The Dirty Dozen: Next Mission (1985)

Oorlog / Actie

geregisseerd door Andrew V. McLaglen
met Lee Marvin, Ernest Borgnine en Ken Wahl

Tweede Wereldoorlog. Majoor Weisman krijgt de opdracht om nogmaals een missie met veroordeelde krijgsgevangenen, die allen de doodstraf of een lange celstraf in het vooruitzicht hebben, op te zetten. De mannen kunnen hun vrijheid terugkrijgen als ze een Duitse nazigeneraal doden tijdens zijn treinreis.

neo (crew)
slecht vervolg op the dirty dozen.lee marvin gaat weer op herhalingstoer.maar toch erg vermakelijk.3 sterren

avatar van jackie
Was wel aardig. Maar het eerste deel is veeeeel beter.

Zeer slecht. Deel 1 was beter.

FisherKing
Veel Veel minder dan het eerste deel; slecht script; slechtere cast en veel slechtere regisseur dan Altman; zijn daar debet aan..

avatar van Quentin
Zit als extra bij de SE-uitgave van het orgineel.

Enigma
Bijna schandalig dit tweede deel het eerste deel is bijna een klassieker maar deel twee is bar slecht 0.5

Dit deel is idd slechter dan deel twee.
Ook is het zeer storend dat de Duitsers de ene keer Duits spreken, en de andere keer gewoon Engels.

Verder kijkt het wel aardig weg, ik zat niet telkens te kijken van 'hoe lang nog'.
Daarom krijgt hij 2.5 sterren.

avatar van Timmy757
Is dit die film waarbij ze die generaal moeten vermoorden maar als ze die gevonden, loopt Hitler naast die generaal n kunnen ze ook Hitler vermoorden maar kiezen ze uiteindelijk voor om toch die generaal te vermoorden... ?

Dat is deze ja.

wo2-Freak
Deze film krijgt net als de andere TDD films gewoon een te slecht cijfer vind ik. Ze zijn dat cijfer niet waard:( Maar ja, ze zitten in mijn top -10!

Ik vond deze film best leuk en spannend. De leukste film van de TDD reeks, op de eerste na natuurlijk. Ik ben het helemaal eens met wo2- Freak. Deze film is te laag gewardeerd.
Jammer

Het is niet meer geloofwaardig om Lee Marvin hier opnieuw bij te betrekken. Hij is ondertussen vééééél te oud geworden en dat werkt dus niet meer.

Bart Simpson
Deze film is niet zo bekend bij de meesten. Jammer, het is een topfilm! Binnenkort weer eens kijken

Ramon K
Vreselijke bagger, deze televisiefilm.

inderdaad niet zo goede als de eerste maar ja we zijn het reeds gewoon van amerika hollywood
als er een film goed is of veel succes heeft dan moeten ze er weer nog een eindeloze rees vervolgen opmaken omdat ze dan denken dat het bij die ook gaat lukken. nummer een zowel borgnine als lee marvin zijn alle bij al grijs het gaat allemaal erg vlug het ene is nog niet gedaan of begint al het ander ze kunnen direct al met een wapen omgaan. het rare van al is ook dat die man in de rol van de mp en in de eerste ook was de zelfde is gebleven? ei is inderdaad niet zo goed als de eerste.lijkt er op dat je soms in een ander film zit het zelfde met een duits
vliegtuig maar de film is beter dan die hier

avatar van knusse stoel
Zoals altijd scoort de film hoger bij mij dan bij de anderen, alhoewel, Jan Heemeltje (Moviemeter) gaat met mij op in de waardering. In de afgelopen dagen alle 4 "Dirty Dozen" bekeken en de eerste uit 1967 is veruit de beste en het mooiste van ons viertal!
(IMDb (7,8 / 60932))
Die is qua verhaal, setting, decors en acteren verreweg de anderen de baas. In alle 4 films zie ik persoonlijk weinig verschil in opzet, het verhaal in al die films is in feite hetzelfde.
12 of 13 stoute mannen die ter dood zijn veroordeeld of vele jaren dwangarbeid voor de boeg hebben, worden voor de keus gesteld:
"meegaan op een missie waarbij je het leven kan verliezen (doe je ook als je gaat bungelen) of je straf wordt ten uitvoer gebracht".
En in alle 4 kiezen ze voor de eerste optie. Zou ik ook doen..........,denk ik.
Vervolgens gaat men oefenen en na wat strubbelingen wordt men uiteindelijk gedropt op de plaats van actie of vlak daarbij. Vervolgens zien we de uitvoer van het plan en keert men terug met hooguit 2 of 3 overlevenden. Vreemd dat de leider van de club in alle 4 de films, de missie altijd overleeft.
Deze "Next Mission" was de laatste in de reeks "Dirty Dozen" die ik heb gezien, je hoeft de films namelijk niet achtereen van nr. 1 t/m 4 te zien, zelfstandig bekijken is geen probleem. Het voorafgaande wordt zelden tot nooit in de volgende film gebruikt.
"Next Mission" waardeer ik met een 7!

Bart Simpson schreef:
ik begrijp niks van zo'n reactie. Ik heb de film net gezien maar het is een zwakke tv film. Zonde van mijn tijd. De eindscene is helemaal bagger. Trapje bij het vliegtuig weghalen zodat je maatjes er moeilijker kunnen inklimmen??? En dan dat pianospelen tijdens dat je beschoten wordt?????????
Ook in het begin, tijdens de selectie, is er bijzonder slecht gemonteerd om nog maar te zwijgen over de abrupte afbrekingen van de muziek tijdens de scene overgangen verderop in de film. En dan die duidelijke momenten voor de reclame (ja, het blijft een productie voor de TV...) werkelijk? Als de scherpschutter zijn doel op de korrel heeft... ZWART BEELD... en verder maar weer. Brrrr. Moet ik nog even doorgaan?

Hoe moet het wel? Bekijk 'Saving Private Ryan' nog maar eens..

avatar van martijn011
Een kleine tien jaar geleden het eerste deel gezien, vond dat een prima film. Deze film ooit opgenomen op TV, dus ook maar eens opgezet.
De film is stukker minder dan z'n voorganger, in alles eigenlijk. Lee Marvin is hier wel heel erg oud, maar zelfs dan steekt hij nog met kop en schouders boven de rest van de cast uit. Het acteerwerk is om te janken zo slecht, al worden ze ook niet echt geholpen door het script, wat ronduit beroerd is.

Het verhaal heeft weinig om het lijf, slaat eigenlijk helemaal nergens op maar door de korte speelduur is het allemaal nog redelijk te doen.
Een film die snel weer vergeten is ben ik bang.
Onvoldoende, 2*