t/m 8 zenders, 2/3 Nederlandse, 1/2 Belgische en 3 Duitse), waar soms wat Dracula (inclusief de erotisch getinte "Blood for Dracula (1974)" die toen te zien was op de VPRO), Frankenstein en horrorfilms met dieren te zien waren. De films die me daarvan het meest bijgebleven zijn, waren "Salem's Lot (1979)" (was toen een 2-delige miniserie die te zien was op Veronica), "Jaws (1975)" (te zien tijdens Veronica's "Meimaand Filmmaand") en "Orca (1977)" (ook te zien tijdens Veronica's "Meimaand Filmmaand").
Ook huurden we heel soms in het weekend een MovieBox (compacte videorecorder) met drie films in een videotheek. De drie films waren meestal een Tweede Wereldoorlog film (die koos ik dan), een Kungfu film (die koos mijn broer dan) en een James Bond film (dat was onze familiefilm), maar zo heb ik ook "The Thing (1982)" gezien. Toen ik eindelijk een videorecorder (een VHS van Philips omdat mijn vader bij Philips werkte en je Philips producten goedkoper kon kopen in de winkel op het Philips terrein) bij elkaar had gespaard in 1986 (ik kan met dat nog goed herinneren omdat toen ook de kernramp in Tsjernobyl plaatsvond), was het hek van de dam en huurden we zeer geregeld een videofilm (mijn eerste film die ik huurde was overigens "Heartbreak Ridge (1986)" met Clint Eastwood) in de videotheek. En één van de eerste horrorfilms was "The Evil Dead (1981)" die ik toen heel spannend en eng vond.
Ook nam ik veel films op, waaronder "The Return of the Living Dead (1985)", die toen in 1986 of 1987 werd uitgezonden door de BRT (België). Het videotijdperk vond ik geweldig, want ik vond het altijd heel leuk om een film uit te zoeken (was soms best een uitdaging en zeker als de film weg was, dus die iemand anders dan gehuurd had, die je graag wilde zien). Het videotijdperk was tevens mijn Chuck Norris tijdperk, want zijn films kwamen toen met de bosjes uit en die huurden we ook regelmatig.
Een videorecorder heb ik ook best lang gehad (waarschijnlijk t/m 2005) en ik denk dat ik er in totaal 3 versleten heb (allemaal Philips en allemaal zelf gekocht).
P.S. kan best zijn dat ik destijds ook "Dracula's Dog (1978)" gezien heb (dan waarschijnlijk wel via een televisiezender), maar die ben ik dan wel totaal vergeten 
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Hoe kan je dat zien hoeveel horrorfilms dat je op moviemeter al gezien hebt? Ben ook benieuwd...vanaf 2008 hier aanwezig.
Via "Uitgebreid zoeken".
Genre: Horror
Filmtypes: Reguliere films
Sorteren op: Eigen stem
Heb je meer dan 1000 horrorfilms gezien, dan moet je bij "Eigen Stem" eerst filteren op 0,5* t/m 2,50* en daarna 3,00* t/m 5,00* en dan beiden optellen. Heb je meer dan 2000 horrorfilms (of nog meer) gezien, dan moet je "Eigen Stem" nog preciezer instellen en dan alles optellen.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
93. Hell House LLC Origins: The Carmichael Manor (2023)
98 minuten (Verzoek tot het toevoegen van de speelduur op MM is gedaan)
FTV (2) - Totaal aantal punten = 178
Eigen rating: 2,0*
De nieuwste film in de LLC-reeks van Stephen Cognetti, een regisseur die klaarblijkelijk niets anders meer kan verzinnen dan dit. De spookhuisattractie van het eerste deel ligt ondertussen ver achter ons en een nieuw onderzoekersteam stapt binnen om (nog) meer details over het huis te onthullen. Met alle beelden die ondertussen al zijn onthuld is het wonderbaarlijk dat Cognetti onvermoeid doorgaat met nieuwe dingen en wendingen toevoegen, maar de koek is ondertussen echt wel op. Ik hoop dat Cognetti's volgende film gewoon iets origineels is want de koe is uitgeperst.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
95 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 180
Eigen rating: 1,0*
https://i0.wp.com/dmtalkies.com/wp-content/uploads/2021/12/ezgif-2-03b3c01180ca-compressed.jpg
