The Hot Spot (1990)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Dennis Hopper
met Don Johnson, Virginia Madsen en Jennifer Connelly

Harry Madox is een levensgenieter die tweedehands auto's verkoopt in Texas. Vanaf het eerste moment dat hij de jonge en knappe Gloria Harper ziet, valt hij als een blok voor haar. Ondertussen doet Dolly, de vrouw van de baas, verwoede pogingen om met Harry in contact te komen. Al gauw heeft ze hem in haar netten verstrikt en ontstaat er een gepassioneerde verhouding tussen de twee. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en langzaam komen Gloria en Harry toch dichter bij elkaar.

avatar van niethie
Is alweer een geruime tijd geleden dat ik deze film zag maar weet nog dat ik hem erg goed vond. Leuke eigentijdse film-noir met en erg broeierig sfeertje, mooie en bijpassende locaties en sterke rollen van de cast. een klein minpuntje is dat het jier en daar af en toe een beetje langdradig is maar dat mag de pret niet drukken verder.
Al met al een prima en toch redelijk onderschat filmpje van Hopper.

3,5 sterren

avatar van Dogie_Hogan
De DVD is nu € 4,49 inkl. bij Play: R-2NL!

Nog een aardige review: Link.

avatar van Dogie_Hogan
lebowski schreef:
Zware tegenvaller, deze film (los van Jennifer Connelly), maar die auto waar Johnson de hele film in rijdt maakt veel goed. Iemand enig idee wat voor bak dat is?
Ja, de Silver Hawk van Studebaker uit '57.
(ff gooogelen met 'Studebaker 1957' voor mooie pics.)

Prachtige muziek van John Lee Hooker.
Prima, broeierige neo-Noir en inderdaad de BODY HEAT van de jaren 90. IMDB *8/10.

Mooie broeierige film met een prima spelende Don Johnson.

avatar van ILDIB
Connolly is fenomenaal in deze film, helaas is als je hem de 2e keer ziet het spannende er vanaf, maar de sfeer is nog steeds geweldig.

avatar van dennis013
Een top film, helemaal mijn ding. Er zijn er maar weinig zoals deze

avatar van CdeJ
Geweldige film,broeierige/lome sfeer,mooie dames, Connelly vooral!

avatar van Bibelonseberg
In 1 woord: TOP!
De broeierige scenes gespeeld door twee fenomenale acteurs (Don Johnson en Jennifer Connelly) Ik heb de film in de jaren 90 gezien en vond 'm toen al helemaal top. Nu onlangs op DVD gezien en vond het weer helemaal geweldig.

Mr_White
Zware tegenvaller. De broeiende sfeer is nog wel goed te hebben maar Don Johnson is geen sterke acteur. Virginia Madsen en Jennifer Connelly doen het beter maar dat is niet genoeg om de film interessant te houden. Verder vond ik het einde zwaar tegenvallen en uiterst onbevredigend (niet alleen door wat er gebeurt maar ook hoe het gebeurt).

avatar van Muggsy
De sfeer maakt deze film tot wat ie is. Don Johnson verbaast in de positieve zin en de aantrekkingskracht tussen zijn personage en dit van Virginia Madsen droop van het scherm. Geweldige soundtrack ook met o.a. Miles Davis en John Lee Hooker.

avatar van goongumpa
In de jaren ' 90 zijn er wel veel neo-noirs gemaakt... Romeo is Bleeding, China Moon, U Turn... Leuk genre eigenlijk.
Deze is niet geweldig, maar wel een uiterst vermakelijk. Leuk, broeierig sfeertje, goede acteerprestaties en muziek, maar de hoofdattractie van de film is ongetwijfeld Jennifer Connelly. Toffe actrice en een ontzettend sexy dame !!

avatar van Leo1954
Tweede keer dat ik m hem bekeek, na jaren. De film zit eigenlijk meer vol van missers, dan dat het raak is. Muziek is overdreven, ik word er echt doodmoe van, de sfeer is niet goed, de broeierigheid is heel slecht. Het ligt er allemaal zo duimendik boven op, dit is een film Noir. Geen enkel gevoel voor nuance. Het verhaal is zo ontzettend ongeloofwaardig, het is bijna een comedy. Maar daar mist die de humor weer voor. De film is onderhoudend, maar ik zou m heel snel vergeten.

avatar van jippie2010
voor mij een typische jaren 90 film.
Ze hebben zich aan alle regels gehouden, daardoor een ruime voldoende,
maar daarom had het ook niks extra's. 2.5

Fraaie opnamen van fraaie vrouwen, maar verder heeft het niet veel om het lijf. Het verhaal rammelt aan alle kanten en vooral het einde is erg gekunsteld.
Don Johnson moet het vooral hebben van zijn sexy uitstraling, want goed acteren is er niet bij.
De nog zeer jonge Jennifer Connelly is eigenlijk het enige hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk.
Film zou niet misstaan in de recente serie "Wild Things"-films.

