• 8.253.874 stemmen

Alternatieve titel: Zoltan, Hound of Dracula

Geregisseerd door: Albert Band

Met onder meer: Michael Pataki en José Ferrer

Plot Dracula's Dog

"There's More To The Legend Than Meets… The Throat!"

De hond van Dracula staat na ongeveer een eeuw zo weer op uit zijn graf en gaat op zoek naar een nakomeling van de Dracula clan. Die blijkt in Los Angeles te wonen. Op weg naar Californië verspreidt Zoltan zijn hondenvampirisme in zowel mens als dier.

imageimageimage

Steve Drake

Major Hessel

Dracula's Victim

Derkje

Redelijke film, met wat bloedige momenten van b-film koning band.

avatar van Asmahan

Asmahan

• 2072 stemmen

Zoltan... als kind zag ik de poster bij de V&D. Het was nog in de tijd van Betamax. Ik meende dat Zoltan horror voor gevorderden was. Als je alle Draculafilms had gezien én overleefd, dan mocht je door naar het echte werk: de Hond van Dracula. Was Dracula nog een mens met misschien de resten van een hart, zijn hond zou onverbiddelijk zijn.

De film zelf... Ach. De slaaf van Dracula, die tot leven wordt gewekt is geweldig. Rijdt rond in een lijkenbak en blikt onverschillig in de ruimte. Zijn hobby is het noemen van shond's naam. Zoltaan... Zoltaan... Zoltaan...

Zoltan zelf is eigenlijk best lief. Een rustige hond waarbij de slachtoffers hem zelf richting keel moeten duwen, anders doet hij niets.

avatar van xangadix

xangadix

Ik kan me de poster van Zoltan ook nog goed herinneren. Nachten hield de afbeelding van de hellehond me uit de slaap. Helaas besefte ik toen nog niet dat het kijken van de film een van de beste middelen zou zijn om rustig in te dommelen.

Het verhaal zit vol plotgaten (Zoltan kan soms wel en soms niet tegen daglicht en waarom ropt Veidt niet gewoon de houten staak uit Dracula's lijk om hem te doen opstaan, in plaats van de laatste nakomeling van Dracula in Californië op te zoeken) en scènes die totaal onbelangrijk zijn, zoals talloze autoritten door een recreatiepark.

Tot slot de muziek: een aanstekelijk themaatje dat in diverse synthesizerarrangementen bestemd voor de verschillende soorten stemmingen ten gehore wordt gebracht.

Zou ik nog bijna vergeten te vermelden dat de herdershond, die het eerste half uur van de film nagenoeg onafgebroken blaft, constant dezelfde reeks van zes keer blaffen laat horen: "Waf waf wef waf woeoef woeoef."

avatar van Asmahan

Asmahan

• 2072 stemmen

Natuurlijk is het leed na deze film nog niet ten einde. Zoltan vergrijpt zich aan een puppy, die je gedurende deze film niet meer terugziet. Tot de eindscene, waar het vertederende beestje de afschuwelijke ogen van een Hond van Dracula heeft gekregen. Het gevaar waart dus nog op de wereld rond.

avatar van Jurado

Jurado

kijk die wangen ..lijkt meer op een hamster met slagtanden

avatar van Youri

Youri

Wat een slechte b film is dit.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Dit was de eerste film die ik ooit zag op een video-recorder. Bij een klasgenootje. Videotheken waren er nog niet. Video's huurde je bij de fotograaf. Die ongeveer 10 titels had.

Maakte op mij als elf-jarige toch wel indruk.

Ooit teruggezien op m'n 19e en kon het toen nog wel redelijk waarderen.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

A guilty pleasure...

Bij momenten best genietbaar. De hond speelt goed.

Er bestaan veel slechtere films...

avatar van hellboy.ray

hellboy.ray

• 2056 berichten

Ik begrijp niet dat er zo weinig mensen zijn die deze film gezien hebben.

Het is een klassieker in het B-horror genre en (in my honest opinion) een must-see voor liefhebbers van pulp of horror (of beide;))

Het verhaal is misschien niet al te hoogstaand, maar als alles rondom/met Dracula gedaan is dan kan je alleen nog maar het huisdier van Dracula een film geven.