Het begin wist me even te verrassen, maar daarna gaat regisseur Cusick over tot het eindeloos achtergrond geven van zijn oninteressante personages. Lorelei Linklater, dochter van Richard Linklater, loopt vooral ongeïnteresseerd rond en ik wil haar daarin best begrijpen. Het gebeuren is dan ook gewoon bijzonder oninteressant, met nog wel een leuke spookhuisattractie richting de finale die alleen veel en veel te lang op zich laat wachten.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
108. Dracula's Daughter (1936)
71 minuten
Puntentotaal: 230
Subgenre : Ronde 2: 79. Universal Horror (Universal Studios)
(12, 14 - 16, 17, 21, 27, 31, 32, 40, 43, 47, 52, 63 - 65, 69, 74, 75, 78, 85)
Themaklassement: 85 + 22
https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Draculas-Daughter-1936-8.jpg
Dracula's Daughter is de eerste sequel van de 1931 Universal Dracula en de laatste in de eerste cyclus van Universal Horror. De Laemmle familie die Universal had gesticht en runde had hun controle verloren, het bedrijf was failliet en de nieuwe eigenaren moesten niets van horror weten. Productie duurde ook lang o.a. door problemen met rechten, film is gebaseerd op hoofdstuk dat uit Dracula was weggelaten. Lange productie maar de film zelf moest snel gemaakt worden.
De film zelf is heel okay, niets indrukwekkend maar kijkt makkelijk weg, Gloria Holden is wel heel goed in haar rol maar er wordt heel weinig gedaan met haar, er is heel veel geschreven en gezegd geweest over de lesbische subtekst van deze film, deels problematisch omdat homoseksualiteit als ziekte wordt gezien maar de subtekst, schokkend toen is minimaal naar moderne standaarden, Hays code was volop bezig. Spijtig dat de James Whale versie nooit gebeurt is maar hij wou niet en zijn script voorstel was te overt naar standaarden van toen.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
83 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 182
Eigen rating: 2,5*
https://moviesfilmsandflix.files.wordpress.com/2019/11/tumblr_ngfce7rz3q1rp0vkjo1_500.gif
Als fan van Art the Clown kon het kijken van deze film natuurlijk niet lang uitblijven en Halloween-middag biedt daar een uitstekende kans voor. Damien Leone laat zijn film uit drie segmenten bestaan waarvan de eerste matig, de tweede barslecht en de derde erg leuk is. Normaal gesproken moedig ik het niet aan dat een regisseur alleen maar hetzelfde concept opnieuw tot leven brengt, maar als ik kijk naar Leones andere materiaal is dat in zijn geval wellicht gewoon een verstandige keuze.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
90 minuten
FTV (2) - Totaal aantal punten = 184
Eigen rating: 2,0*
https://www.scaredstiffreviews.com/wp-content/uploads/2015/05/vlcsnap-2015-05-25-14h32m15s160.png
Erg fout en erg lomp. Dark Walker is absoluut geen goede film en de gemiddelde score snap ik dan ook volledig (ik wijk er niet eens zo heel veel vanaf). Echter kan ik makkelijk inzien dat de achtergronddecoratie van de film is verzorgd door mensen met oprechte liefde voor het genre en loopt de film door zijn foute aanpak meer dan degelijk. Spijtig genoeg loopt er een ontzettend lelijk creatuur in rond om de uiteindelijke horror te verzorgen.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Dan ontlopen we elkaar niet veel qua aantal horrorfilms en leeftijd 
In de tijd dat we nog geen videorecorder (heb ik zelf voor moeten sparen) hadden, moest ik het in de jaren 70 / 80 doen met de televisiezenders (6 t/m 8 zenders, 2/3 Nederlandse, 1/2 Belgische en 3 Duitse), waar soms wat Dracula (inclusief de erotisch getinte "Blood for Dracula (1974)" die toen te zien was op de VPRO), Frankenstein en horrorfilms met dieren te zien waren. De films die me daarvan het meest bijgebleven zijn, waren "Salem's Lot (1979)" (was toen een 2-delige miniserie die te zien was op Veronica), "Jaws (1975)" (te zien tijdens Veronica's "Meimaand Filmmaand") en "Orca (1977)" (ook te zien tijdens Veronica's "Meimaand Filmmaand").