Goeie film waarin een vreemdeling in een stadje arriveert en een baantje als tweedehands autoverkoper aanneemt. De film heeft alle ingrediënten voor een film-noir, met klassieke personages en een klassieke opbouw. Sexy, zwoel en sfeervol in beeld gebracht. Wel wat aan de lange kant.

avatar van StevenMighty
Een goed verhaal, ik had nog wel een tijdje langer kunnen kijken dan 130 minuten

Het personage van Don Johnson zorgt zoals in The long hot summer weer voor opschudding in een slapend dorpje in het zuiden van de States. Brand en een bankoverval, chantage, moord en mooie vrouwen komen vervolgens aan bod. De overval vond ik echt de perfecte overval, heel goed bedacht van Madox.

De Texaanse omgeving en uitstraling van Johnson zorgt voor een rustige, lome sfeer doorheen de film terwijl er toch veel te beleven valt en het boeiend blijft, mooi gedaan.

Prachtige soundtrack ook met lekkere blues en rock nummers.

Zeker aan te raden dit licht erotisch, misdaad drama.

4,5 sterren

Verhaal is inderdaad best goed en verveelt eigenlijk nergens, sterker nog hij wist eigenlijk te boeien van de eerste tot de laatste minuut. Verder is de sfeer in deze film gewoon heerlijk en spelen Don Johnson, Virginia Madsen en Jennifer Connelly uitstekend. De twee dames zagen er ook nog eens heerlijk uit. Visueel mag de film er natuurlijk ook wezen. De film staat betiteld als een Drama / Romantiek maar Misdaad / Drama zou misschien beter passen.

avatar van boemboem27
nietszeggend en vreselijk saai filmpje
die nergens een keer leuk of spannend wordt.
zal wel noet mijn genre zijn..

“My batting average for staying out of trouble when it’s baited with this much tramp. An even zero.”

Inderdaad, we hebben hier te maken met een volbloed neo-noir.

Een visueel erg aantrekkelijke film, mooie, van hitte zinderende beelden overdag, met warme kleuren uitgelicht at night. En dan heb ik het nog niet eens over Connelly gehad........

Het verhaal spreekt ook tot de verbeelding; een mysterieuze, goeduitziende drifter raakt naarmate zijn verblijf in een klein stadje in een van de zuidelijke Ver. Staten voortduurt meer en meer verstrikt in de machinaties van twee verschillende vrouwen, de een goed, de ander eh.... minder goed om niet te zeggen slecht, en een akkefietje dat hij zelf op zijn geweten heeft.

De muzikale ondersteuning van John Lee Hooker past als een handschoen bij het lome tempo en de broeierige sfeer die zich scene aan scene aaneenrijgen in deze geslaagde neo-noir.

Goed gedaan van Hopper, 3.5*.

avatar van Sergio Leone
Matig.

The Hot Spot pretendeert een zwoele misdaadthriller te zijn of toch iets dergelijks, maar is nooit zwoel of spannend of wat dan ook. De te lange speelduur klamt maar een beetje aan en wordt opgevuld door nietszeggende scènes.

Ook de cast is niet al te best. Don Johnson lijkt de geknipte acteur om de nonchalante gentleman neer te zetten, maar is saai. De fraaie Virginia Madsen is dat dan weer niet, maar is niet spannend genoeg als femme fatale waardoor haar drukdoenerij het enige is dat blijft hangen. Ook voor Jennifer Connelly heb ik niet veel lof over: knap maar saai.

Dennis Hopper onderscheidt zich niet met The Hot Spot. De locatie is er naar en de loomheid ontbreekt niet; helaas is die loomheid saai terwijl ze spannend moet zijn. De muziek die er ondergestoken wordt is ook niet al te best.

