Trespassers (2018)

Alternatieve titel: Hell Is Where the Home Is

Horror / Thriller

geregisseerd door Orson Oblowitz
met Angela Trimbur, Zach Avery en Janel Parrish

Twee disfunctionele koppels huren een luxe huis in de woestijn voor het weekend in de hoop hun verwarde levens te weer op orde te krijgen. Net als ze op het punt staan een leuke avond te beginnen, verschijnt er een buurvrouw bij hun voordeur die zegt dat ze autopech heeft. En dat is wanneer de moorddadige problemen echt beginnen. Want zonder het te weten, zijn de vier vrienden op de verkeerde tijd op de verkeerde gewelddadige plek beland.

Hmmm.

Nogal lastige film om te beoordelen. Eentje die scherp in twee delen verdeeld is. In het eerste deel krijg je vier vervelende mensen voorgeschoteld, die een beetje rondhangen, slecht acteren en in fout drama terechtkomen. Je weet als kijker al lang wat er gaat komen (kijk naar de titel), maar het komt maar niet.

Tijdens het tweede deel barst het dan eindelijk los en hoewel het nergens echt over the top gaat, blijkt Oblowitz een bekwame regisseur in z'n vaak. Hij weet de spanning goed op te drijven (zo'n beetje wanneer de politie binnenvalt) en de horror is ook bruut genoeg, ondanks dat het zelden écht grafisch wordt.

Verder ook netjes in beeld gebracht, al is het in z'n geheel niet zo heel opvallend. Belichting tijdens de tweede helft helpt duidelijk mee. De echte afwikkeling is dan weer iets te vluchtig, maar op dat moment is het toch vooral gewoon genieten. Jammer dat je 45 minuten onzin doormoet om daar te geraken. Tweede deel zorgt ervoor dat de film in z'n geheel nét geslaagd is, maar de volgende keer mag Oblowitz zich wat meer richten op thriller en horror, minder om de aanloop er naartoe.

Onderhond schreef:
Hmmm.

Volledig mee eens.

Wat was nu eigenlijk de precieze rol van dat vrouwtje? Heb ik precies gemist

avatar van joolstein
Air BnB Home-Invasion-Thriller die wat punten scoort door de Argento'esken-kleurtjes. De rest is helaas onlogische, rommelig en niets nieuws. Met de eerste handelingen wil men spanning opbouwen maar aangezien veel van de suggestie al is weggegeven is het vooral wachten. Daarbij hielpen de karakters nu ook niet echt mee! Een van de twee koppels socialiseerde met drugs. Dit was zo overduidelijk geplaatst om het verhaal verder te helpen, eveneens als het onverwerkte drama van het andere koppel. Fairuza Balk (The Craft, Almost Famous) leek wel op het laatste moment erin geschreven te zijn want haar korte cameo had geen toegevoegde waarde voor het verhaal. Toch slaagt de film erin, mede door wat bloederige taferelen, om net bevredigend te zijn.

avatar van barcam
Eerste deel is erg irritant en tweede deel is een verzameling van alle mogelijke clichés.
Met griezelige maskers, machetes, kleurfilters en een verzameling van wierdos kon men misschien nog weg raken in de jaren 80 maar men doet er gewoon niets speciaals mee.
Om snel te vergeten.

avatar van Shinobi
"The wrong place, the wrong time."

Dit leek mij wel een aardige home invasion film te worden.

Twee stelletjes huren een luxueuze villa ergens in de woestijn om er even tussenuit te gaan. Eén koppel heeft ondertussen al het nodige drama achter de rug, terwijl het andere koppel louter eropuit is om zoveel mogelijk te feesten. Een mysterieuze vrouw met autopech verpest al deze plannen.

Ergens snap ik wel waarom deze personages irritant overkomen, maar zelf had ik er eigenlijk weinig problemen mee. Er wordt een stukje achtergrond meegegeven, waardoor het gebeuren enigszins verklaard wordt. Hoewel bepaalde ontwikkelingen gewoon aan slecht schrijfwerk te wijten is; het verloop is onzinnig.

De tweede helft maakt het wachten meer dan waard. De spanning zit er gelijk goed in en er gebeurt genoeg. Ondanks dat de gore vrijwel achterwege blijft, zijn de taferelen lekker gewelddadig te noemen. Een voordeel is ook dat 'Trespassers' er enorm clean uitziet, met name de belichting draagt daar aan bij. Wat dat betreft is de productiewaarde in orde

Al met al een vermakelijke horror voor tussendoor.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van Rickyman
Vond het zwakke begin wel meevallen, we hebben toch een in- of aanleiding nodig voordat het geweld kan gaan losbarsten toch.. Van begin tot eind met enkel hak en snijwerk gaat ook vervelen nietwaar.
Het ziet er verder wel netjes en sfeervol uit. Nergens echt verrassend, maar ook nergens vervelend.

avatar van Daan258
Een oké home invasion film!

Eerste helft van de film was het sterkst met een goede spannings opbouw. Helaas vond ik de tweede helft wat minder. Hier en daar wat leuke scenes, maar over het algemeen wel wat te braaf. Het verhaal had ook niet veel op het lijf geschreven dus dat was erg jammer. Bij het zien van de eerste 45 had ik meer verwacht van de rest.
Toch nog redelijk vermaak!

avatar van umbra
Niet te beste "home invasion" film. Matig acteerwerk, weinig spannend. Het ingedeukt gezicht op einde was nog het vetste, eigenlijk het enige, dus kon eigenlijk 1u20 doorspoelen

Rickyman schreef:
Vond het zwakke begin wel meevallen

Dat is ook een contradictio in terminis

avatar van Rickyman
Nee hoor..
Vindt het wel fijn als een film uit het horrorgenre meer te bieden heeft dan dat alleen.

Rickyman schreef:
Nee hoor..

Je vind iets zwak, meevallen, das toch een contradictie