Ook huurden we heel soms in het weekend een MovieBox (compacte videorecorder) met drie films in een videotheek. De drie films waren meestal een Tweede Wereldoorlog film (die koos ik dan), een Kungfu film (die koos mijn broer dan) en een James Bond film (dat was onze familiefilm), maar zo heb ik ook "The Thing (1982)" gezien. Toen ik eindelijk een videorecorder (een VHS van Philips omdat mijn vader bij Philips werkte en je Philips producten goedkoper kon kopen in de winkel op het Philips terrein) bij elkaar had gespaard in 1986 (ik kan met dat nog goed herinneren omdat toen ook de kernramp in Tsjernobyl plaatsvond), was het hek van de dam en huurden we zeer geregeld een videofilm (mijn eerste film die ik huurde was overigens "Heartbreak Ridge (1986)" met Clint Eastwood) in de videotheek. En één van de eerste horrorfilms was "The Evil Dead (1981)" die ik toen heel spannend en eng vond.
Ook nam ik veel films op, waaronder "The Return of the Living Dead (1985)", die toen in 1986 of 1987 werd uitgezonden door de BRT (België). Het videotijdperk vond ik geweldig, want ik vond het altijd heel leuk om een film uit te zoeken (was soms best een uitdaging en zeker als de film weg was, dus die iemand anders dan gehuurd had, die je graag wilde zien). Het videotijdperk was tevens mijn Chuck Norris tijdperk, want zijn films kwamen toen met de bosjes uit en die huurden we ook regelmatig.
Een videorecorder heb ik ook best lang gehad (waarschijnlijk t/m 2005) en ik denk dat ik er in totaal 3 versleten heb (allemaal Philips en allemaal zelf gekocht).
P.S. kan best zijn dat ik destijds ook "Dracula's Dog (1978)" gezien heb (dan waarschijnlijk wel via een televisiezender), maar die ben ik dan wel totaal vergeten
Ik vind dit altijd wel leuk om te lezen, mede omdat mijn jeugd er uiteraard héél anders uit zag. Weliswaar nog met VHS, alleen was destijds de DVD aan het oprukken en niet veel later de Blu-Ray. Tevens destijds nog wel gewerkt met een videorecorder, al waren het later dan een DVD speler. Een PlayStation 2 of een PC.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
94. Attack of the Crab Monsters (Film, 1957)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 188
Subgenre: compleet
Themaklassement: 85 punten (vol)
Afgevinkte categorieën: 1-85
Eigen score: 2,0*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/8eIjBetuGK2F1wwFUJ0JyPbAxMb.jpg
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
95. The Addiction (Film, 1995)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 190
Eigen score: 3,0*
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/5000/5432.jpg?cb=1385024252
https://image.tmdb.org/t/p/w780/wXJAMyI543CdRGcmqpCCaV0dNzz.jpg
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
96. What Ever Happened to Baby Jane? (Film, 1962)
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 192
Eigen score: 4,0*
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/3000/3284.jpg?cb=1493480041
https://image.tmdb.org/t/p/w780/sCdpJ3iC0xknqRaBKNGsoPLk4YD.jpg
Theunissen
-
- 12273 berichten
- 5515 stemmen
Ik vind dit altijd wel leuk om te lezen, mede omdat mijn jeugd er uiteraard héél anders uit zag. Weliswaar nog met VHS, alleen was destijds de DVD aan het oprukken en niet veel later de Blu-Ray. Tevens destijds nog wel gewerkt met een videorecorder, al waren het later dan een DVD speler. Een PlayStation 2 of een PC.