Kleine 2,5

avatar van Left4Dead
Don Johnson, Virginia Madsen en Jennifer Connelly.
Twee hele mooie vrouwen (wouw!) en een altijd goed spelende Don Johnson (wat een mazzel die kerel heeft in deze film). De enige vraag die zich bij aanvang mij plaagde was: "Hoe brengt Dennis Hopper het er dit keer van af?" Dennis had nogal last van enorme ups and downs, onvoorspelbaarheid (drugs en drank).

De sfeer is meteen broeierig en daarin door de locaties, filterkleur en muziek gesteund. Don Johnson is meteen weer in zijn element. De personages om de hoofdrollen heen zijn leuk uitgekozen en geven de gemeenschap een achterlijk/ inteelt niveau. Daarnaast wordt iedereen door elkaar flink in de gaten gehouden, de film speelt zich af in een gat.

Onze Don voert wat in zijn schilt (bijna meteen duidelijk wat er in zijn hoofd afspeelt), zijn wens is snel big money te verdienen om daarna een vrij leven te kunnen leiden. Hoe zou hij dit snel kunnen volbrengen? De twee vrouwen spelen leuke rollen om Don Juan's personage.

Traag voert de film ons door het verhaal wat tamelijk aan de magere kant is. Ik houd wel van dit tempo op broeierige locaties, films als Red Rock West, U Turn. Wie-is-er-nu-nog-te-vertrouwen films, heerlijk. Al snel worden rollen omgedraaid en is het vrije leven wat Don in gedachte had verder weg dan ervoor. Problemen stapelen zich op.

Een aangename film met overtuigend acteerwerk, redelijk in beeld en geluid. De soundtrack fits like a glove en er zitten een paar lekkere one-liners in op Texaanse manier die de sarcasme heerlijk versterken. Voor mij heeft Dennis zijn best gedaan en krijgt daarom 3.5 **
Hopper speelde zelf een rol in Red Rock west welke aardige overeenkomsten heeft met deze film.

avatar van mikey
BBarbie schreef:
als iemand wel kan acteren in het johnson en als eentje het niet kan: connolly. Ze stond gewoon weer fraai te wezen voor de camera en meer is het niet. Prima verder.

Herzien sinds de video release. Leuke noir dankzij the Don and the Hooker. Grappige scene toen donny het meisje voorlas uit een doktersromannetje want dat is ook precies wat deze film is (en het gehele genre).

mikey schreef:

Maybe, because you ♥ stoopid movies?

Je zult mij niet op de bewering kunnen betrappen dat Jennifer Connelly een goede actrice is. Dat ik haar niettemin letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van deze film vind, zegt mijnerzijds alles over het niveau van deze film. Prima dat je het daar blijkbaar niet mee eens bent. Ieder z'n ding, toch?

avatar van mikey
Ik kon me wel met connelly vermaken als hot spot

kappeuter (moderator)
19 september te zien in EYE in het kader van Cinema Egzotik.

avatar van Smallprint84
Ook Phenomena is te zien die avond bij Eye.

avatar van JDSsmetje
Redneck 'merica! Weinig ervaring met film noirs, en ook nu blijkt dat het niet meteen mijn genre is al viel het al bij al wel mee. Madsen wat overacting, Connelly een beetje seutig en Johnson nogal mechanisch. Verder een sfeertje dat er wat dik op ligt, en een soundtrack die zichzelf voortdurend herhaald. Beetje fout allemaal, al hoort het ongetwijfeld bij het genre. Het verhaal zat wel niet slecht in mekaar, al werd het nooit spannend en sleepte het ook een beetje te lang aan. Vervelend werd het wel nooit. Af en toe passeerde ook wel eens een leuke scène, opgevrolijkt met wat sluiphumor.

avatar van trebremmit
Prima broeierige neo-noir, met toffe muziek van o.a Miles Davis. Het duurde alleen net iets te lang.
Ik las trouwens dat Johnson en Hopper de gehele draaiperiode ruzie met elkaar hadden, ondanks dat vind ik wel dat Johnson het hier prima doet.

avatar van Aapje81
De drie hoofdrolspelers doen het prima in deze sfeervolle maar ook verschrikkelijk trage film. De plot boeide mij te weinig maar door de sfeer en het goede acteerwerk blijf je toch kijken. Vooral Jennifer Connelly maakte indruk en de muziek was ook passend.

Maar over het geheel genomen kon de film toch te weinig beklijven.

Redelijk