The Dirty Dozen: The Fatal Mission (1988)

Oorlog / Avontuur

geregisseerd door Lee H. Katzin
met Telly Savalas, Ernest Borgnine en Hunt Block

De Amerikanen komen te weten dat een groep van 10 trouwe volgelingen het Vierde Rijk wil gaan oprichten. Een majoor besluit om een team van 12 gevangen, die de hoogste veroordelingen hebben, te trainen voor de missie om te verijdelen dat de Duitsers hun missie kunnen uitvoeren.

neo (crew)
het eerste vervolg was nog erg vermakelijk, maar dit allerlaatste gevolg is slecht en niet erg vermakelijk.

FisherKing
Ja, je mist de regie van Altmann en de sterren Clint Eastwood,Donald Sutherland, Charles Bronson, George Kennedy en John Cassavetes.

ja vooral eastwood en sutherland die ook al niet in het origineel zaten

FisherKing
ja vooral eastwood en sutherland die ook al niet in het origineel zaten

Sutherland wel ; en samen zitten ze in Kelly's hero's

avatar van Pacino88
wow ik wist geen eens dat deze bestond lol,en Telly Savalas is erg verouderd!

neo (crew)
Mensen is niet het eeuwige leven gegeven, ze worden ouder

avatar van Captain Pervert
Het personage van Savalas ging dood in deel 1, en hier loopt hij weer rond. Beetje stom eigenlijk.

Let svp op spoilers .

avatar van rondh
Pacino88 schreef:
wow ik wist geen eens dat deze bestond lol,en Telly Savalas is erg verouderd!

Je moet Telly Savalas nu eens zien

avatar van rondh
Captain Pervert schreef:

Hij speelt ook iemand anders.
Hij speelt ook iemand anders.

wo2-Freak
Ik weet niet waarom mensen de films van TDD zo slecht cijfer geven. Zo slecht zijn ze echt niet. Ze behoren tot mijn top-10 alle 4. Alleen dan als 1x aangegeven The Dirty Dozen, het zijn top-films ookal klopt er soms geen BAL van!

wo2-Freak schreef:

In jou top 10 staat maar 1 deel!
Je kan ze niet allemaal onder 1 deel schuiven!
Het deel dat in jou top 10 staat is denk ik ook gelijk de meest bekende!

Popeye Doyle
Ik vond deze film een mooie afsluiter van The Dirty Dozen. De actiescenes maken veel goed. Dit deel is beter dan The Deadly Mission.

Bart Simpson
Deze film is niet bekend bij de meesten. Jammer, want dit is een topfilm! Binnenkort ga ik deze film weer eens bekijken.

avatar van Justinw
Ik hoopte dat de serie nog wat waardigs kon brengen, na het degelijke deel 1. Het tegendeel bewees. Ik zat naar een slechte oorlogsfilm te kijken die wilde meeliften op Dirty Dozen (1967).

De gevechten zijn erg ongeloofwaardig. Die van deel 1 zijn nog beter. De Shots zijn afgrijselijk, vooral die van Savalas.
Het gevecht om de wagon is echt te erg voor woorden. Ze lopen gewoon naar binnen en maar een enkeling van de Dirty Dozen gaat dood.Terwijl daar 8 Duitsers zitten die doodgaan maar er komen weer nieuwe bij. Het volgende erger punt is, als ze van de trein springen, worden ze beschoten door Duitsers, en ze staan gewoon rechtop in het veld.
Savalas Overtuigt totaal niet in deze film. Terwijl ik hem altijd een leuk acteur vond in oorlogfilms als Battle of The bulge, Kelly’s Heroes, en in Escape to Athena was hij ook nog wel te pruimen.. Zo was hij in Deel 1 ook beter. Hij speelt heel houterig, en hij staat altijd stil(in zowat elk shot van hem), komt mischien door zijn leeftijd maar alsnog. Als er een keuring voor het leger was geweest zou die al afgewezen zijn door zijn houterige loopstijl.
En ook als er een wagon op de rails word geschoven. Loopt Savalas er heel rustig op af en de duitsers zijn in een keer weg? Het doodgaan van die Argentino ofso was ook erg slecht gespeeld.

En bij scenes waar de duitsers in spelen op de achtergrond hoor je duitse stemmen. Maar de leiders spreken engels?

Kortom een slecht aftreksel van Deel 1, en de actiescenes zijn waardeloos. Het had beter kunnen zijn als er wat beter Camerawerk was en acteurs.

Een *

avatar van Robertdeniro
Mooie en terechte afsluiting. Het is mooi zo. Het gegeven is bekend en net zoals Jaws ook ophield houdt TDD nu ook op, geen moment te vroeg, eerder iets te laat. Matig acteren, dun verhaaltje, matige Duitse soldaten, laat maar...

avatar van knusse stoel
Het is zo goed geweest, nog eenmaal "schitteren" en dan wegwezen zullen ze met een blik op de portemonnee gezegd hebben. Niet dat het erg was om deze film als laatste in de rij te bekijken maar als je ziet naar de allereerste uit 1967, dan is het verschil erg duidelijk.
Dan is het inderdaad tijd om ermee op te houden. Ik heb ze allemaal bekeken de afgelopen 4 dagen en de tendens was dalende maar gelukkig niet zoals sommige andere films in een rij.
Als voorbeeld: dhr. Frederick Charles Krueger, simpelweg Fred of Freddy, een personage uit de serie horrorfilms "A Nightmare on Elm Street". Hiermee werd ik in mijn nadagen van de pubertijd mee geconfronteerd en na een stuk of 4 - 5 gezien te hebben van de reeks van 8, begon ik ook over Freddie mee te dromen. En iedere filmofiel weet wat er dan gebeurd als je in de droom wordt vermoord.
Gelukkig zijn we nu nuchterder en stopte de serie films met deze 4e!
Ondanks alle mogelijke kritieken, heb ik mij redelijk vermaakt tijdens deze ruim anderhalf uur durende film en mijn eindconclusie is een 6+.