Een dvd-recorder heb ik ook een tijdje gehad en ook een harddiskrecorder (een Humax HDR5300C) en die heb ik nog steeds, maar gebruik ik eigenlijk nooit meer (het laatste wat ik daarop heb opgenomen was een televisieprogramma over Max Verstappen in 2021 toen hij voor het eerst Wereldkampioen werd). Verder staan er nog de films "Salò o Le 120 Giornate di Sodoma (1975)" en "The Hot Spot (1990)" op, die destijds (december 2018) uitgezonden werden door de digitale televisiezender AMC (helaas per 1 januari 2019 gestopt in Nederland) die altijd oude films uitzond. En ook de aflevering van Inge de Bruijn in Adam Zkt. uit 2017 
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
91. https://www.moviemeter.nl/film/6590]The Wicker Man (Film, 1973)
100 minuten
Totaal: 182
Subgenre: 41 - Folk Horror
Themaklassement: 85/85
Rating: 4*
Het kwam toevalligerwijs perfect uit. Het Themaklassement afronden op Halloween met een klassieker die al lang op de kijklijst stond en dat dan ook nog eens in de bioscoop. De film zag er prachtig uit, de kleuren spatten van het scherm en dat komt de bevreemdende sfeer zeker ten goede. Want het eiland en haar bewoners zijn vreemd, en dat zorgt voor een prachtige combinatie van allerlei genres. Het werkt wat mij betreft perfect en het bouwt op naar een mooie climax. Leuk om deze film eens gezien te hebben, met recht een klassieker.
[url=https://ibb.co/SNBN25Y[/url]
Afgevinkte thema's: 1-85
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2057 stemmen
92. https://www.moviemeter.nl/film/1156790]Totally Killer (Film, 2023)
105 minuten
Totaal: 184
Themaklassement: Compleet
Vermakelijke slasher in de stijl van Back to the Future. Wederom een geslaagde mix van horror en komedie, het gaat de goede kant op.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2934 stemmen
121 minuten
RW(1punt)
Puntentotaal: 234 punten
Eigen score: 2.5*
Hm, ik heb deze in 2008 blijkbaar 0,5* gegeven. Nu zag ik hem ook in 2008 en toen was m'n film voorkeur behoorlijk anders, maar doorgaans geef ik enkel 0,5 als ik me irriteer aan bepaalde dingen. En je zou denken als dat het geval was, dat ik dat zou onthouden. Naja toe maar, een nodige rewatch dus. Al pakt die helaas wel iets minder uit dan ik had verwacht. Als prequel is dat eerste uur best leuk vooral als Kid Michael Myers helemaal los gaat op de fam, heerlijk brute/rauwe kills. Dat was echt een fijn stukje cinema, al vond ik het menselijke om Michael heen weer wat minder interessant. Visueel een pak beter dan de andere delen, maar wel minder spannend dan het origineel, en het tweede uur waar het vooral aan de dames is is wel errug tam. Gelukkig weet M er nog wat van te maken.
119. Halloween II (Film, 2009)
105 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 236 punten
Eigen score: 3.5*
Visueel absoluut de beste in de reeks, maar ook de (sound) editing mocht er wezen. Wederom een heerlijke brute Michael Myers die weer heerlijk compromisloos is. Oké je levert wel wat sfeer daar in, maar dat krijg je ook wel terug via de belichting en kleurgebruik. Tempo ligt wat hoger dan de vorige en de speelduur is ook wat korter. Verder nog een half extra vertellaagje wat vooral ook een mooi excuus voor het visuele feest. Fijne afsluiter van deze mini marathon. Volgend jaar de overige Halloween films.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.