De dvd was van zeer goede kwaliteit (zowel beeld als geluid)!!!

Daar verbaasde ik mij wel over, want ik kan deze film alleen maar met slijtage omdat de VHS een beetje vaak gedraaid is/was.

Ik zeg een must have dvd!!!

avatar van metterijks

metterijks

Band (die later veel bekendheid kreeg met Full Moon pictures van o.a. puppetmaster) levert hier een redelijke B Film af. het is allemaal natuurlijk vrij doorzichtig (let ook op die schijnende kraaloogjes van de hond) maar dat mag de pret niet drukken. De film bevat een aantal aardige scenes, maar zal bij de meesten niet lang blijven hangen. 2.5.

avatar van henkula

henkula

hellboy.ray schreef:

De dvd was van zeer goede kwaliteit (zowel beeld als geluid)!!!

Ik zeg een must have dvd!!!

waarschijnlijk hebben ze een ander VHS exemplaar gebruikt om de DVD te maken.

avatar van mikey

mikey

wendyvortex schreef:

Klopt die hadden wij ook, de fotograaf/ met een videoafdelinkje.

avatar van Noodless

Noodless

Best wel grappige en tevens originele insteek om met een verhaal af te komen over de hond van Dracula. Hier en daar wat leuke scènes, vooral wanneer Zoltan er aan te pas komt. Helaas ook heel wat flauwe en overbodige scènes die het niveau naar beneden brengen. En dan zwijgen we nog maar van de plotgaten. 5/10

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Om eerlijk te zijn hadden we met deze film niet te zien weinig gemist. Op zich niet slecht maar om deze film goed te noemen is ook teveel gezegd.

Het verhaal is redelijk maar de honden met hun geblaf......irritant. Ook de "gedachtenspraak" tussen de knecht en de hond viel bij ons niet erg goed.

Vandaar ook maar als waardering een 5!

avatar van joolstein

joolstein

Nadat in Roemenië soldaten een graf blootleggen raakt één kist open en de soldaat op wacht is zo dom om de staak uit het hart te trekken. Echter herrijst niet Dracula hemzelf maar zijn hond Zoltan. Deze vampier-hond wekt dan Veidt Smith die half-vampier blijkt te zijn. Waarom deze dan ook niet de andere kisten opent maar opzoek gaat naar de erfgenaam van Dracula is mij een raadsel. Enfin het doet er allemaal niet toe want ondanks dat er nog meer van dit soort vreemde acties zijn, is het geeneens een hele slechte film. Goed is natuurlijk ook anders maar de Dobermann met grote hoektanden is best cool. En volgens mij zijn er in het subgenre van Killer-honden wel slechtere te vinden. Daarnaast is Reggie Nalder (de vampier Kurt Barlow uit Salem's Lot) best een enge verschijning. Helaas zijn ook de tijdsduur en de slechte climax aan het einde die de film parten spelen. Maar voor de rest is een film met zo'n absurd uitgangspunt als dit, echt zo slecht nog niet.

avatar van frolunda

frolunda

Aardig horrorwerkje dat het nu niet direct van het verhaal moet hebben want dat is soms nogal warrig en mist zo af en toe de logica.Op het gebied van sfeer scoort Zoltan, Hound of Dracula een stuk beter en dat is dan ook ook meteen het sterkste pont van de film.

Verder doen de drie hoofdrolspelers (Reggie Nalder, Michael Pataki en José Ferrer) het vrij goed en tillen het geheel toch wat naar een hoger plan.En datzelfde geldt eigenlijk ook voor regisseur Albert Band.

Voor de rest niet al te bijzonder maar ik heb me desalniettemin,mede door een aantal erg sterke scenes prima vermaakt met de B-rolprent.

Voldoende tot goed.

avatar van shrink

shrink

Verrassend goede film. Beter dan bijvoorbeeld een Cujo. Deze hond zag er gaaf en gevaarlijk uit. Ook zijn baas was een creepy kereltje. Verhaal matig, maar het einde was zeer leuk!!